چرا عید غدیر بزرگتر از دیگر اعیاد اسلامی است؟
برای اینکه ظهور انسان عالم اندیشمند و کامل و عادل و با انصاف جوانمرد با غیرت خردمند بصیر عدالتگستر دلاور مرد مردان با ایمان کامل و راسخ بدون تبعیض و عدل مطلق در اسلام ناب محمدی ص بوده است و مورد تایید خداوند جل جلاله و ملائکه الله و رسول الله ص بوده است .
لبیک یا حیدر ع یا علی ع مددی .
والسلام و صلوات التماس دعا .
امام علی علیه السلام
کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ
«هر روزی که در آن معصیت خدا نشود و گناهی انجام نگیرد آن روز عید است».
اگر عید غدیر نبود، عید فطر و عیدقربانی در کار نبود، با ولایت به فطرت توحیدی می توان رسید، باولایت می توان هوای نفس را قربانی نمود، هیچ فریضه ای بالاتر از ولایت نیست، من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلية، منظور شناخت ولایت است، بکم فتح الله و بکم یختم ، کل شی هالک الا وجه الله، اهل بیت که دارای ولایت اند وجه الله، یدالله، عین الله هستند، این چهارده نور مقدس از ادراک عقلی ما دورند، تا چه رسد به توصیف زبانی ، اینها که اولیاء الهی به تمام معنا هستند و عقل کل می باشند و تدبیر عالم با عقل کل است و واسطه فیض بین خلق و خالق می باشند اینما تولوا فثم وجه الله، فرمودند نحن وجه الله، ولایت بالاتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم، همانی است که عارف واصل، سالک کامل آية الله العظمي بهجت اعلي الله مقامه فهمیده اند و خداوند به برکت این نعمت عظمای ولایت غدیر از این کوثر نیز به ما بچشاند، ولایت آنان در عالم تکوین همه ی موجودات هستی را شامل گشته است
پیدا کردن حق تعصب نمی خواهد ، حقایق برای انسان متعصب پوشیده است
قؤان می فرماید به دین آبا و اجداد نباشید و اینکه اصل توحید تحقیقی است نه تقلیدی آیه 55 سوره مائده ، ایا ایا ولایت نیست پس برادر گرامی با تحقیق و علم حقایق آشکار میشود.
این همه سند 55 سوره مائده ، 33 احزاب
آيه ولايت به اين شرح است: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ[1]؛ «ولى و سرپرست شما تنها خداست و رسول او و كسانى كه ايمان آورده، نماز را به پا مىدارند و زكات[2] مىپردازند در حالى كه در ركوعند».
شأن نزول
بسيارى از محدثان و مفسران اهل سنت آوردهاند كه اين آيه در شأن حضرت على عليه السلام نازل شده است. علامه امينى روايات مربوط به نزول اين آيه
{يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ} (مائده: 67)
اي پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، بهطور كامل به مردم ابلاغ كن و اگر چنين نكني، رسالت او را انجام ندادهاي! خداوند تو را از [خطرات احتمالي] مردم، حفظ ميكند و خداوند، گروه كافران [لجوج] را هدايت نميكند.
همه مفسران شيعه بر پايه روايات اهلبيت (ع) و برخي از مفسران اهل سنت گفتهاند كه اين آيه درباره علي بن ابيطالب (ع) و ماجراي غديرخم است.
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
حداقل ۳۰۰ ایه در قران در منزلت علی (ع)امده است .و صدها حدیث از پیامبر (ص) البته بیشتر این احادیث را از بین بردند و احادیث جعلی جانشینش کردند.
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کسی که خوابیده میشود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده به هیچوجه نمیشود بیدار کرد.
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کافران هم از پیامبر میخواستند تا فرشته ای همراه پیامبر بیاید تا ایمان بیاورند ولی خداوند میفرماید حتی اگر فرشته هم بیاید باز به شکل انسان خواهد بود و اینها باز قبول نخواهند کرد.یا در مورد معجزه شق القمر کفار گفتند همه ما را سحر کرده ای.و قبول نکردند.
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ایه مباهله را بخوانید .یکیش همین است
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اگر خداوند میخواست مستقیما نام میبرد.سند شفاف از قران بیاورید که نام علی باشد و بس.تفسیر فایده نداره.فقط نام بصورت شفاف باید باشد.
برای اینکه ظهور انسان عالم اندیشمند و کامل و عادل و با انصاف جوانمرد با غیرت خردمند بصیر عدالتگستر دلاور مرد مردان با ایمان کامل و راسخ بدون تبعیض و عدل مطلق در اسلام ناب محمدی ص بوده است و مورد تایید خداوند جل جلاله و ملائکه الله و رسول الله ص بوده است .
لبیک یا حیدر ع یا علی ع مددی .
والسلام و صلوات التماس دعا .
کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ
«هر روزی که در آن معصیت خدا نشود و گناهی انجام نگیرد آن روز عید است».
البته در اصل با هم چندان فرقي ندارن
قؤان می فرماید به دین آبا و اجداد نباشید و اینکه اصل توحید تحقیقی است نه تقلیدی آیه 55 سوره مائده ، ایا ایا ولایت نیست پس برادر گرامی با تحقیق و علم حقایق آشکار میشود.
عید فطر و قربان
آيه ولايت به اين شرح است: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ[1]؛ «ولى و سرپرست شما تنها خداست و رسول او و كسانى كه ايمان آورده، نماز را به پا مىدارند و زكات[2] مىپردازند در حالى كه در ركوعند».
شأن نزول
بسيارى از محدثان و مفسران اهل سنت آوردهاند كه اين آيه در شأن حضرت على عليه السلام نازل شده است. علامه امينى روايات مربوط به نزول اين آيه
{يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ} (مائده: 67)
اي پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، بهطور كامل به مردم ابلاغ كن و اگر چنين نكني، رسالت او را انجام ندادهاي! خداوند تو را از [خطرات احتمالي] مردم، حفظ ميكند و خداوند، گروه كافران [لجوج] را هدايت نميكند.
همه مفسران شيعه بر پايه روايات اهلبيت (ع) و برخي از مفسران اهل سنت گفتهاند كه اين آيه درباره علي بن ابيطالب (ع) و ماجراي غديرخم است.