افزایش قیمت خودرو دست دوم در جهان به این شکل بوده که مثلا تویوتا کرولا صفر ۲۰۲۲ به دلار امروز ۶۵۰ میلیون است و دست دوم مدل ۲۰۱۹ در حالت عادی ۳۵۰ میلیون بوده الان بعد افزایش شده ۴۰۰ میلیون ، نه مثل روال داخل کشور ما مدل ۲۰۱۹ بالای یک میلیارد است
مگه وقتی قیمت خودروهای صفر در تمام جهان متعادل است داخل کشور ازون تبعیت میکند که حالا افزایش قیمت دست دوم در داخل رو با جهان که بخاطر کمبود تراشه تولید خودرو صفر است یکی میکنید
چند بار گفتم
فقط یک راهحل دارد که هم به نفع خودروساز است ،هم مشتری واقعی
این مشکل تو یک ساعت حل شود اما دولت دلال است هیت مدیرها کارخانه دلال است ،نمایندگی شهرهای دلالی بسیار پررنگی و پنهانی دارند و نخواهند گذاشت
دولت در قرعه کشی ها مثل مسکن ملی فقط به خانوارهای بیخودرو خودرو بدهد ..آن وقت ببینید چطور نیاز کاذب سالی چهار میلیون خودرو شکسته خواهد شد .و همه کسانی که یک خودرو دارند به امید برنده شدن در این رانت فروشنده خواهند شد و تمام کسانی که دو یا چند خودرو دارند حداقل از ترس ارزانی دو تا خودرو روانه بازار خواهند کرد ..البته خودرو سازان نباید نگران باشند که شاید بازار آنها بخوابد برای کوتاه مدت شاید بخوابد اما
نیاز هر فرد ایرانی یک خودرو هست چه برسد به خانوار و با کمتر شدن بازار کاذب تمام افراد جامعه به مرور زمان جدا از خانواده احساس نیاز خودرو خواهند کرد و تا پنج سال دیگر حتی با واردات هم کار خودرو ساز حسابی میکرد. منتها شاید مجبور باشد شرایط اقساطی برای مشتری بگذارد اما این بازار همیشه در ایران داغ خواهد بود ..پس نیاز نیست اینهمه به مردم ظلم کنید و نیاز کاذب درست کنید از ترس اینکه شاید روزی خودرو روی دست شما بماند چون در آینده هم مردم جرات نمیکنند از کسی خودروی قسطی دست دوم بخرند یا بفروشند و باز دست خودرو ساز و مشتری باز است
چطور حق و ناس رو که حق همه مردم به اسم حمایت از خانواده و جوانی به یه عده خواصی میدید؟ اگر همه مردم رضی نباشن عین بی عدالتی و باید جواب بدید ماها گناه کردیم زودتر بچه دار شدیم!؟ در حالی که یک خوردو هم نداریم؟! اونوقت خیلی راحت ماشین دادید به خانواده ای که سه تا ماشین دارن؟! تا کی بی عدالتی این بی عدالتی ها جواب داره ۱۴۰۰ ساله بی عدالتی کردید که همیشه دشمن داشتید و تو اقلیت بوید!!! خدالعنتتون کنه با این قوانین که یه عده رو بدبخت میکنید و به یعده خاص هم اضافه میرسه اقایونی که دم از جمعیت و جوانی میزنن کار کنن بیل بزنن از جیب مبارکشون هرغلطی میخوان بکنن از جیب مردم و بیت المال حق ندارید مایه بزارید م خودم به شخصه راضی نیستم انشاله هم این دنیا هم اون دنیا جواب بدید
جالبه قیمت شاهین کارخونه با بازار یکی شده خخخخ کارخونه گرونتره هم هست از بازار خخخخ مدیریت به این میگند لعنت خدا بر خدایان ایران خودرو وسایپا و مصر خخخخ
ما از وزیر صنعت وقتی که با افزایش قیمت خودرو سازها موافقت کرد و تازه جانبداری اونها رو میکرد، ناامید شدیم ولی آقای مخبر! مگه آقای رئیسی مسئولیت نظارت بر دستوراتی که در رابطه با خودروسازی دادند رو به شما نسپردند؟! الان چرا همه خوابند باز که این دو فرغون ساز ملعون دارند با عرضه کم و در سایه بی نظارتی میتازونند!
فقط یک راهحل دارد که هم به نفع خودروساز است ،هم مشتری واقعی
این مشکل تو یک ساعت حل شود اما دولت دلال است هیت مدیرها کارخانه دلال است ،نمایندگی شهرهای دلالی بسیار پررنگی و پنهانی دارند و نخواهند گذاشت
دولت در قرعه کشی ها مثل مسکن ملی فقط به خانوارهای بیخودرو خودرو بدهد ..آن وقت ببینید چطور نیاز کاذب سالی چهار میلیون خودرو شکسته خواهد شد .و همه کسانی که یک خودرو دارند به امید برنده شدن در این رانت فروشنده خواهند شد و تمام کسانی که دو یا چند خودرو دارند حداقل از ترس ارزانی دو تا خودرو روانه بازار خواهند کرد ..البته خودرو سازان نباید نگران باشند که شاید بازار آنها بخوابد برای کوتاه مدت شاید بخوابد اما
نیاز هر فرد ایرانی یک خودرو هست چه برسد به خانوار و با کمتر شدن بازار کاذب تمام افراد جامعه به مرور زمان جدا از خانواده احساس نیاز خودرو خواهند کرد و تا پنج سال دیگر حتی با واردات هم کار خودرو ساز حسابی میکرد. منتها شاید مجبور باشد شرایط اقساطی برای مشتری بگذارد اما این بازار همیشه در ایران داغ خواهد بود ..پس نیاز نیست اینهمه به مردم ظلم کنید و نیاز کاذب درست کنید از ترس اینکه شاید روزی خودرو روی دست شما بماند چون در آینده هم مردم جرات نمیکنند از کسی خودروی قسطی دست دوم بخرند یا بفروشند و باز دست خودرو ساز و مشتری باز است
پ