سلام
اولین نکته ای که به نظر میرسد این هست که وقتی در مورد درگیری با مهندس ناظر یا صدمه به وی توسط پیمانکاران و مالکان ساختمان صحبت میشود جوری جواب شنیده میشود که گویا مهندس برای کار شخصی رفته و انگار نه انگار که ناظر شهرداری و عضو نظام مهندسی هست. معمولا جواب این هست که باید از طریق محاکم قضایی پیگیری کنید. خب فرق مهندس ناظر که برای ارگانهای مسئول کار میکند با فردی که به صورت شخصی به کارگاهی مراجعه کرده چیست؟ آیا اگر احدی از پرسنل پلیس ساختمان در حین انجام وظیفه صدمه ببیند به همین صورت برخورد میشود؟ ما که کار شخصی انجام نمیدهیم.
اگر ناظری در کارگاه مشکل پیدا کرد به جای مراجعه به کلانتری و دادگاه باید قسمت مسئول در شهرداری و نظام مهندسی باید تماس بگیرد.
به نظر من این موضوع اگر مهمترین مشکل مهندسان نباشد جزو مهمترین مشکلات هست. درسته که همیشه برای همه پیش نمیاد ولی امنیت افراد همواره اولین اولویت در هر سازمانی باید باشد.
در کانون وکلای دادگستری اگر کسی میخواد وکیل بشه ، دیگه نمیتونه استخدام ارگان دولتی باشه !
باید یکبار در نظام مهندسی هم این امر عملیاتی بشه و جنبه قانونی بگیره !
یا یک شخص کار حرفه ای مهندسی انجام بده یا از تخصصش در جای دیگه بهره ببره و این موضوع شامل تمام شاغلان و تمام مستخدمان خارج از حوزه کار حرفه ای میشود نه تعداد محدودی که در آن ابلاغیه آمده است
هر فرد در هر رکنی از سازمان کارکند صرفا باید ۲ دوره بتواند انتخاب شود نباید هیات مدیره وهیچ رکنی در سازمان ۲ دوره بیشتر باشد..
در رای گیری مجمع وانتخابات تنها اعضایی حق رای داشته باشند که پروانه داشته باشند.
فراموش نکنیم:
در کنار مسئله تعرفه، موضوع مهمتر و خطرناکتری در جریانه:
پیشنهاد رسمی سازمان تهران برای استفاده از مهندسان فاقد پروانه در پروژهها، درست در این شرایط سخت معیشتی و شغلی ما مهندسان دارای پروانه!
ریاست سازمان تهران، نامهای ارسال کردن و به دلیل کمبود مهندسان دارای پروانه برای سرپرستی کارگاه، درخواست داده اند که از مهندسان فاقد پروانه استفاده کنند.
میخواستم نظر شما را در این مورد بدانم. این موضوع اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً با توجه به اینکه همیشه از زیاد بودن تعداد پروانهها و آزمونها گلایه داریم.
به نظر شما چرا تعداد سرپرست کارگاه کم است؟ آیا این ادعا درست است؟
ما کلی مهندس داریم که پروانه اجرا ساختمان دارن و از پروانه شون استفاده نمیکنند بدلیل حقوق پایین و مسئولیت فراوان...
دوستان اگر یه نگاه به آمار مهندسین دارای پروانه اجرا بیندازند متوجه این موضوع خواهند شد !
اگر یه مقدار مزایای بیشتری مثل حقوق مکفی و بیمه تامین اجتماعی رو به سرپرستان کارگاه اختصاص بدهند ، خواهید دید که مهندس دارای پروانه اضافه هم خواهد بود !
ایشان یا متوجه نیستند و یا خودشان رو به خواب زده اند !
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۴
سلام ارجاعی شدن خدمات طراحی هم مزایا داره.از مزایاش بسته شدن دست واسطه هاست و اقلیت طراحانی که با اونها زد و بند کردن و ادعای این رو دارن که چون خیلی خوبن مراجعات بهشون زیاده و البته کنترل ظرفیت بهتر انجام میشه.بعضی طراحان هم طراحی میکنن و هم صبر میکنن یه کار بزرگ میاد برنده میشن و ناظران از حداقل درآمد محروم میشن .
اینجانبان درخواست توزیع کار سیستمی مجریان از طریق سامانه ارجاع کار به مجریان ذیصلاح ساختمان جهت بهبود کیفیت ساختمان و عدم تضییع حقوق مهندسان توانمند توسط دلالان و واسطهگرها و عدم فعالیت شرکتهای صوری در عرصه ساختوساز را داریم.
مهدی محرمی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران برای گرفتن حق اعضای سازمان به درستی و مستقیما به تصمیم گیر اصلی تعیین تعرفه خدمات مهندسی #خانم_وزیر نامه نوشت. وزارت راه و شهرسازی از مهر ماه سال جاری مکلف به تعیین تعرفه جدید خدمات مهندسی بوده و حتی برای برخی از خدمات مهندسی از ابتدای سال اعلام تعرفه ننموده است. بعلت افزایش هزینه های زندگی، مهندسان طراح و ناظر ساختمان مورد بی مهری و ظلم واقع شده اند که امید است #خانم_صادق به نامه رئیس سازمان استان تهران ترتیب اثر فوری و متناسب با تورم واقعی پاسخ مثبت دهد.
دولت با رشد ۴۶ درصدی تعرفه خدمات پزشکی موافقت کرد
وزیر بهداشت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفهها در شورایعالی بیمه سلامت تایید شده و دولت با آن موافقت کرده است.
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
متاسفانه دقت کنید هر بار نزدیک دادن تعرفه میشود وصحبت واقعی کردن قیمت ساخت و تعیین تکلیف مابه التفاوت، یک اختلاف اندازی میکنند یکبار اختلاف میان رشته ای، یکبار حقیقی و حقوقی ، یکبار شاغل و غیز شاغل، هدف چیست انقدر مهندسان را درگیر هم میکنند که یک تعرفه بسیار ناچیز بدهند و یکسال دیگر را بگذرانند
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۳
روز مهندس را به ریاست محترم کمسیون عمران مجلس که یک پزشک هستند تبریک می گویم.
نظام مهندسی در بلاتکلیفی
از یک رو مهلت ۴ ماهه تمدید اعتبارنامه های هیات مدیره نظام مهندسی مدت هاست به پایان رسیده است و از یک رو اعتبارنامه های منتخبین جدید ارائه نشده است و از طرفی دیگر جلسات هیات مدیره به دلیل آبستراکسیون نفراتی که در دوره دهم رای نیاورده اند یا تعطیلی های تهران تشکیل نمیشود
۳ سال است مجمعی در کار نیست
و سازمان نظام مهندسی بودجه و تراز مصوبی ندارد
...
امید به اصلاح این شرایط هروز کمرنگ می شود
...از طرفی مدیران شهرداریهای اصفهان به دلیل اینکه اکثرا بساز بفروش هستند توسط اقوام مثل برادر و خواهر و عمو و دایی کار پیمانکاری انجام می دهند اجازه نمی دهند در اصفهان مجری ذیصلاح اجباری شود ...
متأسفانه قانون نظام مهندسی مشکل داره و پدر خوانده ها و مافیا اجازه اصلاح اون رو نمیدهند
تعداد اعضای هیات مدیره ها بسیار بسیار زیاد است
اعضای بدون پروانه اشتغال و کارمندان سازمان ها و نمایندگی ها نباید در هیچ انتخاباتی اجازه شرکت داشته باشند.
انتخابات بازرسان سازمان بایستی همانند انتخابات هیات مدیره نظام با نام نویسی هر عضوی در اداره راه و شهرسازی انجام شود نه به سفارش هیات مدیره های نظام و در مجامع عمومی که بیشتر کارمندان خود سازمان و دوست و آشنا هستند انتخاب شوند .
اولین نکته ای که به نظر میرسد این هست که وقتی در مورد درگیری با مهندس ناظر یا صدمه به وی توسط پیمانکاران و مالکان ساختمان صحبت میشود جوری جواب شنیده میشود که گویا مهندس برای کار شخصی رفته و انگار نه انگار که ناظر شهرداری و عضو نظام مهندسی هست. معمولا جواب این هست که باید از طریق محاکم قضایی پیگیری کنید. خب فرق مهندس ناظر که برای ارگانهای مسئول کار میکند با فردی که به صورت شخصی به کارگاهی مراجعه کرده چیست؟ آیا اگر احدی از پرسنل پلیس ساختمان در حین انجام وظیفه صدمه ببیند به همین صورت برخورد میشود؟ ما که کار شخصی انجام نمیدهیم.
اگر ناظری در کارگاه مشکل پیدا کرد به جای مراجعه به کلانتری و دادگاه باید قسمت مسئول در شهرداری و نظام مهندسی باید تماس بگیرد.
به نظر من این موضوع اگر مهمترین مشکل مهندسان نباشد جزو مهمترین مشکلات هست. درسته که همیشه برای همه پیش نمیاد ولی امنیت افراد همواره اولین اولویت در هر سازمانی باید باشد.
باید یکبار در نظام مهندسی هم این امر عملیاتی بشه و جنبه قانونی بگیره !
یا یک شخص کار حرفه ای مهندسی انجام بده یا از تخصصش در جای دیگه بهره ببره و این موضوع شامل تمام شاغلان و تمام مستخدمان خارج از حوزه کار حرفه ای میشود نه تعداد محدودی که در آن ابلاغیه آمده است
در رای گیری مجمع وانتخابات تنها اعضایی حق رای داشته باشند که پروانه داشته باشند.
در کنار مسئله تعرفه، موضوع مهمتر و خطرناکتری در جریانه:
پیشنهاد رسمی سازمان تهران برای استفاده از مهندسان فاقد پروانه در پروژهها، درست در این شرایط سخت معیشتی و شغلی ما مهندسان دارای پروانه!
این موضوع نباید به حاشیه بره.
میخواستم نظر شما را در این مورد بدانم. این موضوع اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً با توجه به اینکه همیشه از زیاد بودن تعداد پروانهها و آزمونها گلایه داریم.
به نظر شما چرا تعداد سرپرست کارگاه کم است؟ آیا این ادعا درست است؟
دوستان اگر یه نگاه به آمار مهندسین دارای پروانه اجرا بیندازند متوجه این موضوع خواهند شد !
اگر یه مقدار مزایای بیشتری مثل حقوق مکفی و بیمه تامین اجتماعی رو به سرپرستان کارگاه اختصاص بدهند ، خواهید دید که مهندس دارای پروانه اضافه هم خواهد بود !
ایشان یا متوجه نیستند و یا خودشان رو به خواب زده اند !
وزیر بهداشت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفهها در شورایعالی بیمه سلامت تایید شده و دولت با آن موافقت کرده است.
از یک رو مهلت ۴ ماهه تمدید اعتبارنامه های هیات مدیره نظام مهندسی مدت هاست به پایان رسیده است و از یک رو اعتبارنامه های منتخبین جدید ارائه نشده است و از طرفی دیگر جلسات هیات مدیره به دلیل آبستراکسیون نفراتی که در دوره دهم رای نیاورده اند یا تعطیلی های تهران تشکیل نمیشود
۳ سال است مجمعی در کار نیست
و سازمان نظام مهندسی بودجه و تراز مصوبی ندارد
...
امید به اصلاح این شرایط هروز کمرنگ می شود
تعداد اعضای هیات مدیره ها بسیار بسیار زیاد است
اعضای بدون پروانه اشتغال و کارمندان سازمان ها و نمایندگی ها نباید در هیچ انتخاباتی اجازه شرکت داشته باشند.
انتخابات بازرسان سازمان بایستی همانند انتخابات هیات مدیره نظام با نام نویسی هر عضوی در اداره راه و شهرسازی انجام شود نه به سفارش هیات مدیره های نظام و در مجامع عمومی که بیشتر کارمندان خود سازمان و دوست و آشنا هستند انتخاب شوند .