باسلام و وقت بخیر
لطفا انرژی خورشیدی هم پیگیری کنین که تا چه حد درکشور باید استفاده بشه و اینکه چرا نمیخوان استفاده کنن ؟؟ وقتی از خوزستان میشه انرژی خورشیدی استفاده کرد چرا اقدام نمیکنن ؟
برق تولید شده از سولار سل و صفحات خورشیدی نسبت به نیروگاه های سوخت فسیلی بسیار گران قیمت تر هستند، تکنولوژی ساخت آن ها را نداریم و کاملا وارداتی هستند یعنی عملا با تولید برق شرکت های خارجی و دلال ها و واردات چی ها را پولدار میکنیم، اگر خودمان تولید کننده باشیم و صرفه اقتصادی داشته باشد مسلما کسی از انرژی پاک بدش نمی آید با این که محدودیت های نیز دارد.
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
فن آوری تولید برق از نور خورشید در دوران ایران قدیم وجود داشته است و هم اکنون شرکتی ایرانی آن فن آوری را بروز کرده که از لحاظ هزینه پایین تر و از لحاظ بهره وری بسیار بالاتر از صفحات خورشیدی عمل میکند ،اما متاسفانه هیچ حمایتی نشده و مردم نیز از آن بی خبرند
قبلا تلویزیون در یک مستند به آن پرداخته بود
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
کسی که شیرین کردن اب را مشگل نشان میدهد مانند همونها هستند که میگفتند بجای کشاورزی صنعت داشته باشیم... نفوذی یا اغفال شده است شیرین کردن اب به نوعی حتی سابقه ملی دارد الان کاملا ارزان میتونه باشه
به نظر می رسد تغییرات آب و هوایی اقلیمی در ایران به سمت افزایش بارندگی ها، پیش می رود. لذا باید با مطالعه نقشه های توپوگرافی، از طریق آبخیزداری و آبخوان داری و احداث سد، از این آبهای شیرین سطحی استفاده بهینه کرد و از روشهای تهاجمی مانند شیرین کردن آب دریا که مخرب محیط زیست است اجتناب نمود.
ذخایر سفره های زیر زومینی روز به روز در حال کاهش است و استفاده از اب های شیرین منجر به از بین رفتن اب شیرین برای ایندگان خواهد شد, هم چنین اگرچه شیرین کردن اب دریا معایبی دارد اما به نظر میرسد ممکن ترین و درست ترین راه باشد.
سعید
۰۱:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اگر بتوانند آب دریا را بدون اینکه شیرین کنند به کویر بی حاصل انتقال دهند باعث تغییر در زیست محیط ایران می شود واین کمک بزرگی از جانب طبیعت برای ایران عزیزمان هست شما تصور کنید دشت لوت ودشت کویر اگر دریاچه شوند باور کنید 50درصد ایران تبدیل به جنگل ودر ختان انبوه می شود.این یک تخیل نیست این یک ایده ای هست که که گرمای 60درجه کویر باعث چرخه آب در طبیعت ایران می شود چون زمانی همین دو کویر دریا بودند وسرزمین سیستان هم جنگل انبوه وکشاورزی پر ثمری داشت حتی تا چند قرن بیش سیستان انبار غله ایران بود
مهمتر از همه فرهنگ استفاده از آب شرب هست.مثلا چرا آب باران ذخیره نمیشود در منازل تا از آن برای شستن ماشین یا شستن حیاط با آب دادن به گلها و غیره استفاده شود .
ایا میزان بارش ها در کل سال در همه شهر ها یکسان است؟ هم چنن آب باران جز پشت سد ها کجا ذخیره شوند؟
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سد یکی از روش های ذخیره آب باران است. در شهرهای ساحلی جنوب میزان رطوبت بالاست. تحقیقات در این زمینه و بکارگیری تکنولوژی در مورد استفاده از این رطوبت و تبدیل آن میتواند موثر باشد.
اگر به فکر آب و نان مردم هستید اجازه استخراج آب شیرین از زیر پایشان را به آنان بدهید .تا هم بیاشامند و هم محصولات سالم داشته باشند و از شر تراریخته های تحمیلی به سفره هایشان خلاصی یابند .
منظور شما از آب زیر پا چیست ؟ اگر منظورتان استخراج آب های زیر زمینی است که بیش از حد در کشور رخ می دهد. و ما باید با اسفاده از روش های دیگر و مناسب به فکر مدیریت آب در کشور باشیم.
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چرخه آب و هوا با تحکم متوقف نمیشود فقط برای مردم مشکل سازی میکنند .مصرف آب در حد کل شیء باعث سر سبزی و اکسیژن فراوانتر برای تنفس و راحتی چرخه نزولات جوی و آبادانی بیشتر برای زمینیان است .
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
آب رودخانه های که ما یک لیتر هم از آن برداشت نداریم و اجازه برداشت نمی دهند و میره تو خلیج فارس و شور میشه کشکان و سیمره
هر کدام هر کدام در ثانیه ۱۰ متر مکعب دبی آب دارند حساب کنید ۳۶۰۰* ۲۴*10 = چند متر مکعب در روز که برای هر شهر مثل کوهدشت که از کنار آن می گذرند یک روز ذخیره شوند
هر شهر صاحب یک دریاچه خواهد شد و حتی مازاد آن نیز که میلیاردها متر مکعب آب است می توان به کویرهای مرکزی ایران انتقال داد
حداقل هزینه شیرین کردن ندارند چرا که خود شیریننند و در مسیر حرکت نیز چشم انداز های بسیار زیبا و سرسبزی و خنکی هوا را به همراه خواهند داشت
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
آب شور همون آب شیرین هست که از گنبدهای نمکی عبور میکنه و شور میشه و یا با آب دریا مخلوط میشه.همونقدر که میخواهیم از دریا آب برداریم جریان رودخانه را هدایت کنیم و بی دردسر آب برداریم.
آب دریا اگر وارد لوله کشی های شهری شود به دلیل نمک موجود در آن و شوری بیش از حد موجب رسوب در لوله ها شده و در عرض یک ماه موجب خرابی این لوله ها می شود.
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بايد بررسي بشه چون لوله كشيا ديگه فلزي نيست و پلاستيكيه
دستم لیزید بجای مثبت منفی زدم.
حق با شماست.
من از پیشرفت غرب و شرق تعجب نمیکنم.
از پیشرفت کشورهای عربی و هند غبطه میخورم!
فقط مونده از کشورهای آفریقایی هم عقب بیافتیم.
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
روزی باید این طرحها بطور گسترده ،اغاز شود و چه بهتر که از امروز شروع کنیم.
لطفا انرژی خورشیدی هم پیگیری کنین که تا چه حد درکشور باید استفاده بشه و اینکه چرا نمیخوان استفاده کنن ؟؟ وقتی از خوزستان میشه انرژی خورشیدی استفاده کرد چرا اقدام نمیکنن ؟
قبلا تلویزیون در یک مستند به آن پرداخته بود
هر کدام هر کدام در ثانیه ۱۰ متر مکعب دبی آب دارند حساب کنید ۳۶۰۰* ۲۴*10 = چند متر مکعب در روز که برای هر شهر مثل کوهدشت که از کنار آن می گذرند یک روز ذخیره شوند
هر شهر صاحب یک دریاچه خواهد شد و حتی مازاد آن نیز که میلیاردها متر مکعب آب است می توان به کویرهای مرکزی ایران انتقال داد
حداقل هزینه شیرین کردن ندارند چرا که خود شیریننند و در مسیر حرکت نیز چشم انداز های بسیار زیبا و سرسبزی و خنکی هوا را به همراه خواهند داشت
همه چیز داریم فقط یه جو همت میخواد
از همه چی سهممون کمه
حق با شماست.
من از پیشرفت غرب و شرق تعجب نمیکنم.
از پیشرفت کشورهای عربی و هند غبطه میخورم!
فقط مونده از کشورهای آفریقایی هم عقب بیافتیم.
اشتباه: بیش از ۱٫۵ میلیون کیلومتر مکعب
صحیح: بیش از ۱٫۵ میلیارد کیلومتر مکعب