نقطه تعادل در عرضه و تقاضا وقتی اتفاق میفتد که واردات خودرو آزا باشد نه اینکه عرضه توسط فقط چند شرکت محدود انجام شود. اونوقت هم قیمتها منصفانه میشود و هم خودروساز به دنبال افزایش کیفیت میرود و هم حقوق مصرف کننده و تولید کننده تامین میشود. وگرنه با بازار انحصاری نقطه تعادل عرضه و تقاضا معنی ندارد
چرا در مورد ماشین و مسکن مردم را گمراه میکنید و هر جند وقت یکبار سخن از ارزانی میگویید لذا تا این در گروه دزد در جمهوری اسلامی باشند ما امیدی به خانه دار شدن و خرید ماشین نداریم چون هشت سال دزدان اصلاحطلب میروند و هشت سال دزدان اصولگرا میایند هر زوز هم بر تعداد آنها اضافه میشود پس امیدی نیست
جناب نعمت بخش
متاسفیم برای انجمن خودرو سازان که شما دبیر آن هستید
بزرگوار قیمت حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک نشده
قیمت کارخانجات به قیمت حاشیه بازارنزدیک شده
اولین دوره پارس ۷۰ میلیون بود
الان پارس قرعه کشی ۱۲۰ میلیون هست
یکم دقت کن چی به چی داره نزدیک میشه مهندس جان
الان که ۹۰ درصد مردم دلال خودرو شدن بنظرم باید کارخانه های تولید خودرو تعطیل بشه کارخانه ای زیان ده باشه باید درش پلمپ بشه اون چند هزار نفر کارگر هم به مجموع چند میلیون بیکار اضافه بشه هیچ اتفاق ناگواری نیست ولی صنعت اینجوری مشکلاتش گریبان چند ده میلیون نفر رو گرفته
عاقلان دانند
سلام.قیمت کارخانه باید حداقل به یک چهارم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،مردم توان مالی خرید خود را از دست داده اند،باید به دلال بازی و مافیاگرایی در این صنعت پایان داده شود،تنها راه کاهش قیمت کارخانه و فروش به صورت قرعه کشی فوق العاده به مصرف کننده بدون خودرو و پلاک هست و جلوگیری از خریدو فروش خودروی صفر در بازار و نمایشگاهها.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
فقط یه چیزیو خوب فهمیدم. فرض کن یک ملیون نفر ماشین نخره یا جنس دیگ نخره درسته ارزون میشه ولی 300 نفر برن بخرن همون جنس ها گرون میشه و برنده خریدار میشه ضرر رو فقط اون یک ملیون نفر میکنن. منظورم اینه ما ایرانی جماعت همیشه تو صف گرونی ها هسیم. ارزون بشه ناراحتیم. ما هیچ وقت متحد نمیشیم چون خودمون نمیخوایم. اروپایی ها از اول با هم متحد بودن. ایرانی ها هم آدم فروش. پس بیخیال صد سال اولش سخته. ما ایشالله تو دنیای بعدی شاید شاید! خوب زندگی کردیم. من تو این دنیا یا بهتر بگم تو ایران زندگی نکردم واسمم مهم نیس باشم یا نباشم
با فروش خودرو در حاشیه بازار مخالفم چون بازم باید مقداری سود به فروشنده داد بهتره خود خودرو سازها یک درگاه در سایت خودرو سازی داشته باشند که بشه خرید فوری و مستقیم انجام داد
وقتی این شد دیگه بکل دلالی از بین میرود
متاسفیم برای انجمن خودرو سازان که شما دبیر آن هستید
بزرگوار قیمت حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک نشده
قیمت کارخانجات به قیمت حاشیه بازارنزدیک شده
اولین دوره پارس ۷۰ میلیون بود
الان پارس قرعه کشی ۱۲۰ میلیون هست
یکم دقت کن چی به چی داره نزدیک میشه مهندس جان
عاقلان دانند
وقتی این شد دیگه بکل دلالی از بین میرود
راهکار میدهی به خودروساز که دلالی از بین بره؟!؟!
تو این کشور زندگی نمیکنی؟!؟!
تقاضای اندکی تفکر