بابا دل مسءولین دلسوز به خاطر مردم همیشه در صف سوخته وبه نوعی دیگر رانت را زمینه سازی میکنند که فقط یه عده محدود بتونند خودرو وارد کنند و چندین برابر قالب مردم همیشه در صف کنند. اگر شرف دارید که ندارید. واردات خودرو را آزاد کنید و گمرک را حذف کنید و ادعا کنید که بخاطر مردممان این رفاه را ایجاد میکنیم. 40 سال محدودیت چرا کشورهای جنگ زده مثل سوریه عراق و افغانستان بیشتر از ایرانی بهترین ماشین ارزانترین وسیله نقلیه را سوار بشد و آنوقت ایرانی فقط در حسرت بماند. خداوندا خودت فرجی حاصل بفرما و ایران را از شر کسانی که فقط رانت ودروغ ودغل و اختلاس میکنند برهان. خداوندا خاک مرا وطن مرا از لوس کسانی که در ظاهر مقدس و در باطن مفسد هست برهان.
الهی آمین
اما با این حرفا من و شما را فردا میکنند تو گونی
آخه همشون همینند که میگی
خخخ
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
کدوم جوانان نا امید بشن؟ انحصار دادین دست دوتا خودرو ساز اینا هم باهم دستشون تو یه کاسه هست. اینا رقیب هم نیستن رفیق هم هستن با ماشین های بی کیفیت و قیمت دلخواه.
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
کدوم جوانان نا امید بشن؟ انحصار دادین دست دوتا خودرو ساز اینا هم باهم دستشون تو یه کاسه هست. اینا رقیب هم نیستن رفیق هم هستن با ماشین های بی کیفیت و قیمت دلخواه.
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
واقعا هدفشون آقازادهها هستند که سوار خودروهای لوکس بشن بعد ما باید تو صف ثبت نام خودرو باشیم تو تمام دنیا انتخاب با مصرف کننده است تو آلمان هم که بری میبینی خودریه فرانسوی یا آمریکایی ژاپنی حتی کرهای هست چرا چون بعث رقابت به نفع مصرف کننده است ..تو ایران رقابت تو افزایش قیمت هست .بعد گفتن در مقابل صادرات خودرو و قطعات خودرو اجازه واردات دارند منظورشون اینه خوده آقا گرگه بره خودرو وارد کنه وبیا د چندین برابر بفروشه به یه عده دزد دیگه به این ترتیب دارن نون قرض میدن به هم آقایون دانشمند مجلس قرار شد مشکل عرضه خودرو از طریق واردات خودروهای کلاسیک و معمولی حل بشه تا تعادل به بازار برگرده تا قیمتها ثابت بشه تا مردم ۳سال تو صف خودرو نباشن تا خودرو از حالت ثبت نامی خارج بشه. ضاهرا هدف شما کسب در آمده از واردات خودرو هست نه ثبات بازار..............
بختیاری
۲۳:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
بله ما رقابت داریم هر که بگه ما رقابت در صنعت خودروسازی مون نداریم حرف مفتی میزنه ما رقابت داریم آنهم چه رقابتی!!!!!!!!؟؟؟؟
رقابت بر سر افزایش قیمت روزانه دو لگن ساز وطنی !!!!!!!!!
فقط ما این رقابت را طی دو سال آنهم با سرعت سرسام آور و جت مانند دیدیم!!!!!!
هر کس دنبال سنگ اندازی در واردات باشه همون کسیه که حق السهم از بازار سیاه تابوت سازی ایران خودرو و سایپا داره و نون تو خون مردم بیچاره میزنه
مگه چقدر میشه تحمل کرد
سلام لطفا اطلاع رسانی شود امیدوارم مجلس شورای نگهبان طرح آزادسازی واردات خودرو بدون هزینه گمرکی که میبایست اوائل انقلاب اجرامیشدسریعا تصویب واجرایی وعملی کنند ودست مافیایی خودروازآقازاده های در کوتاه شودوخودروازاتحصاری ورانتی خارج شود قیمت مثل اوایل انقلاب باشد!!
خوش به حال خودرو ساز المانی - فرانسوی - امریکایی - ژاپنی - کره جنوبی - و و و
بد به حال خودرو ساز ایرانی
تو این زمینه هنوز دستمون به شرکت های غربی درازه! اونم بعد از چهار دهه
اونوقت میگید چرا اقتصاد اینجوریه - این همه گرونی برای چیه - چرا ارزش پول ملی رو به زواله
بخاطر تنبلی و بی ارادگی شماست دیگه!
شما سیر تکامل خودروهای کشورهای اروپایی وآسیایی وآمریکایی را یه نگاه بندازین در طول ۵۰سال اخیر. سیر تکامل خودروهای سایپا وایران خودرو را هم ببینید..تکامل ماشینای ایرانی این بوده که یا وانت شده یا هاچ بک شده موتور این ماشین را انداختن روماشین دیگه و....
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
واردات خودرو های همقیمت خودرو های داخلی باید آزاد بشه یا تعرفه ی پایین
که دیگه بجای قرعه کشی و دپو این خودروسازان های گردن کلفت بیفتن به التماس
وقعا تحقیر آمیزه که برای فروش ۱۰۰ خودرو قرعه کشی میکنن درحالی که با ارز آهن مس رنگ و هزار کوفت دولتی و یارانه ای دیگه
۱۰۰۰۰ خودرو تولید میکنن و دپو میکنن و دوبرابر تعداد قرعه به دلال میفروشن
تا انحصار تولید و منتاژ از این دو خودرو ساز بالخصوص خارج نشود و قدرت و ثروت دولت و بخش خصوصی از طرفی و علم جوانان و نیروهای مسلح پای صنعت خودرو نیاید هیچ طرح و لایحه ای دردی از مردم متوسط و پایین ملت دوا نمی کند
بر فرض خودرو وارد شود چه خودرویی وارد می شود؟ آیا خودرویی با قیمت پایین تر از پراید به دست این مردم می رسد؟ کلا کلا
همه از مجلس گرفته تا شورای وتشخیصمصلحت همه دستشان تو یک کاسه است .کی به فکر مردم است هیچ کس کی رانت درست میکند دولتیها پدر مروم را بعدچهل سال در اوردید با قطر چکانی نان به مردم میرسه چرا دزدی هم حدی دارد .بقول قدیمیها سر گردنه را بگیر با انصاف شما دولتی ها هیچی نداری چون تا حالا هیچ کاری نکردید .فقط بفکر جیب خودتان هستند دولت انقلابی اگه راست میگی لاعقل کار خودر سازان را درست کن که مردم را نچاپند دست همه تو یک کاسه است توی این مملکت هیچ ارزویی وجود نارد چغدر ارزو برای یک خودرو کجای دنیا دیدید که اینجوری به سر مردم بیارند .دولت باید جلو این رانت را بگیرد ثابت کند .ولی گمان نمیکنم متاسفم
باید درها برای هرکس که می خواهد سرمایه گزاری در تولید و مونتاژ خودرو باکیفیت هیبریدی و برقی بکند باز شود ما نباید از کار منتاژ بترسیم چون قدم اول تولید منتاژ است هر دو خودروساز داخلی یک روزی منتاژکار بوده اند اما نکته مهم بخش تحقیق و توسعه کار منتاژ هست که باید سریع از حالت منتاژکاری کارخانه را در بیاورد
اما با این حرفا من و شما را فردا میکنند تو گونی
آخه همشون همینند که میگی
خخخ
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
رقابت بر سر افزایش قیمت روزانه دو لگن ساز وطنی !!!!!!!!!
فقط ما این رقابت را طی دو سال آنهم با سرعت سرسام آور و جت مانند دیدیم!!!!!!
مگه چقدر میشه تحمل کرد
بد به حال خودرو ساز ایرانی
تو این زمینه هنوز دستمون به شرکت های غربی درازه! اونم بعد از چهار دهه
اونوقت میگید چرا اقتصاد اینجوریه - این همه گرونی برای چیه - چرا ارزش پول ملی رو به زواله
بخاطر تنبلی و بی ارادگی شماست دیگه!
که دیگه بجای قرعه کشی و دپو این خودروسازان های گردن کلفت بیفتن به التماس
وقعا تحقیر آمیزه که برای فروش ۱۰۰ خودرو قرعه کشی میکنن درحالی که با ارز آهن مس رنگ و هزار کوفت دولتی و یارانه ای دیگه
۱۰۰۰۰ خودرو تولید میکنن و دپو میکنن و دوبرابر تعداد قرعه به دلال میفروشن
واقعا این دزدی از مردمه
بر فرض خودرو وارد شود چه خودرویی وارد می شود؟ آیا خودرویی با قیمت پایین تر از پراید به دست این مردم می رسد؟ کلا کلا