بهترین کار بارگزاری میزان سوخت در کارتهای ملی هوشمند هست یا اینکه قبل از وارد کردن کارت سوخت ابتدا کارت ملی را وارد کنند و بعد از تایید ان را با کارت سوخت فردی که فقط با این کارت ملی همخوانی دارد وارد کنند و سوخت خود را بگیرند .در اینجا من به فروشگاهی بنام کاسنکو میروم که سوختش با کیفیت و ارزانتر از بقیه هست .اول حتما باید کارت عضویت با بارکد داشته باشیم .کارت خود را به اسکنر تماس میدهیم و دستگاه پمپ برایمان باز میشود و بعد کارت بانکی خود را وارد کارت خوان میکنیم ( چون اصلا وجه نقد قبول نمیکنند )و بعد از ورود پسورد و تایید به ما اجازه سوخت گیری میدهد ان هم نه بیشتر از 99پوند در ان روز .و بعد از اتمام و گذاشتن نازل سوخت رسید خود را که حاوی مقدار سوخت و قیمت و ....تحویل میگیریم .
بجای این که این همه هزینه گزاف از مردم گرفته شود تا کارت سوخت راه اندازی شود تا جلوی قاچاق گرفته شود بنزین را به نرخ آزاد بفروشند درآمد حاصل از فروش را خرج حمل نقل عمومی کنند
کل دنیا دارن این شیوه را انجام می دهند و بعد از آن افسوس میخوریم چرا حمل نقل عمومی دنیا اینقدر پیشرفته است حق ملت ماست که سوار تاکسی پیکان، مینی بوس بنز دهه 70، اتوبوس های ایران پیما ، قطار های فرسوده و هواپیماهای روسی به دردنخور استفاده کنن
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
باشه خرج حمل و نقل کنن
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
بجای این که این همه هزینه گزاف از مردم گرفته شود تا کارت سوخت راه اندازی شود تا جلوی قاچاق گرفته شود بنزین را به نرخ آزاد بفروشند درآمد حاصل از فروش را خرج حمل نقل عمومی کنند
فکر خوبیه ولی مشکل اینجاست از قاچاقچی بدتر هست و کل درامد حاصله را صرف خودش می کندباید راهی پیشنهاد کرد که توش رانت و دزدی نشه
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
کارت سوخت فقط باعث ازدهام ماشینها در جایگاه سوخت می شود تا هرکس کارت سوختش را در می اورد ده دقیقه گذشته و بعد شگرد جدید باز می شود کارتهای سوخت از شهرستانها سرازیر شهرهای ساحلی می شود و قاچاق ادامه پیدا می کند
من در استان هرمزگان زندگی می کنم و بعد از گرانی ارز قاچاق گازوییل به شدت در اینجا رواج پیدا کرده به طوری که حتی موتورسیکلت ها هم اقدام به قاچاق گازوییل میکنند و سرمایه کشور را به راحتی خارج میکنند ، دولت باید ساز و کار درستی پیش بینی کند تا جلو این کار گرفته شود البته ناگفته نماند که به خاطر بیکاری و عدم وجود شغل ثابت در ببن بیشتر مردم متاسفانه این کار(قاچاق سوخت)جذابیت زیادی دارد و تمام خطرات آن و ریسک های این کار را میپذیرند باید فکری اساسی بشود
دولت میتونه با اضافه کردن تولید خود نیاز کشورهای اطراف ایران را تامین کند و به دولتها و جایگاه اون کشورها بفروشد یا در امتداد مرزهای کشورهای دیگر ( داخل مرز اونها )با همکاری دولت مطبوعشون پمپ بزند و سوخت را اونجا به قیمت قاچاقچیها بفروشد .اینطوری هم سودش بجای هدر رفتن نصیب وزارت نفت میشود و هم بساط قاچاق سوخت برای همیشه برچیده میشود . باید مقاصد قاچاق را در کشورهای همجوار پیدا کنند و در ان محلها سوخت ایرانی را با قیمتی که قاچاقچی میفروشد بدست مشتریان در ان کشورها داد .اون هم با کارت سوخت تا اونها هم اقدام به قاچاق مجدد نکنند .