تو تفسیر ها نگفتید دولت سال ۹۶ تعرفه ماشینهای وارداتی را چقدر بالا برد باعث گرانی شد ۲ نگفتید در حال حاضر برای خودروهای داخل گمرک در خواست شده باید با ارز ثنایی ان را ترخیص کنند در حالی که خریداران اینها سال ۹۶ پول ان را پرداخت کردهاند در واقع مسبب اصلی گرفتنی دولت است بانک مرکزی
خدایا ما رو بکش با این همه ارزونی.چقد ما وبال گردن مسولا باشیم.
چقد مسولا زحمت بکشن ارزونی بیارن واسمون
خدایا دیگه از خجالت مسولا سر بالا نمیاریم
خدایا بکش مسولا راحت باشن
توجه توجه توجه این چه قانونیه اصلا کجای دنیا مرسومه که یک جنسی به ارزش ششصد درصد گران کنندوبعد از چند روز اگرهمونو پنج درصد ارزان کنند همه خبرگذاریها وشبکه های فضای مجازی حرف از ارزانی می زنند
سلام.قیمتها رو هشتاد میلیون بردید بالا و حالا چند هزار تومن کاهش دادید ای ول شاهکارید شما.برای بیکاران تحصیلکرده دهه شصتی چه برنامه ای دارید چرا فقط به فکر خود هستید.
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دوستان فریب کاهش چند درصدی رو نخورید بعد از ماه رمضان خودرو ومسکن 20 الی 50 درصد گرون میشه.
مگه خودرو نون و آبه که احتیاج داشته باشیم؟ نمیخریم.من خودم پولشو دارم ولی تا وقتی که این قیمتاست نمیخرم.تو بخر ما نمیخریم از طرف ما حرف نزن
صلوات
۱۶:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید توجه کرد وضعیت امروز بازار خودرو به یک دلیل ساده اقتصادی است.
اینکه چرا نبود یا نقص قوانین کشور(تعیین قیمت نهایی) قیمت یک خودرو که مثلا مصرفی است را از قیمت نمایندگی فروش خرد به نمایشگاه خودرو را با افزایش عجیب شاهد هستیم ،به این دلیل است که دلالان این حوزه هیچ مالیات و نظارت قانونی ندارند
یعنی قیمت تمام شده محصول با سود کارخانه + هزینه های مجموعه فروشنده (اگر قیمت تمام شده با نمایندگی محاسبه نشده باشد) باید به صورت شفاف اعلام بشود( یعنی ظرفیت تولید سالیانه + زمان دقیق تولید یک خودرو-پرسنل و حقوق + باقی موارد - خرید املاک و مستغلات - سرمایه گذاری در سایر مشاغل- وام های کلان داخلی و خارجی-واردات گسترده قطعات بی کیفیت چینی (یعنی حتی قطعات با کیفیت رو هم زورشون میاد بیارند)- ایجاد تظاهرات تصنعی کارگری (کارگر و کارمند و مدیری که وظیفه شهروندی و وجدان کاری ندارد آیا حق اعتراض دارد) - وام های با بهره سنگین مشکوک - برگه های دریافت یک خودرو به پرسنل خودروساز هر سال یا هر چند سال یا هر شش ماه(فروش دربازار آزاد) + پول های دریافتی از مردم برای مدت طولانی ) یعنی مساوی قیمت تمام شده برای خریدار نقد
حالا به اینها کم کردن کیفیت و مقاومت و تکرار یک محصول به صورت چند ده ساله را شاهد هستیم و ادعای صنعت خودرو هم داریم؟
اصرار بر این شیوه عقب مانده یعنی افرادی در این مجموعه ها یا خارج این مجموعه ها یا در مجموعه های دولتی یا خصوصی عمدا سعی دارند وضعیت این صنعت پولساز مبهم باقی بماند.
به صورت فهم ساده وقتی دیدید یک شرکت تولیدی بزرگ صدها زیر مجموعه بصورت هلدینگ(یک واژه خارجی ضد اقتصادی در ایران) ایجاد کرد بدانید قرار است حجم فساد گسترده مالی و کاری را افرادی در آن ایجاد کنند و همیشه این جملات را می شنوید: چون نیاز سنجی،شما نمی دانید،ما دستمون در کار است یا شما،طبق بررسی های صورت گرفته،طبق محاسبات ما،جهت بهبود وضعیت، طبق قوانین داخلی شرکت و... اینها همه در آخر به این موارد ختم می شود نیروهای زائد، فامیل و دوست آشنا برای شناسایی گزارش گران و افراد ضد فساد،حذف افراد سالم ، جایگزینی افراد بدون مرتبط با کار، ایجاد مشاغل یک شغل به صورت چند شرکتی(مثلا چند صد حسابدار برای چند ده شرکت یا چند ده مدیر یا کارمند برای کارهایی یکسان) حقوق های نجومی و جانبی فراوان، و کلی هزینه جانبی دیگر که از جیب خریدار دریافت و به قیمت خودرو اضافه می شود.
آیا فهمیدن الگو تولید خودروسازان خارجی سخت است یا خیلی محرمانه تلقی می شود؟ علت پیشرفت آنها وجدان کاری و حذف رانت و فامیل بازی و مدیریت صحیح و استفاده از سخت افزار و نرم افزار و نظارت بر عملکرد همه افراد و عدم خیانت به کشور و منابع و منافع ملی و شرکت و همکاران است.
چقد مسولا زحمت بکشن ارزونی بیارن واسمون
خدایا دیگه از خجالت مسولا سر بالا نمیاریم
خدایا بکش مسولا راحت باشن
اینکه چرا نبود یا نقص قوانین کشور(تعیین قیمت نهایی) قیمت یک خودرو که مثلا مصرفی است را از قیمت نمایندگی فروش خرد به نمایشگاه خودرو را با افزایش عجیب شاهد هستیم ،به این دلیل است که دلالان این حوزه هیچ مالیات و نظارت قانونی ندارند
یعنی قیمت تمام شده محصول با سود کارخانه + هزینه های مجموعه فروشنده (اگر قیمت تمام شده با نمایندگی محاسبه نشده باشد) باید به صورت شفاف اعلام بشود( یعنی ظرفیت تولید سالیانه + زمان دقیق تولید یک خودرو-پرسنل و حقوق + باقی موارد - خرید املاک و مستغلات - سرمایه گذاری در سایر مشاغل- وام های کلان داخلی و خارجی-واردات گسترده قطعات بی کیفیت چینی (یعنی حتی قطعات با کیفیت رو هم زورشون میاد بیارند)- ایجاد تظاهرات تصنعی کارگری (کارگر و کارمند و مدیری که وظیفه شهروندی و وجدان کاری ندارد آیا حق اعتراض دارد) - وام های با بهره سنگین مشکوک - برگه های دریافت یک خودرو به پرسنل خودروساز هر سال یا هر چند سال یا هر شش ماه(فروش دربازار آزاد) + پول های دریافتی از مردم برای مدت طولانی ) یعنی مساوی قیمت تمام شده برای خریدار نقد
حالا به اینها کم کردن کیفیت و مقاومت و تکرار یک محصول به صورت چند ده ساله را شاهد هستیم و ادعای صنعت خودرو هم داریم؟
اصرار بر این شیوه عقب مانده یعنی افرادی در این مجموعه ها یا خارج این مجموعه ها یا در مجموعه های دولتی یا خصوصی عمدا سعی دارند وضعیت این صنعت پولساز مبهم باقی بماند.
به صورت فهم ساده وقتی دیدید یک شرکت تولیدی بزرگ صدها زیر مجموعه بصورت هلدینگ(یک واژه خارجی ضد اقتصادی در ایران) ایجاد کرد بدانید قرار است حجم فساد گسترده مالی و کاری را افرادی در آن ایجاد کنند و همیشه این جملات را می شنوید: چون نیاز سنجی،شما نمی دانید،ما دستمون در کار است یا شما،طبق بررسی های صورت گرفته،طبق محاسبات ما،جهت بهبود وضعیت، طبق قوانین داخلی شرکت و... اینها همه در آخر به این موارد ختم می شود نیروهای زائد، فامیل و دوست آشنا برای شناسایی گزارش گران و افراد ضد فساد،حذف افراد سالم ، جایگزینی افراد بدون مرتبط با کار، ایجاد مشاغل یک شغل به صورت چند شرکتی(مثلا چند صد حسابدار برای چند ده شرکت یا چند ده مدیر یا کارمند برای کارهایی یکسان) حقوق های نجومی و جانبی فراوان، و کلی هزینه جانبی دیگر که از جیب خریدار دریافت و به قیمت خودرو اضافه می شود.
آیا فهمیدن الگو تولید خودروسازان خارجی سخت است یا خیلی محرمانه تلقی می شود؟ علت پیشرفت آنها وجدان کاری و حذف رانت و فامیل بازی و مدیریت صحیح و استفاده از سخت افزار و نرم افزار و نظارت بر عملکرد همه افراد و عدم خیانت به کشور و منابع و منافع ملی و شرکت و همکاران است.