اعتقادبزرگان فقه براین بوده که غنا وموسیقی حرام است برای این مطلب به حکم مرجع تقلید خودبایدمراجعه کرد ولی درکل دراین دوران رادیو تلویزیون دائم درحال پخش موسیقی است وبه گوش همه چه بخوان چه نخوان میرسه
ایشان نگفتند موسیقی کلا حرام هست. گفتن بعضی موسیقیها و کلا آن موسیقی که انسان را از خدا دور کند حرام است مثال: الکل حلال است برای ضدعفونی زخم و زنده ماندن ، ولی اگه بخوری میمیری اگر هم زنده بمانی مدهوش میشی پس حرام هست الکل حلال و حرام در یک بطری هست بستگی به استفاده و موسیقی حلال و حرام بستگی داره چه کسی گوش بده و کجا
از نویسنده گزارش تقاضا دارم تا بعد از موسیقی، دو حرف «ای» را اضافه کند تا شبههی بعضی ها برطرف شود. در واقع گفته شده که: به طور کلی موسیقیای حرام است که...
سلام بزرگوار ، منظور پاسخ استفتاء این نیست که موسیقی حرام است؛ بهتر بود نویسنده متنِ پاسخ، می نوشت: موسیقی ای حرام است که ... یعنی در خواندن، نباید بعد از موسیقی، ویرگول ( مکث) بیاورید
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۳ دی ۱۳۹۷
فرمودند موسیقی ای حرام است یعنی آن موسیقی حرام است که گمراه کننده باشد
کل موسیقی حرام نیست و لازم است. حالا رپ را کاری ندارم و....
اما قرآن عزیز سرشار از ریتم موسیقایی است و حتی در چند جا از ادوات موسیقی هم نام برده شده. مثلا در آیه ی 8 سوره ی مبارکه ی مدثر .
آنجا که می فرماید " فاذا نقر فی الناقور" " هنگامی که در صور دمیده شود " ناقور به منعای لغوی اش "شیپور " است و از آلات موسیقی است طبق این آیه البته به ظاهر. بنده مفسر نیستم . جهان با نوعی موسیقی پایان خواهد یافت همان طور که با نوعی موسیقی یا موسیقایی آغاز شده و....
واقعا حکم عاقلانه ای است. موضوع لذت بردن از موسیقی نیست. موضوع مطابق ارزشهای انسانی و اسلامی بودن است. موسیقی یک وسیله است و هدف وسیله را توجیه نمی کند
ویاد بد بختی ها یت می افتی
اما قرآن عزیز سرشار از ریتم موسیقایی است و حتی در چند جا از ادوات موسیقی هم نام برده شده. مثلا در آیه ی 8 سوره ی مبارکه ی مدثر .
آنجا که می فرماید " فاذا نقر فی الناقور" " هنگامی که در صور دمیده شود " ناقور به منعای لغوی اش "شیپور " است و از آلات موسیقی است طبق این آیه البته به ظاهر. بنده مفسر نیستم . جهان با نوعی موسیقی پایان خواهد یافت همان طور که با نوعی موسیقی یا موسیقایی آغاز شده و....