عاشق این ملتم اصلا حرف رو گوش نمیکنن و داد و بیداد راه میندازن. حاجی گفته اگه زیادی بگیرن که توی وامهای خانوادگی زیاد نمیگیرن و همان مقدار باید پس بدن. پس یعنی ربا نیست. بعدم گفتن اگه فردی ک اسمش در نیومده اگه خواست میتونه ادامه نده و نباید اجبار داشته باشه ک اینجور هم نیست پس قمار نیست.در واقع صحبتاشون یجور تایید بر وامهای خانوادگیه.
با تما احترامی که برای حاج آقای برنامه شما قائلم باید بگم اینطور نظر دادن درست نیست « صندوق های خانگی با دو عنوان ربا و قمار مواجه هستند» در این صندوقها اتفاقا نه ربا است چون دقیقا به همان مقدار وام فرد قسطش رو میده نه کمتر ونه بیشتر قمار هم نیست که یکی ببرد ودیگران هیچ وبازنده باشند بلکه قرعه است که در منابع فقهی برای حل مشکل بعنوان راه حل بکاررفته است و دراینجا بلاخره به تمام افراد نوبت وام میرسد اما با قرعه ترتیب افراد مشخص می شود وبرخلاف قمار اینطور نیست که بقیه افراد بازنده و بدون وام بمانند درحال حاضر ووضعیت وام های بانکها حلالترین وام وام خانگی است لطفا در بیان احکام از نظر مراجع استفاده بفرمایید