کشتی های نفتکشی که با حجم ۲ میلیون لیتر از ایران خارج می شوند چی میشه؟ کارت سوخت بیاد مشکل حل میشه؟ فشار به ما میاد والا بنزین گرون بشه ۱۰۰ قلم جنس دیگه هم گرون میشه.
زمانی که اعلام شد سهمیه بندی دیگر صورت نخواهد گرفت و بنزین تک نرخی آن هم 1000 تومان می گردد خود همین آقایان اعلام کردن که سهمیه بندی بنزین هیچ اثری بر کاهش مصرف سوخت و قاچاق ندارد که هیچ بلکه مصرف بنزین هم زیاد شد چرا که شخصی که در کارت سوختش ماهانه 60 لیتر واریز می شد زیاد هم از خودرو شخصی اش استفاده نمی کرد حتی خودرو 2 گانه هم بود این اشخاص میرفتند برای عدم سوخت شدن میزان سهمیه خود یا میفروختن سهمیه خود را یا خودشان مصرف می کردند هر روز رانندگی مسیر های طولانی و بی هدف انجام می دادند تا سهمیه کارتشان صفر شود....
خیلی جالبه . من موندم مگه چند لیتر بنزین میشه توی باک یک پراید زد که میگن با کارتی شدن جلوی قاچاق بنزین گرفته میشه . اینا باید برن جلوی پالایشگاه ها رو بگیرن که تانکر تانکر بنزین رو قاچاق میکنن نه کارمند بیچاره ای که خیلی بنزین بزنه باک پرایدش رو پر میکنه .
سلام اگر یارانه بنزین به توسعه ریلی و کاهش چشمگیر قیمت بلیط قطار بینجامد ، علاوه بر کاهش مصرف بنزین کاهش تصادفات و مرگ و میر و پرداخت دیه و هزینه های دیگر را خواهیم داشت . همچنین تولید خودرو های کم حجم کم مصرف و برقی درون شهری می تواند علاوه بر کاهش مصرف ، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را در پی داشته باشد .
به نظرم لطفا در مقابل این گزارش سرانه دسترسی به وسایل نقلیه عمومی رو هم در کشورهای صنعتی ارئه بدید.
وقتی یک مسیر رو می تونی با ماشین خودت در حالت تک سرنشین در سریعترین زمان ممکن بری کدام منطقی ما رو به سمت استفاده از وسیله نقلیه ای میکنه که همون مسیرو 3 برار می کنه
چرا در همه کشور همزمان اجرا نمیشه ؟!! اغلب کلانشهرها در فاصله دور از مرزها قرار دارند و بیشتر سوخت از طریق پمپ بنزین های شهرها و روستاهای کوچک نزدیک مرز ها صورت میگیره به طوری که مصرف کننده های واقعی سوخت در این شهرها اغلب به خاطر قاچاق شدن سوخت جایگاه ها با مشکل تامین سوخت مواجهه هستند .حالا پرسش اینه که چرا استفاده از کارت در این نقاط قراره با یه تاخیر سه ماهه اجرا بشه ؟؟!! البته پرسش اصلی تر اینه که چرا شش سال این طرح متوقف شد در حالیکه هزینه اولیه آن از جیب مردم ، جایگاه دارها و دولت پرداخت شده بود و ادامه آن هزینه ای در بر نداشت .
خب توشم بنویس که علت مصرف سوخت خودروهای بیکیفیت داخلی هست که به جای هر صد کیلومتر 5 یا 6 لیتر 10 تا 12 لیتر میسوزونه که این خودش مصرف سوخت را سه برابر کرده دولت اگر خودرو با کیغیت وارد میکرد هم تصادفات کم میشد هم جلوی مصرف سوخت گرفته میشد. قاچاقشم به چشم نمیومد
هنوز آزمون و خطا !!!
وقتی یک مسیر رو می تونی با ماشین خودت در حالت تک سرنشین در سریعترین زمان ممکن بری کدام منطقی ما رو به سمت استفاده از وسیله نقلیه ای میکنه که همون مسیرو 3 برار می کنه
ایننکته در اکثر مسیرهای شهر تهران قابل رویت هست.