بدیهی است که همه قیمت ها تحت تاثیر قیمت های جهانی ودلار باشد باید درآمد مردم هم به سطح جهانی برسد تا دچار سختی در زندگی نشوند حالا جریان چیست چرا کار را بهم میرزند از کجاست را ما نمیدانیم
با سلام .. این مسئله بزرگترین گره مشکل گرانی کالا و مواد تولیدی میباشد . در بیشتر کشورهای تولید کننده قیمت فروش کالای تولیدی در داخل خود آن کشور بسیار پایین تر از قیمت فروش در خارج و قیمت صادرات آن است . چرا در حالی که محصول تولیدی در داخل بر مبنای قیمت جهانی قیمت گذاری میشود متاسفانه دستمزدها هنوز بر مبنای معیارهای داخلی است
با حرف شما کاملا موافقم ، دولت باید باید در قبال فراهم کردن شرایط تولید و امکان صادرات تولید کننده رو مجبور کنه که اول نیاز داخل رو با قیمت کمتر تامین کنه
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
طبق ادعای اقایون ماشینی مثل پراید و سمند(که ملی هست) تمامی یا حداقل ۸۰تا ۹۰ درصد در کشور تولید میشه
ما در مهندسی قضیه ای به اسم متره و براورد ریالی داریم
با توجه به اینکه اهم قطعات هم در داخل کشور متریالش هست قیمت ساخت خودرویی مثل پراید با توجه به تولید انبوهش پای سایپا چند درمیاد؟شفاف بگن. همین الان که قیمت رو اصلاح کردن آیا واقعا پراید قیمتش اینه؟؟؟؟؟؟!!!!!
شاید فلان شرکت دانش بنیانی پیدابشه بگه من اینو با همون کیفیت با قیمت پایینتر تولید میکنم که نتیجش کاهش قیمت تمام شده برای منه مصرف کننده باشه
بعدم اینکه شما الان گفتید اقای بهنیا میگه قیمتا داره به قیمت جهانی حساب میشه یعنی بهنیا میدونه بقیه مسئولان نمیدونن؟
البته منظورشون از 80 90 درصد ، از نظر تعداد هست و از لحاظ قیمت قطعات نیست .
نیازی به اعلام قیمت تمام شده نیست هر کس بتونه ارزون تر تولید کنه برندست به شرطی که شرایط تولید رقابتی باشه نه انحصاری
این که به قیمت جهانی حساب میشه موضوع جدیدی نیست ولی شاید تا حالا بهش دقت نکرده بودین
دولت با گران کردن مواد اولیه تولیدی خود استارتر وشروع کننده گرانی در سطح جامعه است.وقتی مواد اولیه گران شود تولیدکننده ها هم محصولات تولیدی خودرا با قیمت بیشتری وارد بازار می کنند لذا دولت خود عامل اصلی گرانی ها است ولی توپ را درزمین بقیه می اندازد.
تو رو خدا ببینید ! سال نود معلوم نیست یه قانونی رو تصویب کردن و با گذشت زمان تو این 9 سال هیچی مثل سابق نیست و از قوانینی که به نفع خودشون باشه استفاده کردند.
آیا قانونی برای رعایت حقوق مصرف کننده تصویب نکردن ؟
خودرو سازی هم که دولتیه، چرا باید از یه طرف سود کنه از یه طرف ضرر ؟
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لوازم یدکی بی کفیت در بازار پر شده چرا جمع نمی کنید اینها را پدر مردم درآمد هیچی کس نیست الکل شیشه ای کوچک حدود چهار هزار تومان بود الان هشت هزار تومان از قدیم می گفتن تولید که برود بالا قیمت میاد پایین چه کسی پشت این گرانی است همه چیز را انداختید گردن تحریم این کارخانجات در ایران پس چی تولید میکنند حداقل دولت اقلام غذای مثل یارانه به خانوارها بدهند شما تهران هستید مردم بالا شهر را نگاه می کنید با ماشینهای میلیاردی فکر میکنند باقی کشور مثل آنها هستند هر مغازه ای یک قیمت دارد کی باید نظارت کند فکر مردم باشید گرانی نفس همه را گرفته باقی که خودتان می دانید
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه هر کی این خبر رو تهیه کرده
خواهشن یه سوالی بکنین از مسئولین که چرا ساخت داخل با قیمت گرون به مصرف کننده داخلی میرسه؟ پس حمایت از مصرف داخلی کجاست
طبق ادعای اقایون ماشینی مثل پراید و سمند(که ملی هست) تمامی یا حداقل ۸۰تا ۹۰ درصد در کشور تولید میشه
ما در مهندسی قضیه ای به اسم متره و براورد ریالی داریم
با توجه به اینکه اهم قطعات هم در داخل کشور متریالش هست قیمت ساخت خودرویی مثل پراید با توجه به تولید انبوهش پای سایپا چند درمیاد؟شفاف بگن. همین الان که قیمت رو اصلاح کردن آیا واقعا پراید قیمتش اینه؟؟؟؟؟؟!!!!!
شاید فلان شرکت دانش بنیانی پیدابشه بگه من اینو با همون کیفیت با قیمت پایینتر تولید میکنم که نتیجش کاهش قیمت تمام شده برای منه مصرف کننده باشه
بعدم اینکه شما الان گفتید اقای بهنیا میگه قیمتا داره به قیمت جهانی حساب میشه یعنی بهنیا میدونه بقیه مسئولان نمیدونن؟
نیازی به اعلام قیمت تمام شده نیست هر کس بتونه ارزون تر تولید کنه برندست به شرطی که شرایط تولید رقابتی باشه نه انحصاری
این که به قیمت جهانی حساب میشه موضوع جدیدی نیست ولی شاید تا حالا بهش دقت نکرده بودین
آیا قانونی برای رعایت حقوق مصرف کننده تصویب نکردن ؟
خواهشن یه سوالی بکنین از مسئولین که چرا ساخت داخل با قیمت گرون به مصرف کننده داخلی میرسه؟ پس حمایت از مصرف داخلی کجاست