وقتی یک جوان ایرانی نماد جام جهانی ۲۰۲۲ طراحی میکنه همین جوان توان طراحی خودرو هم دارن
۱۱:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین ته جیب هاشون رو قشنگ بدوزن پلتفرم داخلی هم داریم
بهترین طراح های دنیا هیچی نباشه از ۱۰ نفر لااقل ۲نفرشون ایرانی هستن.
مشکل از سوراخی جیب و نبود آگاهی و دانش لازم در زمینهی مسوئلیت آق یا خانم مسئول هست.
همین خودروی برقی که چندسال پیش ابتکار به مخترعش نامه داده بود که طرح تو در الویت سازمان نیست!!!
داداش بهترین طراح خودرو ایتالیاست جالب اینه ملت بدانند اکثر انها هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران و شریف هستن یعنی ایرانی هستن که به دلیل بی کفایتی و باندی بودن کارخانه های خودرو سازی ما مهاجرت کردن وای برشما با این بهانه گیری هایتان
خدا شاهده کاش هم مجلس شورای اسلامی لغو میشد و هم دولت، کاش کلیه امورات مملکت دست رهبر معظم انقلاب بود
چهل سال هست رهبری در زمینه ی کاری خودش موفق و دولت و مجلس در زمینه های کاری خودشون ناکارامد
دقیقا بخش نظامی که تحت فرمان رهبری هست تونسته به نحو احسن وظیفهشو که حفظ امنیت کشوره اونم در برابر جانورانی چون آمریکا به خوبی انجام بده ولی امان از دست بعضی از دولتیها و نمایندگان مجلس. طرف عرضه نداشت واکسن وارد کنه اف.ای.تی.اف رو بهونه کرده بود
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین ته جیب هاشون رو قشنگ بدوزن پلتفرم داخلی هم داریم
بهترین طراح های دنیا هیچی نباشه از ۱۰ نفر لااقل ۲نفرشون ایرانی هستن.
مشکل از سوراخی جیب و نبود آگاهی و دانش لازم در زمینهی مسوئلیت آق یا خانم مسئول هست.
همین خودروی برقی که چندسال پیش ابتکار به مخترعش نامه داده بود که طرح تو در الویت سازمان نیست!!!
انرزئ پاک در الویت سازمان حفاظت از محیط زیست نبود!!!
و....
داداش بهترین طراح خودرو ایتالیاست جالب اینه ملت بدانند اکثر انها هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران و شریف هستن یعنی ایرانی هستن که به دلیل بی کفایتی و باندی بودن کارخانه های خودرو سازی ما مهاجرت کردن وای برشما با این بهانه گیری هایتان
تولید پلتفرم ؟ خوب است ولی نیاز به زیرساخت های مختلف در تمامی زمینه های علوم و تکنولوژی دارد . حتی سازندگان معتبر و توانمند از طراحی شرکت های متخصص طراحی شاسی و موتور و جلوبندی و اتاق استفاده می کنند . از آنجایی که سرمایه گذاری برای ساخت پلتفرم سنگین و زمان بر است و برای اقتصادی بودن آن نیاز به تولید چند میلیونی دارد در حالی که در بهترین حالت تولید یک مدل خودرو در ایران سالانه برای گروه پژو حدود 350 هزار دستگاه که شامل انواع 206 و پارس و 405 می شود . با این تیراژ تولید پلتفرم با هزینه سنگین به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد . بهترین حالت خرید پلتفرم خودرو های شرکت های معتبر که از خط تولید خارج شدند وتغییرات جزیی در آنها و تولید در ایران است . تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و هیوندا و ... بهترین گزینه هستند . اما انگار ناف خودروسازان ایران به فرانسه گره خورده و حتما باید از پژو و رنو وارد کنند!؟
من هم امید وارم ولی اگر در سایر زمینه های صنعت در جهان که نه در منطقه موفق بودیم آن موقع شاید . چهار دهه گذشته وضعیت صنعت خودرو در کشورمان نشان داده که چهار دهه دیگر هم همین حرف ها زده خواهد شد ولی تغییری اساسی اتفاق نخواهد افتاد تغییر برای پیشرفت کل صنعت کشور تنها در گرو سیاست گذاری درست در کل کشور و همکاری نزدیک و مستمر با جهان در همه زمینه ها ی سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ممکن خواهد شد .
موتور نداریم
99% ماشین موتوره
بهترین طراح های دنیا هیچی نباشه از ۱۰ نفر لااقل ۲نفرشون ایرانی هستن.
مشکل از سوراخی جیب و نبود آگاهی و دانش لازم در زمینهی مسوئلیت آق یا خانم مسئول هست.
همین خودروی برقی که چندسال پیش ابتکار به مخترعش نامه داده بود که طرح تو در الویت سازمان نیست!!!
داداش بهترین طراح خودرو ایتالیاست جالب اینه ملت بدانند اکثر انها هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران و شریف هستن یعنی ایرانی هستن که به دلیل بی کفایتی و باندی بودن کارخانه های خودرو سازی ما مهاجرت کردن وای برشما با این بهانه گیری هایتان
چهل سال هست رهبری در زمینه ی کاری خودش موفق و دولت و مجلس در زمینه های کاری خودشون ناکارامد
بهترین طراح های دنیا هیچی نباشه از ۱۰ نفر لااقل ۲نفرشون ایرانی هستن.
مشکل از سوراخی جیب و نبود آگاهی و دانش لازم در زمینهی مسوئلیت آق یا خانم مسئول هست.
همین خودروی برقی که چندسال پیش ابتکار به مخترعش نامه داده بود که طرح تو در الویت سازمان نیست!!!
انرزئ پاک در الویت سازمان حفاظت از محیط زیست نبود!!!
و....
همین جوان توان طراحی خودرو هم دارن