نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
وظیفه ی دولته به مرزهای بی در و پیکرمون سر و سامون بده ، کدوم کشوری انقدر مهاجر می پذیره جز ما؟
میلیون ها اتباع قاچاق در کشور هستن که با مالیات من و شمای ایرانی دارن زندگی میکنن ، همین بربری که قوت غالب افغان هاست با آرد بدون یارانه ی دولت قیمتش ۹ هزار تومنه ولی با یارانه ای که حق من و شماست ۲ هزار تومن به دستشون می رسه
امکانات عمومی ،جاده ها پارک ها و... همه با مالیات ما درست میشه اما اتباع قاچاق استفاده میکنن همین عید اگر در تهران بودین می دیدین تمام پارک ها به اشغال اتباع در اومده
تمام مشاغل رو به خاطر حقوق کمتر تصاحب کردن، اجاره بهای آپارتمان روز به روز بیشتر میشه چون افغان ها کرایه ی بیشتری میدن
بافت جمعیتی کشور در سال های آینده تغییر می کنه
الآن هر خانواده ی ایرانی زور بزنه یه دختر داره ، خانواده ی اتباع هر کدوم بالای ده تا بچه دارن ، اعتقادی به جلوگیری ندارن و بصورت خرگوشی زاد و ولد میکنن
۲۰ سال دیگه دخترهاتون و باید به عقد همین افغان ها در بیارین
ولله قسم بزرگ ترین خطر برای کشور در آینده همین افغان ها هستن. فقط بالای دو میلیون در تهران هستن که اگه یه شورش کنن هیچکس جلودارشون نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
احسنت.گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با احترام نسبت به افغان های عزیز که مثل بقیه مردم حق زندگی دارن.
بحث شده با تیتر افغان هراسی.
جناب نویسنده با احترام نسبت به نقطه نظر شما ولی شما خیلی مسائل رو فراموش کردید.
با بالارفتن حقوق پایه کارگران و میزان کارکردن کارگران افغان شغل های کارگری ساده که باید به کارگر ایرانی برسه از دست کارگر خارج و به کارگر افغان میرسه با حقوق و مزایای کمتر.
من نمیگم افغان ها مجرم هستن ، درسته فرهنگ افغان ها با فرهنگ ما نزدیکه ولی خیلی با هم متفاوت هست، نمونه نحوه ازدواج و رفتار با بانوان. با ورود تعداد بسیار زیاد افغان به کشور شما نمیتونید مانع از خیلی مسائل بشید که این خودش باعث آسیب به جامعه و ایجاد جرم میشه.
شما کشته شدن دو روحانی عزیز رو بهانه میکنید که بگید جرم رخ داده مربوط به افغان ها نیست ولی چرا آمار جرائم رخ داده توسط افغان ها تو چندین سال اخیر رو پخش نمیکنید ؟ (باز هم میگم همه افغان ها مجرم نیستن و مثل خیلی جوامع دیگه تعدادی فرد مجرم وجود داره ولی با ورود مهاجر کنترلی بر این افراد وجود نداره).
با تمام احترام شما نمیتونید یه ایرانی رو کنار یه افغانی تو کشور تنها بزارید و مطمئن باشید اون ایرانی احساس امنیت نداره ، من خودم افغانی زیاد دیدم و به خیلی از اونها هم احترام میزارم ولی نویسنده محترم خودت حاضر هستی خواهر و مادر خودت رو کنار یه افغان تنها بزاری؟ نه اینکه بگم قراره اتفاقی بی افته ولی این یه ترسه که تو وجود ماست ، ترسی که بخاطر عدم کنترل همین قشر تو سال های اخیر تو ذهن مردم ما ریشه کرده.
درسته کمک به همنوع خوبه ولی نه در زمانی که گرانی تو کشور ما بیداد میکنه و مردم خودمون گرفتارش هستن.
خیلی مسائل دیگه هست ولی نه میشه اینجا بیان کرد .
شرمنده زیاد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
احسنت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۳:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تو را به خدا اینارو بیرون کنید بابا ولمون کنید این کشور دوست وبرادر گفتنو پدرمونو در آورید ول کن هم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۳:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
هرات را جدا کنید و یک کشور جدید افغان بسازید تحت حاکمیت ایران ... اردوگاهی باشد برای افغانهای جدا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
پدر من بنا و گچکار و کارگر ساختمانه، خودش و تمام همکاراش بیکارن چون سر هر ساختمان که نیرن اکیپ افغانی داره کار میکنه، فکر کارگرای ساختمان باشید، زمین های کشاورزی رو افغان ها اجاره کردن و کار میکنن، در حالی که ایرانی ها بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اینطوری به قضیه نگاه نکرده بودم تاحالا
Pakistan
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
پدرت پول کمتر بگیره بهتر کار کنه کارم پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آخه عزیزم من ایرانی با پول پایین کار نمی کنم که یه شبه می خوام صاحب همه چی بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مثال کارگر افغانی ارزان تر مثال جنس دزدی ارزان تر است! که ان هم مزد کارگر افغانی قبلا ارزان تر بود مدتی که مانده اند حس صاحب خانه بودن بهشان دست داده و می گن همون قیمت ایرانی.و تازه می گن هر کاری هم نمی کنن و اگر بهش بگی یک روز آجر جابه جا کن این قدر بعد وسطش بگی دوتا لوله رو هم ببر می گه لوله توی قرارمون نبود به من هچ ربطی ندارد!
و پسران مجردشان شده اند دسته ی دوم اراذل ایران،ایران از دست اراذل و اوباش وطنی و افغانی در پارکها بانوان و آقایان مءخوذ به حیا اصلا ارامش ندارند.توی خیابون یک مسیر عادب رو که بری صدتا تکه و متلک بهت می ندازن و آماده ان که درگیری ایجاد کنن.اگر ندیدی تا حالا این چیزهل رو حتما توی باستی هیلزه چیه اونجا زندگی می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقا ایرانی کمترم پول میگیره همون قدری که هرساله دولت تعیین میکنه حتی کمترم میگیره چون مجبوره کار نیست همه ی کارهارو افغان ها گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اونیکه میگه کارگر ایرانی پول کمتر بگیره ، فقط ازش سوال دارم گرفتن به اندازه تامین اجتماعی کافیه؟
کارفرما همون رو هم حاضر نیست بده وقتی کارگر افغان با نصف قیمت،، بدون احتساب اضافه کار، بدون بیمه، بدون مالیات داره کار میکنه. حتی اگه کارگر ایرانی با همین موارد هم بیاد باز هم قبول نمیکنن چون مسئولیت داره و کارگر ایرانی میتونه شکایت کنه بابت بیمه ولی کارگر افغان چنین مسائلی رو نداره.
شما ها نمیفهمید که گرفتن حداقل حقوق ، دریافت اضافه کار، داشتن حق بیمه و پرداخت مالیات (در صورت مشمول شدن) توسط کارفرما، حداقل حق یه کارگر ایرانی هست؟
چرا کارگر ایرانی باید کمتر بگیره؟ شما هزینه های ایشون رو پرداخت میکنید؟
افغان ها مجردی و به تعداد نفرات بالا خونه ای رو اجاره و توش زندگی میکنن ولی آیا کارگر ایرانی با زن و فرزند خودش میتونه این کار رو کنه؟
ببخشید بد صحبت میکنم ولی یه سری نفهم دارن میگن کارگر ایرانی حقوق کمتر بخواد ! خود جنابعالی حاضر نیستی یه ریال کمتر دریافتی تو شغلی که داری داشته باشی بعد از کارگر جماعت مایه میزاری؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۳:۳۰.معلومه که دستت تا حالا به آجر نخورده که نمیدونی اوضاع کارگری چطوره.خب مگه مجبوری اظهار نظر کنی؟؟؟کارگرای ایرانی همون اندازه پول میگیرن که افغانیا میگیرن .تازه یه سری جاها هست که ایرانیا کمترم حقوق میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بدیهی است که بسیاری از سرزمین های مجاور مرزهای شرقی ایران، بخشی از ایران بزرگ تا قبل از جداسازی آنها در دهه های گذشته محسوب می شوند و در اصل ساکنین آنها ایرانیان پیشین و اصیل هستند که علاقه بسیاری به پیوندهای اصیل خود با ایران دارند( تاکید می کنم مردم). مردم افغانستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تنها مرزهای جدید جغرافیایی آنها را از پیوند با ایران فعلی جدا ساخته است. اما بهر جهت در شرایط کنونی که ایران بزرگ و عزیز بیش از هر چیز به امنیت نیاز دارد، نظارت بر رفت و آمد و سکنی گزینی مهاجرین از هر کشور و علی الخصوص مهاجرین افغانستانی از اوجب واجبات است و کوتاهی از سوی مسئولین مربوطه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. همان قدر که رافت و مهربانی لازم است به همان میزان و بیشتر قاطعیت و نظارت ضروری می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
زمان قدیم پادشاهان ایران را تکه پاره کردند باکوه و بحرین و ....از ایران جدا کردند الان هم مسئولین نفهم ایران به اسم برادری و دوستی کل افغان ها گله ای به ایران سرازیر شده اند و ما هم می شویم فلستطین دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مطمعن مردم افغان که به ایران آمدند از تکفیری فراری هستند ... ملت افغانستان دوست و برادر ایرانی هستند. خرابکار هست
و شک نکنید امریکا و صهیونیسم دنبال تفرقه است . کامنتهای منفی هم بیشتر مال آلبانی هست ... افغان ایرانی باید کمک کنند تا وهابی و خرابکار شناسایی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آلبانی نشین تویی مردک طالبانی که تحمل نظر کسی غیر از خودت رو نداری و به مخالفینی که ایرانی و شیعه و وطن دویت هستتد انگ منافق بودن و خط گرفتن از آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی می زنی.معلومه امثال طالبانی هایی مثل تو از این وضع و شرایط خوششون می یاد.
تمام اینهایی که نظر گذاشتن ایرانیان داخل مرزهای کشورند که به حق احساس خطر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایی درست میگه . همه جا آدم خوب وبد هست همه افغانیهای مهاجر که خلافکار نیستند شیعیان مظلومی هستند که از دست طالبان و...فرار کردند به امید روز بهتر در غربت .
من ایرانیم ولی یه کم هم منصف باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس 13:49 یه سوال دارم ؟ شغل شما چیه؟ شغل پدر شما چیه؟
اگه شما و پدر شما رو بخاطر حضور یه افغان اخراج کنن هنوز هم دفاع میکنی؟
همه مهاجرت که برادری و خوبی و بدی نیست.
اول تو کشور زیرساخت رو درست کنید ، مردم خودمون آرامش داشته باشن ، بعد میخوایید به هر کسی کمک کنید برید کمک کنید!
نه اینکه مردم ما تو فقر و فقر مطلق باشن بعد بگیم چون مسلمان هستن، چون شیعه هستن ، چون برادر هستن.
شما بیش از 5 میلیون افغان وارد کشور کردین و هنوز هم دارید وارد میکنید فقط با ادعای برادری؟ پس برادری بقیه هم وطن هامون چی ؟
من کارگر نیسیتم و حقوق دریافتیم هم تا جایی خرج خودم رو میده ولی خیلی از مردم این کشور کارگرهستن و با اومدن افغان ها شغل خودشون رو از دست میدن ! آیا شما خرج خانواده اونها رو پرداخت میکنید؟
آیا شما و امثال شما میتونید امنیت بقیه مردم رو نسبت به این افراد تامین کنید؟ منم نمیگم همه اینها مجرم هستن ولی وقتی کنترلی نباشه جرم هم پیش میاد مخصوصا که تفاوت فرهنگی داریم با اونها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مهاجر متخصص و باسواد و نخبه .اونهم در تعداد ۵۰۰ هزار نفر بیان و ساکن شن قدمشون رو چشم.همونکاری که اروپا با ما انجام میده.ولی ۵ میلیون مهاجر اونم اینجوری یعنی فاتحه آینده کشور خونده شده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیز من کشور خود ما اینقدر اوضاعش بد هست که متخصصین و باسواد های خود ما دارن مهاجرت میکنن و میرن ، بعد انتظار داری اونها بیان اینجا؟
البته انتظاری هم نباید داشته باشیم چون وقتی افکار سران مملکت با افکار عموم مردم متفاوته آخرش هم همین میشه افرادی رو وارد میکنن که با افکار خودشون سازگار باشن.
هر کسی هم مخالف باشه یه انگ دشمن، بیگانه ، مخالف و ... روش میزنن .
دقیقا شبیه تیتر همین مقاله، مطالبه مردم به اسم جنگ علیه کشور توسط دشمن خونده میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران باید خیلی ساده باشن که گول نقشه های آمریکا و انگلیس را بخورن و با مردم افغان بد بشن...ما باید اتحادمونو با کشورهای همسایه حفظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم کشورهای همسایه توی همون کشورهای همسایه بمونن و اونجا منافع ما رو تأمین کنن تا ما باهاشون دوست باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ترجیح میدهم گول نقشه آمریکا را بخورم تا گول نقشه طالبان
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مهاجرت و یا پناهنده پذیری موقعیه که در کشوری جنگ باشه ومردم عادی و زن و بچه ها که توان ندارند به کشورهای همسایه مهاجرت میکنند تا جنگ تموم بشه ولی تو کشور ما میان و دیگم نمیرن و موندگار میشن! و نمیدونم چرا مردمش که تو جنگ بودن و یا هستن و... باید هرکدام 10 تا بچه داشته باشند؟! شکم خودشونو نمیدونند سیر کنند اونوقت پشت سرهم بچه دار میشن ! البته بچه دار شدن و تعدادشون به ما مربوط نمیشه ولی وقتی با همین زن و بچه ها میان تو کشور ما به ما مربوط میشه و از امکانات کشور ما مثل برق و گاز و آب و... استفاده میکنند درصورتی که خودمون آب کم داریم ، برق و گاز کم داریم و.. ! خب جنگ تو کشورشون تموم شده بمونند ( عین خودما بعد از جنگ ) و کشورشونابسازن نه اینکه بیان سربار ما بشن ! ما موقع جنگ و ... به قدر کافی پذیرای افغانها بودیم ولی الان دیگه چرا و الان اونهایی که از قبل اومدن نمیرن چرا؟؟!
واقعا اگه این 8 میلون از کشور برن چقدر شغل برای مردم کشور آزاد میشه (حتی کارگری که الان برای ایرانیها کارگری هم نیست) ! حالا بقیه امکانات جای خود!
از کشورما با ملیاردها پول ویا پزشک و فوق تخصص و مهندس و ... مهاجرت میکنند به کشورهای دیگه از کشورهای دیگه هرچی آدم که هیچی نداره و اونم با تعداد زیاد بچه و... وارد میشن.که اگه نداری و بیکاری و کشورت ناامنه و... پس اینهمه بچه اوردنتون چیه؟؟(البته درجنگ ایراد نداره بعد از جنگ منظورمه) ! تازه میگن کارهای سخت را ما میکنیم در کشورتون !! خب مجبورید مگه بیاید کارهای سخت را کنید ؟! بمونید کشور خودتون کارساده کنید یا حتی سختش را که هم کشورتونا ساخته باشید هم گرفتاری برای ما درست نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همون حالت که میگی (زن و فرزند) هم وقتی یه کشور حاضر به پذیرش این افراد میشه که توان این کار رو داشته باشه.
نه اینکه تو بدترین تحریم ها باشه و مردم خودش بدترین فشارها رو تحمل کنن ، از زندگی جوان ها زده بشه ، آخرش بدن به دست مهاجر؟
من نه ولی کی میتونه خرج یه خانواده کارگر ایرانی رو پرداخت کنه؟
مردم ما ارزش ندارن ؟ همش شدیم برای این کشور و اون کشور کار بکنیم، یمن اوضاعش بده؟ لبنان بده؟ فلسطین ، سوریه و افغانستان بده؟ خوب باشه پس مردم خودمون چی؟
از بس این کشور و اون کشور کردن مردم خودمون رو فراموش کردن ! بعد میگن چرا مردم مخالف شدن. فقط مردم ما باید فشار تحمل کنن و بقیه کشور ها راحت باشن؟ خوب اونها فشار تحمل کنن و مردم ما راحت باشن!
ببخشید این حرف رو میزنم ولی شما بری تو خبری که بابت شهید شدن 2 تا روحانی نگاه کنی (البته جایی که همه کامنت ها آزاد باشه) میبینی خیلی ها متاسفانه از این اتفاق خوشحال شدن میدونید چرا ؟ برای همین بی توجهی ها برای اینکه بجای اینکه به مردم ما برسن دارن به بقیه کشورها میرسن .
عزیز من امنیت خوبه ولی قبل امنیت بیرونی باید دست فرزند خودت رو بگیری ، چون بی توجهی باعث نارضایتی و نارضایتی باعث خیلی چیزهای دیگه میشه که مطمئنا شما علاقه ای به اون ندارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مسئله اینجاست که معلوم نیست چندین نفر دیگه از این تکفیری در کشور هستن که ما بی خبریم.اگر سازماندهی نشن افغانی ها،معلوم نیست چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد.قطعا با افزایش جمعیت افغان ها،مشکلات در ایران بیشتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همه مطالبی که گفتید درسته و من به شخصه قبول دارم ولی نباید بالای ۵۰ درصد مهاجرین افغان فقط توی ایران باشند، اروپا چرا جلوی ورود مهاجرین رو میگیره؟ حتما یه دلیلی داره، شما هم اجازه ندید فله‌ای مهاجر وارد کشور بشه به هر حال این همه کشور اطراف افغانستان هست چرا همه فقط وارد ایران میشن؟ مهاجرپذیری هم ظرفیتی داره الان به قول خودتون از ۸۵ میلیون جمعیت کشور ۵ میلیون نفر افغانستانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه اگردولت مردان ایران درقضیه ناهنجاری وسقوط حکومت افغانستان تدبیردرست ودقیق داشتند.امروزسیل مهاجران به ایران سرازیرنمیشد.همه مابراساس تریبون هاشست وشوی مغزی شدیم وگزینه های درست روپیش رونمی بینیم.ایران پیمان نظامی ۶۰سال باافغانستان داشته ودارد.چراواکنش نشان ندادوگذاشت حکومت مستقل افغانستان یک شبه سقوط کند.وحالاآثارمهاجرت میلیونی رادچارشود.؟واقعاچرا؟بتظرم دولت مردان ایران اشتباه کردن ودزمسئله افغانستان واردپازل طرح پاکسازی نژادی شیعیان ونابودی کامل مردم فارسی زبان مردم افغانستان شد....شایدقیاس این جریان درست نباشه.ولی درقضیه رشدجمعیتی درایران.دردوران جناب رفسنجانی هم دولتمردان ایران دچارخطای غیرقابل باوری شدند.کاش ازاشتباهات گذشته مان پندبگیریم وجایی که خداوندحکمی راواجب میداندرااجراکنیم وواردسیاسی کاری نشویم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بابا اروپایی ها حتی برای اوکراینی های به قول ما چشم آبی خودشون هم روادید حداکثر 2 تا 3 ساله صادر کردن یعنی بیشتر از اون نمیتونن تحملشون کنن.
ما چی فله ای و برای همیشه.
آقا سینا عزیز کشور ما نمیتونست در امور داخلی کشور دیگه دخالت کنه ، پیمان های نظامی هیچ وقت شامل امور داخلی یه کشور دیگه نمیتونه باشه و دخالت تو امور داخلی سایر کشور ها عواقب خوبی نداره.
ولی اونها حتی حاضر نشدن خودشون در مقابل طالبان مقابله کنن و از مرد و زن همه فراری شدن ، برای زن ها و بچه ها میشه بهانه آورد ولی مردان اون کشور چه بهانه ای دارن ؟ آدم هایی که دو دستی کشور خودشون رو تحویل دادن الان سرازیر شدن به اینجا! پس فردا هم اینجا رو هم دو دستی تقدیم طالبان میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همانطور که افغانستان ظرف چند روز به دست طالبان افتاد ایران هم ظرف چندروز به دست طالبان میفته وبه راحتی وان موقع دیگر اثری از شیعه باقی نمیمونه واقعا مسولین ما اسیر شعار میباشند وبه اسم اخوت وبرادری واز این دست شعارهای کلیشه ای نیروی نیابتی عربستان وتکفیریها را وارد کشور میکننداقایان به هوش باشید وگرنه موقعی از خاب بیدار میشوید که طالبان دم در خونتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم رو احمق فرض نکنید ، چطور میخوان حضور شش میلیون آواره افغان رو توجیه کنید ؟! اینها کی از ایران بیرون میرن ؟ یه زمان مشخص کنید ما بفهمیم این مهمانی چهل ساله چه زمانی تمام میشه