دولت باید از دخالت خود در امور خودروسازان بکاهد و همچنین از حمایت همه جانبه و دادن وامهای میلیاردی به آنها هم دست بردارد،حمایت تا کجا ؟ پارسال نزدیک 30هزار نفر در جاده ها کشته شده اند،چرا صدایی از نمایندگان مجلس و دولت که خود سهامدار خودروسازان و منتفع در آن هستند بلند نمی شود؟
در یک صورت می توانند مشکل را کامل بر طرف کند و آن نیز حذف انحصار است یعنی هرکسی که توان و دانش تولید را داشته باشد بدون کوچکترین محدودیتی بتواند به این صنعت ورود کند و نیز تعرفه واردات خودرو منطقی گردد یعنی از حداکثر 7 درصد تجاوز ننماید
و در غیر این صورت مشکل تا ابد می ماند
این که مشخصه باید حمایت های بی مورد برداشته بشه
مثلا تعرفه های بیخودی واردات خودرو
باید اینا با دنیا رقابت کنند نه بنجل فروش باشن برا یه مشت مردمی که ناگزیرن بخرن
بله زمانی خصوصی سازی پاسخ مثبت میده که رقیب قوی وجود داشته باشه و باید تعرفعه خودرو وارداتی کم بشه بصورت پلکانی و خودرو سازی هم بدون حمایت دولتی شروع به پیشرفت کنه قطعا به نفع داخلی ها هست چون میتونند به فکر صادرات قوی هم باشند و برنده مردم هستن
صد درصد شک نکنید بخش خصوصی وبکارگیری جوانان بااستعداد وگاهی از مهندسین ومدیران خارجی صنعت را درعرض چند سال زمین تاآسمان متفاوت میکند باید به افراد خارجی هم مثل یک انسان برخورد شود وچه اشکال دارد گاهی آنها را دعوت به همکاری کرد دیدن چنین افرادی روحیه مدیران مارا بالا میبرد وباقراردادن دانش یکدیگر درکنارهم توانایی وتولید باکیفیت رابالا میبرد تفکر خودخواهی نتیجه ای نداشته باید دولت دستش درتولید کوتاهتر شود وبه جای دغدغه تواید نظارتش راصد برابر کند
و در غیر این صورت مشکل تا ابد می ماند
مثلا تعرفه های بیخودی واردات خودرو
باید اینا با دنیا رقابت کنند نه بنجل فروش باشن برا یه مشت مردمی که ناگزیرن بخرن