رانت خوارها و ژن خوبای آقا زاده که از تکنولوژی هیچی سرشون نمیشه فقط پول
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با واگن های کافی ساخت داخل وبا توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، دو روز دور کاری درهفته کارکنان، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
من کارمند شرکت خصوصی هستم و در هیچ شرایطی تعطیل نمیشیم. ولی کاش ادارات دولتی یا تعطیل میشدن یک هفته یا دیرتر میرفتن سرکار تا میزان آلودگی کمتر بشه یه مدت
این عدد میانگین همه مناطق تهران هست
در حالی که آلودگی برخی از ایستگاه ها الان از 150 هم رد شده. مثل دانشگاه تربیت مدرس که عدد 151 رو داره نشون میده و یا ایستگاه های دیگه.
تاثیر این آلودگیها سالها بعد با بروز انواع بیماریها خودش و نشون میده متاسفانه
پایتخت به دو یا سه میلیارد دلار بودجه واسه حمل و نقل نیاز داره
در حالی که آلودگی برخی از ایستگاه ها الان از 150 هم رد شده. مثل دانشگاه تربیت مدرس که عدد 151 رو داره نشون میده و یا ایستگاه های دیگه.
تاثیر این آلودگیها سالها بعد با بروز انواع بیماریها خودش و نشون میده متاسفانه
متاسفانه همین الان هم انواع بیماری قلبی و ریوی در شهرهای آلوده داره بیداد میکنه. دیگه ربطی به سن و سال هم نداره و همه درگیرش هستیم