نباید اعدام میشد،او که گفته اونو نکشته و جسدشهم که تاکنون پیدا نشده، شاید یک دهم درصد راست گفته باشه ، اه بعدا یابت بشه که قتلی در کار نبوده یا هر اتفاقی دیگه با توجه به اینکه مدرکی دال بر قتل در کار نیست ، اون موقع تکلف خون آرمان چی خواهد بود؟
جامعه ما امروز تشنه عدالت است گذشت زمانی خوب است که موجب امنیت بیشتر جامعه شده و وضعیت اجتماعی را بهتر کند در صورتیکه اینگونه نیست حضرت امیرالمومنین هم با تمام جوانمردی و اخلاصی که داشتند وقتی بدست آن اشق الاشقیا ضربت خوردند وصیت نکردند قاتل مرا ببخشید فرمودند فقط یک ضربت به او بزنید یعنی اجرای عدالت در صورتیکه این آقا حتی محل دفن مقتول خود را هم اعلام نکرد چرا باید بخشیده می شد .
تو که در رابطه با جوانمردی و اخلاص حضرت علی صحبت میکنی آیا مطمئنی قتل کار این فرد بوده؟ آیا ثابت شده ؟ یا مثل خیلی چیزهای دیگه بعد از 20 - 30 سال معلوم میشه حکم اشتباهی دادن؟
من نه میگم این حکم درسته و نه میگم اشتباهه. میگم ایکاش بجای اعدام حبس ابد بود
منصور
۱۹:۳۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
حامد جان // یکبار به قتل اعتراف کرده
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
آقای ۱۲:۳۳ این بابا و خانواده اش بارها به این جرم اعتراف کردهاند و در قاتل بودن او هیچ تردیدی وجود نداره .
باسلام...برای این میگید ای کاش زنده بود واسه تحقیقات؟من فکر میکردم میخوایید بگید ای کاش زنده بود تا خانواده مقتول گذشت میکردند.
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
جای جسد که دوایی واسه درد خانواده نمیشد.خیلی سخته لحظه ب لحظه قد کشیدن و بزرگ شدن بچه تو ببینی براش زحمت بکشی،هزارتا ارزو براش داشته باشی بعد یهو یکی از راه برسه بزنه ثمره چندین ساله زندگیتو بکشه.بهترین تصمیم گرفتن خانواده غزاله.
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
عدالت اجرا شد . منم بودم نمیگذشتم . گذشت خوبه ولی بجا . این حتی نگفت جنازه بدبخت دخترو چیکار کرده
سلام
خداوند به هر دو خانواده صبر بده
نظرات دوستان رو مطالعه کردم و در تکمیل صحبت موافقان بگم که
اگه خانواده قاتل همه چیز رو شفاف و درست میگفت شاید میشد از قصاص فرزندشون گذشت کرد
نمیشود حقیقت رو مخفی کرد و بعد با ریش سفید و هنرمند و غیره بخشش خواست
نظر شخصی من اینه که در مفقود کردن جسد این قاتل همدستانی داشته و بخاطر اینکه پای کسی دیگر وسط نیاد بخاطر معاونت در قتل این بخش رو هیچوقت اشکار نکردن
قضات هم به این مساله قطعا واقف بودند ولی چون مدرک معتبر در دست نداشتند نتونستند اثباتش کنند
بنظر من خانواده قاتل باید خودشون رو مقصر بودن نه کسی دیگه ای رو
یه جوان 16 ساله بدون سابقه قبلی هیچوقت نمیتونسته اون جسد رو خودش بتنهایی ناپدیدکنه
جالبه جسد نیست (البته خبرا اینطور میگن) بعد طرف با یکسری حرف و مدارک ناقص متهم به قتل شده و اعدام هم شد چطور روز قیامت با این شک و تردید میخوان پاسخگوی کشتن یک فرد باشند خدا داند
خودش اولین بار اعتراف کرده که چطوری توی خونه کشتتش.....بعدا زده زیرش مدرکشم توی خونه شون پیدا کردن.
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
شما مثل اینکه البانی خیلی بهت خوش میگذره
طرف اعتراف کرده و گفته جسد رو داخل چمدان گذاشته و در کنار پارکی رها کرده
امثال شما همیشه طرف جنایتکار هستن و انگار نه انگار سال ها مادر اون دختر چه زجری کشیده
روزی ساکنان جانی البانی هم به سزای اعمالشون خواهند رسید
سلام دوستان گران مایه
به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری و نیز کسی که دکترای زبان و ادبیات پارسی داشته تا خشکی و بی احساسی ظاهری دانش حقوق را به لطافت ادبیات چاره سازد نکاتی چند برایتان بیان می دارم
نخست اینکه قصاص لازمه ی بقای جامعه انسانی است ( ولکم فی القصاص حیاه) با این همه دادار پاک ستوده صفات که رحمان و رحیم و است و فراتر از تصورات خام دست خامه به دستی همچون این بنده ی کمترین در بیانی شیوا اعلام می دارد که اگر گذشت کنید به تقوا نزدیک تر است
دو دیگر اینکه این دو نوجوان به میزان خود مرتکب تقصیر گشته اند از رفتن آن دخترک بی پناه به منزل جوانی که خود خطاست و نیز اقدام متعاقب آرمان مرحوم که حال مرتکب هر فعلی که گشته است و البته خدواند خود بهتر عالم است و ای کاش خانواده ی مقتول به این نکته توجه می نمودند مع الوصف تمام این افعال در سنین نوجوانی صورت گرفته که هنوز عقل آدمی به آن درجه از کمال نرسیده و چونان که جرم شناسان بیان می دارند معیار عامل به عنوان یکی از عوامل ارتکاب بزه که مربوط به حوزه سن افراد می باشد و بسیار جرم شناسان بر حساسیت های دوران نوجوانی تاکید دارند به وقوع پیوسته است و قطعا اگر در آن روز شوم این دو عزیز چند سالی بیشتر سن می داشتند شاهین قضا تقدیری دیگر...
سه دیگر اینکه سهم تقصیر والدین چه می شود پدر و مادر غزاله ی عزیز او را به سفری می برند و چنان که در این سالیان اخبار این پرونده را می خواندم در جریان ارتباطات او و آرمان بوده اند به لحاظ عرفی و نه شرعی آیا این امر پسندیده بوده است به همین نحو خانواده ی آرمان
چهار دگر اینکه عزیزی پرسیده بود اگر غزاله پیدا شود آن وقت چه خواهد شد ؟ هیچ رسوایی برای گروهی و عذاب وجدان برای گروهی و نهایتا پرداخت وجهی از باب دیه از بیت المال و دیگر هیچ واقعا هیچ
پنج دگر اینکه دوستان فرهنگی و خصوصا آنانکه اسم و رسمی به هم انداخته اند خواهش می کنم که دیگر هیچ گاه در علن و رسانه موضوع را بیان ننمایید شما گره بر گره می زنید باور عمیق دارم این پرونده اگر به رسانه ها نمی رفت فرجامی دگر داشت
شش دگر اینکه قضاوت نکنیم و در خوب و بد اخروی این دو نوجوان سخن نرانیم شاید کلام ما را اقوام و والدین این دو نوجوان بخوانند و فحاشی و ... سخن ما دلی را بشکند آن دو اینک در محضر پروردگاری هستند که رحمت واسعه اش را انتهایی نیست
هفت دگر اینکه در حدیثی خواندم که هیچ یک از شما دیگری را در کلامی و گناهی ملامت ننماید که خود از همان طریق امتحان خواهد و پناه بر خدایم از امتحان سخت و قضای سو ء
و در خاتمه تقاضای غفران و رحمت الهی برای آن دو نوجوان و آرامش و تفکر عاقبت بخیری برای همه ی شما عزیزان
دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای
فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد
با عرض سلام و ادب خدمت شما استاد محترم.ضمن بیان موافقت این بنده حقیر با فرمایشات جناب عالی لازم دیدم تا نکته ای را محضرتان عرض نمایم، و آن اینکه از اساتیدی همچون جناب عالی که دکترای زبان و ادبیات پارسی دارند بسیار بعید و دور از انتظار است که از واژگان عربی در گفتار و نوشتار استفاده نمایند، حال آنکه رسالت افرادی چون شما احیا و پاسداری از زبان پارسی و حذف واژگان عربی و غربی وبی اصالت پارسی است.با امید به اینکه جسارت این بنده حقیر را بپذیرید.باتشکر از شما و آرزوی موفقیت روز افزون تان ... یاحق
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
جناب سیاوش خود شما از سی واژه عربی استفاده کردهاید بعد توقع دارید دیگران از این واژگان استفاده نکنند. زبان عربی و فارسی قرنهاست که از واژگان همدیگر استفاده کردهاند. حتی فردوسی از صدها واژه عربی در شاهنامه استفاده کرده است. دیوان بزرگترین شاعران ایران یعنی خاقانی و نظامی و مولوی و سعدی و حافظ پر از واژگان عربی است.
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
موافق نکته پنجم فرمایشاتتون هستم بشدت استاد
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
قتل بدلیل خودخواهی قاتل و عدم توانایی در کنترل خشم اتفاق افتاده، می تونست بحق (یا به ناحق)، کار با دو تا سیلی تموم میشد و نه اینکه طرف رو بکشه و سرشو له کنه....
این قتل کاملا دانسته و در صحت عقل انجام شده و نتیجه خودخواهی بوده، هیچ کودکی نمی تونه مرتکب قتل بشه.
حق این بود که اعدام بشود که شد...
منتها سوال مهم اینه که چرا جسد کشف نشد.... یعنی کشف جسد و تحویلش به خانواده مقتوله مساله مهمی نبوده؟!
من نه میگم این حکم درسته و نه میگم اشتباهه. میگم ایکاش بجای اعدام حبس ابد بود
خداوند به هر دو خانواده صبر بده
نظرات دوستان رو مطالعه کردم و در تکمیل صحبت موافقان بگم که
اگه خانواده قاتل همه چیز رو شفاف و درست میگفت شاید میشد از قصاص فرزندشون گذشت کرد
نمیشود حقیقت رو مخفی کرد و بعد با ریش سفید و هنرمند و غیره بخشش خواست
نظر شخصی من اینه که در مفقود کردن جسد این قاتل همدستانی داشته و بخاطر اینکه پای کسی دیگر وسط نیاد بخاطر معاونت در قتل این بخش رو هیچوقت اشکار نکردن
قضات هم به این مساله قطعا واقف بودند ولی چون مدرک معتبر در دست نداشتند نتونستند اثباتش کنند
بنظر من خانواده قاتل باید خودشون رو مقصر بودن نه کسی دیگه ای رو
یه جوان 16 ساله بدون سابقه قبلی هیچوقت نمیتونسته اون جسد رو خودش بتنهایی ناپدیدکنه
طرف اعتراف کرده و گفته جسد رو داخل چمدان گذاشته و در کنار پارکی رها کرده
امثال شما همیشه طرف جنایتکار هستن و انگار نه انگار سال ها مادر اون دختر چه زجری کشیده
روزی ساکنان جانی البانی هم به سزای اعمالشون خواهند رسید
به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری و نیز کسی که دکترای زبان و ادبیات پارسی داشته تا خشکی و بی احساسی ظاهری دانش حقوق را به لطافت ادبیات چاره سازد نکاتی چند برایتان بیان می دارم
نخست اینکه قصاص لازمه ی بقای جامعه انسانی است ( ولکم فی القصاص حیاه) با این همه دادار پاک ستوده صفات که رحمان و رحیم و است و فراتر از تصورات خام دست خامه به دستی همچون این بنده ی کمترین در بیانی شیوا اعلام می دارد که اگر گذشت کنید به تقوا نزدیک تر است
دو دیگر اینکه این دو نوجوان به میزان خود مرتکب تقصیر گشته اند از رفتن آن دخترک بی پناه به منزل جوانی که خود خطاست و نیز اقدام متعاقب آرمان مرحوم که حال مرتکب هر فعلی که گشته است و البته خدواند خود بهتر عالم است و ای کاش خانواده ی مقتول به این نکته توجه می نمودند مع الوصف تمام این افعال در سنین نوجوانی صورت گرفته که هنوز عقل آدمی به آن درجه از کمال نرسیده و چونان که جرم شناسان بیان می دارند معیار عامل به عنوان یکی از عوامل ارتکاب بزه که مربوط به حوزه سن افراد می باشد و بسیار جرم شناسان بر حساسیت های دوران نوجوانی تاکید دارند به وقوع پیوسته است و قطعا اگر در آن روز شوم این دو عزیز چند سالی بیشتر سن می داشتند شاهین قضا تقدیری دیگر...
سه دیگر اینکه سهم تقصیر والدین چه می شود پدر و مادر غزاله ی عزیز او را به سفری می برند و چنان که در این سالیان اخبار این پرونده را می خواندم در جریان ارتباطات او و آرمان بوده اند به لحاظ عرفی و نه شرعی آیا این امر پسندیده بوده است به همین نحو خانواده ی آرمان
چهار دگر اینکه عزیزی پرسیده بود اگر غزاله پیدا شود آن وقت چه خواهد شد ؟ هیچ رسوایی برای گروهی و عذاب وجدان برای گروهی و نهایتا پرداخت وجهی از باب دیه از بیت المال و دیگر هیچ واقعا هیچ
پنج دگر اینکه دوستان فرهنگی و خصوصا آنانکه اسم و رسمی به هم انداخته اند خواهش می کنم که دیگر هیچ گاه در علن و رسانه موضوع را بیان ننمایید شما گره بر گره می زنید باور عمیق دارم این پرونده اگر به رسانه ها نمی رفت فرجامی دگر داشت
شش دگر اینکه قضاوت نکنیم و در خوب و بد اخروی این دو نوجوان سخن نرانیم شاید کلام ما را اقوام و والدین این دو نوجوان بخوانند و فحاشی و ... سخن ما دلی را بشکند آن دو اینک در محضر پروردگاری هستند که رحمت واسعه اش را انتهایی نیست
هفت دگر اینکه در حدیثی خواندم که هیچ یک از شما دیگری را در کلامی و گناهی ملامت ننماید که خود از همان طریق امتحان خواهد و پناه بر خدایم از امتحان سخت و قضای سو ء
و در خاتمه تقاضای غفران و رحمت الهی برای آن دو نوجوان و آرامش و تفکر عاقبت بخیری برای همه ی شما عزیزان
دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای
فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد
این قتل کاملا دانسته و در صحت عقل انجام شده و نتیجه خودخواهی بوده، هیچ کودکی نمی تونه مرتکب قتل بشه.
حق این بود که اعدام بشود که شد...
منتها سوال مهم اینه که چرا جسد کشف نشد.... یعنی کشف جسد و تحویلش به خانواده مقتوله مساله مهمی نبوده؟!