نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ما یه ستوان دو داشتیم تو یگان ویژه سربازا رو کتک میزد به بدترین شکل ممکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کادری ها اتاق هاشون بخاری داشت ولی سربازا نداشتن.قرار بود رییس برا سربازا بخاری بیاره که جانشین رییس که یه سرگرد بود نزاشت و گفت سرباز پررو میشه .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو شرجی ۱۰۰ درصد کولر اتاق ما که ۳ نفر بودیم رو با کولر اتاق خودش عوض کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه جنگ بشه همین کادری های تنبل فرار میکنن و باز سرباز باید بره خط مقدم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
این رو من به چشم دیدم که از هر چی نظامی و نظامی گری هست،بیزارن.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اون که صددرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
شاید اون چهارتا سرباز اذیتش کردن اینم اونارو کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا سریع به مقتولین لقب شهید دادند وقتی انگیزه‌ی قتل مشخص نیست ؟ شاید اصلا قاتل توسط مقتولین مورد آزار جنسی قرار گرفته باشه و شایدهای دیگر ولی نباید عجولانه واژه مقدس شهید به هر کسی داد
United States of America
یاسر
۱۳:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
در این که کار این سرباز بسیار ناشایست بوده به هر دلیل یا بهانه ای ، ولی بعضی از سرباز ها به خاطر این که خیلی ناز نازی بزرگ شدن تاب و تحمل خدمت رو ندارن ، و در مقابل دستورات پر رویی میکنن ، سربازی اجباری باید برداشته بشه چون همه در رفتن به خدمت یکسان نیستند و بعضی ها از پول یا رانت استفاده میکنن برای فرار از خدمت ، شوخی های و تمسخر هم خدمتی ها تو پادگان ، کار بسیار خطرناکیه و منجر به همچین فاجعه هایی میشه چون همه یه شرایط نیستن و ممکنه یه نفر از لحاظ روحی بسیار ضعیف باشه . در آخر با خانواده های داغدیده تسلیت میگم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
برادر بنده سرباز مشهد تو راهور بود, یکجا انداختید که ایشان تعریف میکرد حتی یک سوپری نداشت, مامور کشت از یگان مربوطه هم چون کادری بود محل سرباز نمی داد, ارمان های امام (ره) چنین هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
سیروس ایمان
۱۲:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
س بازیه خونه خاله که نیست باید آماده شی برا روزهای سخت. کاریها هم حداقل دوبرابر خدمت شما توالت شستن، جارو زدن. قرار نیست 30سال این کار را بکنن. تربیت ها بد شد و الا الان پادگان‌ها شدن مهد کودک، سربازان همه شل و ول، س پست خواب، عقده ای شماها هستید که می گید کادرها حقوق مفت می گیرن، اگه تخم لای پاهات هست 2 سال خدمت را مثل مرد انجام می دادید با همه کم و کاستی هاش، یه مشت سوسول و بچه ننه واقعا ما کاریها داریم با طرز فکر و اعمال جوانهای این دوره زجر می کشیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۲:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اولا ادب داشته باش.دوما ما رفتیم خوب هم رفتیم.تو یکی از جزایر دورافتاده و محروم.مثل بعضیا بغل خونه مون نبودیم که بیایم بگیم به به عجب چیزیه سربازی.ولی وقتی برگشتیم دیدیم شاد رفتیم و با یه روحیه داغون و شخصیت شکسته و غرور له شده برگشتیم و فهمیدیم دو سال از عمرمون که خیلی کارها میشد داخلش انجام بدی دود شده رفته.عقل هم خوب چیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۱:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
واااااای خدای من چقدر غلط املایی داری مسئول 1بخش از صداو سیما خدا به داد ما برسه که تو وامثال تو مسئولای ما هستید
والله اگه من توی پادگانی که شما خدمت کردی واین وضع سوادتوادم باسواده انگشتاتو قطع میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
حانم این اقا مسخره کرده عمدا اینگونه نوشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ناذنین خانیم
اطفاقا خیلی درصت نوشتم کجای کامنط من قلط بود درذمن من مدیریکی از شبکه های سدا وصیما هستم قرارنیصت من کارکنم من دصتور میدم من دردانشگاه تدریص میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اقای سربازسابق داری دروغ میگی سربازی همه باید بیان پدرمن رفته پدربزرگ من رفته من هم رفتم اقای سرباز سابق چرا الکی بدون دلیل صحبت میکنی مگردرادارات دیگر کارمندان اون اداره جارو یا دستشویی میشورن که کادر مملکت بیا د اینکارو بکنه بعدش مگر کارکنان کادر محل زیستشون پادگانه..بیان جارو کنن اقای سرباز سابق خیلی از پرسنل کادر دارن الان تو مرز همراه با کارکنان وظیفه از مرزها حراست میکنن اقای سرباز سابق تا دشمن نیایددردوازهای شهر کسی قدر کارکنان نیروهای مسلح را نمیداندتوداری دم از قیامت میزنی مگرتو کی هستی که کلیه کارکنان کادررا گناه کار تشخیص داده....اقای وظیفه سابق حاضر قسم بخورم تو ازان دسته از سربازها بودی که تنبل وتن پرورنفری بودی که حتی توانایی شستن جورابات ندارید...قانون مشخص کرده کی نظافت بکنه کی راننده تانک باشه کی توپچی باشه کی فرمانده باشه پادگان محل زیست استراحت سربازه باید سرباز نظافت بکنه...بعدم کارکنان کادر مثل فرزندخودشون با سربازها رفتار میکنن ودر پادگان بازرسی وحفاظت هست کسی جرات ندارد به سرباز توهین بکند....اقای وظیفه سابق طرز فکرت مثل پیرمردهای البانی نشین هست...دروغ های فضای مجازی درمغزقلب وانسانیتت تاثیرگذاشته...ودرپایان از خداوند میخوام که تمام جوان های سرزمینم عاقبت بخیر بشن ودیگرشاهد این گونه حوادث نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
نمی‌خواستم بگم اما مجبورم کردی.من لب مرز بودم،مرز آبی.از ۷ صبح پست میدادم،کار اداری انجام میدادم،ظرف می شستم،توالت می شستم،غذا میگرفتم،نامه این طرف و اون طرف می بردم،تلفن جواب میدادم،درخت هرس میکردم،کار فنی میکردم و....... .کادری هم میخورد و می خوابید و دستور میداد.آره،کادری داره با خوردن و خوابیدن از مرز حراست می‌کنه.میگفتن ما اگه هیچ کاری هم نکنیم همین که فقط اینجا حضور داریم باعث میشه حقوق مون حلال باشه.خودتون تا تهش رو بخونید. پس حرف تون رو اول بفهمید بعد بزنید.مشکل اینجاست که قانون ایراد داره و باید قانونی که شما بهش اشاره می کنید رو به کثافت و نجاست کشید.
United States of America
یاسر
۱۳:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز سابق داره واقعیات رو میگه ، با تمام ارادتی که به محافظان امنیت دارم . من نمیدونم امثال شما تا کی میخواید سرتون رو مثل کبک کنین تو برف ، دو سال از بهترین سالهای یک جوون توی سربازی داره تلف میشه با کارهای بیهوده و خسته کننده ، اگه این کارهایی که سربازا تو پادگان انجام میدن ، شما میگید برای خودسازیه ، بی زحمت همین کادریا هم وظیفشونه جایی که کار میکنن و نظافت کنن تا به مرحله خودسازی برسن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به سرباز سابق
دوست عزیز نگهبانی دادن وظیفه کادر نیست حفظ اماکن پادگان برعهده سربازان هست اگر قراربراین باشد کادر نگهبانی بدهد ومحوطه پادگان را جارو بزند بفرمائید شما که گفتید اعتدال رورعایت کنیم وظیفه سرباز درپادگان چیست؟ نکنه توقع داری کادر بیاید دستشویی وظرف غذای شماهارا بشورد ویا محوطه را جارو بزند درقانون نیروهای مسلح وظیفه کادر مشخص ووظیفه سربازان هم مشخص هست ازانصاف هم دور نشویم الان درهمه پادگانها بهترین وبا کیفیت ترین غذارا برای سربازان سرو میکنند بعدش هم توقع نداری که هرروز جوجه کباب ومرغ تقدیم شما کنند بله اگر بودجه درحدی بود که هرروز به سربازان مرغ وجوجه بدهند قطعا اینکاررا میکردند وضمنا وظیفه سربازان تحمل سختی هاهست نه جای استراحت ولمیدن سرباز باید بداند وبتواند ظروف غذای خودشرا بشورد ومحل زیست خودش را تمیزکند وبرای حفظ بیت المال درپادگان نگهبانی بدهد وگرنه نمیگفتن سربازی میگفتن دوسال بروید اردوی شبانه روزی الان خدمت سربازی نسبت به سالهای اول انقلاب بمراتب بهتر شده است چون حتی المقدور این امکانات را نیروهای مسلح فراهم اورده است که هرسربازی دراستان خودش ویا استان همجوار خدمت کند واالان سربازان ما درپادگانهای ارتش تکریم میشونددوست عزیز بنظرشما کاریک کادری کارراختی هست نه اینگونه تصور نکن شاید تو ظاهر قضیه را میدیدی یک کادر ارتش دربست دراختیار فرماندهان پادگانها هستنددرمقابل مردم مسئول هستند تا امنیت مرزهای زمینی وهوایی ودریایی را حفظ کنند الان طوری صحبت میکنی که انگار دردوسال خدمت دربطن کاری نیروهای مسلح بودی بهرحال این وظیفه سرباز هست که پادگان را جارو بزند فضای سبز را نگهداری کند محیط زیست خودش را تمیزنگه دارد ودرمقابل کمک کار بعضی از امور ارتش ویا نیروهای مسلح باشد قطعا سربازان زیر مدرک لیسانس رادراموراداری استفاده نمیکنند مگر ابدارچی ونظافتچی انشالله زمانی برسدهرکسی درچارچوب وظانفش کارکند ونق نزند بله وظیفه اصلی یک فرمانده پادگان این هست اول به وضعیت روحی واخلاقی همکاران کادر ووظیفه خود دقت کند ونسبت به مشکلات انها درحدتوان تلاش کند تا رفع شود واین دلیل نمیشود اگر سربازی نشد روز مشخص مرخصی بگیرد خودکشی ویا همکارانش را مضروب کند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز نه تنها زیر پای خودش رو جارو می‌کنه و ظرف خودش رو هم می شوره بلکه ظرف کادری رو هم می شوره و زیر پاش رو هم جارو می‌کنه.نه تنها غذای خودش رو تهیه می‌کنه غذای شما رو هم تهیه می‌کنه.تعریفت از وظیفه چیه برادر؟وظیفه اون چیزی هست که شما مشخص میکنید.قانون؟قانون؟قاااااانون؟هه،چه کلمه‌ی غریب و خنده‌داری.قانونی که میگه سرباز به جرم پسر بودن و ایرانی بودن باید ده برابر شما کار کنه و یک دهم شما حقوق بگیره قانونه؟این قانون و نویسنده‌ش و مطیعش رو باید به کثافت و نجاست کشید.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۱:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کادری هایی که دارن یقه شون رو جر میدن و میگن سرباز برای دفاع از وطن موظفه به صورت رایگان پادگان و توالت تمیز کنه و ظرف بشوره چرا بخاطر دفاع از وطن حقوق میگیرن؟دفاع از وطن واجب تره یا پول؟اصلا چرا تمام طول خدمت شون رو اندازه‌ی حقوق سرباز،حقوق نگیرن؟دفاع از وطن واجب تره یا پول؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو واقعا احمقی تو هم مثل این سرباز روانی هستی باشه کادری مفت برای دفاع از وطن خدمت کنند تا تو گشاد گشاد توخیابون جیب بری کنی
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا حرف حق رو بر نمی‌تابید؟مشخصه کادری هستی و عین همین رفتار رو داخل پادگان با امثال من داشتی.خوبه که شخصیت تون رو مردم ببینن و بشناسن.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
احمق جان ما میگیم اگه سرباز داره پا به پای کادری و بیشتر از اون کار می‌کنه و از جون مایه می‌ذاره به اندازه‌ی کادری حقوق بگیره،به اندازه‌ی کادری امکانات داشته باشه،به اندازه‌ی کادری احترام و مرخصی داشته باشه و....... .مشکل اینجاست که توی کله پوک تون کردن که سرباز نوکر شماست.این شده عقیده تون و هر حرفی که مخالفش باشه آتیش تون میزنه.آره مشکل اینجاست احمق جان.
#کار این سرباز قابل دفاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ به سرباز سابق
باشه میگم از فردا به سربازان خونخ سازمانی بدهند زیرپایشان ماشین پژوپارس وبایک راننده اصلاچطوره بگم فرمانده پادگان صبج بخ صبح بیاد دنبالت با سلام وصلوات ببره پادگان اگر درپادگان دوست داشتی یک چای دم کن اگه دوست نداشتی اونجا بشین کادرها توروباد بزنند تا نفست بند نیادکلا سربازی را باید با کادرها جایشان را عوض کنیم که مبادا خودکشی کنی ویا چند نفرروبکشی ایکاش امثال شماها خودکشی کنند بهتره تا چندتا سرباز را بکشن بود ونبود شمابرای کشورتوفیری نداره اگر زنده باشین بجز هزینه روی دست دولت کاری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۸:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خدا رو شکر که مردم دارن می بینن.همین دیگه،کینه‌ی عمیق تون نسبت به سرباز جماعت شدیدا هویداست.مگه سرباز آدمه که حقوق بگیره؟مگه آدمه که نیاز به غذا و استراحت داشته باشه؟مگه آدمه که پوشاک و استحمام بخواد؟مگه آدمه که شأن و شخصیت داشته باشه؟آره کادری محترم.شما درست میگید.هیهات از قیامت تون.هیهات.......
Germany
7891
۱۱:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرباز شهید قاسم سلیمانی. نه سپهبد نه گروهبان. روی مزار نوشته سرباز. این یارو شیشه کشیده بوده و دست نجسش رو روی ماشه فشار داده بوده. وگرنه صدام هم اینقدر ولدالچموش بود که تا لحظه اخر از خودش دفاع میکرد و زیر بار حرف حق نمیرفت. یه موضوع هم راجع به فریدون فرخزاد بگم: رادیو فردا برای سالمرگش تعزیه راه انداخته. میگه ایران باید جوابگو باشه. ولی نمیگه این فرخزاد یه خلبان ایرانی رو به نام محمدی که برادرش هم رفیق گرمابه و گلستان فرخزاد بوده از توی اردوگاه اسرا ازاد کرده و به بیرون از عراق برده و این موضوع نظامی بوده و اگر فریدون فرخزاد نظامی بوده خوب این که عزا نداره ماتم نداره. اسمشو گذاشتن: شرقی غمگین !!! کی مقصره؟ دولت ایران !!! ونه دولت عراق که براش یه خلبان اسیر که شماره صلیب داشته رو به افتخارش ازاد کرده. نه دولت ایران تقصیر داره. اینا هیچ تغییری توی تصمیم این احمق ها نداره که با خودشون بگن بابا طرف رقاص بوده یا نظامی؟ سیاسی بوده یا اقتصادی؟ (اموال خوانندگان خارج نشین امثال خانم گوگوش و داریوش و ستار و امثالهم). حالا این سرباز هم حکما یک شرقی غمگین بوده که هم خدمتی هاشو کشته !!! مثلا رادیو فردا نمیگه فرخزاد که رقاص کاخ ملکه مادر بوده رو چی به اینکه پا تو کفش صدام یزید کافر بکنه؟ بعدش چرا دولت ایران مقصر شد؟ الان اگه از این سرباز بیشعور بپرسی چرا کشتی میگه شرایط پیرامون من ایجاب میکرد و من هم بناچار مجبور شدم و اتفاقیه که افتاده و من تقصیری نداشتم. گاوریل پرنسیپ هم تازه از سربازی برگشته بود و عضو گروه دست سیاه شده بود. زد ارکدوک فرانتس فردیناند ولیعهد اتریش و همسرش دوشس هوهنبرگ رو کشت و بعد هنوز هم طلبکار بود. الان هم توی صربستان مجسمه اش رو ساختن میگن او قدیس بود. ولی بانی جنگ جهانی اول و دوم خودش بود. ادم بیشعور مادرزاد بیشعوره. زندگی مثل کوره میمونه بعضی ازش در میرن و بیشعور میشن بعضی استقامت میکنن و فولاد ابدیده میشن مثل سرباز سرافراز شهید قاسم سلیمانی میشن ابروی یک ملت یک کشور. سلیمانی سرباز بود. ما سرباز تربیت میکنیم که سر ببازه برا رهبرش برا دین و ایمونش برا خدا. نه برا مرخصی.نه برا حقوق ماهیانه. من سردار سپاه میشناسم که با درجه سرداری تو خیابون میخوابیده. خونه نداشته ولی کسی رو ازار نداده. سرباز غلط میکنه که از این غلطا بکنه. سرباز هیتلر سرباز بود. من دوازده سالگی وارد نظام شدم. الان باید مردم برام برقصن؟ ولی شونزده ساله بودم که عراقیا گرفتنم و بخدا زن های نظامی درجه بالای عراقی جلوی بقیه اسرا دوره ام کردند و رقصیدند و فیلمبردار فیلم هم گرفت. با دامن کوتاه بالا زانو و سر برهنه میرقصیدن. من هنوز سبیل یا ریش هم نداشتم که بگم بخدا بچه نیستم. اصلا همین الان اگه بزارن میرم سربازی یه قرون هم نمیخوام. سرباز یعنی رهبر. یعنی امام. عسکری. عرب به سرباز میگه: عسکری. یعنی کوه. اینا واسه ما دلیل نشد که بخاطر مرخصی. خدارا صد هزار مرتبه شکر که خودشو نشون داد که چه موجود بیخودیه. و این که اصلا خودی نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۰:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
واقعا متاسف میشم نظرات مردان و میخونم چقد درباره دوره خدمت سربازی بد میگن
این نشون میده آستانه تحمل پسران ایرانی کم شده و چقد والدین ایرانی توتربیت کم کاری کردن
اینکه یک پسر نه بشنوه از خواستگاری دختر اونو،اسیدبپاشه ،اینکه یک پسر بخاطر نخریدن موتور سیکلت توسط پدر،خودکشی کنه ،اینکه یک مرد سرهمسرش بگردونه تو خیابون بخاطر خیانت زنش وغیره
و حالا یک سرباز ب خودش حق بده چهار خانواده و داغدار کنه
و همه نظردهندگان مرد اینجا از شرایط سخت سربازی بگن

مرد باید بره سربازی تا قدر دستپخت وخدمات مادر و پدرش و همسرش و بدونه باید لمس کنه ک جنگ بدتر از سربازیه باید بدونه

واینکه سربازی وبا پول بابا میخرن واقعا نهایت بد تربیتی فرزند توسط والدین نشون میده ولی یک پسر سرپرست خانوار فقیر باید بره سربازی این خب نیس حداقل میشه نصف کرد این خدمت و.
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۱:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
شما دختران اهل تز دادن هستید بیابرید سربازی اگه تونستید یک ساعت تحمل کنید اونوقت نظر بدهید ثانیا این که گفته ایی به خاطر یک نه گفتن بیاد توصورت دختر مردم اسید بپاشه این کار یک عده عقده ایی هست نه همه پسران ثالثا فکر کنم دوره زمونه عوض شده وکسی خواستگاری نره وشما دختران بمانید درخانه ی پدری برید حالش راببرید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۱:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه آستانه تحمل مون کم حداقل روزی ۵۰ تا خودکشی و دگرکشی داخل مراکز نظامی اتفاق میفتاد.چون وقتی خیلی اذیتت میکنن یه لحظه به خودت میگی من چرا اینجام؟من الان میتونستم سرکار باشم،میتونستم ازدواج کرده باشم،میتونستم مشغول درس باشم،میتونستم آزاد باشم و....... .چرا مثل زندانی ‌‌ها باهام برخورد میکنن؟چرا نمی‌فهمن دیشب نخوابیدم؟چرا نمی‌فهمن گرسنه هستم و پول هم ندارم؟چرا نمی‌فهمن نیاز به حمام دارم؟مگه من چه گناهی کردم؟مگه من چه بدی‌ای بهشون کردم؟آقا تو رو خدا رحم کنید.حرف نزن ببینم،اومدی سربازی.خونه خاله که نیومدی.اومدی مرد بشی.آقا به خدا من الان نباید اینجا باشم.خفه شو ببینم.پا مرغی،بشین پامرغی برو.چرا؟چرا نداره(حرف رکیک).زود باش حیف نون.
تا وقتی تو شرایط کسی قرار نگرفتید قضاوتش نکنید.
#کار این فرد قابل دفاع نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۲:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا همینه، تربیت خانوادگی مهمه، پسر و دختر هم نداره، بچه ها اینقدر لوس و ضعیف بار میان که هیچ مقاومت و ترفندی رو تو زندگی بلد نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بنده خودم کادری هستم واقعا حرفت را قبول ندارم, کادری و ستادی ها همه جوره ظلم کردند, به خداوندی خدا خودم شاهد بودم, حق با مردم هست.
Iran (Islamic Republic of)
MEHRDAD
۱۵:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مزخرف نگو.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۰:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
جناب ناشناس ۲۲:۳۹
مشخصه که یکی از کادری ها هستید.ببینید بیایید دست از دروغ گفتن و رویا بافی برداریم.واقعیت سربازی رو ببینیم.سرباز غذای خوب ندارد(سربازی رفته ها با دمپایی آشنا هستند و می‌دونند)،سرباز خوابگاه مناسب ندارد(مرداد و جزیره و آسایشگاه بدون کولر)،سرباز حمام ندارد(همینه که هست،چند بار درستش کردیم دیگه بهتر از این نمیشه-آقا به خدا این آب با این دما واسه آبپز کردن تخم مرغه،عیب نداره اومدی سربازی خونه خاله که نیست)و....... .چرا دروغ میگید؟ابن همه لیسانس که دارن پست میدن رو نمی بینید؟واقعا ماشاءالله به این طرز فکر تون.سرباز دو سال از عمرش رو بذاره که فضای سبز پادگان رو درست کنه؟توالت شما رو بشوره؟پادگان رو جارو کنه؟شیوه نوین برده‌داری هست درسته؟والله و بالله که همه تون فردای قیامت(که ذره ای بهش اعتقاد ندارید) باید جواب بدید.ما نگفتیم این برده ی بدبخت بیکار باشه اما اگه اون پست میده تو هم بده.اگه جارو میزنه تو هم بزن.اگه توالت تو رو می‌شوره تو هم بشور.از فردا ظرف خودت رو خودت بشور.خودت چایی دم کن.سختی کشیدن با نوکری کردن فرق داره.رفتار شما بیگاری کشیدنه نه تحمل سختی.بفهمید(اگه میتونید البته).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تو خیلی بدبختی همین اگر دیگه سربازان وطن مثل تو باشند فاتجه کشورخوانده هست امثال تولیاقت خدمت سربازی را ندارید پشت شماهارا باید گاری ببندند اشغالهای پادگان را بان حمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۳:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خداوند رو شاکرم که خودتون به دست خودتون دارید شخصیت تون رو به مردم نمایش میدید.دوستان این است رفتاری که با سربازان در پادگان‌ها انجام میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز نگهبانی دادن وظیفه کادر نیست حفظ اماکن پادگان برعهده سربازان هست اگر قراربراین باشد کادر نگهبانی بدهد ومحوطه پادگان را جارو بزند بفرمائید شما که گفتید اعتدال رورعایت کنیم وظیفه سرباز درپادگان چیست؟ نکنه توقع داری کادر بیاید دستشویی وظرف غذای شماهارا بشورد ویا محوطه را جارو بزند درقانون نیروهای مسلح وظیفه کادر مشخص ووظیفه سربازان هم مشخص هست ازانصاف هم دور نشویم الان درهمه پادگانها بهترین وبا کیفیت ترین غذارا برای سربازان سرو میکنند بعدش هم توقع نداری که هرروز جوجه کباب ومرغ تقدیم شما کنند بله اگر بودجه درحدی بود که هرروز به سربازان مرغ وجوجه بدهند قطعا اینکاررا میکردند وضمنا وظیفه سربازان تحمل سختی هاهست نه جای استراحت ولمیدن سرباز باید بداند وبتواند ظروف غذای خودشرا بشورد ومحل زیست خودش را تمیزکند وبرای حفظ بیت المال درپادگان نگهبانی بدهد وگرنه نمیگفتن سربازی میگفتن دوسال بروید اردوی شبانه روزی الان خدمت سربازی نسبت به سالهای اول انقلاب بمراتب بهتر شده است چون حتی المقدور این امکانات را نیروهای مسلح فراهم اورده است که هرسربازی دراستان خودش ویا استان همجوار خدمت کند واالان سربازان ما درپادگانهای ارتش تکریم میشونددوست عزیز بنظرشما کاریک کادری کارراختی هست نه اینگونه تصور نکن شاید تو ظاهر قضیه را میدیدی یک کادر ارتش دربست دراختیار فرماندهان پادگانها هستنددرمقابل مردم مسئول هستند تا امنیت مرزهای زمینی وهوایی ودریایی را حفظ کنند الان طوری صحبت میکنی که انگار دردوسال خدمت دربطن کاری نیروهای مسلح بودی بهرحال این وظیفه سرباز هست که پادگان را جارو بزند فضای سبز را نگهداری کند محیط زیست خودش را تمیزنگه دارد ودرمقابل کمک کار بعضی از امور ارتش ویا نیروهای مسلح باشد قطعا سربازان زیر مدرک لیسانس رادراموراداری استفاده نمیکنند مگر ابدارچی ونظافتچی انشالله زمانی برسدهرکسی درچارچوب وظانفش کارکند ونق نزند بله وظیفه اصلی یک فرمانده پادگان این هست اول به وضعیت روحی واخلاقی همکاران کادر ووظیفه خود دقت کند ونسبت به مشکلات انها درحدتوان تلاش کند تا رفع شود واین دلیل نمیشود اگر سربازی نشد روز مشخص مرخصی بگیرد خودکشی ویا همکارانش را مضروب کند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز سابق
۱۵:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کسی خواهان لم دادن نبود دوست تهی مغز من.گفتیم سربازی که از خروس خوان مثل یه برده ازش کار میکشید ظهر یا شب که رفت آسایشگاه باید یه جای مناسب داشته باشه واسه استراحت نه توی شرجی ۱۰۰ درصد بره داخل یه اتاق ۱۲ متری بدون کولر که استراحت کنه در حالی کادری زیر اسپیلت نو مشغول استراحت باشه.اگه کادری کولر داره سرباز هم باید داشته باشه و اگه سرباز نداره کادری هم نباید داشته باشه.چرا وقتی امکانات میاد اول بین کادری با حقوق چند میلیونی تقسیم میشه و اگه چیزی اضافه اومد به سرباز اختصاص پیدا میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۰:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من چند سال پیش سربازم بودم ودرسربازی خودکشی سربازان وچنین مواردی رابه وفور مشاهده کردم علت آن دلایل مختلفی داشت دلیل اصلی آن عقده ایی بودن کادر وزورگویی کادر وکثیف بودن کادر بود دلایل دیگررا میتوان مشکلات خانوادگی وشرایط پادگان و.... سربازان یاد کرد یک عده حیف نون بنام کادر که اگر موقعی خدانکرده جنگ هم بشود این سربازان هستن که درخط مقدم بادشمن میجنگند تنها کاری که کادر انجام می دهد پول حرام سر سفره زن وبچه اشون میبرند حدود 95درصد کارهای پادگانهای کشور راسربازان انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کثیف اونیه که تورا تربیت کرده...پرسنل کادرشهیدصیادهست شهیدسلیمانی هست شهیددورانوخیلیهای دیگر