قبلا هم تجربه نشون داده حاشیه بازار فروختن بی فایدس چون تا خودرو سازها میان قیمتو برسونن به بازار که به قول خودشون سودحوها بیکار بشن همون موقه بازار یه گام دیگه میزاره جلوتر
هیچکی به اندازه خود خودروسازها از افزایش قیمت بازار نفع نمیبره. اختلاف قیمت بازار و کارخانه را بهانه افزایش قیمت میکنن. میگن اگه قیمت بازار و کارخانه یکی بشه تقاصا کادب میاد پایین پس اجازه بدین قیمت کارخانه ببریم بالا. همش سیاست خودشونه همون روز که که قیمت یه خودرو با بازار یکی بشه یه روز بعدش باز بازار یه ده تومان دیگه میره بالا این دور ادامه داره بازار و گرون میکنن کارخانه هم بهانه گرون کردن دستش میاد.
مصرف کننده واقعی الان نمیتونه با قیمت های کذایی کارخانه خرید کنه اما شرکتای مجهول الهویه به راحتی و بی پروا با قیمتای خیلی بالاتر دارن محصول روز کارخانه رو میفروشن.
اگر در کشور ما هم مثله بقیه دنیا به خودرو به چشم کالای مصرفی نگاه کنند که بعداز مدتی تقریبا 6 سال فرسوده محسوب خواهد شد : شاید خودرو ارزش واقعی خود را پیدا کند .
ولی در ایران خودرو جزو سرمایه حساب میشود ومالک آن انتظار دارد حتی بعداز 15 سال استفاده و استهلاک با فروش آن سود کند.
به نظر من دولت بازار خودرو را به حال خو رها کرده است به طور مثال در یک شهر کوچک که حدود 20 بنگاه خودرو وجود داره حتی یک بار هم بازرس نیومده که چرا اینا دارن گرون میدن در صورتی که به راحتی حداقل بنگاه های خرید و فروش باهاشون برخورد کرد
با سلام و ادب
افزایش قیمت خودرو به ساماندهی قیمت خرید و فروش آن می گردد .اگر نهادهای نظارتی سقف سود مشخص برای هر کالایی را مشخص و تخطی از آن همراه با جریمه چه برای خریدار و چه برای فروشنده باشد حتما بازار کنترل خواهد شد
چرا مدیریتی خودرو ساز خجالت نمی شن
واردات رو آزاد کنید
ولی در ایران خودرو جزو سرمایه حساب میشود ومالک آن انتظار دارد حتی بعداز 15 سال استفاده و استهلاک با فروش آن سود کند.
افزایش قیمت خودرو به ساماندهی قیمت خرید و فروش آن می گردد .اگر نهادهای نظارتی سقف سود مشخص برای هر کالایی را مشخص و تخطی از آن همراه با جریمه چه برای خریدار و چه برای فروشنده باشد حتما بازار کنترل خواهد شد