خدا رحمتشون كنه و به خامواده هاشون صبر ده
اما من نميدونم مگه ظرفيت اتوبوس 40 نفر نيست آخه چرا بايد 52 نفر سوار كنن كه اين همه تلفات بالا بره؟؟؟؟؟؟
حالا كی ميخواد جواب خانواده هاي اين جوان هارو بده؟؟؟؟
با سلام، بنده طرحی را به اداره ی ثبت اختراعات ارائه داده بودم که در تصادفات جاده ایی بدون بستن کمربند ایمنی و کیسه ی هوا میتوانست از کمربند ایمنی و کیسه ی هوا اثربخش تر باشد و همچنین احتمال بروز حادثه را کاهش دهد، اما متاسفانه با اینکه این طرح هزینه ی اجرایی کمتر از ۲۰۰ هزارتومن برای هر اتوبوس را به همراه داشت مورد پذیرش قرار نگرفت. و اکنون باید همچنان شاهد مرگ و میر جوانان این کشور باشیم. مدارک این طرح نیز موجود میباشد
یکی از اشکالات بزرگ نظام وظیفه اینه که بدون در نظر گرفتن ایمنی اتوبوسها و صلاحیت راننده سربازها رو به امان خدا سوار اتوبوس میکنن. زمانی که من رفتم سربازی، سوار یه اتوبوس شدیم که مسیر تبریز کرمانشاه رو که به طور متوسط 9 ساعت طول میکشه 20 ساعته رسید. به علاوه نقص فنی اتوبوس راننده هم دفترچه اش اعتبارش تموم شده بود. جالب اینکه وقتی رسیدیم کرمانشاه بیش از نیمی از بچه ها چون دوره تکمیلی بسیج رو گذرانده بودن بعد از گرفتن لباس و مشخص شدن محل خدمتشون برگشتن شهرشون. از باشگاه خبرنگاران جوان خواهش می کنم این مورد رو پیگیری کنه که حداقل سربازهایی که دوره آموزشی ندارن ولی مجبور میشن به پادگان آموزشی برن رو (خوب این هزینه الکی هستش میشه طرف بره از پادگان آموزشی استان خودش لباس و گواهی محل خدمت رو بگیره) پیگیری کنه. به علاوه از باشگاه خبرنگاران جوان خواهش می کنم یه گزارش در مورد این اتوبوس های نظام وظیفه تهیه کنه.
واقعا برخی رانندگان اصلا رعایت نمیکنند .من خودم یکی از مسافرین دایمی یکی از خطهای شیراز/یزد هستم بارها شاهد بودیم که اتوبوس میخاسته از جاده منحرف بشه ! فقط به سبب خوابالودگی راننده....وقتیم اعتراض میکنی بهت میگن رو اعصاب راننده نرو......گی باید پیگیری کنه؟ آخه تا کی؟
اما من نميدونم مگه ظرفيت اتوبوس 40 نفر نيست آخه چرا بايد 52 نفر سوار كنن كه اين همه تلفات بالا بره؟؟؟؟؟؟
حالا كی ميخواد جواب خانواده هاي اين جوان هارو بده؟؟؟؟
بیچاره خانواده هاشون