صنعت هواپیما هم مثل خودروساز فقط بلد پراید از رده خارج بسازه ! فکر کنم یه 50 سالی عقب هستیم از علم طراحی هواپیما و آیرودینامیک ! نسل چهارم وقتی دنیا دنبال ساخت نسل هفتم !! میگن ایران خودرو 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد برای ساخت سمند ! در همون زمان با 800 میلیون دلار میشد برند و کارخانه چگوار خرید ! حالا خودتون مقایسه کنید کیفیت سمند و چگوار !
خدمت دوستانی که اسرار دارند این جنگنده همان f5 هست عرض کنم این هواپیما تفاوتهای زیادی با اف ۵ دارد و از جمله آیرودینامیک و شکل بالهای متفاوت و همچنین ایونیک و کنترل آتش منحصر به فرد که اف ۵ آمریکایی از آن بی بهره است . ضمنا با نگاهی به تاریخچه ساخت هواپیما در آمریکا متوجه میشوید که جنگنده اف پنج راه را برای ساخت مدلهای بهتر مانند اف ۱۶ و اف ۱۸ باز کرد و در واقع اف ۱۸ شکل تکامل یافته اف ۵ هست که این نشانگر این مهم است که صنعتگران ما به چه تکنولوژی مهمی دست پیدا کرده اند و چه بسا اکنون مشغول ساخت هواپیماهای بسیار پیشرفته تر از اف ۱۸ باشند که معلوم است همه برگهای برنده را رو نمیکنند. شاید دشمنان وقتی متوجه توان هوایی ما بشوند که با ما وارد یک جنگ تمام عیار شده باشند و آنگاه حیرت زده خواهند شد. یادمان نرود که تکنولوژی rq 170 در اختیار ماست و چه بسا سپاه علاوه بر نوع بدون سرنشین از نوع سرنشین دار آن را هم تولید کرده و در خفا مشغول تست و تولید انبوه بلشد. و چه زیباست وقتی این هواپیماهای بومی از روی ناوهای هواپیمابر ما برخواسته و در خلیج و اقیانوس جولان دهند.
شاید خیلی ها ندانند وقتی جنگ شروع شد حتی سلاح انفرادی ژ سه نداشتیم برای دفاع فردی و به سربازها اسلحه از رده خارج شده برنو می دادند . وقتی امام راحل فرمودند جنگ یک نعمت خیلی ها نمی فهمیدند منظور امام چه بوده . منظور امام عزیر همین چنگنده هاست همین موشکهای بالستیک و... است . آفرین برنخبگان جوان ایرانی
سلام بر تمام ایرانیان تبریک میگم ،چشم دشمنان،منافقین وکوردلان کور کور که با جهالت لجاجت ،پیشرفتها ی دانشمندان کشورمون رو به سخره میگیرن.درود بر خلاقیت ایرانی.
سلام بر تمام ایرانیان تبریک میگم ،چشم دشمنان،منافقین وکوردلان کور کور که با جهالت لجاجت ،پیشرفتها ی دانشمندان کشورمون رو به سخره میگیرن.درود بر خلاقیت ایرانی.
من موندم وقتی که تونستیم جنگنده تماما بومی بسازیم چرا ذره ای در طراحی تغییری ایجاد نشده تا هم قدرت مانور بالا بره و هم از سطح مقطع راداریش کم بشه
اگه رو اف 5 ابر کامپیوتر هدف گیری نسل 200 هم بندازی بازم اف 5 ه و به راحتی رهگیری میشه و نمی تونه با ساده ترین تجهیزاتی هوایی کشورهای عرب منطقه هم برابری کنه
دوستان این همان اف ۵ است اف ۵ هم تک خلبان دارد و هم دو خلبان اف ۵ برای رزم شبانه استفاده نمیشود اف ۵ معمولا شکاری است و برای نبرد هوایی طراحی شده است با تغییرات سیستم ناوبری این هواپیما برای پرواز شب آماده است به نظر کار بزرگی است و با استعدادی که از این بچه ها سراغ دارم خیلی زود قادر به طراحی پهپادی خواهند بود که نه برابر سرعت صوت و تا سقف نود هزار پا پرواز کند و اهداف زمینی را در همان ارتفاع نابود کند
کاش قطعه به قطعه افتتاح می کردند :
ساخت موتور جت بومی خودش یه پروژه مستقل و قابل تقدیره،
ساخت بدنه سبک و ساخت سیستم های الکترونیکی و رادار و ... هر کدومشون یه افتخاره
احسنت
حالا این اگر کپی اف ۵ یا۴ باشد باز جای نقدیر و تشکر دارد زمان شاه که اصلا به ایرانیها اجازه نزدیک شدن به موتور و تجهیزات و حتی تعمیر کوچک این را هم نمیدادند و کلا تعمیرات با هزینه هاب بالا در خود آمریکا انجام میشد حالا هی یک عده پرت پلا مینویسند.
اگه رو اف 5 ابر کامپیوتر هدف گیری نسل 200 هم بندازی بازم اف 5 ه و به راحتی رهگیری میشه و نمی تونه با ساده ترین تجهیزاتی هوایی کشورهای عرب منطقه هم برابری کنه
ساخت موتور جت بومی خودش یه پروژه مستقل و قابل تقدیره،
ساخت بدنه سبک و ساخت سیستم های الکترونیکی و رادار و ... هر کدومشون یه افتخاره
احسنت