عامل اصلی افزایش خودرو در ایران بی رقیب بودن خودروسازها هستند. ای کاش دولت رئیسی فقط برای 6 ماه تا یک سال ورود انواع خودروها را ازاد کنه و برای سود فروش آن حدی تعیین کنه . مثلا سود در خودروها بالای 500 میلیونی اینقدر و در خودروهای بالای میلیارد اینقدر تا بی ضابطه قیمت خودروهای وارداتی را بالا نبرن. تا خودروسازهای داخلی احساس رقابت کنند و قطعات با کیفیت تولید کنند. من شنیده ام که ژاپن حاضره خودهای برقی به قیمت خیلی نازل به ایران بفروشد اما در ایران بخاطر اینکه بنزین بیشتری فروخته بشه اجازه واردات نمیدهند در حالی که آلودگی هوا در ایران سالانه کلی مرگ و میر بدنبال دارد.
با تشکر از انعکاس خبر .
لطفا خبرنگارتان از وزیر جدید پیگیری کنه که سیاستها و برنامه های او برای کاهش قیمت خودرو در کوتاه مدت چیست؟ بعلاوه مگر در خارج هم قیمتها مثل کشور ما لحظه ای هست که مدیران میگن نواسانات قیمت و افزایش 4 برابری ولزم و تجهیزات الکترونیکی خودرو باعث افزایش قیمت خودرو شده است. مطمئنا افزایش قیمت عمدی هست. خوبه که کمیته ای باشد و بره بررسی کنه که خودروهای فروخته شده به چه کسانی داده شده؟! آیا دریافت کنندگان خودروها عمدتا توده مردم هستن یا بستگان کارکنان ایران خودرو و نمایندگیها؟! ظاهرا ایران خود رو عمدا خودروها را ناقص در پارکینها نگهداری میکنه تا بازار را همیشه در حالت تشنه نگه بداره اما نظارتی ها سر در نمیارن.
با توجه به نفوذ خودرو ساز ها از طریق دلال ها در قیمت گزاری مشاهده این موارد دور از ذهن نیست . نوسان قیمت برخی مواد و قطعات در قیمت تولیدات آتی تاثیر گزار می باشد و تغییر لحظه ای قیمت ها صرفاً از طریق دلال های وابسته به خودرو ساز و به جهت جذب منافع بیشتر توسط خودرو ساز و البته با نبود نظارت یا بیکفایتی یا ذینفع بودن دستگاه های نظارتی صورت می گیرد.
متاسفانه خودرو ساز ها به جای کاهش هزینه های تولید با مدیریت درست هزینه بیکفایتی خود را از جیب مصرف کننده تامین می کنند.
با توجه به نفوذ خودرو ساز ها از طریق دلال ها در قیمت گزاری مشاهده این موارد دور از ذهن نیست . نوسان قیمت برخی مواد و قطعات در قیمت تولیدات آتی تاثیر گزار می باشد و تغییر لحظه ای قیمت ها صرفاً از طریق دلال های وابسته به خودرو ساز و به جهت جذب منافع بیشتر توسط خودرو ساز و البته با نبود نظارت یا بیکفایتی یا ذینفع بودن دستگاه های نظارتی صورت می گیرد.
متاسفانه خودرو ساز ها به جای کاهش هزینه های تولید با مدیریت درست هزینه بیکفایتی خود را از جیب مصرف کننده تامین می کنند.
ها پ چ شد؟
جواب بدید پ چ شد؟؟
انتخاب درستتون چرا کاری نمیکنه؟؟
لااقل حسن روحانی 5سال بازارها رو کنترل کرد بعد بازار از دستش در رفت و.... این بنده خدا که هنوز جاپاش محکم نشده داره داره مارو بدبخت میکنه.
وزرا تازه رای اعتماد گرفتند
این چه استدلالیه آخه
لطفا خبرنگارتان از وزیر جدید پیگیری کنه که سیاستها و برنامه های او برای کاهش قیمت خودرو در کوتاه مدت چیست؟ بعلاوه مگر در خارج هم قیمتها مثل کشور ما لحظه ای هست که مدیران میگن نواسانات قیمت و افزایش 4 برابری ولزم و تجهیزات الکترونیکی خودرو باعث افزایش قیمت خودرو شده است. مطمئنا افزایش قیمت عمدی هست. خوبه که کمیته ای باشد و بره بررسی کنه که خودروهای فروخته شده به چه کسانی داده شده؟! آیا دریافت کنندگان خودروها عمدتا توده مردم هستن یا بستگان کارکنان ایران خودرو و نمایندگیها؟! ظاهرا ایران خود رو عمدا خودروها را ناقص در پارکینها نگهداری میکنه تا بازار را همیشه در حالت تشنه نگه بداره اما نظارتی ها سر در نمیارن.
متاسفانه خودرو ساز ها به جای کاهش هزینه های تولید با مدیریت درست هزینه بیکفایتی خود را از جیب مصرف کننده تامین می کنند.
متاسفانه خودرو ساز ها به جای کاهش هزینه های تولید با مدیریت درست هزینه بیکفایتی خود را از جیب مصرف کننده تامین می کنند.
چرا موتور در تلوزیون تبلیغ می شود برای خرید؟ چون انحصار نیست