خیالتون راحت باشه. نه دولت و نه مجلس هرگز واردات خودرو با تعرفه صفردرصد و حتی 7 درصد انجام نمیدهند. چون به فکر مردم نیستند. حتی کشوری مثل افغانستان و عراق نیز بهترین ماشینهای خارجی را با پایین ترین قیمت سوار میشوند ولی اینجا ماشینها چون پراید و 206 را باید 30 برابر گرانتر بخری و هیچ ارگانی هم برایش مهم نیست که مردم را اذیت می کنند
نماینده های لیستی که وارد مجلس می شوند و برای ثبت در لیست میلیاردی خرج میکنن اصلا به فکر مردم نیستن
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
زمانی که کمبودی در کالای داخلی مصرفی مردم احساس می شود راه حل اول و سریعترین پاسخ واردات آن کالا با تعرفه تقریبا صفر و به تعادل رساندن بازار است. کاری که بدلیل حمایت اشتباه دولت از خودرو سازان و یا سهامدار بودن دولتیان در خودروسازی ها و یا کسب سود از این بخش انجام نمیگیرد و در صورت انجام نیز تعرفه نجومی قیمت را بالاتر از قیمت خودروهای داخلی تعریف میکنند. با توجه به ادعای الکی خودروسازها مبنی بر تولیدات تمام ملی مثل سمند، و واردات قطعات و عدم تولید تمام قطعات در داخل به دلیل کسب سود بیشترو بیشتر به قیمت آسیب به اقتصاد کشور و حاکمیت نظام سرمایه داری و نادیده گرفتن سرنوشت اقتصادی ملت و کشور، اوضاع صنعت خودرو در آینده از حال حاضر نیز بدتر خواهد بود. برای اصلاح نیاز است که سپر دولت از مقابل خودروسازان کنار رود تا ضرری که خود خودروساز باعث آن است متوجه بی مسئولیتی خودشان شود تا بفکر جبران و رفع و رقابت و تولید در داخل شوند یعنی قیمت و کیفیت و تنوع را در سایه تولید کامل در داخل و در نتیجه ایجاد اشتغالی مضاعف شوند نه اینکه شاغلین فعلی صنعت خودرو را سپر بی مسئولیتی های خود و عامل تهدید قرار دهند. تحریم فقط بهانه است.
فقط و فقط
1- حذف رانت انحصاری واردات
2- رساند تعرفه واردات به حداکثر 7 درصد
3 - دانش بینان و رقابت پذیر کردن تولیدات داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت
4 - عدم حمایت رانتی از تولیدات بنجل و اصلا عدم حمایت از آنها
عباس گودرزی
۱۰:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام اگر شیوه تولید خودرو و استفاده نادرست از خودرو تغییبر کند . قیمت خودرو نیز واقعی می شود . همچنین اگر دست سود جویان دولتی از افزایش قیمت خودرو کوتاه یا از رانت انها استفاده نشود قیمت خودرو باز هم متعادل خواهد شد . اگر شفاف سازی قیمت خودرو کارشناسی شود و میزان مواد مصرفی ، نفر کار ساعت ،سود و مالیات مشخص گردد باز قیمت خودرو کاهش خواهد یافت . . مگر نمی گویید 90 تا 95 درصد قطعات خودرو بدون وابستگی به کشور های دیگر است ؟ پس 5 تا 10 درصد قیمت خودرو هم می تواند وابسته به ارز باشد . نه اینکه خودروی 20 میلیونی 40 میلیون شود . مردم می فهمند !!!!!
واردات خودرو را آزاد کنید ، پول مفت به این دو خودرو ندید این میشه رونق تولید ... خودکار کلی شغل ایجاد میشه بیشتر از کل دو تا کارخونه تازه کلی خانواده هم بی سرپرست نمیشن هر سال
دقیقا. کجای اسلام و کجای دنیا دیدید که یک کالایی را بعنوان خودرو 60 برابر گرانتر بفروشند ؟ قیمت واقعی پراید 2 میلیون تومن و 206 قیمتش 4 میلیون تومان است
پدرام
۰۹:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
بخدا تعطیل شدن این دو کارخانه از باز بودنش سودش بیشتره....تعطیل کنید بره ماشین نمیخایم البته ماشین میخایم ن بی کیفیت....
با این حساب و بعلاوه افزایش حقوق کارگر حق بیمه و... میتوان نتیجه گرفت که دوباره گرونی در راهه وزارت صمت هم که اسرار داره رو حاشیه بازار تکلیف مشخصه منتظر ارزونی نباشیم.
حاشیه بازار کاملا درست است ولی با شرایط ذیل
1- حداکثر تعرفه واردات از 7 درصد بیشتر نباشد
2- انحصار واردات از بین برود و هرکسی که بخواهد مشکلی بابت واردات نداشته باشد و فقط عوارض گمرکی را پرداخت کند کفایت نماید
حمایت بی چون و چرا و کور کورانه از خودرو داخلی بمدت 40 سال این بلای خانمان سوز(کشته شدن بسیار زیاد هموطنان در جاده ها بعلت کیفیت پایین) را بر سر مصرف کنندگان آورده و موجب رفتار طلبکارانه ی تولید کنندگان و قیمت های نجومی شده است .
کره جنوبی فقط بمدت 4 یا 5 سال از تولید داخلی خودرو حمایت کرد و سپس واردات با تعرفه بسیار پایین را آزاد کرد همین امر باعث ایجاد رقابت و پیشرفت نا باورانه در صنعت خودرو این کشور شد بطوریکه به بسیاری از نقاط دنیا صادرات دارند .
1- حذف رانت انحصاری واردات
2- رساند تعرفه واردات به حداکثر 7 درصد
3 - دانش بینان و رقابت پذیر کردن تولیدات داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت
4 - عدم حمایت رانتی از تولیدات بنجل و اصلا عدم حمایت از آنها
بازار انحصاری و بی کیفیت صادرات نمیشه که نتیجه تولید بی کیفیت هست که جون مردم رو میگیرید باهاش
باعث میشه مردم عادی گرفتار فقر بشند
با حمایت از تولیداااات داخل و مرگ هموطنا
1- حداکثر تعرفه واردات از 7 درصد بیشتر نباشد
2- انحصار واردات از بین برود و هرکسی که بخواهد مشکلی بابت واردات نداشته باشد و فقط عوارض گمرکی را پرداخت کند کفایت نماید
کره جنوبی فقط بمدت 4 یا 5 سال از تولید داخلی خودرو حمایت کرد و سپس واردات با تعرفه بسیار پایین را آزاد کرد همین امر باعث ایجاد رقابت و پیشرفت نا باورانه در صنعت خودرو این کشور شد بطوریکه به بسیاری از نقاط دنیا صادرات دارند .