راه حل های متعددی برای رفع ترافیک تهران و جود دارد که بعضی از آنها برای دولت و شهرداری هزینه بر نیستاز جمله موارد ذیل:
1- در شهری مانند تهران باید وسایل نقلیه جابجایی درون شهری باید بیش از 5 نفر ظرفیت سرنشین داشته باشد یعنی کاهش تاکسی و جایگزین آنها با خودرو ون که البته باید توسط خودرو سازان در طراحی خودرو ون با ایجاد تغییرات شرایط آسایش مسافرین بهتر دیده شود
2- ایجاد پارکینگهای طبقاطی ثابت و متحکرک در نقاط پر تردد و دارای حجم بالای کسب و کار برای جلوگیری از تردد بی رویه خودرو ها در خیابانهاو ایجاد کسب و کار برای افراد جویای کار و فعال کردن بخش حصوصی
3- بعضی از خیابانهای دارای بخش تجاری فعال با سنگ فرش خیابان فقط تردد مردم صورت گرفته و تردد خودرو حمل مایحتاج مغازه ها در هنگام شب امکان پذیر بوده و قبل از ورود به این خیابانها پارکینگها احداث شود .
4- از ورود خودروهای شخصی به خیابانهای پر تردد جلو گیری شده و فقط ورود خودروهای حمل نقل عمومی رفت و آمد کنند تا مردم با پارک خودرو شخصی در پارکینگ از خودرو های عمومی برای طی مابقی مسیر استفاده کرده و با عادت شدن این رفتار عمومی کم کم خودروهای خود را از منزل نیز خارج نکرده و با وسایل حمل و نقل عمومی تمام مسیر ها را خواهند پیمود.
5- استفاده از اتوبوسهای دوطبقه برای خیابانهای پر تردد باری کاهش تعداد وسایل نقلیه عمومی عبوری از خیابانهاو افزایش ظرفیت جابجایی مسافر
1- در شهری مانند تهران باید وسایل نقلیه جابجایی درون شهری باید بیش از 5 نفر ظرفیت سرنشین داشته باشد یعنی کاهش تاکسی و جایگزین آنها با خودرو ون که البته باید توسط خودرو سازان در طراحی خودرو ون با ایجاد تغییرات شرایط آسایش مسافرین بهتر دیده شود
2- ایجاد پارکینگهای طبقاطی ثابت و متحکرک در نقاط پر تردد و دارای حجم بالای کسب و کار برای جلوگیری از تردد بی رویه خودرو ها در خیابانهاو ایجاد کسب و کار برای افراد جویای کار و فعال کردن بخش حصوصی
3- بعضی از خیابانهای دارای بخش تجاری فعال با سنگ فرش خیابان فقط تردد مردم صورت گرفته و تردد خودرو حمل مایحتاج مغازه ها در هنگام شب امکان پذیر بوده و قبل از ورود به این خیابانها پارکینگها احداث شود .
4- از ورود خودروهای شخصی به خیابانهای پر تردد جلو گیری شده و فقط ورود خودروهای حمل نقل عمومی رفت و آمد کنند تا مردم با پارک خودرو شخصی در پارکینگ از خودرو های عمومی برای طی مابقی مسیر استفاده کرده و با عادت شدن این رفتار عمومی کم کم خودروهای خود را از منزل نیز خارج نکرده و با وسایل حمل و نقل عمومی تمام مسیر ها را خواهند پیمود.
5- استفاده از اتوبوسهای دوطبقه برای خیابانهای پر تردد باری کاهش تعداد وسایل نقلیه عمومی عبوری از خیابانهاو افزایش ظرفیت جابجایی مسافر