نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مردم ایران نونم زیاد میخرن
ی فکری بحال مصرف بالای نون بکنید
چ معنی داره همچیو با نون بخرن سیر شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مرگ برگرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
همانقدر بنزین مصرف میشه که ماشینهای پرمصرف وبی کیفیت شما تولید میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
قاچاق سوخت را تنها به بنزین اختصاص و بزرگنمایی نکنید و بهانه افزایش قرار ندهید.
بیش از هشتاد درصد قاچاق سوخت بنا به اعلام کارشناس در مربوط به گازوئیل و مازوت است
اگر قیاس منطقه ای سوخت میشود باید بر اساس درآمد سرانه در کشورهای همسایه توجه و مقایسه صورت بگیرد
نوع خودروها و قیمت آنها در آن کشورها و مقدار عوارض گمرکی و مالیات و همه فاکتورها که صرفه اقتصادی را توجیه میکند توجه کنند.

چرا باید توان خودروسازها را با این کیفیت نامرغوب را عموم مردم بپردازند و مصرف زیاد را به گردن ایرانیها بیاندازند
مردم چه گناهی کرده که باید بدست خودروسازهای داخلی اسیر باشند و هر جور دوست داشته باشند و به هر قیمتی به مردم قالب کنند
حمایت از تولید داخل تا زمانی خوب است که تصور ظلم نرود و الا نه شرعا و نه عقلا صحیح نیست و ......
Germany
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
20 میلیون لیتر میشه 20 میلیون یورو
جاش اتوبوس شهر و قطار شهری و بین شهری ساخته شه
اتوبوس شهری توی بعضی از نقاط رایگان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
رایگان شوخی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رجبي
۱۵:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اوّل اينكه: بنزين يك فرآورده ملي است، و استفاده از آن حق همه ايرانيان است و نبايد اجازه قاچاق حتي يك قطره به كشورهاي همسايه داده شود. دوم اينكه : سوخت هاي فسيلي و فرآورده هاي نفتي ثروت هاي ملي متعلق به همه ايرانيان و آيندگان است، پس بايد بهينه و به جا مصرف شود تا مورد نفرين آيندگان نشويم. سوم: بنزين ايران بسيار ارزان عرضه مي شود و سود ارزاني آن در حال حاضر نصيب جمعيت اندكي( دهك هاي هفتم، هشتم، نهم و دهم) از جامعه و قاچاق چيان مي شود؛ راه كار اين است كه قيمت آن واقعي و حداقل در حدود متوسط قيمت كشورهاي همسايه شود، در حال حاضر منطق ترين روش : 1- برخوداري همه ايرانيان زنده و ساكن كشور از حداقل 20 ليتر سهميه يارانه اي است يا واريز معادل نقدي آن براي هر ليتر بنزين به قيمت 5000 تومان به حساب شخص است(هر كسي اجازه فروش يا واگذاري حق استفاده از بنزين سهميه اي خود را به ديگري دارد). 2- توزيع بنزين براي خودروهاي شخصي بايد فقط براساس كارت سوخت انجام شود و قيمت بنزين به صورت پلكاني در دامنه هاي 60 ليتري محاسبه شود؛ يعني: الف- از 0 تا 60 ليتر قيمت واحد آن 1000 تومان؛ ب - از 60 تا 120 ليتر قيمت واحد آن 1500 تومان؛ ج- از 120 تا 180 ليتر هر ليتر به ارزش 2500 تومان؛ از 180 تا 240 ليتر هر ليتر 4000 تومان؛ د- از 240 تا 300 ليتر هر ليتر آن 6500 تومان و ر- 300 ليتر و بالاتر هر ليتر آن به ارزش 10500 تومان( كارت سوخت كليه جايگاه داران بايد حذف شود). 3- در ضمن توزيع بنزين براي خودروهاي عمومي ( تاكسي ها - وانت ها - سرويس ها و تاكسي هاي اينترنتي و ...) براساس پيمايش مسير هفتگي با قيمت يارانه اي هر ليتر بنزين 1000 تومان صورت مي گيرد. 4- دولت( وزارت نفت) می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه را با قیمت آزاد(جهانی) به صورت ارزی به کشورهای همسایه صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مميزي و فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی؛ و صرف مدرن كردن روش هاي آبياري كشاورزي و باغداري كند.
Japan
مجتبی
۱۴:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
ایرانی بنزین زیاد مصرف نمیکند این دولت سرمایه داری هست که با تولید خودروی بی کیفیت باعث این مصرف میشود
بیاید کارخانه های خودرو سازی را تعطیل کنید ماشین خوب وارد میشود ، پول بنزین را هم بدید به کارگران بیکار شده خودرو ساز
وا... صرفه اقتصادی این کار بهتره ، تازه مردم بدبخت کمتر توی این جاده ها کشته میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام وقتی وسایل نقلیه عمومی در اکثر شهره کمه مجبوری برای به موقع رسیدن به محل کار از وسیله شخصی استفاده کنی. وقتی برا مسافرت با هواپیما, قطار و ... هم باید هزینه زیادی بدی هم معطلی زیادی را تحمل کنی و هم از نظر ایمنی مطمئن نیستی ترجیح میدی با وسیله شخصی مسافرت کنی. خوب این مقایسه ای که از نظر مصرف بنزین در ایران با سایر کشورها میشه از ریشه علطه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
میخواین بنزینو گرون کنین دیگه مقدمه چینی نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
یه پیشنهاد که به عدالت هم نزدیکتره
قیمت بنزین برمبنای قیمت خودرو
هر چی قیمت خودرو گرانتر قیمت بنزین مصرفیش هم گرانتر چون توان مالی خوبی داشته که خودرو لوکس تر خریده
افرادی که استطاعت مالی دارند میل به مصرف بیشتر هم دارند چرا پول رو از جیب بقیه ملت بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مقصر دولت وخودرو سازان هستند نه مردم. وقتی حمل ونقل عمومی بسیار ضعیفه و وقتی خودروهای پر مصرف و بی کیفیت تولید میکنن نتیجه همینه لطفا از جیب مردم خرج نکین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
این 20 میلیون لیتر اضافه مربوط میشه به عدم توسعه حمل و نقل عمومی در کشور و وجود اشکلات اساسی در زیرساخت آن و عدم برنامه ریزی مناسب جهت استفاده از امکانات موجود.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه شربت هس که اضافه مصرف کنیم؟؟؟؟!!!!! ماشین های پر مصرف تولید داخل با قیمت های فضایی هستن که بنزین رو هورت میکشن بالا. عوض اینکه خودرو هارو کم مصرف کنن دارن آمار مصرف بالا میدن بیرون که دلیلی برای گرونی سال 98 بنزین پیدا کنن. واقعاااا که به جای این کارا زیرساخت ها رو درست کنین.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند2
۱۴:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام پژو 206 صندوق دار کمتر از صدی 10مصرف نمیکند .یعنی با یک باک 50لیتری هیچ وقت کیلومتر 500 راندیده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
انگار ما عمدا بنزین میسوزونیم والا
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۲:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۲:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
چرا همیشه به خاطر عملکرد ضعیف دولت از مردم انتقاد میشه
یهو بگید بنزین نمیدیم بهتون تا برگردیم به عصر اسب و کالسکه