هر کی میگه خودرو ساز های داخلی زیان های انباشته دارن دروغ میگه چطور ممکنه شرکتی که تنوع خودرو هاش به بیست تا نرسه زیان داشته باشه ولی شرکت های خارجی که بالای هزاران مدل دارن با وجود اینکه واردات خودرو به کشور های خارجی آزاد هستش زیان نداشته باشن
شما همه جای جهان رفتی؟...کاش شما که همه جهانو دیدی ازت تو قیمت گزاری مشورت بخان
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه همه جای دنیا نرفته...و صدرصد مطالعه داشته...
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
گرانی خودرو به چند تا چیز بستگی داره
اولیش اینه که دولت صاحب خودروسازیه پس سود حاصل از تولید خودرو که سود کمی هم نیس میره تو جیب دولت پس دلیلی نداره بخواد با افزایش قیمت مخالفت بکنه این مخالفت هایی هم که می بینید فقط برای فریب افکار عمومیه
دوم چون حاکم خودرو ساز دولته پس مطمئن باشید انحصار نمیشکنه حتی اگه واردات خودرو هم آزاد باشه دولت تعرفه ها رو میبره بالا تا قیمت از اینم بره بالا تا مردم نتونن بخرن
من واقعا یه سوال بزرگ تو ذهنم وجود داره و جوابی براش ندارم
یه مغازه دار اگر دخل و خرجش با هم جور در نیاد بعد مدتی مغازش رو میبنده و کارش رو عوض میکنه، چه جوریه که این دو تا خودروسازی همش متضرر هستن و هنوز هم دارن تولید می کنن؟؟؟!!!!!
دقیقا قیمت آزاد بشه که این خودروسازها با کی رقابت کنن؟؟!!! در دنیا اگر قیمت متعادل هست به خاطر اینه که هزار مدل خودرو از کمپانی های مختلف وجود داره و خریدار حق انتخاب زیادی داره، اونجا خودروساز جرات نمیکنه خودرو رو به قیمت نامعقول بفروشه چون بعد دو روز باید در کارخونه رو تخته کنه، حالا این دو تا خودروساز ما به خاطر نبود همین رقابت هر جور دلشون میخواد افزایش میدن و یه سری بادمجون دور قابچین شما هم از آزادسازی قیمت و خودروساز حمایت میکنن، این وسط مردم هستن که متضرر همیشگی هستن نه خودروساز
قرعه کشی به نفسه کار خوبیه اما به درستی اجرا نمیشه، کمیته خودرو اول اومد گفت کسایی که در قرعه کشی شرکت میکنن مبلغی رو به عنوان پیش پرداخت بدن و بعد با فشار خودروسازها حذف شد، میدونید چرا؟؟ چون خودروساز میدونست اگرقرعه کشی با شرط دریافت پول برگزار شه دیگه مردم نمیتونن براش صف بکشن و خودروساز هم نمیتونه از تقاضای کاذب زیاد خودروها برخوردار بشه. الان هم از همون تقاضای کاذب دارن استفاده میکنن و میگن چون دلال زیاد ورود کرده چرا ما خودمون این پول رو تو جیبمون نزاریم. به همین خاطر همیشه حرف برای افزایش و آزادسازی قیمت خودرو دارن
این آقایون کارشناس باید میگفتن کجای دنیا پیش پیش از مردم پول میگیرن و یکسال بعد بهشون ماشین تحویل میدن اونم به قیمت روز، بعد برای تولیدات در پارکینگ مانده خودشون سود قائلن ولی برای پول مردم نه
اولیش اینه که دولت صاحب خودروسازیه پس سود حاصل از تولید خودرو که سود کمی هم نیس میره تو جیب دولت پس دلیلی نداره بخواد با افزایش قیمت مخالفت بکنه این مخالفت هایی هم که می بینید فقط برای فریب افکار عمومیه
دوم چون حاکم خودرو ساز دولته پس مطمئن باشید انحصار نمیشکنه حتی اگه واردات خودرو هم آزاد باشه دولت تعرفه ها رو میبره بالا تا قیمت از اینم بره بالا تا مردم نتونن بخرن
یه مغازه دار اگر دخل و خرجش با هم جور در نیاد بعد مدتی مغازش رو میبنده و کارش رو عوض میکنه، چه جوریه که این دو تا خودروسازی همش متضرر هستن و هنوز هم دارن تولید می کنن؟؟؟!!!!!