بجای تهران، استان هرمزگان را باید تقسیم کنید که به تنهایی 50 درصد کل سواحل جنوب کشور را به همراه 14 جزیره در اختیار دارد و باعث شده وضعیت شهرهای جنوبی کشور فاجعه بار باشد و جمعیت به سمت جنوب و سواحل جنوب نرود.
خود استان هرمزگان حدود 850 کیلومتر خط ساحلی دارد که با احتساب جزایر، به تنهایی حدود 50 درصد از سواحل جنوب کشور را در اختیار دارد. همچنین 14 جزیره مهم ایران در خلیج فارس در اختیار این استان است. آیا این معقول و منطقی است؟ با توجه به بودجه اندک این استان در مقیاس کشوری، عملا رسیدگی مناسبی به سواحل این استان نمی شود. با این آرایش فعلی نمی توان هرگز امید به تحول در سواحل مکران داشت. برای تمرکز جمعیت در سواحل مکران باید تغییرات تقسیم بندی استان های ساحلی جنوب حتما در اولویت قرار گیرند. لذا باید ضرورتا طول سواحل مکران به دو یا سه استان مستقل تقسیم شود و قسمت شرقی استان هرمزگان (از بندرعباس به سمت شرق)، تبدیل به یک استان مستقل شود. این استان می تواند "استان مکران" نام گیرد. البته مقرر گردیده بود که استان فارس نیز با واگذاری بخش هایی از استان هرمزگان، به دریا متصل گردد که آن هم علی رغم مصوبه دولت هنوز عملی نشده است.
مگه تهران کل کشوره که همین جوری هر کاری خواستن بکنن به نظر من پایتخت رو باید ببرن اصفهان چون خیلی وسعت داره یا شیراز تا شلوغی تهران کم تر بشه تقسیم تهران دردی دوا نمی کنه بلکه بدتره میشه پایتختی که وسعتش کم تر بشه مشکلاتش هم خیلی فشرده خواهد شد
اصفهان و شیراز استانداردهای لازم برای پایتخت شدن را ندارند.
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
این کار مشکلات را حل نمی کند بلکه مشکل اصلی کشور یعنی زیاد بودن ادارجات و پرسنل را بیشتر می کند. برای حل مشکل زیاد بودن پرسنل دولتی باید برعکس عمل شود و چند استان را در هم ادغام کنند تا تعداد ادارات کشور کمتر شود
این کار در نهایت به این معنی است که ادارات و سازمانهای بیشتر درست کنیم و خود این موضوع چیزی است که مانع پیشرفت کشور است و همه دوست دارند پشت یک میز بنشینند و بخورند
اگر به کاهش آلودگی و شلوغی و بلاهای طبیعی و رفاه مردم شود ،بنظرم خوبه
و این توسعه بیشتر باید در مناطق خلوت تر و کم جمعیت تر صورت بگیره ،حداقل در شعاع سی و یا پنجاه کیلومتری شلوغی ها باشد
در مواقع بحران و خطر هر كدام از این شهرها زنجیروار ،یاریگر هم خواهند بود
پرسش اينجاست كه آيا با تقسيم بندي جديد مشكلات تهران رفع ميشه يا مردم بيشتر درگير تقسيم بندي ها خواهند شد.ما يادمان نرفته كه براي تعويض پلاك حومه تهران ملت از دماوند و قرچك و پيشوا و رودهن و كجا و كجا بايد مي اومدن كرج براي تعويض پلاك يعني بايد كل عرض و طول استان طي ميشد براي كاري كه حداقل 3 تا مركز سر راهشون مي تونستن انجام.بدهند.
خود استان هرمزگان حدود 850 کیلومتر خط ساحلی دارد که با احتساب جزایر، به تنهایی حدود 50 درصد از سواحل جنوب کشور را در اختیار دارد. همچنین 14 جزیره مهم ایران در خلیج فارس در اختیار این استان است. آیا این معقول و منطقی است؟ با توجه به بودجه اندک این استان در مقیاس کشوری، عملا رسیدگی مناسبی به سواحل این استان نمی شود. با این آرایش فعلی نمی توان هرگز امید به تحول در سواحل مکران داشت. برای تمرکز جمعیت در سواحل مکران باید تغییرات تقسیم بندی استان های ساحلی جنوب حتما در اولویت قرار گیرند. لذا باید ضرورتا طول سواحل مکران به دو یا سه استان مستقل تقسیم شود و قسمت شرقی استان هرمزگان (از بندرعباس به سمت شرق)، تبدیل به یک استان مستقل شود. این استان می تواند "استان مکران" نام گیرد. البته مقرر گردیده بود که استان فارس نیز با واگذاری بخش هایی از استان هرمزگان، به دریا متصل گردد که آن هم علی رغم مصوبه دولت هنوز عملی نشده است.
و این توسعه بیشتر باید در مناطق خلوت تر و کم جمعیت تر صورت بگیره ،حداقل در شعاع سی و یا پنجاه کیلومتری شلوغی ها باشد
در مواقع بحران و خطر هر كدام از این شهرها زنجیروار ،یاریگر هم خواهند بود