پدر مردمو در آوردن با این خودرو تحویل دادنشون،عرضه رو زیاد کنید قیمت بازار بیاد پایین،پول کلان واسه خودروی بی کیفیت که می گیرین آخرشم تحویل یکساله با اینترنت فیبر نوری ۱۶مگ من نتونستم بنویسم ۲ماهه،مدیران شرکت های خودروسازی خیلی بی کفایت و بیخیال تشریف دارن،هیچ جای جهان اینجوری خودرو تحویل نمی دن
1_ اینکه آقای مسئول قطعه سازان دعا میکنند تحریمها ادامه پیدا کند، تنها نشان از ضعف شدید ایشان از ابتدایی ترین میانی تجارت است. در نبود بازارها و منابع خرید متعدد، خریدار مجبور است با شرایط درخواستی تنها فروشنده موجود «چینیها» با هر کیفیت و قیمت موافقت کند. این یعنی ایجاد انحصار و رانت و بازشدن راههای فساد.
2_ خودرو سازان که از بازار انحصاری و خریداران بدون حق انتخاب در کشور تا امروز بهره برده بودند، الان هم بخاطر دلایل بسیار که ریشه در سیاستهای دهه های قبل دارد، همه عملا و برابر عرف جهانی، ورشکسته محسوب میشوند. الان هم در نبود نظارت واقعی و بیطرفانه از طرف یک دستگاه مستقل واقعی، با پیشفروش محصولاتی که تا آینده نامعلوم قادر به تولید آن نیستند، تلاش دارند فعلا نقدینگی مورد نیاز جهت پر کردن کمبودهای مالی خود را تامین کنند.
در هر کشور قانونمند دیگری اگر بود،این عمل مصداق بارز کلاهبرداری محصوب میشد.
3- اینکه مسئول فوق الذکر تحریمها را باعث پیشرفت دانسته تنها یک شعار است. شرکتی که سالهاست خودرویی با تکنولوژی چند دهه قبل را همچنان تولید میکند و با کمترین کیفیت و سطح ایمنی مطابق با استانداردهای امروزی دنیا به مشتریان ناچار با قیمتی بسیار بیشتر از ارزش حقیقی همان خودرو با همان مشخصات در بازار جهانی به مشتریان ایرانی میفروشد.
با لابی کردن و دخالتهای مختلف و بهانه هایی از قبیل به خطر افتادن تولید داخلی وغیره، جلوی ورود خودروهای با کیفیت خارجی در کلاس تولیدات خود را میگیرد تا همچنان در بازار داخلی بیرقیب بماند.
در این میان وجود سازمانی بنام «حمایت از مصرف کنندگان» بیشتر به یک شوخی بیمزه تبدیل شده.
۴- اگر تصمیم گیران کشوری قبول کنند این کارخانه های عملا ورشکسته را به فروش بگذارند و اجازه دهند شرکتهای موفق بین المللی آنها را خریداری کنند (شرکتهایی که سالهاست ش یک تجاری همین شرکتها بودند مثل رنو، پژو، سیتروئن و حتی این سالها شرکتهای موفق چینی»)، هم کارگران این کارخانه ها مشاغل خود را حفظ کنند، هم مصرف کنندگان داخلی این حق را پیدا کنند که بالاخره از محصولاتی در سطح کیفیت روز دنیا استفاده کنند.
هموطنان عزیزدر کشورهای پیشرفته وقتی کالایی کم یاب می شود مردم سعی می کنند کمتر بخرندتا گرانی پیش نیایید ولی در ایران بر عکس تا شایع می شود که قراره فلان چیزپیدا نشه همه میریزن تا بخرن وفرصت طلبان هم از فرصت استفاده می کنن اجناس بنجور را باقیمتهای گران به مردم کم عقلی مثل ما قالب میکنند
گرانی خو رو ها دست من وشما ومردم عادی نیست. همه اش در دست اف آدی است که مستقیما با کارخانه های تولیدی در ارتباط هستند. گرانی خودرو تولد داخل، بی کیفیتی آنها، جوابگو نبودن هیچکس در این سیستم و پروسه، ثبت نام کردن و تحویل دادن هر زمان که دلشان خواست، همه عوارض ظاهری و قابل مشاهده از بیرون از سیستمی است کاملا فاسد و ناکارا و مافیایی که تصمیم گیران اصلی آن تعدادی افراد هستند که از چنین شرایط و آب گل آلود سالهاست ماهیهای بسیار بسیار د شت گرفتند.
هنوزم در انتظار تیبا
۲۳:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
خداخیرتون بده لااقل ی مطلب در این مورد ک خودروی معوق داریم رو بررسی کردین
اگه ب بعضیا باشه ک همه چی گل و بلبله
جان عزیزاتون بیشتر اطلاع رسانی و پیگیری کنین شاید ی فرجی شد و ماشینایی ک ما سال ۹۷ ثبت نام کردیم رو دادن
بخدا زور داره واسه ی تیبا یک سال الاف شیم و هی امروز و فردا کنن و اخرشم دیگه جواب درستی بهمون ندن
مگه چ گناهی کردیم ک پیشفروش ثبت نام کردیم
ماشین زیر پامو فروختم واسه تکمیل وجه الان ۶ ماهه ماشین ندارم بخدا سخته درک کنین
بنده در تاریخ 16/11/97 اینترنتی مبلغ بیست میلیون بایت خودرو سا ینا به شرکت سایپا پرداخت کردم.در تاریخ 98/5/9 تکمیل وجه نمودم اما متا سفانه خودروام دریافت نکردم .فقط یک حواله شرکت سایپا دردستم مونده حالا چرا پیش فروش می کنند در عجبم ؟
من سرعتم خیلی بالا هیچ خودرویی برای فروش ندارن همون اول نوشت ظرفیت نمایندگی تکمیل!
۳ سال دارم تلاش می کنم یکبارم موفق نشدم ثبت نام کنم!
بیشتر نمادین که بگن تولید هست و سهام سایپا بره بالا
مافیای خودرو یعنی این دیگه
بجوری باغرورحرف میزنن که انگاردارن به مردم لطف میکنن
آقاپول میگیرین درازاش فرغون تحویل مردم میدین با کلی افاده ومنت
آغاما خودروهاتون رونمیخاییم
درهاروبازکنین مردم خودشون بلدن ازکجاوچجوری خودروبخرن
خداییش مردم ماچقدرتحمل دارن واقعاچقدر بایدادای دلال بازهارودربیاریم
چقدرسرهم کلاه بزاریم
یکی چندهزارتاخودرومیخره واحتکار بعدقیمت رومیبره بالااون که مردم نیست که
مگه یه دلال ساده فوقش زرنگ باشه ۱۰تاخودروبخره با ربات
مگه بااون چتدتادلال میشه قیمت رو تعیین کرد
دلال خودخودروسازان هستن با عواملشون
من که حتی نمیتونم یه خودروازسایت بخرم ومثل من زیادن
پس ریشه دلالی فقطتوسط دولت میشه ازبین برد
اونم تنهاراهش عدم حمایت ازخودروسازان به بهان اشتغال
خلایق هرچه لایق....
الان ۹ماهه پول رو تمام و کمال برای سایپا ریختیم و هیچ خبری نیست.
2_ خودرو سازان که از بازار انحصاری و خریداران بدون حق انتخاب در کشور تا امروز بهره برده بودند، الان هم بخاطر دلایل بسیار که ریشه در سیاستهای دهه های قبل دارد، همه عملا و برابر عرف جهانی، ورشکسته محسوب میشوند. الان هم در نبود نظارت واقعی و بیطرفانه از طرف یک دستگاه مستقل واقعی، با پیشفروش محصولاتی که تا آینده نامعلوم قادر به تولید آن نیستند، تلاش دارند فعلا نقدینگی مورد نیاز جهت پر کردن کمبودهای مالی خود را تامین کنند.
در هر کشور قانونمند دیگری اگر بود،این عمل مصداق بارز کلاهبرداری محصوب میشد.
3- اینکه مسئول فوق الذکر تحریمها را باعث پیشرفت دانسته تنها یک شعار است. شرکتی که سالهاست خودرویی با تکنولوژی چند دهه قبل را همچنان تولید میکند و با کمترین کیفیت و سطح ایمنی مطابق با استانداردهای امروزی دنیا به مشتریان ناچار با قیمتی بسیار بیشتر از ارزش حقیقی همان خودرو با همان مشخصات در بازار جهانی به مشتریان ایرانی میفروشد.
با لابی کردن و دخالتهای مختلف و بهانه هایی از قبیل به خطر افتادن تولید داخلی وغیره، جلوی ورود خودروهای با کیفیت خارجی در کلاس تولیدات خود را میگیرد تا همچنان در بازار داخلی بیرقیب بماند.
در این میان وجود سازمانی بنام «حمایت از مصرف کنندگان» بیشتر به یک شوخی بیمزه تبدیل شده.
۴- اگر تصمیم گیران کشوری قبول کنند این کارخانه های عملا ورشکسته را به فروش بگذارند و اجازه دهند شرکتهای موفق بین المللی آنها را خریداری کنند (شرکتهایی که سالهاست ش یک تجاری همین شرکتها بودند مثل رنو، پژو، سیتروئن و حتی این سالها شرکتهای موفق چینی»)، هم کارگران این کارخانه ها مشاغل خود را حفظ کنند، هم مصرف کنندگان داخلی این حق را پیدا کنند که بالاخره از محصولاتی در سطح کیفیت روز دنیا استفاده کنند.
لااقل بدین دست جوانتر ها بلدیم چطور قطعه تولید کنیم
اگه ب بعضیا باشه ک همه چی گل و بلبله
جان عزیزاتون بیشتر اطلاع رسانی و پیگیری کنین شاید ی فرجی شد و ماشینایی ک ما سال ۹۷ ثبت نام کردیم رو دادن
بخدا زور داره واسه ی تیبا یک سال الاف شیم و هی امروز و فردا کنن و اخرشم دیگه جواب درستی بهمون ندن
مگه چ گناهی کردیم ک پیشفروش ثبت نام کردیم
ماشین زیر پامو فروختم واسه تکمیل وجه الان ۶ ماهه ماشین ندارم بخدا سخته درک کنین
۳ سال دارم تلاش می کنم یکبارم موفق نشدم ثبت نام کنم!
بیشتر نمادین که بگن تولید هست و سهام سایپا بره بالا
تنها راهش رفتن از این کشور
با عقل جور در نمیاد
حالا دیگه ویروس کرونا را مطرح میکنند
من برای ثبت نام تیبا الان یک ساله ثبت نام کردم
خرداد ۱۳۹۸ زنگ زدند مابه تفاوت کل پول را بحساب شرکت واریز کردم
قرار شد سه ماه بعد شهریور ماشین را به من تحویل دهند
بعنی میفرمائید
شهریور مهر آبان آذر دی
آن موقع هم مشکلی بنام ویروس کرونا بود که ماشین من را تحویل ندادند
مگر مسولین ما را از چه دیدگاهی نگاه میکنند
بجوری باغرورحرف میزنن که انگاردارن به مردم لطف میکنن
آقاپول میگیرین درازاش فرغون تحویل مردم میدین با کلی افاده ومنت
آغاما خودروهاتون رونمیخاییم
درهاروبازکنین مردم خودشون بلدن ازکجاوچجوری خودروبخرن
خداییش مردم ماچقدرتحمل دارن واقعاچقدر بایدادای دلال بازهارودربیاریم
چقدرسرهم کلاه بزاریم
یکی چندهزارتاخودرومیخره واحتکار بعدقیمت رومیبره بالااون که مردم نیست که
مگه یه دلال ساده فوقش زرنگ باشه ۱۰تاخودروبخره با ربات
مگه بااون چتدتادلال میشه قیمت رو تعیین کرد
دلال خودخودروسازان هستن با عواملشون
من که حتی نمیتونم یه خودروازسایت بخرم ومثل من زیادن
پس ریشه دلالی فقطتوسط دولت میشه ازبین برد
اونم تنهاراهش عدم حمایت ازخودروسازان به بهان اشتغال
خلایق هرچه لایق....