سهمیه بندی باعث فساد و قاچاق را تشدید می کند چون سیستم توزیع و نظارت ر آن ناقص و غیر استاندارد است و نیازمند بازنگری است . باید تولید و مصرف کنترل و تحت نظارت دقیق در بیاید. آنوقت شما می بینید تفاوت از کجا سرچشمه می گیرد.
مگ چن درصد بنزین رو ثروتمندا مصرف میکنن
همش مردم متوسط و ضعیفن ک یا بیکارن با ماشینو موتور کار میکنن
یا کارمندوکارگرن ک حقوقشون کفاف هزینه هاشونو نمیده مجبورا باز باوسلیه نقلیه کار کنن
۱شغل ایجاد کنید
۲حقوقو با هزینه ها متناسب کنید
۳خودرو کم مصرف و استاندارد تولید کنید
۴سیستم حمل و نقل عمومی رو قوی کنید
ببینید باز مصرف بالاس؟
میانگین قیمت بنزین ی دلاره حداقل ینی ۱۵تومن الان
پس اگ لیتری ده هزارم کنید بازم ارزش قاچاق داره
سلام نفت جزوه سرمایه ملی است و به همه مردم مساوی میرسد چه ماشین دارند یا ندارند . و به همین علت هر ایرانی باید از قاچاق نفت و محصولات آن جلوگیری کند .پشنهادهای مختلف در این موضوع درج شده است . هیچ کدام قاچاق را قطع نمیکند وحق تساوی برای همه را ندارد این پشنهادی که اینجا بیان میشود این دو مسئله را حل می کند . اول قیمت بنزین و محصولات دیگر همان قیمتی باشد که برای کسی صرف قاچاق نداشته باشددوم بجای کوپان بنزین با قیمت ارزان به هر ایرانی که در ایران زندگى میکند مساوی آن مقدار که در کوپان به هر لیتر تخفیف دادشده به آن مقدار پول یارانه هرماه داده شود . نکته اول : مثلاً قیمت اصلی نفت ۳۰۰۰ تومان . کوپان برای مثال ۱۰۰ لیتر در ماه با قیمت ۱۰۰۰ تومان . یعنی در هرماه شخص کوپان دار ۲۰۰۰۰۰ تخفیف از دولت میگیرد در اینجا میتوان قیمت بنزین را ۳۰۰۰ تومان نگهداشت و اشخاص از یارانه ۲۰۰۰۰۰ تومانی برای خرید بنزین استفاده میکنند نکته دوم : مقدار یارانه برحسب هر خانواده دارای یک ماشین و هر چند نفر در خانواه باشند فرق ندارد . یعنی کسانی که ماشین ندارند هم یارانه می گیرند نکته سوم قیمت بنزین برای تاکسی داران یا اتوبوس تغییر نمیکند مردم از پول یارانه برای قیمت گران شده بلیط استفاده میکنند نکته چهارم : به کامیون های مواد غذای هم یارانه داده نمی شود دولت میتواند مقدار یارانه را اضافه کند یا حقوق مردم را . این کار جلوی قاچاق را می گیرد و تمام ایرانی ها یک حق مساوی میگیرند این باعث جلوگیری از قاچاق میشود تقریباً پول صرفه جویی درقاچاق میتواند برای یارانه استفاده شود بعلاوه پولی که اشخاص زیاد مصرف برای بنزین ۳۰۰۰ تومانی میپردازند نیز به یارانه کمک میکند
با توجه به اتفاقات اخیر احساسم اینه که دولت در نظر دارد با گران کردن و سپس اندکی کم کردن قیمت ها سعی در بی تفاوت کردن مردم به تمامی سیاست های داخلی و خارجی و مالی و ... دارد.
بنزین را برای تاکسیها نقلیه عمومی سهمیه بندی روزانه کنید وبرای کسانی خودروهای معمولی سهمیه ماهانه و برای خودروهای گرانقیمت باید به نرخ ازاد حساب شود همین وبس
همش مردم متوسط و ضعیفن ک یا بیکارن با ماشینو موتور کار میکنن
یا کارمندوکارگرن ک حقوقشون کفاف هزینه هاشونو نمیده مجبورا باز باوسلیه نقلیه کار کنن
۱شغل ایجاد کنید
۲حقوقو با هزینه ها متناسب کنید
۳خودرو کم مصرف و استاندارد تولید کنید
۴سیستم حمل و نقل عمومی رو قوی کنید
ببینید باز مصرف بالاس؟
میانگین قیمت بنزین ی دلاره حداقل ینی ۱۵تومن الان
پس اگ لیتری ده هزارم کنید بازم ارزش قاچاق داره
گرون کنن بعدشم ک تا دوره بعد همه مردم یادشون میره
الا برکت الله.
ککش نمیگزد