کار ارمان دقیقا عین کاریه که قاتل ستایش قریشی کرد .
ارمان 17 سال و 11 ماه 22 روز از سنش در زمان جرم گذشته بود و مست هم نبوده قاتل ستایش 16 ساله بود و درحال مستی اقدام به قتل و معدوم کردن جنازه کرد و فوری بعد تولد هجده سالگی اعدام شد.
بنام خداوند جان و خرد :
هم قصاص و هم عفو و بخشش قاتل قتل عمد ثابت شده قوه قضائیه از سوی ولی دم مقتول حق محفوظ قرآنی عادلانه اسلامی برای ولی دم مقتول است امید که از طرف ولی دم مورد عفو و بخشش بزرگوارانه و کریمانه و سخاوتمندانه و مونانه این خانواده محترم داغ جوان عزیزدیده قرار بگیرید .
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ :
«ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب لعلکم تتقون»
و برای شما در قصاص حیات و زندگی است، ای صاحبان خرد، تا شما تقوی پیش گیرید.
« یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم القصاص فی القتلی الحر بالحر و العبد بالعبد و الانثی بالانثی فمن عفی له من اخیه شیء فاتباع بالمعروف و اداء الیه باحسان ذلک تخفیف من ربکم و رحمه فمن اعتدی بعد ذلک فله عذب الیم
ای کسانی که ایمان آورده اید، قصاص در مورد کشته شدگان بر شما نوشته شده است. آزاد در مقابل آزاد، برده و بنده در مقابل برده و زن در مقابل زن.
پس اگر برادر (دینی) او مورد عفو قرارش داد، باید از راه احسان اطاعت کند. و قاتل هم به صاحب دم به نیکی دیه را بپردازد. این تخفیف یک امر حتمی از ناحیه پروردگار شما است و کسی که از آن تجاوز کند عذاب دردناکی در انتظارش است.
« و کتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس و العین بالعین و الانف بالانف و الاذن بالاذن و السّن بالسّن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو کفاره له و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الظالمون»
و بر آنها مقرر کردیم که جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینی در برابر بینی و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه زخم ها هم (به اندازه خودشان) قصاص دارند. پس هر کسی که آن را صدقه بدهد، کفاره گناهانش به حساب می آید و کسانی که به هر آنچه خداوند نازل کرده حکم نکنند همان ستمگران هستند.
بخشش و عفو : اگر خانواده مقتول از قصاص فرد قاتل بگذرد، خداوند او را مورد عفو خود قرار می دهد. همان گونه که در سوره ۴۵ سوره مائده مشاهده کردید خداوند فرموده است، اگر کسی ببخشد و از قصاص صرف نظر کند، کفاره گناهان او به حساب می آید.
خداوند در این آیه به افراد امیدواری می دهد که اگر کسی از حق قصاص خود بگذرد خداوند گناهان او را می بخشد و از آن می گذرد.
خداوند در سوره نحل آیه ۱۲۶ نیز به عفو و گذشت اشاره می کند و آن را دفع بدی ها می داند. این گونه که اگر از رفتارهای زشت و ناپسند دیگران بگذرید موجب می شود که شخص ادب شود و از انجام مجدد آن کارها پرهیز کند
راست گفت خداوند بخشنده ومهربان جل جلاله . .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عدلانه خداپسندانه
از حضرت علی ع بخشنده تر وجود نداره چرا حضرت علی ع قاتل خودش رو نبخشید چون بخشیدن همیشه درست نیست.
عمار
۱۹:۳۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
هم قصاص و هم عفو و بخشش قاتل قتل عمد ثابت شده از سوی ولی دم مقتول حق محفوظ قرآنی عادلانه اسلامی برای ولی دم مقتول است .
«ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب لعلکم تتقون»
و برای شما در قصاص حیات و زندگی است، ای صاحبان خرد، تا شما تقوی پیش گیرید.
« یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم القصاص فی القتلی الحر بالحر و العبد بالعبد و الانثی بالانثی فمن عفی له من اخیه شیء فاتباع بالمعروف و اداء الیه باحسان ذلک تخفیف من ربکم و رحمه فمن اعتدی بعد ذلک فله عذب الیم
ای کسانی که ایمان آورده اید، قصاص در مورد کشته شدگان بر شما نوشته شده است. آزاد در مقابل آزاد، برده و بنده در مقابل برده و زن در مقابل زن.
پس اگر برادر (دینی) او مورد عفو قرارش داد، باید از راه احسان اطاعت کند. و قاتل هم به صاحب دم به نیکی دیه را بپردازد. این تخفیف یک امر حتمی از ناحیه پروردگار شما است و کسی که از آن تجاوز کند عذاب دردناکی در انتظارش است.
« و کتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس و العین بالعین و الانف بالانف و الاذن بالاذن و السّن بالسّن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو کفاره له و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الظالمون»
و بر آنها مقرر کردیم که جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینی در برابر بینی و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه زخم ها هم (به اندازه خودشان) قصاص دارند. پس هر کسی که آن را صدقه بدهد، کفاره گناهانش به حساب می آید و کسانی که به هر آنچه خداوند نازل کرده حکم نکنند همان ستمگران هستند.
بخشش و عفو : اگر خانواده مقتول از قصاص فرد قاتل بگذرد، خداوند او را مورد عفو خود قرار می دهد. همان گونه که در سوره ۴۵ سوره مائده مشاهده کردید خداوند فرموده است، اگر کسی ببخشد و از قصاص صرف نظر کند، کفاره گناهان او به حساب می آید.
خداوند در این آیه به افراد امیدواری می دهد که اگر کسی از حق قصاص خود بگذرد خداوند گناهان او را می بخشد و از آن می گذرد.
خداوند در سوره نحل آیه ۱۲۶ نیز به عفو و گذشت اشاره می کند و آن را دفع بدی ها می داند. این گونه که اگر از رفتارهای زشت و ناپسند دیگران بگذرید موجب می شود که شخص ادب شود و از انجام مجدد آن کارها پرهیز کند. .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عدلانه خداپسندانه
يه داستان بود كه همينجوري پسره ميگفت كشتم و .. در حاليكه دختره بيهوش شده بوده و وقتي بهوش مياد در سطل زباله و .. بيرون مياد و .. خلاصه خانواده اش براي انتقام، قصاص پسره رو ميگيرن و دختره هم در خارج از كشور و با اسم مستعار و …
اینم سیاستشه . گفته درس بخونم بلکه ببینن درس میخونم . مفید جامعه ام اعدامم نمیکنن . کاش اون دختر بیچاره زنده بود میگفت این مار هفت خط چه بلایی سرش آورده . پاش سر خورد افتاد زمین اینا هه جفنگه
گفتن فایده نداره.
خدا خواست ناپدری حمید صفت زنده موند و گفت حمید صفت من و زده ولی حمید صفت اول گفت اطلاعی از ماجرا نداره 5 ساعت بعد گفت فقط جر و بحث داشته و فرداش گفت ضربه زدم
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اخر هم تبرئه شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اگه پول و پارتی بازی گذاشت این حکم الهی اجرا بشه...
حکم الهی ؟ خدا تو قرآن نگفته گذشت بهتره ؟ چرا به جای خانواده مقتول تصمیم می گیرید شما چه می دونید این پسر نسبت به 8 سال پیش متنبه و واقعا توبه کرده یا نه ؟ وقتی بحث جون یه آدم در میونه بهتره صحبت نکنیم با داغدار کردن خونواده ای دیگه دردی از کسی درمان نمیشه هرچند این پسر حتی در صورت گذشت خانواده مقتول باید مرتب فعالیت های اجتماعی رایگان انجام و به یاد داشته باشه به این راحتی ها نیست و برای همیشه تحت نظر باشه...
روانی مریض واسه خودت دزس میخونی چه . دختر مردم رو به کشتن دادی خوش خوشان درس میخونی ازاد شدی بری پی زندگیت ؟؟؟ خیر نبینی از درس خوندنت . منم جای خواهر غزاله . اگه بودم که...تیکه تیکت میکردم خودم
ارمان 17 سال و 11 ماه 22 روز از سنش در زمان جرم گذشته بود و مست هم نبوده قاتل ستایش 16 ساله بود و درحال مستی اقدام به قتل و معدوم کردن جنازه کرد و فوری بعد تولد هجده سالگی اعدام شد.
هم قصاص و هم عفو و بخشش قاتل قتل عمد ثابت شده قوه قضائیه از سوی ولی دم مقتول حق محفوظ قرآنی عادلانه اسلامی برای ولی دم مقتول است امید که از طرف ولی دم مورد عفو و بخشش بزرگوارانه و کریمانه و سخاوتمندانه و مونانه این خانواده محترم داغ جوان عزیزدیده قرار بگیرید .
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ :
«ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب لعلکم تتقون»
و برای شما در قصاص حیات و زندگی است، ای صاحبان خرد، تا شما تقوی پیش گیرید.
« یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم القصاص فی القتلی الحر بالحر و العبد بالعبد و الانثی بالانثی فمن عفی له من اخیه شیء فاتباع بالمعروف و اداء الیه باحسان ذلک تخفیف من ربکم و رحمه فمن اعتدی بعد ذلک فله عذب الیم
ای کسانی که ایمان آورده اید، قصاص در مورد کشته شدگان بر شما نوشته شده است. آزاد در مقابل آزاد، برده و بنده در مقابل برده و زن در مقابل زن.
پس اگر برادر (دینی) او مورد عفو قرارش داد، باید از راه احسان اطاعت کند. و قاتل هم به صاحب دم به نیکی دیه را بپردازد. این تخفیف یک امر حتمی از ناحیه پروردگار شما است و کسی که از آن تجاوز کند عذاب دردناکی در انتظارش است.
« و کتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس و العین بالعین و الانف بالانف و الاذن بالاذن و السّن بالسّن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو کفاره له و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الظالمون»
و بر آنها مقرر کردیم که جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینی در برابر بینی و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه زخم ها هم (به اندازه خودشان) قصاص دارند. پس هر کسی که آن را صدقه بدهد، کفاره گناهانش به حساب می آید و کسانی که به هر آنچه خداوند نازل کرده حکم نکنند همان ستمگران هستند.
بخشش و عفو : اگر خانواده مقتول از قصاص فرد قاتل بگذرد، خداوند او را مورد عفو خود قرار می دهد. همان گونه که در سوره ۴۵ سوره مائده مشاهده کردید خداوند فرموده است، اگر کسی ببخشد و از قصاص صرف نظر کند، کفاره گناهان او به حساب می آید.
خداوند در این آیه به افراد امیدواری می دهد که اگر کسی از حق قصاص خود بگذرد خداوند گناهان او را می بخشد و از آن می گذرد.
خداوند در سوره نحل آیه ۱۲۶ نیز به عفو و گذشت اشاره می کند و آن را دفع بدی ها می داند. این گونه که اگر از رفتارهای زشت و ناپسند دیگران بگذرید موجب می شود که شخص ادب شود و از انجام مجدد آن کارها پرهیز کند
راست گفت خداوند بخشنده ومهربان جل جلاله . .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عدلانه خداپسندانه
هم قصاص و هم عفو و بخشش قاتل قتل عمد ثابت شده از سوی ولی دم مقتول حق محفوظ قرآنی عادلانه اسلامی برای ولی دم مقتول است .
«ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب لعلکم تتقون»
و برای شما در قصاص حیات و زندگی است، ای صاحبان خرد، تا شما تقوی پیش گیرید.
« یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم القصاص فی القتلی الحر بالحر و العبد بالعبد و الانثی بالانثی فمن عفی له من اخیه شیء فاتباع بالمعروف و اداء الیه باحسان ذلک تخفیف من ربکم و رحمه فمن اعتدی بعد ذلک فله عذب الیم
ای کسانی که ایمان آورده اید، قصاص در مورد کشته شدگان بر شما نوشته شده است. آزاد در مقابل آزاد، برده و بنده در مقابل برده و زن در مقابل زن.
پس اگر برادر (دینی) او مورد عفو قرارش داد، باید از راه احسان اطاعت کند. و قاتل هم به صاحب دم به نیکی دیه را بپردازد. این تخفیف یک امر حتمی از ناحیه پروردگار شما است و کسی که از آن تجاوز کند عذاب دردناکی در انتظارش است.
« و کتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس و العین بالعین و الانف بالانف و الاذن بالاذن و السّن بالسّن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو کفاره له و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الظالمون»
و بر آنها مقرر کردیم که جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینی در برابر بینی و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه زخم ها هم (به اندازه خودشان) قصاص دارند. پس هر کسی که آن را صدقه بدهد، کفاره گناهانش به حساب می آید و کسانی که به هر آنچه خداوند نازل کرده حکم نکنند همان ستمگران هستند.
بخشش و عفو : اگر خانواده مقتول از قصاص فرد قاتل بگذرد، خداوند او را مورد عفو خود قرار می دهد. همان گونه که در سوره ۴۵ سوره مائده مشاهده کردید خداوند فرموده است، اگر کسی ببخشد و از قصاص صرف نظر کند، کفاره گناهان او به حساب می آید.
خداوند در این آیه به افراد امیدواری می دهد که اگر کسی از حق قصاص خود بگذرد خداوند گناهان او را می بخشد و از آن می گذرد.
خداوند در سوره نحل آیه ۱۲۶ نیز به عفو و گذشت اشاره می کند و آن را دفع بدی ها می داند. این گونه که اگر از رفتارهای زشت و ناپسند دیگران بگذرید موجب می شود که شخص ادب شود و از انجام مجدد آن کارها پرهیز کند. .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عدلانه خداپسندانه
جمع کنید بابا!
خدا خواست ناپدری حمید صفت زنده موند و گفت حمید صفت من و زده ولی حمید صفت اول گفت اطلاعی از ماجرا نداره 5 ساعت بعد گفت فقط جر و بحث داشته و فرداش گفت ضربه زدم