این قیمت نجومی ساینا s چگونه محاسبه شده آیا این شورای رقابت است یا شورای رفاقت با سایپا؟ مگرسایناs چه تفاوت اساسی با ساینا معمولی دارد که ۳۷ میلیون بیشتر قیمت داشته باشد یعنی سایناs ارزشی برابر با ۲۰۶ صندوقدار دارد که ایران خودرو آن را به ۱۳۰ میلیون میدهد؟ از شورای رقابت درخواست تجدید نظر در قیمت گذاری سایناs را داریم.
من نمیدونم تو این گرونی چه اجباری برای خرید خودرو ما ایرانی ها داریم یه پراید ۷میلیونی میشه ۱۰۰میلیون وباز هم مردم میل به خریدن این ماشین بی ارزش رو دارن گرونی رو خودما به وجود میاریم وقتی دولت وخودروساز می بینه که مردم انقدر پوِلدارن که ۱۰۰میلیون به پراید میدن خوب معلومه که میگن اینا می تونن چیزای دیگه به قیمت صد برابر هم پول ّبدن چاره این کار فقط وفقط نخریدن هست تا قیمتا پایین بیاد
من خواهش می کنم به این دو تا مدیر دو تا خودرو ساز بگویید واقعا اگر تو خارج خودرو شما را می خرند همه را صادر کنید و بگذارید برای مصرف کنند داخلی خودروبا تعرفه پایین وارد شود این طوری خیال همه راحت می شود
اقا برای دلال ها که خودرو سازی دارید و ماشین ها بین خودشون دست به دست برای سود میچرخه، لطفا برای ما فقیر بیچاره ها از هر کجای دنیا که میشه ماشین ارزون وارد کنید تا برای مصرف کاری و شخصی بتونیم استفاده کنیم ، و یا یک کارخانه ی ماشین سازی مخصوص مستضعفین جداگانه درست کنید که ماشینش قابل دلال بازی نباشه لطفا تا ما فقیرها هم بتونیم ماشین دار بشیم
اگر در سال 96 حدود فروش 1.5 میلیون خودرو بوده و در سال های 97و 98و99 تقریبا هر سال 1 میلیون خودرو تولید شده می توان نتیجه گرفت که الآن حدود 1.5 میلیون خودرو(هر سال 500 هزار تا) کمبود در بازار هست که حالا حالا ها جبران نمیشه
قیمت گذاری دستوری خودرو زمانی بایدنباشد که انحصار وجود نداشته باشه خدرو خارجی وارد بشود و داخلی هم در کنار ان باشد بعد قیمت گذاری دستوری هم نخواهد بود به مدیران دو تا خودرو ساز همینو باید گفت شما خبرنگاران جوان در این زمینه خیلی کوتاهی می کنید خبر نگار باید با جرات باشد نه ترسو
انشاءالله کرونا بگیره
آمین یا رب العالمین