خداوند قسم خورد برای پیغمبرش که کوچکترین تغییری در قرآن به وجود نمی آید ، روی چه اصلی شما می گویید قرآن تغییر کرده . بله دین تغییر می کند از بس در آن انحرافات و دست برده میشه ولی قرآن تغییر نمی کند .
سئوال ؟؟؟؟
اگر برای ظهور ، دنیا را باید ظلم فرا گیرد پس حکومتهای دینی و معنی ولایت چیست؟؟؟؟
سئوال ؟؟؟؟
در روایات مهدی عج بدست زنی کشته می شود ، نتیجه اینکه ؛ ظلم جدیدی آغاز می گردد!!!!
ابوالفضل عزیزی
۱۳:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام
در جواب آقای مرتضی
ببینید برای ضهور لازم هست که شیعیان واقعا درک کنند امام زمان ندارند و این تبدیل به دغدغه برایشان شود
خب ،ما یا باید خودمان به این سطح فهم و شعور برسیم
یا خداوند به ما میفهماند، یعنی از ظلم کردن ظالمان به ما جلوگیری نمیکند تا ما به تنگنا بیفتیم و امام زمانمان را بخوانیم و درک کنیم بدون او شرایط دشوار است
جواب سوال دوم
خیر ظلم جدید آغاز نمیشود
بعد از امام زمان رجعت حاصل میشود یعتی بعد امام زمان ،امام علی بعد از او امام حسن و...تا امام حسن عسکری و بعد نوادگان امام زمان
از شما متشکرم که حضور فعال دارید .
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
انشاالله انشاالله انشاالله
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
السلام علی المهدی الذی وعدالله به الامم.
یا صاحب الزمان دنیا به سمت ناآرامی میره با اذن خداوند متعال ما را یاری کن.ما غیر خدا و شما کسی نداریم.
سلام ، همه ی پیامبران برای اعراب نیامده اند ، حضرت موسی علیه السلام و خیلی پیامبران دیگه مثلاً برای عبرانی ها آمده اند . زبان عبری نشنیده آید ، یهودیان عبری هستند .
مهدی عبادی
۲۲:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
طبق آموزه های اسلامی همه امت ها پیامبر داشته اند
« و ان من امّة الا خلا فیها نذیر؛ در هر امتی نذیر و هشدار دهنده ای وجود دارد».
نیز:« لقد بعثنا فی كلّ أمة رسولاً أنِ اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت؛ در هر امتی پیامبری فرستادیم (تا به مردم بگویند) كه خدا را بپرستید و از بت دوری كنید ».
در هر حال اگر در قرآن مجید، تنها نام عدّه معدودی از پیامبران بزرگ برده شده؛ بدین معنا نیست كه تعداد ایشان منحصر به همین افراد است؛ بلكه در خود قرآن تصریح شده كه بسیاری از پیامبران بودهاند كه نامی از ایشان در قرآن به میان نیامده:
« و رسلاً لم نقصصهم علیك؛ پیامبرانی كه داستان آن ها را برایت بازگو ننمودیم ».
اتفاقا برخی از روایات به نوعی موید همین مطلب است، چنان كه در برخی روایات از علی علیه السلام نقل شده كه خداوند پیامبری را مبعوث كرد كه سیاه پوست بوده و داستان آن به ما نرسیده است.
بنابراین نمی توان گفت كه همه 124 هزار نفر پیامبر در یک منطقه خاص ظهور نمودهاند.
بهرام
۱۶:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج خدایا به حق اهلبیت ومظلومییتشان آقای عالم هستی مهدی زهرارابفریادمان برسان گناه وظلم عالم را گرفته
اگر برای ظهور ، دنیا را باید ظلم فرا گیرد پس حکومتهای دینی و معنی ولایت چیست؟؟؟؟
سئوال ؟؟؟؟
در روایات مهدی عج بدست زنی کشته می شود ، نتیجه اینکه ؛ ظلم جدیدی آغاز می گردد!!!!
در جواب آقای مرتضی
ببینید برای ضهور لازم هست که شیعیان واقعا درک کنند امام زمان ندارند و این تبدیل به دغدغه برایشان شود
خب ،ما یا باید خودمان به این سطح فهم و شعور برسیم
یا خداوند به ما میفهماند، یعنی از ظلم کردن ظالمان به ما جلوگیری نمیکند تا ما به تنگنا بیفتیم و امام زمانمان را بخوانیم و درک کنیم بدون او شرایط دشوار است
جواب سوال دوم
خیر ظلم جدید آغاز نمیشود
بعد از امام زمان رجعت حاصل میشود یعتی بعد امام زمان ،امام علی بعد از او امام حسن و...تا امام حسن عسکری و بعد نوادگان امام زمان
از شما متشکرم که حضور فعال دارید .
یا صاحب الزمان دنیا به سمت ناآرامی میره با اذن خداوند متعال ما را یاری کن.ما غیر خدا و شما کسی نداریم.
اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ وَرَبَّ الْکُرْسِیِّ الرَّفیعِ وَرَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَمُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْأِنْجیلِ وَالزَّبُورِ وَرَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ وَمُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ وَرَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ وَالْأَنْبِیآءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ وَبِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ وَمُلْکِکَ الْقَدیمِ یا حَیُّ یا قَیُّومُ اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذی اَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ وَبِاسْمِکَ الَّذی یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْأخِرُونَ یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَیٍّ وَیا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَیٍّ وَیا حَیّاً حینَ لا حَیَّ یا مُحْیِیَ الْمَوْتی وَمُمیتَ الْأَحْیآءِ یا حَیُّ لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِیَ الْمَهْدِیَّ الْقآئِمَ بِاَمْرِکَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ و عَلی ابآئِهِ الطّاهِرینَ عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فی مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها سَهْلِها وَجَبَلِها وَبَرِّها وَبَحْرِها وَعَنّی وَعَنْ والِدَیَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَمِدادَ کَلِماتِهِ وَما اَحْصاهُ عِلْمُهُ وَاَحاطَ بِهِ کِتابُهُ اَللّهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فی صَبیحَةِ یَوْمی هذا وَما عِشْتُ مِنْ اَیّامی عَهْداً وَعَقْداً وَبَیْعَةً لَهُ فی عُنُقی لا اَحُولُ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَداً اَللّهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَاَعْوانِهِ وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ اِلَیْهِ فی قَضآءِ حَوآئِجِهِ وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ وَالْمُحامینَ عَنْهُ وَالسّابِقینَ اِلی اِرادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ اَللّهُمَّ اِنْ حالَ بَیْنی وَبَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذی جَعَلْتَهُ عَلی عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَاَخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً کَفَنی شاهِراً سَیْفی مُجَرِّداً قَناتی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعی فِی الْحاضِرِ وَالْبادی اَللّهُمَّ اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ وَاکْحَلْ ناظِری بِنَظْرَةٍ منِّی اِلَیْهِ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَاَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَاسْلُکْ بی مَحَجَّتَهُ وَاَنْفِذْ اَمْرَهُ وَاشْدُدْ اَزْرَهُ وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَاَحْیِ بِهِ عِبادَکَ فَاِنَّکَ قُلْتَ وَقَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ اَیْدِی النّاسِ فَاَظْهِرِ الّلهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّی بِاسْمِ رَسُولِکَ حَتّی لا یَظْفَرَ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْباطِلِ اِلاَّ مَزَّقَهُ وَیُحِقَّ الْحَقَّ وَیُحَقِّقَهُ وَاجْعَلْهُ اَللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَمُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ اَحْکامِ کِتابِکَ وَمُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ اَعْلامِ دینِکَ وَسُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَاجْعَلْهُ اَللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِن بَاْسِ الْمُعْتَدینَ اَللّهُمَّ وَسُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ بِرُؤْیَتِهِ وَمَنْ تَبِعَهُ عَلی دَعْوَتِهِ وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ اَللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ اِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَنَریهُ قَریباً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان.
« و ان من امّة الا خلا فیها نذیر؛ در هر امتی نذیر و هشدار دهنده ای وجود دارد».
نیز:« لقد بعثنا فی كلّ أمة رسولاً أنِ اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت؛ در هر امتی پیامبری فرستادیم (تا به مردم بگویند) كه خدا را بپرستید و از بت دوری كنید ».
در هر حال اگر در قرآن مجید، تنها نام عدّه معدودی از پیامبران بزرگ برده شده؛ بدین معنا نیست كه تعداد ایشان منحصر به همین افراد است؛ بلكه در خود قرآن تصریح شده كه بسیاری از پیامبران بودهاند كه نامی از ایشان در قرآن به میان نیامده:
« و رسلاً لم نقصصهم علیك؛ پیامبرانی كه داستان آن ها را برایت بازگو ننمودیم ».
اتفاقا برخی از روایات به نوعی موید همین مطلب است، چنان كه در برخی روایات از علی علیه السلام نقل شده كه خداوند پیامبری را مبعوث كرد كه سیاه پوست بوده و داستان آن به ما نرسیده است.
بنابراین نمی توان گفت كه همه 124 هزار نفر پیامبر در یک منطقه خاص ظهور نمودهاند.
الهم عجل لولیک الفرج