وقتی مالک زمین مجبور شود قبل از شروع ساخت و ساز ، کل حق بیمه تامین اجتماعی مهندس مجری را به حساب سازمان بیمه تامین اجتماعی واریز کند یعنی ۴.۸ میلیون تومان برای یکسال . پس مالک اجازه کم کاری به مهندس نمیدهد و از مهندس کار میکشد و مهندس هم نمیتواند امضافروشی کند چون باید هر روز صبح تا عصر سرساختمان حاضر شود
برای جلوگیری از تخفیف گرفتن مالکان از مهندسان باید حق بیمه تامین اجتماعی مهندسان توسط مالکان زمین پرداخت شود به حساب سازمان بیمه تامین اجتماعی و به شکل یکجا و در ابتدای قرارداد
الان حدود ۵۰۰ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند که با احتساب خانواده هایشان به ۲ میلیون نفر میرسند . اگر هرخانواده نظام مهندسی حداقل ۲۰۰ هزار تومان برای تکمیل پروژه های ناتمام سرمایه گذاری کنند به رقم ۱۰۰ میلیارد تومان میرسیم که برای زیرسازی راه آهن چابهار زاهدان کافی است . ساخت این راه آهن باعث توسعه صادرات و ایجاد اشتغال پایدار میشود . ضمنا ۲۰۰ هزار تومن حداقل مبلغ سرمایه گذاری است که واقعا مبلغ ناچیزی است و بسیاری از مهندسان حاضرند برای ایجاد اشتغال بیش از این مبلغ سرمایه گذاری کنند
ایجاد تعاونی اعتباری سازمان نظام مهندسی برای اعطای وام خوداشتغالی به مهندسان . ایجاد صندوق بیمه بیکاری مهندسان برای پرداخت مستمری ایام بیکاری مهندسان . ایجاد بانک اطلاعات شِغلی و حرفه ای مهندسان
کشور امروز سه سال است به اینجا رسیده که بودجه های عمرانی صفر شده است= تمام پول های حاصل از برجام صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت شد ولی دریغ از یک ریال پول که صرف بودجه عمرانی و توسعه راهسازی و راه آهن شود