این دیگه چه مسخره بازیه فقط قیمت تولیدکننده باشد!!! اگر قیمت مصرف کننده نباشد اونوقت هر کسی هر قیمتی دلش میخواد میده و وقتی میریم خرید نمی دونیم چه قیمتی باید بخریم !!!
درج قیمت تولید بسیار کار درست و دیرهنگامی هست
سود هم باید عدد ثابت برای همه اقلام مشخص باشد بازه بین دو عدد خودش مشکل سازه عدد سود معین و قطعی باشدچه اشکال داره مثلا همه 15درصد سود روی قیمت تولید کننده معین شود.
در مورد کرایه حمل میانگین عددی را معلوم کنند حالا یکی ممکنه کمتر باشه یکی بیشتر بهر حال وقتی همه اجزاء و اعداد معین باشه فروشنده نمی تونه سود جویی از جیب مشتری داشته باشه. یا به همین سود منصفانه رضایت میده یا به تغییر شغل فکر میکنه.
برلی اخذ مالیات هم اتفاقا شفاف بودن اعداد خیلی بهتر وسریعتر کارها انجام میشه
گرانی اعصاب همه را خورد کرده. هر کس به دنبال راهی برای مقابله با گرانی هستش. هر کاری بکنید راه دور زدنشو پیدا میکنن. از ما گفتن بود. ما به وضعیتی رسیده ایم که برگشت ناپذیره. ریکاوری نداره. هر جا رو درست بکنی از یجای دیگه میزنه بیرون. چون جزییات زیاد شده. و کوچکترین خللی به جزییات وارد بکنی، راه دورزدن باز میشه. برای کنترل کامل بر جزییات هم، جزییات دیگه ای سرباز میکنه و این تسلسل ادامه داره.
یه احساس نا امنی ایجاد شده است در بین مردم. در رابطه با کمبود کالاهای اساسی مانند منزل خودرو . رو همین حساب میبینی مغازه دار روی یک کالای 40 هزار تومنی 35 هزار سود میکشه و اگه مشتری مهلت بده یه 10 15 هزار تومنی هم در سرجمع زدن به مشتری میدن.
شاید برای دولت خوب است و برای دریافت مالیات خوب است
اما برای مصرف کننده هیچ خوب نیست چون هیچ راهکاری برای مشخص کردن قیمت مصرف کننده نیست
من مصرف کننده از کجا بدانم این ماست و پنیر از تبریز آمده یا از زنجان هزینه های حمل نقل چقدر است و سایر هزینه هایی که لحاظ می شود چقدر است مغازه دار هرچه بگوید باید پرداخت کنم
اتفاقا برای مصرف کننده بسیار عالی هست
اگر نقصی هست باید اون نقص رو برطرف کرد و نباید کل موضوع را خط بطلان کشیدید.
برای حمل ونقل خوبه یک عدد میانگین معین واعلام شود و این عدد لااقل 6 ماه ثابت باشد
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
پوشاک چی پس . کاپشن 150000 تومان بود حالا شده1000000 تومن. کفش 90000 تومن بود حالا شده 600000 تومن
مرد حسابی برو سوپر مارکت اینو بهشون بگو تا از خجالتت در بیان
ناشناس۹
۱۰:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
از وزارت صمت و دادگستری بخصوص جناب اژه ای تقاضا داریم به قیمت ماشین آلات سنگین چینی و وارداتی ورود کنن و جلوی اجحافی که در حق رانندگان این قشر مظلوم صورت میشود را بگیرند .وارد کنندگانی که به صوزت انحصاری این کار را انجام میدهند ماشین آلاتی که شاید قیمت تمام شده آن برایشان کمتر از یک میلیارد شود در حال حاظر تا چهار و نیم میلیارد به مردم میفروشند .گذشته از اقساطی که به صورت لیزینگ به ماشین میبندند و حتی قیمت ماشین چینی را با وام لیزینگی تا شش میلیارد میبرند .آخر این کجای عدالت است که با مبلغ پیش خرید خریداروسیله را خریداری و با تحویل وسیله به خریدار تا ده برابر قیمت خرید وسیله رابه خریدار تحویل میدهند .فقط و فقط به خاطر انحصاری که در دست انها میباشد
سود هم باید عدد ثابت برای همه اقلام مشخص باشد بازه بین دو عدد خودش مشکل سازه عدد سود معین و قطعی باشدچه اشکال داره مثلا همه 15درصد سود روی قیمت تولید کننده معین شود.
در مورد کرایه حمل میانگین عددی را معلوم کنند حالا یکی ممکنه کمتر باشه یکی بیشتر بهر حال وقتی همه اجزاء و اعداد معین باشه فروشنده نمی تونه سود جویی از جیب مشتری داشته باشه. یا به همین سود منصفانه رضایت میده یا به تغییر شغل فکر میکنه.
برلی اخذ مالیات هم اتفاقا شفاف بودن اعداد خیلی بهتر وسریعتر کارها انجام میشه
اما برای مصرف کننده هیچ خوب نیست چون هیچ راهکاری برای مشخص کردن قیمت مصرف کننده نیست
من مصرف کننده از کجا بدانم این ماست و پنیر از تبریز آمده یا از زنجان هزینه های حمل نقل چقدر است و سایر هزینه هایی که لحاظ می شود چقدر است مغازه دار هرچه بگوید باید پرداخت کنم
اگر نقصی هست باید اون نقص رو برطرف کرد و نباید کل موضوع را خط بطلان کشیدید.
برای حمل ونقل خوبه یک عدد میانگین معین واعلام شود و این عدد لااقل 6 ماه ثابت باشد