بهر حال تشکر از مطالبتون. شاید باید بیشتر در مورد این موضوع فکر کنم. در هر صورت نظر همه افراد محترم هست. هر چند اولش خیلی عصبانی شدم بعد از خوندن مطالبتون اما الان به این نتیجه رسیدم که بهتره مطالعه بیشتری داشته باشم. شاد و پیروز باشید .
بازم مشخص نشده که چرا سگ نجسه دلیل محکمه پسندی ارائه نکردید اگر نجس بود پس همونطور که خداوند فرموندندعلت حرام بودن شراب چیه حتما علت نجس بودن سگ رو هم میفرمود پس این نجس بودن سگ به نظرمن قاطع نیست
البته که توی روایات اگر بگردی شاید پیدا کنی ولی یکسری چیز ها را فقط به خاطر اینکه خدا گفته باید چشم گفت
نجس بودن سگ هم نه به خاطر بدی خودشه، هیچ موجودی بد نیست چون همه را خدا خلق کرده منتها نجس یعنی اینکه انسان ازش دوری کن
سلام به هم وطن های ایرانی ام
هر دینی شامل مجموعه ای از دستورات و احکام هست.هر مسلمانی اگر مسلمان باشه به دو چیز باید توجه کنه و قرآن و عترت که عترت همان روایات امامان هستش.حالا هر کسی مسلمانه میدونه وظیفش چیه هر کسی هم که فقط اسمش مسلمانه ...
من به شخصه خیلی حیوانات رو دوست دارم از سگ و گربه و حتی موش
ولی مقید به اسلام هستم.نه افراط نه تفریط
حداقل آرامش دارم
در ايام قديم چون پاراويروسها و ويروس هاري بيماريهاي مشترك انسان به حيوان بوده اند فتوا نجس بودن سگ را داده اند ، ولي امروزه هر سه ماه بكبار قرصهاي ضد انگل و واكسن و شامپوهاي با كيفيت و اسپري ضد كنه كه باعث مي شود سگ از ديگر حيوانات تمييز تر باشد ، بالعكس ، گربه ها به دليل بالا رفتن از ديوار و داخل سطل آشغال محل گردش كردن فعلا از نظر اينجانب تمييز نيستند مگر آنكه صاحب آن گربه كاملا كنترل گربه را داشته باشد .
دكتر علي فيروزفر
دامپزشك
دنبال کاسبی هستی علم شما در مقابل علم اهل بیت دوپول سیاه ارزش نداره
بنده خدا
۰۸:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام. یک سوال ساده.قرآن نفرمودل سگ نجس است.اما آیه داریم شکار توسط سگ حلاله نوش جونتون! آیاسگ شکاری از دهانش برای شکار استفاده نمیکنه؟(که نجس العین هست، یعنی همیشه نجس هست و نجاستش رفع نمیشه بهیچ وجه) دهان سگ همیشه مرطوب و درتماس با همه چیز هست، تناقض: سگ نجس العینه و ناپاکه اما اگر صیدی شکار کرد حلاله! عین تناقضه .
سلام وقتی دهان سگ به چیزی بخوره اون میشه متنجس و قابل پاک شدنه خدا به ادم و حوا گفت از اون درخت نخورید!!! درخت چی بود ؟سیب حلال بود ولی خدا گفت نخورید شاید میخواست بندگی اونهارو ببین وقتی خدا چیزی رو گفت باید بگید چشم و نباید دنبال علت بود
مسلمون
۱۰:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام هموطن
بر اساس فتوای امام خامنه ای :
شكار كردن با سگ شكارى
٢٦٠٩ اگر سگ شكارى، حيوان وحشى حلال گوشتى را شكار كند، پاك بودن و حلال بودن آن حيوان شش شرط دارد: اول: سگ به طورى تربيتشده باشد كه هر وقت آن را براى گرفتن شكار بفرستند، برود و هر وقت از رفتن جلوگيرى كنند، بايستد. ولى اگر در وقت نزديك شدن به شكار با جلوگيرى نايستد، مانع ندارد. و احتياط واجب آن است كه اگر عادت دارد كه پيش از رسيدن صاحبش شكار را مىخورد از شكار او اجتناب كنند، ولى اگر اتفاقا شكار را بخورد، اشكال ندارد. دوم: صاحبش آن را بفرستد. و اگر از پيش خود دنبال شكار رود و حيوانى را شكار كند، خوردن آن حيوان حرام است. بلكه اگر از پيش خود دنبال شكار رود و بعدا صاحبش بانگ بزند كه زودتر آن را به شكار برساند، اگر چه به واسطه صداى صاحبش شتاب كند، بنابر احتياط واجب بايد از خوردن آن شكار خوددارى نمايند. سوم: كسى كه سگ را مىفرستد بايد مسلمان باشد يا بچه مسلمان باشد كه خوب و بد را بفهمد، و اگر كافر يا كسى كه اظهار دشمنى با اهل بيت پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم مىكند سگ را بفرستد، شكار آن سگ حرام است. چهارم: وقت فرستادن سگ، نام خدا را ببرد. و اگر عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است.
ولى اگر از روى فراموشى باشد، اشكال ندارد. و اگر وقت فرستادن سگ نام خدا را عمدا نبرد و پيش از آن كه سگ به شكار برسد نام خدا را ببرد، بنابر احتياط واجب بايد از آن شكار اجتناب نمايد. پنجم: شكار به واسطه زخمى كه از دندان سگ پيدا كرده بميرد. پس اگر سگ شكار را خفه كند يا شكار از دويدن يا ترس بميرد، حلال نيست. ششم: كسى كه سگ را فرستاده، وقتى برسد كه حيوان مرده باشد يا اگر زنده است به اندازه سر بريدن آن وقت نباشد. و چنانچه وقتى برسد كه بهاندازه سر بريدن وقت باشد مثلا حيوان چشم يا دم خود را حركت دهد، يا پاى خود را به زمين بزند، چنانچه سر حيوان را نبرد تا بميرد، حلال نيست.
٢٦١٠ كسى كه سگ را فرستاده اگر وقتى برسد كه بتواند سر حيوان را ببرد، چنانچه به طور معمول و با شتاب مثلا كارد را بيرون آورد و وقتسر بريدن بگذرد و آن حيوان بميرد، حلال است. ولى اگر مثلا به واسطه زياد تنگ بودن غلاف يا چسبندگى آن بيرون آوردن كارد طول بكشد و وقت بگذرد حلال نمىشود. و نيز اگرچيزى همراه او نباشد كه با آن سر حيوان را ببرد و حيوان بميرد، واجب آن است كه از خوردن آن خوددارى كند.
٢٦١١ اگر چند سگ را بفرستد و با هم حيوانى را شكار كنند، چنانچه همه آنها داراى شرطهايى كه در صفحه گذشته گفته شده بودهاند، شكار حلال است و اگر يكى از آنها داراى آن شرطها نبوده شكار حرام است.
٢٦١٢ اگر سگ را براى شكار حيوانى بفرستد و آن سگ حيوان ديگرى را شكار كند،آن شكار حلال و پاك است. و نيز اگر آن حيوان را با حيوان ديگرى شكار كند، هر دوى آنها حلال و پاك مىباشند.
٢٦١٣ اگر چند نفر با هم سگ را بفرستند و يكى ازآنها كافر باشد يا عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است. و نيز اگر يكى از سگهايى را كه فرستادهاند به طورى كه در صفحه گذشته گفته شد، تربيتشده نباشد، آن شكار حرام مىباشد.
٢٦١٤ اگر باز يا حيوان ديگرى غير سگ شكارى، حيوانى را شكار كند آن شكار حلال نيست ولى اگر وقتى برسند كه حيوان زنده باشد و به دستورى كه در شرع معين شده سر آن را ببرند، حلال است.
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم ما یکبار میگیم نجس و پاک یکبار میگیم حلال و حرام فرق داره
سگ دهانش نجسه ولی اونچه که شکار میکنه حلاله نه پاک
آب میکشی و میخوری اشکال نداره
نه نجاست سگ جایی رفت نه حلال بودن خوردن اون حیوان شکار شده
مرتضی قشقایی
۰۱:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام .اون آقایی که قیاس مع افارق میکنه ونماز رو با سگ مقایسه میکنه،جهت اطلاع بگم یک ششم آیه های قرآن نمازتوش بکاررفته.نودبارمستقیم کلمه نمازومشتقاتش درقرآن ذکر شده نهصدبارهم غیرمستقیم ذکرشده.دوره خرافات وبیسوادی ودروغ سراومده.قرن بیستویکه.انسانیت از دین ارزشش بیشتره.قدریکه سگ به سگ بودنش احترام میزاره،ماانسانها به انسانیتمون نمیزاریم.آرزوی کمی عقل وخرد.یاعلی.
انسانیت از دین ارزشش بیشتره؟؟؟ انسانیت با دین معنی میده، اصلا دین اسلام انسانیت رو در بر داره، فکر نکنید انسانیت جدای از دینه، هر چی دین گفته عین انسانیته
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شما پیامبر جدید هستی و دین جدید از خدای جدیدی به نام توهمات ذهن خطرناکت اوردی که می گویی انسانیت از دین برتر است، دین برای هدایت بشر و رسیدن به کمال انسانی و جایگاه خلیفه الهی انسان امده ، خدا گفته زنا نکن ، دروغ نگو ، ظلم نکن، کم فروشی نکن ، حق و ناحق نکن، انسانی رو به قتل نرسون، صدقه بده ، ناموس تو دربرابر نامحرم بپوشان ، نماز و روزه و خمس و زکات و... همه برای انسانیت واقعی گفته شد و در احکام دین یکی از نجاسات سگ است پس اگر مسلمانی تن به احکام خداوند بده
افسانه
۱۲:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اگه به سخن امامانمون هست خب اون زمان اصلا پزشکی ب اون صورت برای حیوانات نبوده برای همین گفتن نجسه همونطوری ک مسواک نبوده و گفتن برای از بین بردن بوی بد دهان سیر بخورید .
سلام
فکرکنم اشتباه میکنی . فرمودنداگه بخاطربوی سیرنبود خوردن انراواجب میکردم یعنی منافع دیگری داره
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
تمام علت نجس بودن و فاصله گرفتن از سگ به خاطر نظافتش نیست...
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بشر هنوز در سودای مریخ ، در حالی که پیامبر ما ۱۴۰۰ سال پیش به معراج رفته معجزه شق القمر داشته که با علم لدنی است حالا چهارتا امپول و قرص رو با علم پیامبر مقایسه می کنی چرا اینقدر حقیر شدید
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه شما اولین فردی که از مسواک استفاده کرد اونو به مردم معرفی کرد حضرت محمد مصطفی (ص) بوده البته نه این مسواک های پلاستیکی خمیر دندان های شیمیایی بدردنخور اول برو تحقیق کن بعد بیا بگو در ضمن من که هیچ روایتی در باره سیر نشنیدم
یونس
۱۵:۳۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
وقتي شرع اسلام چیزی را تحریم کرد ما باید اطاعت کنیم، یک مسلمان وقتی مسلمان است که تمام اسلام را قبول داشته باشد. بعضی از انسانها خیال می کنند با یک ذره مغز باید ازتمام حکمتهای دین سردر بياورند. اگر انسان قرار باشد همه چیز را بداند دیگر نعوذ بالله انسان نیست. فقط الله متعال است که همه چیز را می داند. پس میگوییم سمعنا واطعنا
البته که توی روایات اگر بگردی شاید پیدا کنی ولی یکسری چیز ها را فقط به خاطر اینکه خدا گفته باید چشم گفت
نجس بودن سگ هم نه به خاطر بدی خودشه، هیچ موجودی بد نیست چون همه را خدا خلق کرده منتها نجس یعنی اینکه انسان ازش دوری کن
دیگه سوال نداره که
هر دینی شامل مجموعه ای از دستورات و احکام هست.هر مسلمانی اگر مسلمان باشه به دو چیز باید توجه کنه و قرآن و عترت که عترت همان روایات امامان هستش.حالا هر کسی مسلمانه میدونه وظیفش چیه هر کسی هم که فقط اسمش مسلمانه ...
من به شخصه خیلی حیوانات رو دوست دارم از سگ و گربه و حتی موش
ولی مقید به اسلام هستم.نه افراط نه تفریط
حداقل آرامش دارم
دكتر علي فيروزفر
دامپزشك
بر اساس فتوای امام خامنه ای :
شكار كردن با سگ شكارى
٢٦٠٩ اگر سگ شكارى، حيوان وحشى حلال گوشتى را شكار كند، پاك بودن و حلال بودن آن حيوان شش شرط دارد: اول: سگ به طورى تربيتشده باشد كه هر وقت آن را براى گرفتن شكار بفرستند، برود و هر وقت از رفتن جلوگيرى كنند، بايستد. ولى اگر در وقت نزديك شدن به شكار با جلوگيرى نايستد، مانع ندارد. و احتياط واجب آن است كه اگر عادت دارد كه پيش از رسيدن صاحبش شكار را مىخورد از شكار او اجتناب كنند، ولى اگر اتفاقا شكار را بخورد، اشكال ندارد. دوم: صاحبش آن را بفرستد. و اگر از پيش خود دنبال شكار رود و حيوانى را شكار كند، خوردن آن حيوان حرام است. بلكه اگر از پيش خود دنبال شكار رود و بعدا صاحبش بانگ بزند كه زودتر آن را به شكار برساند، اگر چه به واسطه صداى صاحبش شتاب كند، بنابر احتياط واجب بايد از خوردن آن شكار خوددارى نمايند. سوم: كسى كه سگ را مىفرستد بايد مسلمان باشد يا بچه مسلمان باشد كه خوب و بد را بفهمد، و اگر كافر يا كسى كه اظهار دشمنى با اهل بيت پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم مىكند سگ را بفرستد، شكار آن سگ حرام است. چهارم: وقت فرستادن سگ، نام خدا را ببرد. و اگر عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است.
ولى اگر از روى فراموشى باشد، اشكال ندارد. و اگر وقت فرستادن سگ نام خدا را عمدا نبرد و پيش از آن كه سگ به شكار برسد نام خدا را ببرد، بنابر احتياط واجب بايد از آن شكار اجتناب نمايد. پنجم: شكار به واسطه زخمى كه از دندان سگ پيدا كرده بميرد. پس اگر سگ شكار را خفه كند يا شكار از دويدن يا ترس بميرد، حلال نيست. ششم: كسى كه سگ را فرستاده، وقتى برسد كه حيوان مرده باشد يا اگر زنده است به اندازه سر بريدن آن وقت نباشد. و چنانچه وقتى برسد كه بهاندازه سر بريدن وقت باشد مثلا حيوان چشم يا دم خود را حركت دهد، يا پاى خود را به زمين بزند، چنانچه سر حيوان را نبرد تا بميرد، حلال نيست.
٢٦١٠ كسى كه سگ را فرستاده اگر وقتى برسد كه بتواند سر حيوان را ببرد، چنانچه به طور معمول و با شتاب مثلا كارد را بيرون آورد و وقتسر بريدن بگذرد و آن حيوان بميرد، حلال است. ولى اگر مثلا به واسطه زياد تنگ بودن غلاف يا چسبندگى آن بيرون آوردن كارد طول بكشد و وقت بگذرد حلال نمىشود. و نيز اگرچيزى همراه او نباشد كه با آن سر حيوان را ببرد و حيوان بميرد، واجب آن است كه از خوردن آن خوددارى كند.
٢٦١١ اگر چند سگ را بفرستد و با هم حيوانى را شكار كنند، چنانچه همه آنها داراى شرطهايى كه در صفحه گذشته گفته شده بودهاند، شكار حلال است و اگر يكى از آنها داراى آن شرطها نبوده شكار حرام است.
٢٦١٢ اگر سگ را براى شكار حيوانى بفرستد و آن سگ حيوان ديگرى را شكار كند،آن شكار حلال و پاك است. و نيز اگر آن حيوان را با حيوان ديگرى شكار كند، هر دوى آنها حلال و پاك مىباشند.
٢٦١٣ اگر چند نفر با هم سگ را بفرستند و يكى ازآنها كافر باشد يا عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است. و نيز اگر يكى از سگهايى را كه فرستادهاند به طورى كه در صفحه گذشته گفته شد، تربيتشده نباشد، آن شكار حرام مىباشد.
٢٦١٤ اگر باز يا حيوان ديگرى غير سگ شكارى، حيوانى را شكار كند آن شكار حلال نيست ولى اگر وقتى برسند كه حيوان زنده باشد و به دستورى كه در شرع معين شده سر آن را ببرند، حلال است.
سگ دهانش نجسه ولی اونچه که شکار میکنه حلاله نه پاک
آب میکشی و میخوری اشکال نداره
نه نجاست سگ جایی رفت نه حلال بودن خوردن اون حیوان شکار شده
فکرکنم اشتباه میکنی . فرمودنداگه بخاطربوی سیرنبود خوردن انراواجب میکردم یعنی منافع دیگری داره
دیگ چرا نباید داشته باشیم ؟؟