بازرسان اداره کار به شرکت های حقوقی و ازمایشگاه های نظام مهندسی سرکشی کنند و عدم حضور مهندسان و مدیرعامل شرکت ها را ثبت کنند . واقعا درست نیست که مدیرعامل شرکت آزمایشگاه خاک نظام مهندسی، بیمه حرف و مشاغل آزاد برای خود رد کند یعنی بیمه مبل فروشی یا بیمه میوه فروشان ...
بیمه اعضای شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها می بایست اجباری بشه، بدین شکل که بیمه تامین اجتماعی اعضای شرکت های حقوقی خویش فرما باشه یا از طریق شرکت ها پرداخت بشه یا از طریق نظام مهندسی پرداخت بشه .
✍ واقعیت آن است که مهندسان ناظر سازمان ، پر چالشترین قشر نظام مهندسی هستند و متاسفانه سازمان از آنان بعنوان اهرم فشار و یا به زبان سادهتر بعنوان سربازان خط شکن در تعارضات اداری استفاده مینماید . داستان از این قرار است که :
✍ تفاهم نامه #برق_اماکن در تاریخ ۱ / ۵ / ۸۴ بین وزارت نیرو ، وزارت مسکن و سازمان نظام مهندسی منعقد گردید .
چرا شرکتهای بازرسی بیمه و بازرسی ایمنی ایجاد نمیشوند ؟؟
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه عضو هیات مدیره و خزانه دار سازمان خودش ۲ دفتر طراحی و ۲ آزمایشگاه خاک صوری تاسیس کرده و این تعارض منافع است که باید شناسایی شود
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کارمند اداره کل راه و شهرسازی اراک که وظیفه صدور پروانه شرکت های حقوقی نظام مهندسی را بر عهده دارد حتی به خودش زحمت نمیدهد سوابق بیمه تامین اجتماعی مهندسان امتیازآور شرکت ها در یکماه اخیر را بررسی کند و نتیجه این میشود که مدیرعامل شرکت ازمایشگاه خاک شاغل در شهرداری بوده ولی اداره راه و شهرسازی متوجه نشده .
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به طور سرزده به یکی از شرکت های مجری حقوقی یا آزمایشگاه ها مراجعه کنید و نبود مدیرعامل در محل کارش را با چشمان خود ببینید
نکاتی در مورد بیمه نظام مهندسی، این بیمه از نظر استانداری و سازمان برنامه و بودجه جزء سوابق مرتبط (مهندسی) محسوب نمیشود و نمیتوان از آن برای رتبه بندی شرکت استفاده نمود.
هیچ کار ساختمانی ای بدون عیب و ایراد نیست و اگه ناظر بخواد تک تک عیب ها رو تو گزارش بیاره شاید تا ده صفحه کاغذم لازمش باشه سخت گیری حد و مرزی نداره منتها این تعرفه بسیار پایین و تبعیضی که هست مثلا ناظر میبینه فلان دوست دوران دانشگاهیش شده مجری صوری و برای یکسال هفتاد میلیون گیرش اومده بعد این ممکنه تو نظارت تو چهار پنج سالم اینقدر گیرش نیاد واقعا از نظر روحی صدمه میبینه ناظر یک انسانه که فشار جامعه فشار اطرافیان و فقر رو با تمام وجودش حس میکنه
درود وقت بخیر همکاران محترم ،پیرو لغو موافقتنامه ابتدا برق اماکن و سپس ابفا از سوی وزارت نیرو و بازگشت مجدد ابفا امیدوارم هر چه سریعتر ۴ناظره شدن از صفر متر مربع مهندسین برق و مکانیک که واقعا مظلوم واقع شده اند اجرایی گردد،بادلایل مبرهن موجود و ادعاهای زیاد مسئولین شهرداری و حضور جناب اقای دکتر حناچی که خود ۳۰سال در مسند مقابل شهرداری و پست حساس شهرسازی وزارتخانه خدمت کرده و دغدغه عدم پایبندی شهرداری را به اجرای کامل قانون و مقررات ملی داشته اند در مسند شهردار تهران هر چه سریعتر از صفر مترمربع نظارت سایر رشته های ساختمان حقیقی و یا حقوقی با توجه به پیچیدگی بناهای امروزی و بالا رفتن سطح توقع بحق بهره برداران و خطرهایی که ناشی از بی کیفیتی در مصالح و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی وجود دارد مصوب نمایند. نیز ان تصور واهی که تعداد مهندسان برق و مکانیک در تهران انقدر نبوده که بتوانند بیش از ۷۰درصد بناها که زیر ۱۵۰۰متر مربع را پوشش دهند با طرح پایلوت چند ساله اخیر برق اماکن و ابفا کاملا مشخص شد که نگرانی بیمورد بوده و بلحاظ کیفیت ساختمان در تاسیسات علیرغم زیاد به جدی نگرفتن متاسفانه بعضی از همکاران هماهنگ کننده و خود شهرداری و نیز دیر اقدام نمودن مالک به سازمان جهت انتخاب ناظرین ابفا و برق اماکن ، کیفیت تاسیسات بسیار بهتر از قبل از دوره حضور ناظران فوق گردیده است .حال خواهشمند است با حضور پر رنگ مدیر کل محترم جدید اداره کل راه شهرسازی که بر حسب تصادف و یا بگوییم شانس دو رشته برق و مکانیک ،مهندس مکانیک هستن ،هیات مدیره سازمان با کمک شورای مرکزی و ایشان هر چه سریعتر هماهنگی با شهردار محترم تهران بعمل اورده و چهار ناظره شدن را مصوب نمایند .تا هر بار این موافقت نامه ها بدلایل ....ملغی نگردد.امیدوارم ۲۵همکار در هیات مدیره تلاش خود را در مسیر چهارناظره شدن با اعتماد بنفس و اصرار بدیهی و منطقی قانون قرار دهند و از شقه شدن خدمات جدا پرهیز شود که اثار شوم ان بر هیچ همکار حرفه ایی پوشیده نیست .
سلام،درباره این پیشنویس کاهش ظرفیت اشتغال اشخاص و شرکت ها چند ابهام وجود دارد بحث تعارض منافع وجبهه گیری شورای جدید در این خصوص همچنین زمانی که بحث خوداظهاری به میان آورده میشود یعنی چراغ سبز برای دور زدن شیوه نامه چون هیچ کارمند دولتی در خوداظهاری به شاغل بودن خود اذعان نمیکند تا مبادا سهمیه های اجرا و نظارت نظام مهندسی را از دست ندهد .
به نظر بنده شیوه نامه کاهش ظرفیت اشتغال محاسن و معایبی دارد
محاسن:
کاهش امضاء فروشی
افزایش کارکرد مهندسان پایه پایین تر بخاطر کاهش ظرفیت مهندسان پایه یک و ارشد
لحاظ امتیازات و تخلفات در صف ارجاع پرونده های نظارتی
معایب:
بازگشتن به صف ارجاع پس از صدور پایانکار!!یا فسخ قرارداد نظارت
عدم محدودیت بیشتر در ارجاع کار برای شاغلین و عدم حذف بازنشستگان از صف ارجاع نظارت!
ارجاع پرونده های نظارتی تقریباً برای کلیه اعضاء چه شاغل و بازنشسته و بدون درآمد به صورت تساوی!
و در آخر
سوق دادن کلیه مهندسان پایه پایینتر به صورت غیرمستقیم به سمت چند شغلگی و شغل های کاذب برای درآمد زایی و امرارمعاش که منجر به قطع عقبه نظام مهندسی و اشتغال همیشگی مهندسان پایه بالاتر بخاطر شناخته شده تر بودنشان در جامعه و ایجاد حاشیه امن برای شاغلین تمام وقت حاضر در نظام مهندسی ها و شاغلین در ادارات و بازنشستگان برای کسب درآمد بیشتر.
در شیوه نامه ظاهراً عدالت برای تمامی مهندسان لحاظ شده اما در باطن چیز دیگری نهفته است که پس از گذشت چند ماه از اجرایی شدن ، تمامی معایب فوق بر همه مهندسان آشکار خواهد شد و روز از نو و شیوه نامه جدید از نو...
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا اشتباه کردیم رشته عمران راانتخاب کردیم
گذشته از نبود کار ،وبیکاری و این همه بی عدالتی و ...
خیلی کار پر مسوالیتی می باشد. که اگر اگاهی داشتیم ،زیر هیچ برگ نقشه و برگ تعهد نظارتی و پایان کاری مهر و امضاع نمی زدیم ،این مسوالیت حتی با مرگ هم منتفی و فیلد نمی شود و ورثه بایدجوابگو باشند .
توی اتاق عمل؟؟ فقط متخصصین ؟ امر هستن، علم و تجربه کنار هم ، ساختمون مثل اتاق عمله، متخصص میطلبه،
ولی پر شده از افراد غیر مرتبط ! غیر مسئول ! در هر صورتی
مسئولیت با مهندس مجریه،
قانون سر جاشه،
اونی ک امضا فروشی میکنه، خودش را ب خواب زده، و یه روزی متوجه میشه، اشتباهش رو، !
اونی ک هر روز سر کارشع، ریسک و خطر ها رو کم کرده، و یه روزی متوجه میشه اثر مثبت شو،
✍ واقعیت آن است که مهندسان ناظر سازمان ، پر چالشترین قشر نظام مهندسی هستند و متاسفانه سازمان از آنان بعنوان اهرم فشار و یا به زبان سادهتر بعنوان سربازان خط شکن در تعارضات اداری استفاده مینماید . داستان از این قرار است که :
✍ تفاهم نامه #برق_اماکن در تاریخ ۱ / ۵ / ۸۴ بین وزارت نیرو ، وزارت مسکن و سازمان نظام مهندسی منعقد گردید .
محاسن:
کاهش امضاء فروشی
افزایش کارکرد مهندسان پایه پایین تر بخاطر کاهش ظرفیت مهندسان پایه یک و ارشد
لحاظ امتیازات و تخلفات در صف ارجاع پرونده های نظارتی
معایب:
بازگشتن به صف ارجاع پس از صدور پایانکار!!یا فسخ قرارداد نظارت
عدم محدودیت بیشتر در ارجاع کار برای شاغلین و عدم حذف بازنشستگان از صف ارجاع نظارت!
ارجاع پرونده های نظارتی تقریباً برای کلیه اعضاء چه شاغل و بازنشسته و بدون درآمد به صورت تساوی!
و در آخر
سوق دادن کلیه مهندسان پایه پایینتر به صورت غیرمستقیم به سمت چند شغلگی و شغل های کاذب برای درآمد زایی و امرارمعاش که منجر به قطع عقبه نظام مهندسی و اشتغال همیشگی مهندسان پایه بالاتر بخاطر شناخته شده تر بودنشان در جامعه و ایجاد حاشیه امن برای شاغلین تمام وقت حاضر در نظام مهندسی ها و شاغلین در ادارات و بازنشستگان برای کسب درآمد بیشتر.
در شیوه نامه ظاهراً عدالت برای تمامی مهندسان لحاظ شده اما در باطن چیز دیگری نهفته است که پس از گذشت چند ماه از اجرایی شدن ، تمامی معایب فوق بر همه مهندسان آشکار خواهد شد و روز از نو و شیوه نامه جدید از نو...
گذشته از نبود کار ،وبیکاری و این همه بی عدالتی و ...
خیلی کار پر مسوالیتی می باشد. که اگر اگاهی داشتیم ،زیر هیچ برگ نقشه و برگ تعهد نظارتی و پایان کاری مهر و امضاع نمی زدیم ،این مسوالیت حتی با مرگ هم منتفی و فیلد نمی شود و ورثه بایدجوابگو باشند .
ولی پر شده از افراد غیر مرتبط ! غیر مسئول ! در هر صورتی
مسئولیت با مهندس مجریه،
قانون سر جاشه،
اونی ک امضا فروشی میکنه، خودش را ب خواب زده، و یه روزی متوجه میشه، اشتباهش رو، !
اونی ک هر روز سر کارشع، ریسک و خطر ها رو کم کرده، و یه روزی متوجه میشه اثر مثبت شو،