سلام علیکم والرحمة الله وبرکاته :بسیاری از فقهای محترم شیعه وبسیاری ازفقهای محترم اهل سنت طرفدار
مجازات روزه خواری در ملاعام هستند در قرآن کریم مجازات روزه خواری نیامده است
وخود فقهای اهل سنت هم هیچ روایت متواتر با سند صحیحی نشان نمیدهند که رسول الله وفقهای راشدین
کسی را به جرم روزه خواری مجازات کرده باشند
وروایت متواتر با سند صحیح نزد فقهای اهل تشیع هم ندیدم که حضرت علی ویا رسول الله کسی را به جرم روزه خواری مجازات کرده باشند.
متاسفانه من رستورانی دیدم که خیلی راحت همه می رفتند برای خوردن نهار.دلم خیلی شکست چون حرمت نگه داشتن و روزه نگرفتن بحثش جداست .کسی دیگه براش مهم نیست که ماه رمضان هست یا نه.راحت آب ،بستنی و خوارکیهای دیگه دست مردمه.مطمئنا افرادی که روزه می گیرن خیلی کم شدن ولی چرا کسی به حرمت این ماه اهمیت نمیده من نمیدونم.
تو اداره ی ما راخت غذا گرم می کنن و از آبسردکن آب می خورن تازه مسخره هم می کنن.
هرکس روزه میگیره برا خودش میگیره وثوابشم خودش میبره مثل نماز چه ربطی به دیگران داره ایکاش این یکماهم مخوردندولی بعدش مال مردم رانمی خوردند لااقل اینها که روزه میگیرند هم سحرهم افطار غذا دارندبخورند.بیچاره فقراتی چه امیدی روزوشب کنند.
جرم کسی که روزه نمی گیره شلاق نیست، پس چرا یه چنین مقایسه ای می کنید؟!
بحث بحث انسانیته، جامعه است. شما خودت هرجوری دوست داری زندگی کن خودت می دونی و سرنوشتت، اما تو جامعه باید به انسانی ترین شیوه ممکن رفتار کنی چون حق بقیه است، حق همه است.
همه ما بالفطره با ذات انسانیمون جلوی کسی که می دونیم گشنه یا تشنه است نمیشینیم غذا بخوریم.
خودمون را گول نزنبم.....دین چیزی جز انسانیت از ما نمی خواد
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
فعلا شلاق نمی خوری یه کم صبر کن نهایت 80 سال .نسبت به زمانی که بعد باید عذاب رو تحمل کنی خیلی ناچیزه بهش میرسی!
حرمت نگه داشتن تو جمع منظوره یعنی اینقدر سخته کسی بره تو خونه اش غذا بخوره ؟حتما باید تو مترو اینکارو بکنه؟بالاخره هر کاری انعکاسی داره برمی گرده مطمئن باش
محمد رضا
۱۳:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
متاسفانه قانونگذار در سال 75 با تصویب این قانون از منظر حقوقدانان به فکر نمیرسد که قصدی برای عمل روزه خواری باشد عفت چه ارتباطی به روزه دارد آیا در کوچه خلوت با تردد 1 نفر میشود ملاء عام؟ یا معابر دور از ذهن است که به مغازه بگویند معابر. در هر صورت استدلالات گوناگونی وجود دارد که خالی از اشکال نیست ولی قانونگذار حاضر چرا قانونی تصویب نمیکند که مصداق روزه خواری دقیقا جرم انگاری شود . پس یقینا مقنن خود هم راضی به تصویب این ماده قانونی نمیباشد .
مسافرباشی تو خیابان مثلا فلان شهر که جای خلوت نیست آبی .چیزی بخوری تکلیف چیه .مثلا من مسافر تو گرما وسط خیابانهای تهران عطشدارم .جای خلوت کجا هستبرم آب بخورم .توضیح بدین ممنون
مثلا روزه نگرفتن جرم نیست ولی تظاهر به هرکدام از آنها جرم است ومجازات دارد زیرا جنبه عمومی پیدا می کند. هیچ کس آزاد نیست ، احکام خدا را در ملاء عام زیر پا بگذارد.و مسلمانان مآمور هستند به جلوگیری از ان، از امر به معروف ونهی از منکر با زبان گرفته تا اجرای حد شرعی.
این قانون خداست که مسلمانان باید ان را در جامعه خود قانون کنند وچه چیزی بهتر از اجرای قانون خدا
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام بارها درسالهای گذشته دیده شده در ملع عام دخانیات مصرف شده حتی روزه خوری کرده اند اما هیچ برخوردی هم صورت نميگيرد ونیروی انتظامی فقط بیانیه صادر میکند و اجرایی صورت نمی گیرد. باعث تاسف است به خصوص در بعضی جاها انسان بوی ماه رمضان را احساس نمی کند.
مجازات روزه خواری در ملاعام هستند در قرآن کریم مجازات روزه خواری نیامده است
وخود فقهای اهل سنت هم هیچ روایت متواتر با سند صحیحی نشان نمیدهند که رسول الله وفقهای راشدین
کسی را به جرم روزه خواری مجازات کرده باشند
وروایت متواتر با سند صحیح نزد فقهای اهل تشیع هم ندیدم که حضرت علی ویا رسول الله کسی را به جرم روزه خواری مجازات کرده باشند.
تو اداره ی ما راخت غذا گرم می کنن و از آبسردکن آب می خورن تازه مسخره هم می کنن.
بحث بحث انسانیته، جامعه است. شما خودت هرجوری دوست داری زندگی کن خودت می دونی و سرنوشتت، اما تو جامعه باید به انسانی ترین شیوه ممکن رفتار کنی چون حق بقیه است، حق همه است.
همه ما بالفطره با ذات انسانیمون جلوی کسی که می دونیم گشنه یا تشنه است نمیشینیم غذا بخوریم.
خودمون را گول نزنبم.....دین چیزی جز انسانیت از ما نمی خواد
حرمت نگه داشتن تو جمع منظوره یعنی اینقدر سخته کسی بره تو خونه اش غذا بخوره ؟حتما باید تو مترو اینکارو بکنه؟بالاخره هر کاری انعکاسی داره برمی گرده مطمئن باش
این قانون خداست که مسلمانان باید ان را در جامعه خود قانون کنند وچه چیزی بهتر از اجرای قانون خدا