از یک طرف از گرانی و کمبود کاغذ گفته می شود و از یک طرف برای اینکه حجم کتاب بالا رود و پول بیشتری بگیرند، مطالب و تکراری به کتاب اضافه می کنند. کتاب ۲۰۰ صفحه ای، ۲۰ صفحه مطلب مفید ندارد!!!!.
پیشنهاد می کنم کتابها مفید و کوتاه والکترونیکی نوشته و فروخته شود. خواهید دید مشتری ها صد برابر و ارز واردات کاغذ برای جاهای مهمتر هزینه می شود.
در میان واژه ها گم شده ام. در مورد هرواژه ای میشه چندین کتاب نوشت. یعنی اینکه ما هنوز واژه ها را نمیشناسیم. از واژه های ناشناخته استفاده میکنیم برای کتاب نوشتن و شناساندن!!! کتاب همان نوشته است. نوشته همان سخن ذهن و حرکت زبان است. سخن همان فکر در مورد پدیده ها هستش. خیلی از چیزها را فقط میتوان حس کرد و شنید و دید و لمس کرد. و برای هر کس به گونه ای خاص است. و بیان انها با زبان نوعی ترجمه ناقص و گاها اشتباه است. در مورد معایب کتاب و کتابخوانی هم مطلب بزارید.
هیچ کتابی پیدا نمی کنم که بخوانم. تجربه ها و حس های شخصی و نظرات شخصی به هم آمیخته شده و تبدیل به یک کتاب شده. کتابهایی سرشار از تعصب و سوگیری افراطی امیخته با نادانی و کم دانی و با ابعاد محدود. برای من فقط کتابهای ریاضی قابل فهم هستند آنهم تا حدودی قبل از رسیدن به فرضیات. جزئیات روز به روز در حال افزوده شدن هستند و استثناها بسیار. جوانب کاربردی که افتضاح. خواندن انتها ندارد. دانستن انتها ندارد. دانای مطلق خداست. هر چه بیشتر میخونی به عمق نادانی خودت بیشتر پی میبری. در حد رتق و فتق معاش و امور روزمره سواد داشته باشی کفایته. هر چیزی حدی داره. حد مطالعه کجاس؟ از کی به بعد میشه اتلاف وقت و زندگی و هزینه و عمر؟ ...
داداش هر چی باید صرف کند که برایش وقت بگذاری. وقتی مسئولین کشور تمرکزشان خارج کردن نفت و مواد خام و در قبال آن انجام واردات است تا علاوه بر چاپ پول از این راه هم کسب درآمد کنند، خوب معلوم است که ملت هم ناگزیر دنبال روی این سیاست می شود و نقش دلال این کالاهای وارداتی را می پذیرد تا در این جامعه بتواند امرار معاش کند. اگر جلوی واردات را بگیرید آن موقع علم و دانش تولید و مطالعه ارزشمند می شود و آمار مطالعه بالا می رود
آموزش ما در سطح خیلی بدی قرار داره.
اجبار برای خواندن مطالب غیر کاربردی در سطوح ابتدایی تا دانشگاه. سطح دانشگاه فقط در رشته خودم(نرم افزار) کاملا میتونم بگم تمامی دروسی که تدریس میشه از رده خارج و غیر کاربردی هستن .
از دوران دبستان تا جایی که یادم میاد نمره و معدل مهمترین عنصر بوده - در چنین سیستمی امکان نداره کسی دنبال علاقه بره چون مجبوره زمان خودش رو برای کتاب های درسی بزاره.
از دوره احمدی نژاد تا حالا بجای اینکه سواد رو بین افراد بیشتر کنن دانشگاه ها رو بیشتر کردن و مدرک گرایی رو افزایش دادن و نتیجه اینکه ما الان لیسانس و فوق لیسانس بی سواد داریم (نگید نداریم که خیلی ها رو با چشم خودم دیدم - فارغ التحصیل لیسانس نرم افزار که حتی بلد نبود کپی فایل تو کامپیوتر انجام بده).
باید از دبستان تا حداقل تا جایی که فردی تحصیل میکنه علاقه یابی بشه و بره دنبال چیزی که بهش علاقه منده اینجوری آمار خواندن افزایش پیدا میکنه چون مطمئنا برای پیشرفت در اون نیاز به خواندن پیدا میکنه.
پیشنهاد می کنم کتابها مفید و کوتاه والکترونیکی نوشته و فروخته شود. خواهید دید مشتری ها صد برابر و ارز واردات کاغذ برای جاهای مهمتر هزینه می شود.
اجبار برای خواندن مطالب غیر کاربردی در سطوح ابتدایی تا دانشگاه. سطح دانشگاه فقط در رشته خودم(نرم افزار) کاملا میتونم بگم تمامی دروسی که تدریس میشه از رده خارج و غیر کاربردی هستن .
از دوران دبستان تا جایی که یادم میاد نمره و معدل مهمترین عنصر بوده - در چنین سیستمی امکان نداره کسی دنبال علاقه بره چون مجبوره زمان خودش رو برای کتاب های درسی بزاره.
از دوره احمدی نژاد تا حالا بجای اینکه سواد رو بین افراد بیشتر کنن دانشگاه ها رو بیشتر کردن و مدرک گرایی رو افزایش دادن و نتیجه اینکه ما الان لیسانس و فوق لیسانس بی سواد داریم (نگید نداریم که خیلی ها رو با چشم خودم دیدم - فارغ التحصیل لیسانس نرم افزار که حتی بلد نبود کپی فایل تو کامپیوتر انجام بده).
باید از دبستان تا حداقل تا جایی که فردی تحصیل میکنه علاقه یابی بشه و بره دنبال چیزی که بهش علاقه منده اینجوری آمار خواندن افزایش پیدا میکنه چون مطمئنا برای پیشرفت در اون نیاز به خواندن پیدا میکنه.