در زمان سازماندهی دبیران، مدیر هیچ مدرسه ی عادی حق انتخاب دبیر برای آموزشگاه خود ندارد در حالی که دیگر مدارس خاص و نمونه دولتی و تیزهوشان و ... حق انتخاب دارند و دبیران زبده و نمونه را به آموزشگاه خود اختصاص میدن.
من سال ها برای ارتقای آموزش در کشور تلاش کردم که البته تلاش های من منطقه ای و در وسعت کم بوده است و دردناک است که بیشتر مدارس خاص از اینگونه تجربیات استفاده کردند بیشتر پیشرفت کنند و مدارس دولتی غلاقه ای به ایجاد تغییر ندارند .
" برای رسیدن به عدالت در پیشرفت آموزشی "
1- بهتر است تنوع و گونه های مدرسه کم شود
2- تفکر مدیران مدارس از "باری به هر جهت" به "تلاش برای رسیدن به هدفی ارزشمند" تغییر کند
3- مهم ترین بخش آموزش "معلم" است بعد از معلم فضای آموزشی و مدیریت نقش دارد .(اگر مدیر هم قوی باشد در نهایت این معلم است که باید توانایی اجرای برنامه های مدیر را داشته باشد)
ما باید در انتخاب معلم ، سپس آموزش معلم ، همچنین کم کردن نگرانی های معلم تلاش کنیم.
باید تعریفی روشن از دور نمایِ مسیر و اهداف آموزش و راه های پیشنهادی داشته باشیم . و مدیران را متناسب با این یرنامه ها تعریف کنیم .
یادمان باشد تغییر در نظام آموزشی در کوتاه مدت ممکن نیست . باید یک بار هم که شده تصمیم بگیریم که ؛ پس از شناسایی راهکار مناسب و برنامه ریزی دقیق ، زمانی چند ساله را برای تحقق این هدف ، کل مردم و نظام دست به دست دهند تا به نتیجه برسیم .
زیرا رشد این بخش از جامعه ، منافع مستقیم همه ی جامعه را موجب می شود .
(البته در این میان ، تاکنون مردم بیشتر از مسؤلان مشارکت داشته اند)
باید به کجا مراجعه کنیم سال قبل دخترم را در دبیرستان دولتی ثبت نام کردم و مبلغ چهارصد هزار تومان از ما گرفتند امسال که مراجعه کردیم مسولین مدرسه می گویند امسال مدرسه هیات امنایی شده و برای شهریه باید یک میلیون تومان بدهید می خواستم بدانم چرا آموزش و پرورش مجوز می دهد تا مدارس باقی مانده دولتی هم هیات امنایی و پولی شود ؟؟؟
امان ازبی پولی که چکاراکه نمیکنه..اونایی که دارند هم خودشون تورفاه هستند هم بچه هاشون اماماچی هم خودمون باید بسوزیم هم بچه هامون ارزو به دل امان ازاین همه بی عدالتی .بعد میگند پول خوشبختی نمیاره
خب وقتی نظام اموزشی معلم هارو به صورت مساوی و عادل بین مدارس تقسیم نمی کنن همبن نمیشه بعدا دانش اموز میره مدرسه دولتی که هزینه نکنه مدریه ازش شهریه به زور میگیره و ......
باسلام
عدالت به معنای مساوات نیست
اینکه بگوییم مدارس تیزهوشان را حذف کنید که مدارس هم سطح بشوند درست نیست.
باید تلاش کنیم سطح بقیه ی مدارس را بالا ببریم.
در مورد پول زیادی که این مدارس می گیرند من هم اعتراض دارم ولی چاره را در این می بینم که اگر کسی در آزمون ورودی این مدارس پذیرفته شد، او را به خاطر مشکل مالی رد نکنند و تخفیف بدهند.
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام برعکس عدالت وجود مدارس تیزهوشان است که بچه های افراد متوسط و کم درآمد هم امیدی داشته باشند.
غیرانتفاعی ها که همیشه هست. اینها می خواهند با حذف تیزهوشان ها امید خانواده هایی که بچه باهوش دارند ولی پول ندارند را بگیرند.
" برای رسیدن به عدالت در پیشرفت آموزشی "
1- بهتر است تنوع و گونه های مدرسه کم شود
2- تفکر مدیران مدارس از "باری به هر جهت" به "تلاش برای رسیدن به هدفی ارزشمند" تغییر کند
3- مهم ترین بخش آموزش "معلم" است بعد از معلم فضای آموزشی و مدیریت نقش دارد .(اگر مدیر هم قوی باشد در نهایت این معلم است که باید توانایی اجرای برنامه های مدیر را داشته باشد)
ما باید در انتخاب معلم ، سپس آموزش معلم ، همچنین کم کردن نگرانی های معلم تلاش کنیم.
باید تعریفی روشن از دور نمایِ مسیر و اهداف آموزش و راه های پیشنهادی داشته باشیم . و مدیران را متناسب با این یرنامه ها تعریف کنیم .
یادمان باشد تغییر در نظام آموزشی در کوتاه مدت ممکن نیست . باید یک بار هم که شده تصمیم بگیریم که ؛ پس از شناسایی راهکار مناسب و برنامه ریزی دقیق ، زمانی چند ساله را برای تحقق این هدف ، کل مردم و نظام دست به دست دهند تا به نتیجه برسیم .
زیرا رشد این بخش از جامعه ، منافع مستقیم همه ی جامعه را موجب می شود .
(البته در این میان ، تاکنون مردم بیشتر از مسؤلان مشارکت داشته اند)
عدالت به معنای مساوات نیست
اینکه بگوییم مدارس تیزهوشان را حذف کنید که مدارس هم سطح بشوند درست نیست.
باید تلاش کنیم سطح بقیه ی مدارس را بالا ببریم.
در مورد پول زیادی که این مدارس می گیرند من هم اعتراض دارم ولی چاره را در این می بینم که اگر کسی در آزمون ورودی این مدارس پذیرفته شد، او را به خاطر مشکل مالی رد نکنند و تخفیف بدهند.
غیرانتفاعی ها که همیشه هست. اینها می خواهند با حذف تیزهوشان ها امید خانواده هایی که بچه باهوش دارند ولی پول ندارند را بگیرند.