با سلام ، من طراح پرینتر سه بعدی و دستگاه های سی ان سی هستم و توانایی ساخت هر دوایسی رو دارم . من با کوهی از نفرت و کینه نسبت به نظام بخاطر فشار مسدودی کارت ملی و حساب بانکی و غیره مجبور شدم برم دادگاه نظامی ، با کلی تحقیر با من طراح فوق تخصصی برخورد شد ، رفتم پادگان با تحقیر باهام برخورد شد ، من کارگاهمو تعطیل کردم ، کارمندامو تسویه کردم . دارم میرم خدمت ، ولی کل زندکیم تباه شده بخاطر سربازی ، ۵ سال پیش رفتم دیدم نمیتونم با این فشار روحی و تحقیر سر کنم . اومدم شدم بهترین کار خودم ، جزو نفرات تاثیر گذار در بازار کار خودم ، الان ثمره ۵ سال تلاشمو دارم میزارم برم خدمت ، ولی مسول محترم شما بگو ، من با این کینه ای که نسبت به نظام دارم الان برای شما بهترم یا اینکه بالاسر کارم بودم و توسعه میدادم ،من شدم دشمن تو سنگر خودی ، انگیزه ضربه دارم به نظام . ستاد کل متشکل از پیر مرد های بزردله که حاظر نیستن سربازیو کنسل کنن ، براستی بغیر سرباز با کی میشه مثل سگ برخورد کرد ؟؟؟ من وضع مالیم خوبه ، بخاطر سربازی نتونستم ازدواج کنم ، شرکت ثبت کنم . واقعا این چه وضعیه .الانم شما با محروم خدمات کردنم به خیال خودتون تونستید شکستم بدید و راضیم کنید به سربازی ، اما واقعیت اینه من ممبعد دشمن سرسختتونم ، سربازیمم تموم بشه بلافاصله از ایران میرم ، این کشورو بدید دست پولدار هایی که کل پادگانو میخرن فرمانده میشه زنشون ، بچه هاشونم خدمت نمیرن ،
لطفا"آدرس غلط به نسل جوان ندهید وآنها را به دنبال نخد سیاه نفرستید !!! به قول شاعر : گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری !!!!!!!در حوزه های دیگر باید بدنبال عدالت بود و برای پیدا کردن حق وحقوق خود نباید در حوزه های نظامی دنبال آن بگردیم :در حوزه های آزادی سیاسی،اجتماعی وفرهنگی و ....عمر ما تلف می شود وحق ما را می خورند وما در حوزه امنیتی دنبال آن می گردیم ؟!؟!
واقعیت این است که عمدتا افرادی مخالف سربازی هستند که از قشر متوسط وضعیف هستند و با دوسال سربازی عملا بهترین زمان برای درآمدزایی و ساخت آینده خود را ازدست میدهند وسربازی مانعی برای ازدواج وکار ... هست والبته هستند افرادی هم که به هردلیل شخصی دیگری نمی خواهند سربازی بروند .وحق وعدالت بیشتر تو این حوزه به درد مردم میخورد وگره از زندگی مردم باز میکنه واین حوزه هایی که شما فرمودین زیاد به درد عموم مردم نمی خورد .
حسن کلوس
۱۱:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
کاملا"موافق هستم :اگر آموزش وپرورش 12 سال را به 10 سال کاهش دهد و دروس اضافی را حذف کند ودانشگاه هاهم 1 سال کم کنند ودروس اضافی را کاهش دهند و گرفتن گواهینامه هم 2 سال کاهش یابد ونیروهای مسلح هم حوزه های تخصصی خود ودولت را پر کنند در مجموع به نفع کشور است وعدهای فقط گیر به 2 سال خدمت نمی دهند چون عمر ما واقعا"در آموزش وپرورش ودانشگاه تلف می شود
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعیت این است که ما نباید بخاطر منافع شخصی خود قوانین را زیر پا بگذاریم : ما در دنیای "انسان ها"زندگی می کنیم ، نه در دنیای" فرشته ها" که جنگ و خونریزی و تضاد وکشمکش لازمه دنیای انسانی است واین واقعیتی است که هر انسان باید چشم خود را بر آن نبندد !وگرنه توسط همین انسان های اطو کشیده تکه پاره می شویم !یا ما در مدینه فا ضله که زندگی نمی کنیم !بنا براین برای بقا وامنیت باید واقعیات را بپذیریم .
دقیقاهمینطور است.اما این انسان های اطو کشیده همیشه با چاقو مثل خون آشام یهویی به جان آدم نمیافتند گاهی روش آنان سیاست است.ببیند سربازی اجباری چه لطمه هایی به کشور زده .فقط یکی این که نخبه های ما عمدتا مهاجرت میکنن که یک از عوامل اصلی آن سربازی زوری واجباری است بایان کار هم خودشان قدرتمد تراز قبل می شوند وهم سطح علمی وهوشی ایرانیان را پایین ودرنتیجه راه برای سیطره بر آنان ساده تر میکنن از مشکلات دیگرمیتوان به عدم ورود به موقع به بازارکار ومسائل ازدواج نیز اشاره نمود به بارت دیگر سربازی اجباری مصداق بارز "و اثمهما اكبر من نفعهما " و ضررهاي آنها از نفعشان بيشتر است . می باشد وباید درموردشان بازنگری وارتش حرفه ای وتخصصی تشکیل گردد
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
الگو بر داری کور کورانه از ساختار نظامی کشور های دیگر درست نیست هر کشوری همانگونه که در فرهنگ و روابط اجتماعی ساختار خاص خود را دارد در حوزه نظامی نیز باید اینگونه باشد مانیاز به ارتش بیست میلیونی داریم ایران کشوری است که بر سر چهار راه شرق وغرب واقع شده واین واقعیت ژئو پولتیکی ما را برآن میدارد که مسئله نظامی در صدر مسائل دیگر باشد حتی به نظر می رسد برای حرفه ای شدن جوانان خدمت سربازی طولانی تر شود
باعرض پوزش این فرهنگی که شما از ایران ترسیم کردید بیشتر شبیه قوم مغول است تا ایران!!! آخه باچه منطقی ارتش بیست میلیونی را درزمانی که جنگ ودرگیری نیست وزمان سازندگی وپیشرفت وشکوفایی کشور است تشکیل دادید. با این رقم تقریبا از هر دو مرد ایرانی یکی باید نظامی باشد!!! این ژئو پولوتیک منطقه نیست که تصمیم می گیرد بلکه واقعیت هاو عقل ها هستند الان برطبق پیش بینی ها تقریبا20سال دیگه جمعیت پسرانی که به سربازی خواهد رفت به زیرنصف کاهش خواهد یافت واین یعنی مامجبور هستیم که سربازی اجباری رابردایم . زیرا نه تنها نیروی نظامی شدیدا کاهش خواهد یافت بلکه نیروی کار کشور نیز شدید کاهش ومشکلات بیشتر خواهد شد.پس امروز تا دیر نشده باید فکر چاره وراحل بود زیرا جمعیتی که دو دهه دیگر پاسدار این مرزو بوم هستند امروز باید متولد بشوند .
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
من برای یه معاینه ساده رفته بودم پیش دکتر متخصص که ببینم میتونم معافیت بگیرم یا نه، تا حالا پیش هیچ دکتری این شکلی بهم بی احترامی نشده بود، قشنگ دکم کرد برم.
برای پزشک معتمد نظام وظیفه، مثل احشام ۳ ساعت توی صف ایستادیم تا قد و وزنم را حدس بزنه (بله حدس زد و چیزی اندازه نگرفت!)
توی بیمارستان ناجا، تا حالا اینقدر سر یه عده جوان وسط بیمارستان ندیده بودم داد بزنند و بی احترامی کنند.
تا حالا به خاطر گرفتن یه امضا صبر نکرده بودم تا مسئول مربوطه اول نیمروش را جلوی من آروم آروم بخوره و تموم کنه بعدش یه امضا کنه، با کراهت.
خدا را صد هزار مرتبه شکر که دانشگاه قبول شدم و حتی پام به پادگان نرسید، چون فقط حس تفاله بودن بهم دست داد توی یک ماهی که دنبال این کارها بودم. وسط کرونا. من عاشق ممکلتم هستم، اما دلیلی برای این طور بی دلیل خرد و ذلیل شدن به اسم وطن نمی بینم.
من تا زمانی که سربازی با این شکل و سیاق داره ادامه پیدا میکنه یا درس میخونم یا قید خارج و کار دولتی را میزنم. اجبار هیچگاه جواب نمیده.
ان شا الله که هیچ وقت توی مملکت جنگ نشه و هیچ نسلی تجربه جنگ نداشته باشه، اما اگه خدایی نکرده ترقهای در شد و جنگی شروع شد، سربازی که همه وجودش را عقده جوانی از دست رفته گرفته نمیاد توی میدون جنگ. اون جوانی که هر روز به خودش و زندگیش توی برجک فحش میده نمیاد برای ممکلش دل سوزی کنه.
فامیلهایی از ما که ایران زندگی نمی کنند، به مراتب دیندار تر و وطن پرست تر از من و امثال من درگیر سربازی و اقصاد این ممکت هستند که اینجا هستیم. سربازی اجباری فقط فرصت سوزاندن وطن پرستی است. خسارتی که سربازی اجباری به آمادگی نظامی کشور میزنه از محاسنش (که نداره) به مراتب بیشتر است.
آقایان ستاد کل بیدار شوید، تمیز بودن ماشینهاتون و به موقع بودن چایی صبحتون ارزش تکه تکه شدن مملکت را نداره. اگه وطن پرست هستید بسم الله اگه هم نه که خود دانید خدای خودتون.
سربازی ربطی به انتخاب ریاست جمهوری نداره، ستاد کل نیروهاس مسلح برای خودش قانون وضع میکنه و اجرا میکنه هیچ کاری هم به مجلس و دولت نداره. الکی فکر نکنین انتخابات میتونه سربازی را حذف کنه. میخواستند حذف کنند ۴۲ سال وقت داشتند. این ها فقط هایپ انتخابات است صرفا وعده. این ها خوب میدونند دردها و زخمها کجاست و هیچ کاری نمیکنند. این کارشون هم مثل نمک روی زخم ریختن هست چون آخرش میگن مهارت آموزی داریم حقوق اضافه کردیم.
کاری که ستاد میکنه این هست که تا انتخابات صداش در نمیاد و هیچی نمیگه، بعدش هم میگه همین الان سربازی حرفهای است و چرندیات مهارت آموزی را تحویل میده و میگه ۱۰۰ تومن هم اضافه کردیم به حقوق، کل قضیه را هم ماست مالی میکنه. این ها مسخره بازی های انتخابات است. اگر این های توی این سه ماه کاری کردند به حسن نیتشون میشه اعتماد کرد اگه هم نه که خود دانید با رای هاتون.
دوست من گرگ ها که همیشه درکمین هستند نه تنها ایران بلکه هرکشوری که کمی سستی ازخودش نشون بده سریعا حذفش میکنن حال شده با داعش یا چیز دیگه ای پس به این معنا نیست که ایران ما الان در وضعیت جنگی است و ما درزمان صلح وآرامش نیستیم پس صد البته که باید نیروی نظامی مستحکم و قوی ایی داشته باشیم اما این به این معنا نیست که از زندگی لذت نبریم وهمیشه اسلحه به دست آماده نبرد باشیم دراین صورت تفاوت ما با دوران جاهلیت پیش از پیامبر چه خواهد بود؟؟؟منطقی است که با برنامه ریزی دقیق عده ای را به عنوان متخصص رزم ونبردبه عنوان ارتش حرفه ای داشته باشیم وبا آموزش کوتاه مدت سربازی (مثلا یک ماهه) نیز سایرین هموطنان را نیز برای روز تخاصم دشمنان آماده کنیم
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
صبر وطاقت افراد متفاوت است وبسیاری طاقت سربازی را ندارند چه برسد طاقت شرکت در جنگ وجهاد !!
دقیقا همین طور است .چون استعدادش روندارند واصلا برای این کار ساخته نشده اندواگر به اجبار در این سمت گمارده شوند به فجایع بزرگی می انجامد یا دربهترین حالت کارایی لازم رونخواهند داشت درحالی که بودجه هنگفتی رو صرف وی خواهد شد پس بهتر است به سمت ارتش حرفه ای برویم.واین افراد شاید بهترین درشغل خود باشدکه به پیشرفت ایران کمک می کند
من هم باشما موافقم کسی که طاقت سربازی را ندارد صددرصد طاقت جنگیدن را ندارد ولی این اینجا دو نکته مهم وجود دارد1-هرانسانی ویژگی ها واستعدادهایی دارد وباید قبول واقعا افرادی هوش واستعداد وطاقت نظامی گری را ندارند.حتی به این دلیل شرکت درجهاد واجب کفایی شده است نه واجب .2-درزمان جنگ اسنان به جنگ میرود تا ازخانواده ناموس و کشورش محافظت کند ولی درسربازی اصلی ترین هدف گرفت کارت پایان خدمت که به نوعی مانعی برای کاریابی است می باشد واین اهداف زمین تا آسمان درانگیزه انسان ها تاثیر میگذارد پس سربازی درزمان صلح باسربازیدرزمان جنگ تفاوت فراوانی دارند
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سبربازی در زمان صلح امتحانی است برای جلوگیر ی از غافلگیری زمان جنگ
برای پزشک معتمد نظام وظیفه، مثل احشام ۳ ساعت توی صف ایستادیم تا قد و وزنم را حدس بزنه (بله حدس زد و چیزی اندازه نگرفت!)
توی بیمارستان ناجا، تا حالا اینقدر سر یه عده جوان وسط بیمارستان ندیده بودم داد بزنند و بی احترامی کنند.
تا حالا به خاطر گرفتن یه امضا صبر نکرده بودم تا مسئول مربوطه اول نیمروش را جلوی من آروم آروم بخوره و تموم کنه بعدش یه امضا کنه، با کراهت.
خدا را صد هزار مرتبه شکر که دانشگاه قبول شدم و حتی پام به پادگان نرسید، چون فقط حس تفاله بودن بهم دست داد توی یک ماهی که دنبال این کارها بودم. وسط کرونا. من عاشق ممکلتم هستم، اما دلیلی برای این طور بی دلیل خرد و ذلیل شدن به اسم وطن نمی بینم.
من تا زمانی که سربازی با این شکل و سیاق داره ادامه پیدا میکنه یا درس میخونم یا قید خارج و کار دولتی را میزنم. اجبار هیچگاه جواب نمیده.
فامیلهایی از ما که ایران زندگی نمی کنند، به مراتب دیندار تر و وطن پرست تر از من و امثال من درگیر سربازی و اقصاد این ممکت هستند که اینجا هستیم. سربازی اجباری فقط فرصت سوزاندن وطن پرستی است. خسارتی که سربازی اجباری به آمادگی نظامی کشور میزنه از محاسنش (که نداره) به مراتب بیشتر است.
آقایان ستاد کل بیدار شوید، تمیز بودن ماشینهاتون و به موقع بودن چایی صبحتون ارزش تکه تکه شدن مملکت را نداره. اگه وطن پرست هستید بسم الله اگه هم نه که خود دانید خدای خودتون.