همین حالا هم با خودروهای امروزی فاصله زیادی داریم.کافی است به ابهت خودروهای کره ای و ژاپنی نگاهی بیندازید و به پراید و پژو ۴۰۵ هم نگاهی بیندازید آن موقع خاطره ژیان و پیکان در باز هم باز نمایی میشود!!!!!!!!
درسته که برخی خاطرات زنده شد. اما به دوستانی که میگن خودروهای اون موقع و پیکان بهتر از خودروهای امروزی هستند، یادآوری میکنم جوش آوردن های تابستانی، خراب شدن و روشن نشدنهای گاه و بیگاه، چکش برق و پلاتین دلکو که یکی از پایه های ثابت جعبه ابزارها بود، تنظیم دوره ای کاربراتور و ژیگلور و بسیاری موارد دیگر.
مطمئنا اگر تو زندگی امروزمان خودروهای قدیمی همچنان بودند، بسیار حوصله سر بر و خسته کننده میشدند. 20-30 سال پیش بخشی از زندگی به نگهداری و انجام امور خودروها اختصاص داشت و البته باید هم با خودروها خوش رفتاری میشد، اگرنه خیلی اذیت میکردن. قبول کنیم که خودروهای امروزی خیلی پرکارتر، پوست کلفت تر و مهربان تر از خودروهای قدیمی هستن.
پیکان اگرخراب می شد هر جایی به راحتی درست می شد ولی خودروهای امروزی اگرخراب شوند به راحتی ودر هرجا قابل تعمیر نیستند شما فکر می کنی خودروهای امروزی مشکلات شان از پیکان کمتر است
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره بابا مگه مهربون تر از پراید داریم؟
محمد
۱۶:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خودم سال 57 ژیان خریدم . در آن زمان فقط خودروهای فرانسوی دیفرنسیال جلو بودند و از اینرو کشش بیشتری هم در برف و هم در سربالایی داشتند. ژیان از نظر فنی واقعا موتور خوبی داشت. بندرت خراب میشد و نیاز به آب نداشت و اصلا جوش نمیاورد. فنرهای روغنی داشت و عین کالسکه راحت بود. با آن مسافرت های طولانی و زیادی رفتم. شرکت های ساختمانی و راه سازی در آن زمان اکثرا ژیان داشتند. این را هم اضافه کنم درآن دوران تظاهر به ساده زیستی بر خلاف الان, مایه تفاخر و روشنفکری بود و من مهندس بجای سوارشدن بیوک و شورلت که در ایران تولید میشدند با افتخار ژیان سوارمیشدم.
یاسلام خدمت شما دوست عزیز آخه شما تا حالا تیبا سوار شدین قضاوت میکنین فقط تیبا دوتا ایراد داره یکی مواد اولیه داشبورد ووسایل داخل کابین یکم بی کیفیت هستش و بعدی طراحی ظاهری دیگه بقیش همش مزیت داره هم شتابش خوبه هم کم مصرفه هم جاداره هم ارزون و کم استهلاکه
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ياد دوران پُر شكوه و خوش دهه هاى ٤٠ و ٥٠ بخير.! دوران و خاطره هاى تكرار ناپذير!!!!!
من اولش رنو داشتم بعد پیکان بعد پراید الانم پارس
بهترین و خاطره انگیزترین دوران زندگیم در مورد ماشین ، پیکان بود .
بیشترین و بهترین مسافرتها راباهاش رفتم و غیر از یکبار که تو یک شهر واشر سوزوند دیگه هیچوقت اذیتم نکرد
یادش بخیر
وقتی که داشتیمش پیشمون بدترین وزشت ترین وعقب مانده ترین ماشین بود وهمش سرش غرمیزدیم اما حالا که نداریمش وخودرو یکه تازه جادها(پرررراید)جاشوگرفته همه توجه مان برگشته به سمت پیکان،من میگم دعا کنیم اصلا صنعت خودرو سازیمون
پس این همه وانت پیکان و روآ و آردی از کره مریخ میاد؟؟؟؟
اگه تولید بشه من میخرم
مطمئنا اگر تو زندگی امروزمان خودروهای قدیمی همچنان بودند، بسیار حوصله سر بر و خسته کننده میشدند. 20-30 سال پیش بخشی از زندگی به نگهداری و انجام امور خودروها اختصاص داشت و البته باید هم با خودروها خوش رفتاری میشد، اگرنه خیلی اذیت میکردن. قبول کنیم که خودروهای امروزی خیلی پرکارتر، پوست کلفت تر و مهربان تر از خودروهای قدیمی هستن.
بهترین و خاطره انگیزترین دوران زندگیم در مورد ماشین ، پیکان بود .
بیشترین و بهترین مسافرتها راباهاش رفتم و غیر از یکبار که تو یک شهر واشر سوزوند دیگه هیچوقت اذیتم نکرد
یادش بخیر