همین الانش انقدر ماشین تو پایتخت زیاده که هرسال آلودگی هوا مرز هشدار و رد میکنه تو این تصاویر نهایت ماشینی که وسط خیابون بود 10 تام نمیشد خیابون ها عریض هستند واسه همین راحت میان تو محوطه وسط فضای باز نه تهران که حداقل نصف شهرهای ایران که ماشینا بهم میچسبن تو خیابان های کم عرض با ساختمونهای بهم چسبیده و سر به فلک کشیده جای فرار نیست
مخصوصا پایین شهر تهران با کوچه های قدیمی و بافت فرسوده
یکم فکر کنین بد نیس برای فرهنگ سازی از این کارا گذشته باید کلا بکوبین از اول بسازین!!!!
اینو خیلی خوب اومدی من از طرف زلزله ازت معذرت میخوام
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام
دوستان عزیزی که میگن مقاومت ساختمان ها در زلزله ۷ چقدر زیاد بود دقت کنند ریشتر واحدی برای آزاد شدن انرژیه و ارتباطی با قدرت تخریب نداره قدرت تخریب واحدی بنام مرکالی است که به جنس خاک و عمق زلزله وابستگی زیادی داره در ایران متاسفانه عمق زلزله کمه زیر ۲۵ کیلومتر و حتی بیشترین فکر نمیکنم از ۷۰ کیلومتر تجاوز کنه ولی در کشورهای عمق زلزله دیگه بالا ۵۰۰-۶۰۰ کیلومتر هم میرسه، بنابراین مقایسه کردن مقاومت ساختمان براساس ریشتر کاری بیهوده است و باید براساس مرکالی مقایسه کرد
اگه داخل ساختمان ها رو نشون ميداد اون ميشد درس و تجربه
دمشون گرم با خونه هاشون
به نظر نمیاد زلزله در تصویر، ۷ و ۹ دهم ریشتری باشد! یعنی تاب خوردن سیمهای معلّق نیز اصلاً ربطی به زلزله حدود ۸ ریشتری ندارد!
ولی بیشتر به 4 ریشتر میخوره با این اوضاع
مخصوصا پایین شهر تهران با کوچه های قدیمی و بافت فرسوده
یکم فکر کنین بد نیس برای فرهنگ سازی از این کارا گذشته باید کلا بکوبین از اول بسازین!!!!
از بس طبقه روی طبقه گذاشتند
که حالا جای فرار هم نیست
دوستان عزیزی که میگن مقاومت ساختمان ها در زلزله ۷ چقدر زیاد بود دقت کنند ریشتر واحدی برای آزاد شدن انرژیه و ارتباطی با قدرت تخریب نداره قدرت تخریب واحدی بنام مرکالی است که به جنس خاک و عمق زلزله وابستگی زیادی داره در ایران متاسفانه عمق زلزله کمه زیر ۲۵ کیلومتر و حتی بیشترین فکر نمیکنم از ۷۰ کیلومتر تجاوز کنه ولی در کشورهای عمق زلزله دیگه بالا ۵۰۰-۶۰۰ کیلومتر هم میرسه، بنابراین مقایسه کردن مقاومت ساختمان براساس ریشتر کاری بیهوده است و باید براساس مرکالی مقایسه کرد