حاج اقا قرائتى خيلى خوش سخن وبا تقوى هستند ، ايكاش حكومت عدالت اجتماعى را اجرا ميكرد تا بعضى هموطنان دچار فقر نميشدند كه محتاج ترحم ديگران باشند .اين خيلى ظلم است كه در يك جامعه بخشى ازمردم بازاريان وكسبه بتوانند سرمايه خودرا در هر شرايطى حفظ كنند ولى حقوق بگيران يك شبه باسقوط ارزش ريال دو سوم حقوق خود ازدست بدهند .
قران فقط براى خواندن نيست براى عمل نازل شده .
نمیخواد به فقراکمک کنید مسولین وپولدارها مالیاتشان را بدهند به خزانه ودولت خودش بازار واشتغال راتنظیم کند انوقت ثروتمند نميتواند سر فقیر منت بگزارد وفقیری هم وجود نخواهد داشت تا زمانیکه مسولین از دزدان وثروتمندان حمایت کرده ومالیاتشان را میبخشد ده ها سازمان کمیته امداد هم نمیتواند مشکلی را حل کند
سلام ، اصل حرفت درست اما یکمی مغلطه آمیزه و دارای خطا
ببین عزیز جان ، در هر جامعه ای بالاخره یه عده ای نمی توانند کار کنند و محتاج، یا بخاطر مریضی ، یا معلولیت ، ناخور فراوان « مثل پدر و مادر و افردی که او باید تکفل آنها را به عهده بگیرد » یا ... پس نباید در هر حالی اصل مطلوبیت صدقه را زیر سوال برد
البته غایت و هدف یک جامعه آرمانی باید همان مطلب جناب عالی باشد یعنی طوری برنامه ریزی شود که حتی الامکان کسی فقیر نباشد ، «مثل زمان حضرت ولی عصر عج که به حسب روایات مردم می خواهند صدقه بدهند اما فقیری نیم یابند»
اما این غیر از زمان ماست ، درستی حرفی نباید مطلب درست دیگری را مخدوش کند ، زیاد دیده ام که کسانی با همین تیپ استدلال های جناب عالی از کارهای مهم دیگری سرباز می زنند «نه از روی توتجیه و لجبازی که از روی اعتقاد غلط در زمانه و جای غلط»
جهان
۱۲:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مگه نميشه حتي بعنوان عيدي اسمي به زبان نياريم فقط. تو قلبمون با نيت مورد نظر عيدي رو بديم اينجوري نه دشمن خداييم و شان طرف مقابل رو هم حفظ كرديم ضمنا معمولا عيدي به بچه ها داده ميشه پس بنابراين نيت قلبي بعنوان ذكات چه حكمي پيدا ميكنه ، ممنون ميشم اگر كسي از نظر شرعي اگر اطلات كافي داره راهنمايي بكنه
قران فقط براى خواندن نيست براى عمل نازل شده .
ببین عزیز جان ، در هر جامعه ای بالاخره یه عده ای نمی توانند کار کنند و محتاج، یا بخاطر مریضی ، یا معلولیت ، ناخور فراوان « مثل پدر و مادر و افردی که او باید تکفل آنها را به عهده بگیرد » یا ... پس نباید در هر حالی اصل مطلوبیت صدقه را زیر سوال برد
البته غایت و هدف یک جامعه آرمانی باید همان مطلب جناب عالی باشد یعنی طوری برنامه ریزی شود که حتی الامکان کسی فقیر نباشد ، «مثل زمان حضرت ولی عصر عج که به حسب روایات مردم می خواهند صدقه بدهند اما فقیری نیم یابند»
اما این غیر از زمان ماست ، درستی حرفی نباید مطلب درست دیگری را مخدوش کند ، زیاد دیده ام که کسانی با همین تیپ استدلال های جناب عالی از کارهای مهم دیگری سرباز می زنند «نه از روی توتجیه و لجبازی که از روی اعتقاد غلط در زمانه و جای غلط»