کجای دنیا بابت خرید سمند 11000 دلار پول می دهند؟
کجای دنیا برای خرید دنا 18000 دلار پول می دهند؟
کجای دنیا برای فروش خودرو قرعه کشی می کنند؟
انحصار در انحصار در انحصار
خیر زیر سر ما مردم هست که برای همینها صف می کشیم اگر مثل دفعه قبل در دولت روحانی همه دست از خرید می کشیدند مشکلات کمتر می شد
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مشکل نه تو تولید بیشتر هست و نه واردادت اونایی که سنگ واردات رو به سینه میزنند اقازاده و سرمایه دارند میخوان ماشینهای لوکس و به روز رو با قیمت ارزان از طریق کانالهایی که دارن بخرند چند سال سوار شن بعد با چند برابرقیمت هم بفروشند
از نظر تولید هم سالی حدود یک میلیون تولید میشه هیچ خودرویی هم اسقاط نمیشه تازه خودروهای تصادفی هم با مهارت!درست میکنند دوباره میاد تو خیابونا
مشکل اصلی حرص و طمع ما مردم وسود جویی دلال وسرمایه دار هاست همه مقصریم وقتی من میبینم همسایم چهار تا ماشین صفر تو پارکینگ خونش هست میگم منم برم بخرم
اگه همه برای کار وزحمت وپولمون ارزش قائل باشیم به هرچیزی با هرقیمتی پول نمیدیم
ناشناس نمیدانی حرف نزن یقینا و به خدا قسم همان پستهایی که خودروسازی را در دست دارند دیدشان همچون دوست تویوتا فقط تولیدش نزدیک به ده تا پانزده ملیون است یعنی کشورت تا صد سال آینده هم با طرز تفکر تو و امثال تو در خواب هم نمیبیند.
بختیاریان
۱۹:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا مشکل اصلی اینهمه آشفتگی خودرو مردم بیچاره نیستند هم تولید اندک و پایین و نداشتن تولید خوب و انبوه و رباتیک و گسترده است و هم واردات کم و نبود رقابت در خودروسازان و نبود قطبهای خودروسازی و نبود تولید خودروها و خودروسازان دیگر همچون برقی و گازی و گازوییل و هیدروژنی و هیبرید و...است.
تولید ما در حد کم و افتضاح است عزیز .
این را بدان خیابانها خیابان نیستند و شهرها هم شهر نیستند و گر نه هیچ ایرادی ندارد هر خانواده ایرانی دو خودرو هم داشته باشند منتها خودرو پاک.
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.مشکل اصلی کاهش تولید و عرضه و احتکار خودرو توسط خودروسازان حلبی هست از طرفی از سال97 دوران اصلاحات به طور کامل جلوی واردات را گرفتند تا بازار کاملا انحصاری درست کنند و قیمتهارو چند برابر گران کردند،واردات سالانه یک میلیون خودروی ارزان و باکیفیت و با تعرفه گمرکی فقط دو درصد باید برای عموم مردم ایران ازاد باشد تا شاهد عدالت و شکستن انحصار باشیم.باتشکر
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه خودرو برای بسیارز از ما نردم آرزو شده حتی خیلی هت که خودرو کهنه و مستعمل دارند توان خرید خودرو نو را هم ندارند
آقای ریسی هم ناتوان است شانس بد و لعنتی ما مردم هر کی به خودروسازان میرسه ،بدجور مهار میشه و یا مهارش میکنند.دود و بخاری از این ریسی هم بلند نخواهد شد.
ajk
۱۲:۴۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
جوان ها چاره ای ندارند باید آنقدر اسم بنویسند تا یک زمان در قرعه کشی برنده شوند ولی من بازنشسته که بیش از 20 مرحله ثبت نام کردم معلوم نیست تا کی زنده باشم. در هر زمینه دیگری هم که فکر کنید مشکلاتی به همین شکل هست.به خدا همگی دسته جمعی داریم به سمت دیوونه شدن میریم با این اوضاع. آیا کسی به فکر این مردم بیچاره هست؟
دوست عزیز انشالله که اسم شما هم در میاد و صلحب ماشین میشید، مسئولین به گوش باشن که حساب کتابی هم هس و خدا از حقالناس نمیگذره
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
کدوم قرعه کشب دلت خوشه،در قرعه گشی برنده شدم ده ماه پیش و شصت و شش میلیون ریختم به حساب و دو هفته پیش برایم دعوت نامه امد که باید صد و چهار میلیون پرداخت کنی ،زنگ زدم به پشتیبانی سایپا گفتم سود مشارکتم چی ،با پوزخند گفت سود مشارکت ندارین که،من هم نتونستم پول رو جور کنم و ماشین رو تحویل بگیرم.
اینها دادند هی قیمت کارخانه رو بیشتر می کنند تا به بازاری که دست خودشان است برسد نه برعکس.
امید
۱۲:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اقتصاد کشور ما توسط دلالان به اسارت گرفته شده .البته این دلالان همگی توسط اشخاص قدرتمند و پرنفوذ حمایت و ساپورت میشوند.
از شکر و تخم مرغ و پیاز گرفته تا خودرو " توسط دلالان تعیین قیمت میشود
نشانه اقبصاد بیمار همینه // نشانه حمایت بیجا و اشتباه از تولید همینه
واردات ازاد بشه // خودرو ساز هم تولیداتش را به قیمت تمام شده و باسود منطقی بفروشه
زمان قدیم پیکان قیمت خودش را داشت // بنز و BMW هم قیمت خودش را داشت // کارخانه پیکان هم ورشکست نمیشد
کجای دنیا برای خرید دنا 18000 دلار پول می دهند؟
کجای دنیا برای فروش خودرو قرعه کشی می کنند؟
انحصار در انحصار در انحصار
از نظر تولید هم سالی حدود یک میلیون تولید میشه هیچ خودرویی هم اسقاط نمیشه تازه خودروهای تصادفی هم با مهارت!درست میکنند دوباره میاد تو خیابونا
مشکل اصلی حرص و طمع ما مردم وسود جویی دلال وسرمایه دار هاست همه مقصریم وقتی من میبینم همسایم چهار تا ماشین صفر تو پارکینگ خونش هست میگم منم برم بخرم
اگه همه برای کار وزحمت وپولمون ارزش قائل باشیم به هرچیزی با هرقیمتی پول نمیدیم
تولید ما در حد کم و افتضاح است عزیز .
این را بدان خیابانها خیابان نیستند و شهرها هم شهر نیستند و گر نه هیچ ایرادی ندارد هر خانواده ایرانی دو خودرو هم داشته باشند منتها خودرو پاک.
اینها دادند هی قیمت کارخانه رو بیشتر می کنند تا به بازاری که دست خودشان است برسد نه برعکس.
از شکر و تخم مرغ و پیاز گرفته تا خودرو " توسط دلالان تعیین قیمت میشود
واردات ازاد بشه // خودرو ساز هم تولیداتش را به قیمت تمام شده و باسود منطقی بفروشه
زمان قدیم پیکان قیمت خودش را داشت // بنز و BMW هم قیمت خودش را داشت // کارخانه پیکان هم ورشکست نمیشد