هی به عنوان ارزان بودن !!! گران کنید!!! الان فکرمی کنید چه چیزی درایران ارزانه ؟!! دراخباررسانه ها هیچ خبرخوشحال کننده ایی برای مردم ندارید جز گرانی وانواع فساد مالی وتحریم وووو؟!! مردم راناامید وافسرده کردید؟؟!!
یارانه: وقتی من یه جنس از خارج وارد کنم و آن جنس در خارج نسبت به داخل، گران باشد برای اینکه بخواهم در داخل کشور مورد فروش قرار دهم آنرا با یارانه مردم را کمک می کنم!!!
ولی قضیه دولتمان بنزین داخلی که می خواهد بیرون به فروش برساند قیمت بیرون فروختنش را به رخ ملت می کشد.
فکر نکنم باگران شدن بنزین هم حمل ونقل عمومی بهتر شودشاید حدای ناکرده فقط بهانه باشد.ولی خواهشمندم گسانی که میولیت قبول کرده اید بیشتر فکر کنیدوهمه جوانب کار رابسنجید جامعه دیگر دراین برهه حساس تاب خطاهای شماراندارد.چرا همیشه اسانترین راه راانتخاب می کنید.
چند روز تو اخبار و همه جا میگن که بنزین ایران ارزان هست و قاچاق و .......تحریم باعث شده فشار رو بیشتر به مردم بیارید پول ندارید ، قانون هدفمندی چی شد قرار بود انرژی برق ، بنزین و...گاز و....گرون بشه یارانه بیشتر بشه ، شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا یکی نمیگه ماشینای داخلی مصرف سوختشون بالاس .چرا وسایا حمل ونقل عمومی کمه یا نیست چرا یکی نمیگه بنزین حالا هم با این درامد برای مردم گرونه وبی تدبیری دولت در کنترل نکردن عمدی قیمت دلار باعث این همه تفاوت بین قیمت داخل وخارج شد چرا نمیگن درامد در ایران.
مطمئنم اگر بنزین سهمیه بندی بشه فشار از روی مردم کم می شود چراکه مصرف سوخت به طرز عجیبی بالا رفته و این یعنی دولت در حال پرداخت یارانه زیاد از جیب ملت است که به نفع افراد پرمصرف (اغلب ثروتمندان که چند خودرو دارند و ماهانه صد لیتر یا بیشتر مصرف می کنند) است
با این توصیف باید قیمت بنزین کاهش پیدا کند چون خود دولت خودروهایی که تولید میکنه مصرف سوخت شون زیاده و باعث افزایش مصرف سوخت و افزایش هزینه های مردم می شود.
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگرممکنه بفرماییدچطورفشارازرومردم برداشته میشه مگرهرچی گرون شده چیزی به مردم دادن که این دومیش باشه
علی
۱۸:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
میخوایید اینم گرون کنید تو رو خدا تعارف نکنید!!!! ......
کاش دولت محترم به جای اختصاص سهمیه بنزین به خودروها؛ به هر ایرانی ساکن کشور و زنده ماهیانه 20 لیتر بنزین تخصیص دهد و هر فرد آزاد باشد سهمیه خود را به دولت با قیمت تمام شده( 6000 تومان) بفروشد یا بنزین خود را به فرد دیگری که دارای ماشین است, واگذار کند و یا به مصرف در خودرو خود با لیتری 1000 تومان بپردازد . این روش به عدالت اجتماعی نزدیک تر است.
دولت محترم برای جلوگیری از مصرف بی رویه، قاچاق آن به کشورهای همسایه، صادرات بنزین به عنوان یک منبع درآمد ارزی بهتر است, موارد ذیل را لحاظ کند:
1- گاز طبیعی فشرده CNG با قیمت فعلی فقط به خودروهای عمومی ( تاکسی های سنتی, اینترنتی, اسنپ, وانت بارها و سرویس های عمومی) اختصاص یابد. بنابراین هیچ گونه ای افزایشی در کرایه ها نباید صورت گیرد.
2- توزیع بنزین برای خودروهای شخصی, فقط براساس کارت سوخت خودرو باشد و قیمت بنزین در دامنه های 40 لیتری به صورت پلکانی تغییر کند, یعنی :الف- از 0 تا 20 ليتر قيمت واحد آن 1000 تومان؛ ب - از 20 تا 40 ليتر قيمت واحد آن 1500 تومان؛ ج- از 40 تا 60 ليتر هر ليتر به ارزش 2500 تومان؛ از 60 تا 80 ليتر هر ليتر 4000 تومان؛ د- از 80 تا 100 ليتر هر ليتر آن 6500 تومان و ر- 100 ليتر و بالاتر هر ليتر آن به ارزش 10500 تومان. كارت سوخت كليه جايگاه داران حذف شود.
3- به تاکسی های بین شهری بنزین سوز؛ بنزین براساس پیمایش مسیر ( نصب GPS پلمپ شده)با قیمت هر لیتر 1000 تومان بنزین تحویل گردد.
4- دولت( وزارت نفت) می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه را با قیمت متوسط منطقه اي (به صورت ارزی) به کشورهای همسایه( پاكستان – تركيه – عراق – افغانستان- ارمنستان) صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مميزي و فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی؛ و صرف مدرن كردن روش هاي آبياري كشاورزي و باغداري در روستاهاي مستعد كند.
ولی قضیه دولتمان بنزین داخلی که می خواهد بیرون به فروش برساند قیمت بیرون فروختنش را به رخ ملت می کشد.
دولت محترم برای جلوگیری از مصرف بی رویه، قاچاق آن به کشورهای همسایه، صادرات بنزین به عنوان یک منبع درآمد ارزی بهتر است, موارد ذیل را لحاظ کند:
1- گاز طبیعی فشرده CNG با قیمت فعلی فقط به خودروهای عمومی ( تاکسی های سنتی, اینترنتی, اسنپ, وانت بارها و سرویس های عمومی) اختصاص یابد. بنابراین هیچ گونه ای افزایشی در کرایه ها نباید صورت گیرد.
2- توزیع بنزین برای خودروهای شخصی, فقط براساس کارت سوخت خودرو باشد و قیمت بنزین در دامنه های 40 لیتری به صورت پلکانی تغییر کند, یعنی :الف- از 0 تا 20 ليتر قيمت واحد آن 1000 تومان؛ ب - از 20 تا 40 ليتر قيمت واحد آن 1500 تومان؛ ج- از 40 تا 60 ليتر هر ليتر به ارزش 2500 تومان؛ از 60 تا 80 ليتر هر ليتر 4000 تومان؛ د- از 80 تا 100 ليتر هر ليتر آن 6500 تومان و ر- 100 ليتر و بالاتر هر ليتر آن به ارزش 10500 تومان. كارت سوخت كليه جايگاه داران حذف شود.
3- به تاکسی های بین شهری بنزین سوز؛ بنزین براساس پیمایش مسیر ( نصب GPS پلمپ شده)با قیمت هر لیتر 1000 تومان بنزین تحویل گردد.
4- دولت( وزارت نفت) می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه را با قیمت متوسط منطقه اي (به صورت ارزی) به کشورهای همسایه( پاكستان – تركيه – عراق – افغانستان- ارمنستان) صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مميزي و فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی؛ و صرف مدرن كردن روش هاي آبياري كشاورزي و باغداري در روستاهاي مستعد كند.
مهرداد رجبی - دکترای انرژی
شما چقدر دل خوشی دارین نمی دونید چه خبرهایی هست