علت اصلی انحصار در تولید خودروهست ! تقریبا" نیم قرن که فقط دو خودروساز هستند
تعرفه واردات خودرو اجازه رقابت نمیده خودروساز داخلی هم وقتی رقابتی نیست هر خودروریی که خواست تولید می کنه.
اما اگر مثل صنایع دفاعی به خودباوری برسیم اونموقع در دنیا حرفی برای گفتن داریم
بالاخره باید یه روری این انحصار شکسته شود تا حوروسازی پیشرفت کنه.باید تعرفه خودروهای وارداتی را کم کنند.و ازصنعت دفاعی الگو برداری کنند.
سهیل
۱۶:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
بهتره در مورد قیمت و کیفیت خودروهای ایرانی صحبتی نکنید و خودتون را خسته نکنید
چون این دو شرکت قدرتمند و انحصاری برا خودشون قطبی هستند و مسئولین کشور ما هیچ قدرتی ندارند که با این دو شرکت زورگو برخورد کنند
ارزانترین کالا را به گزاف ترین قیمت به مردم می فروشند آنهم با بهانه های واهی . ماشین خارجی هم که وارد می شود حتی اگر قیمتش از محصول ایرانی پایین ترباشد ، با قیمت بالاتری به مردم عرضه می کنند
علی
۱۴:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
وقتی فضای رقابتی وجود نداشته باشه خودروساز داخلی با هر کیفیتی که دلش میخواد خودرو تو بازار میده... این همه سال حمایت از خودروساز داخلی به چه نتیجه ای رسید؟ دولت و مجلس باید قیمت خودرو داخلی رو آزاد کنه هر قیمتی دلشون میخواد بفروشن از اون طرف تعرفه واردات رو حذف کنن اینجوری خودروساز داخلی مجبوره کیفیت رو بالا و قیمتشو پایین بیاره وگرنه تولیداتش رو دستش میمونه
مشکل ما عدم نظارت، بازرسی و تنبیه متخلفینی است که چه در حوزه واردات و یا قطعات و چه در جلوگیری از تولید به منظور پیشبرد تجارت فعالیت میکنند و متاسفانه مدعی العمومی هم نیست، همه سکوت کرده اند و حق الناس را دیگر کسی نمیفهمد
تعرفه واردات خودرو اجازه رقابت نمیده خودروساز داخلی هم وقتی رقابتی نیست هر خودروریی که خواست تولید می کنه.
اما اگر مثل صنایع دفاعی به خودباوری برسیم اونموقع در دنیا حرفی برای گفتن داریم
چون این دو شرکت قدرتمند و انحصاری برا خودشون قطبی هستند و مسئولین کشور ما هیچ قدرتی ندارند که با این دو شرکت زورگو برخورد کنند