اى كاش هر ٣ ماه يه بار از راننده ها ى وسايل نقليه عمومى تست اعتياد و سلامت روانى ميگرفتن و در صورت تاييد صلاحيت گواهى نامه باطل و از كار بركنار مى شدن.......اى كاش!!!!!
یه بار خودم تو انوبوس قزوین رشت بودم راننده بد رانندگی میکرد منم یواش رفتم جلو بعد از ذکر جمله خسته نباشید جناب و احوالپرسی گرم و دوستانه ، خیلی آروم و محترمانه در گوش راننده گفتم: یا درست رانندگی کن یا آمارتو میدم جلوتر ماشینتو بخوابونن(خخخخخ ) طرف اولش جا خورد بعد کمی غر زد بعدش تا خود مقصد درست رانندگی کرد .
این شماره پیامک های اطلاع رسانی به راهور رو که تو اتوبوس ها نصب کردن استفاده کنید یه دو بار طرفو جریمه کنن حساب دستش میاد دیگه بد رانندگی نمیکنه .
باید جواز این تعاونی رو کلا باطل کنن تا چنین راننده هایی رو دیگه هیچ جا استخدام نکنن ، از شمال تا کرج انقدر راهی نیست که بگیم طرف خوابش گرفته
هیچ جور نمیشه توجیه کرد این فاجعه رو
پنجاه درصد مقصر تصادفات خطرناک اتوبوس بالابردن راندمان کاری بواسطه بیشتر کردن سرعت اتوبوس و دراوردن پول بیشتر است .. واقعا اتوبوس ها خیلی تند میرن درسته 90 درصد راننده های خبره ای هستن ولی سرعت بالای 140 تا راننده حرفه ای نمیشناسه و انحراف های تند و شیب زیاد و غیر اصولی جاده ها هم عامل دیگر تصادفات است .
قدیمها کسی که میخواست گواهینامه پایه یک بگیره باید اولا چند سال از گواهینامه پایه 2 او گذشته باشه ، ثانیا سوابق کاری اش نشون بده که با ماشین سنگین سرو کار داره و مثلا کمک راننده است و ثالثا امتحان فنی و عملی از او میگرفتند و خلاصه یک راننده پایه 1 خودش یک پا مکانیک بود و از همه چیز ماشین سر در می آورد و بخصوص راننده های اتوبوس که باید یک ویژگیهای بیشتری نظیر عدم اعتیاد ، آداب معاشرت و اجتماعی و سوابق شناخته شده داشته باشند تا اتوبوس بدهند دستشون. اما حالا این چیزها که درکار نیست بماند اتوبوسها هم تند رو تر از سواری شدند و راننده ها هم که جوان و بی تجربه و عاشق گاز با این جاده هائی که دو تا سواری از کنار هم با مشکل رد میشوند ( چالوس ) چه برسه به اتوبوس .
این شماره پیامک های اطلاع رسانی به راهور رو که تو اتوبوس ها نصب کردن استفاده کنید یه دو بار طرفو جریمه کنن حساب دستش میاد دیگه بد رانندگی نمیکنه .
هیچ جور نمیشه توجیه کرد این فاجعه رو