نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا یک کمپین اخراج افغانی و نظیر این راه نمی اندازید تا مردم ایران به آن بپیوندند و یا امضاء جمع شود تا دولتمردان متوجه بشوند که بیشتر مردم ایران مخالف حضور این جمعیت فراری که هر کدامشان مستعد هزاران جرم و جنایت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بمونن بجنگن تا کشورشون آزاد شه مگ زمان جنگ کی ب ما کمک کرد؟؟؟ مگ ما فرار کردیم ب کشورای همسایه کاشکی نظرات مردمو بخونید همه با تیتر شما مخالفن ...یبار شده از مسوولئین بپرسید نظر مردم واستون مهمه یا ن؟؟؟ ما گشنگی وبدبختیو تحمل میکنیم اما خیانت افغانها هرگز برگردن کشور خودشون لعنت ب اونایی ک اجازه دادن اینا وارد کشور شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران کارمند و کارگر و شغول آزاد مالیات می دهند تا افغانی خائن و فراری در ایران رایگان تحصیل کنند و درمان بشوند و اصلا هیچ ایرانی این حق را ندارد بگه روی چشمانشان ایرو هستند. اگر هم یک ایرانی به آنها خورده سریع فیلم می گیرند که ایران حقوق ما ضایع شد و مظلوم نمایی در حد جام جهانی. ولی اگر این جمعیت به اصلاح مهاجر یک ایرانی را بکشند از وحدت ایرانی و افغانی و ... می گویند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اقا ایقد طرفداری نکن هر چی جوونای ما معتاد شدن مال مواد مخدرای همین افغانستان مسوولئین ک کور وکر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تولید مو اد مخدر در افغانستان در زمان اشغال توسط آمریکا و ناتو چهل برابر بیشتر شده بود .
الان چند روز است کشت و تولید موادمخدر توسط دولت فعلی افغانستان ممنوع شده است .
فرار آمریکا از افغانستان اگر همین یک فایده را داشته باشد ، می ارزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آخه چراااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین اسم کشور را عوض کنید بزارید پایگاه افغانستان تا خیالتان راحت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین اسم کشور را عوض کنید بزارید پایگاه افغانستان تا خیالتان راحت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با این بی فکری مسئولین بیست سال دیگه ایران نود درصد نژاد افغانی می شود و هر کدام کم کم ده تا می زایند و ایرانی ها یک و نهایتا دو بچه می زایند و نصف جمعیت ایران از گرانی ازدواج نمی کنند و ایران می شود پایگاه افغانستان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خودشون بهتر میدونند چیکار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اگر افغان ها ،بروند مشکل بیکاری حل میشه ، ولی مشکل کاخ نشینان که از افغان ها سو استفاده میکنن و از کارگر ایرانی استفاده نمیکنن ،به وجود میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
این همه دلیل غیر عقلانی برا چی بیان میکنید
کجای دنیا اینقدر بی دروپیکر مهاجر وارد کشورشون میکنن اصلا کاری به حضور تکفیری ها بعنوان مهاجر افغانی نداریم اینا نباید قرنطینه بشن تا باعث شیوع بیماری نشن یا نشان و ادرسی از این افراد درجایی ثبت میشه که اگه این بنده های صالح خدا یه موقع گول شیطان را خوردن وجرمی مرتکب شدن بشه پیداشون کرد وقتی جوانان خودمون بیکار هستن این دلیل خوبی نیست که تعداد زیادی از افغانها درکارهای عمرانی کشور مشغول هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
درود بر شرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اگرافغانیها توی ایران نباشندمشکل بیکاری حل میشه به ساختمانهای درحال ساخت یه سری بزنیداگه ده تا کارگرباشه نه تاش افغانیه این یعنی ظلم به قشرکارگرچراکسی به این موضوع رسیدگی نمی کنه ما با افغانیها مشکل نداریم ولی حق خودمون ضایع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
کاذگرای ایرانی همه بیکارن افغان ها تمام شغل های ساختمان رو غصب کردن به داد قشر کارگر برسید
Qatar
سعید
۱۶:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دولت احترامی که برای مهاجران افغانی قاعل هست برای متولید و ملیت ایرانی قاعل نیست من مادرم متولد شیراز هست که پاسپورت خارجی داره اداره گذر نامه خاضر نشد ویزای مادرم را تمدید کنه ولی اتیاع افغانی را بدون هیچ مشکلی تمدید ویزا می کردند و حتی تا شش ماه این تمدیدویزا اعتبار داشت
من زن و بچم از ترس مزاحمتهای کارگران افغانی نمی تونند بعد غروب افتاب برای خرید تان در همین منطقه 22تهران بیرون بروند بعد سطل اشغال را اتش یا با وانت می دزدند.....این اعتبار و ارزش نیست که به افغانی ها می دهید ،کم مانده مثل برای خودشان اتحادیه و نماینده مجلس انتخاب کنند
Qatar
سعید
۱۶:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دولت احترامی که برای مهاجران افغانی قاعل هست برای متولید و ملیت ایرانی قاعل نیست من مادرم متولد شیراز هست که پاسپورت خارجی داره اداره گذر نامه خاضر نشد ویزای مادرم را تمدید کنه ولی اتیاع افغانی را بدون هیچ مشکلی تمدید ویزا می کردند و حتی تا شش ماه این تمدیدویزا اعتبار داشت
من زن و بچم از ترس مزاحمتهای کارگران افغانی نمی تونند بعد غروب افتاب برای خرید تان در همین منطقه 22تهران بیرون بروند بعد سطل اشغال را اتش یا با وانت می دزدند.....این اعتبار و ارزش نیست که به افغانی ها می دهید ،کم مانده مثل برای خودشان اتحادیه و نماینده مجلس انتخاب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مشکل از افغان ها نیست اونها کار درست رو برای خودشون میکنن مهاجرت به یه کشور که همسایه و هم زبانشونه خیلی اسون تر از شورش در برابر حکومت عه ، این مشکل از جانب دولت و حتی بعضی از ماهاست ، مالکان ساختمان نباید به افغان ها کار بدن و حدالامکان از کارگران ایرانی استفاده کنن ، بله سود کمتری براشون داره چون کارگر ایرانی هزینه ی اجاره خونه و زندگی و زن بچه رو داره پس درآمد بیشتری نسبت به کارگر افغان میگیره ،وقتی دولت به فکر نیست و بدون هیچ فیلتر و اساسی مهاجران رو وارد کشور میکنه و باعث کمبود مسکن و کار ، بیماری های جدید ، نژاد های جدید ایرانی افغان میشه خودمون بای به فکر باشیم ، اگه شرایط برای افغان ها سخت بشه اونها هم کمتر مهاجرت میکنن یا از ایران خارج میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانی هارو از کشور ما بندازید بیرون !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آیا مسولان .در خاننه اش را باز می‌گذارد که هر خواست برود به منزلش .هر خواست بیاید بیرون
فقط همین را جواب بدهید
.آیا از اموال شخصی روزی حاضر هستید پانصد نفر افغان را خورد خوراک بدهید بدون اردو گندم برق گاز یارانه آیی که از کیسه خلیفه می‌بخشید
چطور هر کدامتان ده بادیگارد دارید .چندلباس شخصی محافظ .چند مامور سر کوچه
آن وقت مرزها را به امان خدا گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین اصلا ایرانی نیستن رئیسی درمورد پادشاهان هخامنشی که مورد احترام شدید مردم ایران هست گفت ظالم ، تا آخر داستان خودت متوجه شو اگه به آرای باطله رای میدادی بهتر از رئیسی کشور رو اداره میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
یدفه ما جمع کنیم بریم از کشور که افغانی ها بیان ، تمام امکانات رفاهی کشور شده برای افغانی ها ، نه میشه اتوبوس سوار شد ، نه مترو سوار شد و نه به پارک ها رفت ، ۲ دقیقه با ناموست میری پارک از دست نگاه ها و تجمع افغان ها پشیمون میشید .
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
به نظرم قاتل ازبک تبار افغانسنانی بوده چونکه شمال افغانستان ازبک نشینه وگرنه چرا یه ازبکستانی باید از مرز پاکستان وار ایران بشه و ازبکستان وضع نسبتا خوبی داره و خیلی مهاجرفرست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
یکی از قومیت های افغانستانی همین ازبک تباران هستند،اون یه قاتل افغانیه ازبک تبار هس،لعنت خدا بر اون افغانی قاتل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
امسال سیزده بدر رفتیم پل طبیعت خیلی شلوغ بود تا چشم کار میکرد افغانی بود به زور یک ایرانی دیدیم من و همسرم بهتمون زده بود احساس بدی داشتیم انگار افغانستان بود و ما رفته بودیم کشور اونها !!! عمه ام اینا رفته بودن چیتگر گفت پر از افغانی بود ... واقعا ایران بی در و پیکرترین کشوره مملکت ول شده مرزها ول شده کدوم کشور اینطوریه ؟! چرا اینقدر بی قاعده و بی اصول و بی حساب و کتابه ؟! مسئولین خوابن یا خودشون رو زدن به خواب ؟! مردم ایران تا کی باید تاوان بی تدبیری و بی کفایتی و غفلت مسئولین رو بدن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
کی به شما اجازه داده آب و خاک و امکانات و منابع ایران رو به دیگران ببخشید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مسولان با مال و اموال عمومی ملت ایران چقدر حانم طایی شدید
خوب چرا از کیسه خود نمببخشبد برای دوستی و برادری
چرا از کیسه مردم می‌بخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آیا باز گو کننده این متن .در خاننه اش را باز می‌گذارد که هر خواست برود به منزلش .هر خواست بیاید بیرون
فقط همین را جواب بدهید
.آیا از اموال شخصی روزی حاضر هستید پانصد نفر افغان را خورد خوراک بدهید بدون اردو گندم برق گاز یارانه آیی که از کیسه خلیفه می‌بخشید
چطور هر کدامتان ده بادیگارد دارید .چندلباس شخصی محافظ .چند مامور سر کوچه
آن وقت مرزها را به امان خدا گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
فاتحه ی فرهنگ و ادب و امنیت و آرامش ایران و ایرانی رو با ورود افغانی ها خوندین و ازبین بردین.چندسال دیگه بازادو ولدی افغانی ها جمعیتشان به ۲۰ میلیون میرسه و این یعنی صرف بودجه ۸ کشور برای افغان ها در حالیکه خود ملت ایران نه شغلی و نه ...چندسال بعد کودتا کنن راحت کشور رو میگیرن و خواهند نوشت تصرف کشور بدون هیچ جنگ و خونریزی.لعنت بر سیاستمداران بی فکر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تورو باید میزاشتن مدیر آمار کشور .خیلی چرت و پرت میگی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانستان و ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و ونزوئلا و ... اعضای یک پیکرند.همگی یک کشورند.آنجا هم وطن ماست.
سیصد سال دیگر هم کشور طوریش نمیشود.خیالها تخت باشد .ما نباید تا رسانه ها چیزی گفتند جو گیر شویم .نود درصد ثروت دنیا در اختیار کفار یهود است، نود درصد رسانه های دنیا هم همینطور. کلیمی های خوب مخالف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۲۰:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اینجوریاس هم نیست بیشتر آدمهای زحمتکش و آرام و خوب و بیچاره ای هستن که همانند برادر و خواهر در کنار ایرانیها زندگی آرامی داند همه اینگونه نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بختیاری فرزند زاگرس لطف کن با نام دیگری نظر بگذار چون نظراتت ارزش چندانی ندارد و دید گاه مردم زاگرس این نیست ،حرف مفت نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در جواب ۱۶:۲۳ باید عرض کنم تو یا افغانی هستی یا بساز بفروش هستی که دنبال کارگر مفت راه میری که اگر زن و بچه ات رو میتونستی در کنار یک افغانی بدون استرس بزاری هیچ وقت این چرندیاتو نمیگفتی .جوونای ما با اینکه هنر بنایی و ...دارند اما اکثرا بیکارن و این یعنی تورم ، یعنی گرانی ، یعنی شرمنده شدن پیش خانواده یعنی نبود شغل و درآمد واسه ازدواج جوونای ما.اگه راست میگی پاشو برو تو افغانستان یک ماه زندگی کن قول میدم شبانه بار کنی فرار کنی ، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه.بزار ملت ایران امنیت شغلی و فرهنگی و ...داشته باشند بعد بذل کن .قطر با یک میلیون جمعیت و سرمایه بزرگ هیچ وقت چنین کاری نمیکنه بعد ایران ۸میلیون مهاجر رو وارد کرده با بهترین شهرکها و امکانات برای مهاجرین درحالی که جوون ما برای اجاره خانه ماه بعدش داره زندگیش متلاشی میشه .فراموش کردی پارسال همین افغانی ها کامیون داران ایرانی رو توی افغانستان به آتش کشیدن و الان دارن مظلوم نمایی میکنن.تو فکر کردی این تورم و گرانی و نبود اشتغال علتش چیه ؟ غیر اینه که همه ی کادر و پرسنل کارگاه ها و ....افغانی هستند ؟ اکثر زمین‌های ایران رو دارن مفت خری می‌کنند و زاد و ولد می‌کنند که فردا نتونی زمین بخری آباد کنی و زن و بچه ات براحتی توی شهر قدم بزنن..تو یک افغانی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
لطفا یه فکری به حال این اتباع افغان کنید وگرنه باید منتظر عواقب بدی که برای مردم داره باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
وقتی کلان تر نگاه کنیم حوادث سرزمین های اشغالی فلسطین را و انفجارهای ترکیه و حوادث ایران را کنار هم بگذاریم ضمن تغییرات در پاکستان و جنگ یمن و سرد شدن جنگ اوکراین و احتمالات توافق با ایران را ،کمی موضوع وسیع تر از مسئله ی ایران و افعانستان میشه.مردم ایران و افغانستان خیلی ساله در سنگرهای مشترک خون میدن. همدیگر را خوب می‌شناسند.به نظر یک اتفاق کلی تری در این منطقه ی غرب آسیا در حال شکل گیری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بله صحیح است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
یه سری به پارکها و مراکز تفریحی و خصوصا پارک ارم بزنید ببینید آیا می شود با خانواده در محیط آرام بود.صدها جوان مهاجر در حال پرسه زدن هستند.و مسوولین چشم ها شون را بسته اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اون به خاطر عزیزان سگ باز و عزیزان دختر باز و عزیزان معتاد و مو اد فروش و لات و لوت های گرامی و چاقو کشها محترم است وگرنه آنها نسبت به جمعیتشان بسیار آدم های سالمی هستند . سری به زندانها بزنید . اکثرا" ایرانی هستند یا ببینید اکثر قلت بینی که اعدام می شوند ایرانی هستند.تا رسانه ها بخواهند بین ایران و افغانستان را بهم بزنند ما نباید سریع جو گیر شویم و لبیک بگوئیم دنبال آنها راه بیفتیم. نود درصد ثروت دنیا و نود درصد رسانه های دنیا در دست کفار یهود است. کلیمی های خوب مخالف اسرائیل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
در کشور ما چه خبر است به شما ارتباطی ندارد .از بس کسی با شما برخورد نکرده روتون زیاد شده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چندین سال است آب را بر روی ما بسته اند ولی باز هم حرف از میهمان نوازی زده می شود.تجارت مواد مخدر چه بلا ها سر جوانان ما آورده .ایا با مهاجران ایرانی در کشورهای دیگر برخورد خوبی می شود.بایستی تعداد مهاجرین برابر قوانین بین الملل باشد .بس است دیگر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بزارید یک اغتشاش تو مملکت بیفته بعد چنان ضربه ای از دواعشی که لابلای افاغنه وارد کشور شدند را خواهید خورد که هیچ راه برگشتی نداشته باشید.۸میلیون افغانی یعنی یک فاجعه امنیتی یعنی صرف بودجه ی ۸ کشور مثل قطر ، یعنی حرج و مرج ، یعنی ظلم یعنی فنا دادن کشور و ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همین برادران افغانستانی در جنگ ایران و بعثیهای صدام ، از اسلام دفاع کردند و شهید و جانباز شدند تا شما راحت زندگی کنید . موقع کار و بنایی و کندن چاه و ساختن فاضلاب و مترو و ما ها نیم می شویم و آنها باید زیر پای ما را جارو کنند. خیلی از رفتگرها از عزیزان افغانستانی هستند. موقع دفاع از انقلاب آنها با در سوریه و عراق شهید شوند ، اما موقع خوردن چلو مرغ من و شما اولین نفرین که شیرجه میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
موافقم
همه کشورها مهاجر و پناهنده دارن ولی تو مملکت ما متاسفانه این مهاجرت بدون هیچ نظارت و برنامه ای انجام میشه و افغانی ها بدون بررسی گاهی هم به صورت قاچاق وارد کشور میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در جواب ۱۹:۲۰ باید بگم رفتن افغانی ها به جنگ داعش یک وظیفه انسانی و عقلی و شرعی بود برای نجات جان بشر ، برای نجات جان خود افغانی ها که اگر سردار عزیزمان نبود الان افغانستان مثل سوریه بود و ناموسشان در بازار برده فروش‌های داعش به حراج بود ! پس ممنون سپاه ایران و سردار عزیز باشند که به اینها تجهیزات نظامی داد تا از خودشون دفاع کنند و الا ایران و ایرانی رو پدر داعش هم نمتونه از پا دربیاره پس منت نزارین اگرم جنگیدین واسه امنیت افغانستان و ناموستان بود نه ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
۵ میلیون پزشک و دانشمند و دانشجوی دکترای ایران رو فراری دادین و ۵ میلیون مهاجر مشکل دار گرفتین عجب ساده لوح و ابله و احمقایی هستین
Iran (Islamic Republic of)
عقل
۱۵:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
۸ میلیون افغانستانی مهاجر بدون مدرک شناسایی داریم.اگر فردا یکیشون با مسلسل یا کلاش وارد مدرسه بشه و ۵۰ نفرو بکشه کی جواب میده؟اگر از عربستان سعودی پول بگیرن و کشورو ناامن کنن چی؟چرا یکنفر عاقلانه رفتار نمیکنه یه سر به مدارس ابتدایی شرق کشور بزنید آمار مهاجران دوبرابر ایرانی هاس.۲۰ سال دیگه اینا رییس جمهور و استاندار و فرماندار و مسئول نظامی از خودشون میخوان.میتونید جواب بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
برای سران مملکت نظر مردم اصلا مهم نیست خودشون تو بهترین خونه تو گرانترین نقطه تهران و کشور زندگی میکنن افغانی تو محدوده اونا نیست فکر میکنن همه جای کشور مثل محل زندگی اوناست از محل زندگیتون برید بیرون ببینید تو صف نانوایی نان بهت نمیرسه برید ساوجبلاغ استان البرز از هر ۵ نفر ۴ نفر افغانیست ما سیزده بدر جرات نکردیم بریم بیرون هر کجا رفتیم پر افغانی بود سرتون رو کردید زیر برف میگید چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آن کسانی که بیش از سی هزار نفر از هموطنان را از اول انقلاب تا به حال کشتند و بعضی ها را هم شکنجه کردند ( همانند پوست کندن از بدن پاسدارها و کمیته ایها با آبجوش) منافقین خلق بودند که همگی از ایرانیها بودند و هفت پشتشان هم ایرانی بود و فارسی هم حرف میزدند .مسعود رجوی صدام را بغل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
Yjc مهاجرت حساب وکتاب داره اگر مسئولین کشور
ما عقل داشتند که این وضع اقتصاد ومعیشت مردم
نبود اصلا این امار رسمی را که می دهند درست ودقیق!؟
اگر مهاجر پذیری به همین راحتی والکی بود که خود
امریکا وژاپن واروپا هر روز در دروازه کشورشان را باز
می کردند تا همه وارد کشورشان شوند
جنگ هیبیدی یعنی چه !!!؟؟؟؟ توجیه کار غلط را
که جنگ هیبریدی نمی گویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شما که اول گفتید ازبک تبار وفارسی رو متوجه نمیشده!!پس چی شد دم خروستون زد بیرون؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا چرت و پرت میگی چه ربطی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۰:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دم خروسشون نزد بیرون . بی سوادی شما مشخص شد . درصدی از مردم افغانستان ازبک تبار هستند .همین خود احمد مسعود ازبک هست . ازبک ها لهجه ای تقریبا شبیه ترکی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عباسی،بیسواد تویی که وطنت رو به غریبه میفروشی وسنگ اونا رو به سینه میزنی.اگه صحبتهای این پلید رو شنیده بودی میدیدی که به راحتی فارسی حرف میزنه وما رو مشرک معرفی میکنه.اگه به اینا رو بدید فردا خودت رو هم ترور میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چه کسی گفته است که ازبک های افغانستان فارسی را نمیفهند.
پشتون های افغانستان هم فارسی را می فهمند و بهتر از من و شما صحبت میکنند. (همانند طالبان که هم فارسی سخن میگویند و هم فارسی در فضای مجازی مطلب می‌نگارند.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
افغانیها هم یک قومی بنام ازبک دارن منظورشون کشور ازبکستان نیست منظورشون نژاد اون افغانی هست که ازبک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
کشور ما ایران که سالها جوان های ایرانی در مقابل بیگانگان جنگیدند و شهید دادند تا ذره ای از خاکمان در دست بیگانگان نباشد الان همان بیگانگان با بهانه های مهاجرت به صورت سیل آسا بدون هیچ گونه مجوز و تضمینی وارد خاکمان میشوند و خیلی راحت در میان مردم کشورمان متفرق میشوند و واقعا آیا تضمینی برای این افغان ها وجود دارد؟ آن هم هشت میلیون جمعیت که با توجه به تعداد زاد و ولدشان جمعیت شان چند میلیون برابر خواهد شد آیا به دنبال فلسطین دوم هستید؟ به آینده اندیشه نمیکنید؟ و بحث آب و برق و گاز و........ بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ملت ما ب لحاظ شرعی و وژدانی باید به ملت افغانستان کمک کنه ولی در کشور خودشون! این ملت با اینهمه بدبختي چهل ساله دیگر تحمل هزینه‌های تدریس و کار و رهاورد بیماری های سل و سرخک و کرونا و ایدز و وبا و......... نا امنی اجتماعی و..... نداره، هیچ کس در هیچ مقامی نباید بخودش اجازه بده بجای هشتاد میلیون ایرانی تصميم بگیره.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
توی خارج برا اینکه بهت اقامت بدن باید سوادی تخصصی یا هنری بلد باشی ولی ایران مثل یتیم خونه هست و بی قانون هر جور آدمی که بخواد راحت میتونه بیاد و ساکن بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مشکل امنیت به نژاد و ملیت و قومیت ربط نداره. اگر یک ارازل و اوباش وحشی به من حمله کنه می خواد ایرانی باشه یا افغانی، همسایه باشه، بچه محلم باشه، اصلا فامیلم باشم ازش بدم میاد و تفرت دارم. من یک گروه را متهم نمی کنم باید با اصل وحشیگری مبارزه کن. واقعا در ایران امنیت نداریم هر وقت 110 زنگ می زنیم مامور وا میسته درگیری تمام بشه بعد میاد یک کاغذ میده میگه برو دادسرا شکایت کن و چند میلیون خرج می کنی و آخر طرف با وثیقه آزاده و یعد چند ماه هم رضایت می گیره میره یکی دیگه را بدبخت می کنه. یک بار خدایی قوه قضاییه و نیروی انتظامی محکم جلوی جرم بایستند با تماس ها با 110 گوش بدهند، مجرمین را مجازات کنید. خدا را شاهد میگیرم شما چند تا ارازل و اوباش را دست و پاشونو بشکنید چند نفر را ملاعام شلاق بزنید بساط این وحشیگری تو خیابون جمع میشه. خسته شدیم از این همه بخشش و آزادی مجرمین.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بحث امنیت یه بحث هست که جوانب زیادی باید توش در نظر گرفته بشه ، نمونه نحوه برخورد نیروی انتظامی با افراد متفاوت .
اینکه اجازه داشته باشه با روش های متفاوت با سارقین و جنایتکاران برخورد کنه ولی
میدونی وقتی خدمت بودم چی میگفتن : دقیقا یادمه فرمانده گردان میگفت اگه قاتل دیدین به طرف اون شلیک نکنید ، چون اگه کشته بشه شما چون در بهترین حالت قبل از اجرای حکم باعث مرگ اون شدید شما هم قاتل محسوب میشید! یعنی دست نیروی انتظامی بسته.
میایم پا گذاشتن رو گردن توسط آمریکایی ها رو مسخره میکنیم ولی افسر و درجه دار نیروی انتظامی ما با چاقو توسط یه دزد و قاتل کشته میشه چرا ؟ چون محدوده!
اینجا مشکل پایه ای هست که به این زودی ها هم برطرف نمیشه.
ولی در مورد افغان ها ، شما ببین اگه یه نفر مدرک شناسایی نداشته باشه خیلی راحت میتونه هر جرمی رو انجام بده و مطمئنا پیداکردن اون هم کار سخت تری هست
جرم هست ، هم توسط ایرانی ها انجام میشه و هم سایرین ولی آوردن بیش از 5 میلیون مهاجر باعث افزایش اون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
قصد بی احترامی به افغانی ها رو ندارم ولی جمعیتشون تو بعضی شهرهای ایران از ساکنین ایرانی اون شهر زیادتر مسئولین از خواب بیدار شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
جوری تاوان این حماقت و ساده لوح بودن رو با راه دادن افاغنه به ایران بپردازید در آینده که نفهمید از کجا خوردید ، کدوم کشوری هشت میلیون نفر بیگانه رو راه میده ؟ از افغانستان هم میترسید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مسئولان آمریکایی حدود ۴میلیون ایرانی که همشون یا تاجران یا دکتر یا نخبه رو وارد کشورشون کردن که روز بروز برای آمریکا درآمد داره و مایه ی پیشرفت آمریکاست اما مسئولان ما نخبه ها ، دکترها و تاجران رو از کشور فراری میدن و به جاش کسانی رو وارد می‌کنند که نه سرمایه دار نه نخبه علمی و نه بازخورد مفیدی داره واسه مملکت و جز خرابی و حرج و مرج چیزی عاید ایران نمیشه و این یعنی ساده لوحی و تفکری خوابیده و راکت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغان ها اگر می‌خوان به ایران بیان بیان ولی با سرزمینهایشان بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خدا اصلا افغان ها نور چشم ما
اگر شما انقلابی ها تندرو با این جمله واقعا راضی میشوید.
بابا دو تا فرهنگ متفاوت را دارید تو یک کشور رسمیت می‌بخشید
چرا از آینده ترسی ندارید

مهاجرت حساب دارد کتاب دارد
به این همه هجوم که نمیگن مهاجرت ..مهاجر به اروپا سالی یک میلیون هم نیست
این دیگه کشورگشایی افغان ها از ایران است کجاش مهاجرت هست خوابید یا خودتون زدید به خواب یا ستون پنجم دشمنان ایران هستید در لباس دوست
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۴:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شما کسانی که مسئولیت دارید از قوه قضاییه جنایاتی که افغان ها طی سالهای گذشته انجام داده اند را بگیرید ومرور کنید تا یادتان بیا که چه جنایاتی انجام داده اند وبدانید که این جوانان مجردی مهاجری که وارد کشور می شوند معلوم نیست اربابشان کیست وبرای که کار می کنند الان دربیشتر شهرها آمارشان زیاد است اگر شلوغ کنند چگونه سرکوب می شوند حتما شهر را با موشک می زنیدبله این رسم جنگ است که اگر نیروهای خودی پیروز نشوند همه را می کوبند پس تا دیر نشده مهاجرین را بیرون کنیدالبته اگر به نظر مردم خودتان احترام می گذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانستان پاره تن ایران است . شما به این خطهای روی نقشه که به اسم مرز کشیده اند توجه نکن . این مرزها توسط استعمارگر پیر ( انگلیس یا همان روباه مکار) کشیده شده است.ما نباید همانند پینوکیو فریب بخوریم.او چند قرن است با تفرقه انداختن دارد حکومت می کند .همینها ثروتمندترین قاره دنیا را به گدایی و گرسنگی کشاندن. آفریقا ثروتمندترین قاره دنیا است الان مردمش از فقر استخونهایشان بیرون زده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ماشین خواهرم موقع پارک کردن افتاد توی جوب.همه ایرانیها از کنارش رد شدن و محل ندادن.دوتا افغانی اومدن و کمک کردن تا ماشین از جوب در بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
میخوام یه چیزی بگم، دم اذان روزه مون باطل میشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیز دل کسی نمیگه همه بد هستن.
هر چیزی و هر کاری دلیل داره.
اگه شغل شما فقط به دلیل حقوق دریافتی کمتر و عدم بیمه شدن به یه افغان برسه چی باز هم همین حرف رو میزنی و از اونها دفاع میکنی؟ بلاخره وقتی 5 میلیون نفر وارد کشور میشن نیاز به شغل برای انجام امورات زندگی دارن. اونم تو کشوری که برای جوانان خودش نمیتونه سالی 500 هزار شغل ایجاد کنه !
نتیجه میشه اخراج کارگر ایرانی که باید حداقل بیمه رو بگیره و استخدام کارگر افغان با حقوق یکی ، دو میلیونی و بدون بیمه و مزایا .
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۴:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغان ها باید برگردن افغانستان .

مبارزه کنن ، تلاش کنن تا مملکت خودشونو بسازن .

در مناطق آذری نشین ، کردنشین و لر نشین ایران هیچ افغانستانی وجود ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تادیروز پروفایلتون عکس احمدشاه مسعودبودمیگفتیدچراایران نرفته کمک افغانستان.حالا میگیدهمه افغانهاروبریزیدبیرون؟ کمرتون رگ به رگ نشه ازاین همه تناقض؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همین الان پروفایلمون احمد شاه مسعود هست
احمد شاه سرو ر هست .
منتها افغان ها باید برگردند کشور خودشون را بسازند
این مهاجرت نیست کشور گشایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ههههه ما ک میدونیم عمرا مسوولئین ول کن ایی کشور نیستن وهرگزم جنگی در کار نیس اوموقع کی بهشون پناه بده .... هر چی کشور فقیر وبدبخت دوس وهمسایه وبرادر ایرانن .... ملت کشور خودمونم دارن از گرسنگی میمیرن ما میدونیم چن سال دیگه ایران میشه افغان ۲
Iran (Islamic Republic of)
سعادت
۱۴:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بدون توجه به هیچ مسأله ای افغان ها باید از ایران اخراج شوند.
هیچ دلیل موجهی مبنی بر حضور آنها در ایران وجود ندارد.
هرچه زودتر اخراج شوند باز هم دیر است.
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۱۴:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سیزده بدر رفته بودیم روستای سربرج
کنارما حدود 50الی60 نفرزن تادلت بخادبچه قدونیم قد ومردافغان
مثل قوم مغول افتاده بودن به جون درخت‌ها ی بدبخت زال زالک زنده تازه پوندزده تااین همه آدم جوجه کوفت کنند.
بجز این کشوربی دروبیکر که شده طویله یک مشت مسئول بی لیاقت کدوم کشورهمسایه افاغنه ر راه میده
همه کشورها فراری ازکشورشان راوی اردوگاه زندانی میکنند به این مملکت بی مسئول واقفان دوست
تازه طلبکار م هستند همه جوره
اگر جرات دارند بطرف مرزچین یاهند یا ترکمنستان بروند
ترکمنستان 30ساله مستقل شده یک افغانی توش پیدا نمیشه
مگر اینکشورملک شخصی اقایانه که 50 و60ساله مردمان بی عرضه وفراری ازاب وخاکشان راپذیرا باشند .اگرامسال یک سطل آب به مردم نجیب سیستان دادند من تازابل خط دماغ میکشم
بریزید بریزدبیرون این مردم بی عرضه وفراری ازاب وخاک خودشان را فقط بلد شب کاری کنند وبچه قدونیم قد بس بندازند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من موافق اینم که یک کشور باید به اندازه وبا حساب و کتاب مهاجر قبول کنه ولی آقای( فدایی ):شما ایرانی نیستی ،از نوع ادبیات نوشتاریت معلومه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۰۱:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بنازم به کارشناسی یت محسن خان از کدام ده کوره ای مدرک گرفتی که چشم بسته
ایرانی بودن یا نبودن را تشخیص میدید ، یکم سپند دود کن تا چشم نخوری
استاد تلفنت را بده تا توی واتساپ متن ویرایش شده ر برا چاپ بفرستم به چاپخانه نداشته ات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
در پارکها و بوستان که هیچ در خیابانها و کوچه ها هم اراذل و اوباش وطنی و پسران مجرد افغانی به طور مرتب برای مردم خصوصا بانوان و آقایان مأخوذ به حیا مزاحمت ایجاد می کنتد فرقی نداره سفید باشی یا سبزه یا سیاه یا سرخ ،قد بلند یا متوسط یا کوتاه و...لباست چه جوری بشه،بهت تکه می اندازند و متلک می گن و ازار و اذیتهای روحی و روانی و لااقل هم دو نفر هستن و آماده درگیری هم هستن و هر ان ممکنه چاقو رو توی پهلوی ادم فرو کنن.نیروی انتظامی هم فقط بلده بگه پراید حرکت کن!و اصلا بحث امنیت رو بوسیده گذاشته کنار.حالا شما تا سالهای سال از این دست مقالات بده ما واقعیتهای کف کوچه و خیابان را می بینیم و ان را باور می کنیم نه اینها را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چی میگید شماها
من انقلابی و مذهبی ام
اما حتی اگه این پروژه دشمن هم باشه، اینجا رو من با دشمن حساسم
بیکاری و شرایط اقتصادی کشور در شرایطی نیست که نیروی خارجی بیان داخل کشور
اگه دشمن داره آتیش میندازه، تو کشور های استعماری هم ببینید میان از ورود بیگارنگان جلوگیری میکنند...
داستان مکزیک و آمریکا که یادتون هست...
بابا چرا همه چیزو قاطی میکنید
کار اضافه تو کشور داریم
فرهنگ افغانی ها با ما فرق میکنه
اگه شرایط کرونا بد بشه اون عده ای که از افغانستان اومدن اصلا اعتقادی به ماسک ندارن و شرایط بهداشتی کشور بحرانی خواهد شد...
افغانی ها امنیت شهر رو واقعا به خطر می اندازند
میدونم یکسری تهرانی به این افغانی ها مسکن اجاره میدن
این کار به شدت باید توسط همسایه ها جلوگیری بشه
من باشم اگه افغانی بیاد بجای 3 میلیون / 30 میلیون به من ماهانه اجاره بده، هرگز بهش خونه نمیدم
اول اون پول از کجا اومده
اگه پول نده چطور میتونی شکایت کنی از کسی که شناسنامه نداره
اگه کلی آدم لات افغانی شروع به تهدید کنند چکار میکنید
اگه یکسال پول ندند و بعد فرار کنند با چی میخواهید جلوشونو بگیرید
اینا چک ندارند میخوان چجوری پول رهن بدن
کلا تاکیید میکنم، حتی تمام این موارد هم مرتفع بشود، به برادران افغانی خونه ندید
گرونی جاره مسکن به خاطر خیلی چیزا بوده. اما کمبود مسکن جهت اجاره با وجود افغانی ها هم بهش اضافه خواهد شد
نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقا اقعانیها خیلی کمک کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شما نژاد پرست هستید .کمی از انسانهای متمدن یاد بگیرید. پس فرق ما با کلاغ چیست؟ نژادپرستهای اروپایی هم که به ما کله سیاه یا کاکاسیاه میگویند هم اینقدر دیگه تندرو نیستند.توی همه چیزهای منفی از آنها جلو زده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
از اول فکر میکردی نه الان تو می‌گوید ۵میلیون ملت می‌گوید ۸میلیون نفر کار از دست ایرانی گرفتن گاژ زمین گشاوزی ساختمان وحتی راننده کامیون سنگین وووووو تا آخر ما ایرانیان بشین خانه نگاه به افغانی کنیم وفتی مرز از روز اول کنترل‌ میکردی اینطوری نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام، اگه بیکار بشی بجای تو کارگر افغانی بگیرند،بعلت حقوق کمتر ، تو چکار میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام برادروخواهرعزیزایرانی من.بنده خودم افغانستانی مقیم ایرانم.واقعابه دغدغه برادران وخواهران ایرانی خودم حق میدهم.لازم هست نکته قابل تامل درموردمهاجرت گسترده مردم افغانستان رابه ایران اسلامی عرض کنم.افغانستان به مدت تقریبا۵۰سال موردمناقشه وجنگ داخلی وخارجی بوده.ودرحال حاضرگروه طالبان حکومت افغانستان رابه دست گرفتند.طالبان متاسفانه گروه تندرو وغیرقابل پذیرش ازطرف عموم مردم افغانستان بوده وهست.ازطرفی درقضیه سرنگونی حکومت سابق افغانستان کشورهای همسایه یاواکنشی ازخودنشان ندادندویامثل پاکستان مستقیماتمامیت ارضی افعانستان راشکستن وحکومت راساقط وازبین بردند.مردم افغانستان خلع سلاح شدند.ناامیدوبدون مامن به فکرمهاجرت افتادند.ایران اسلامی بخاطرهمجواری باافغانستان دچاربحران جمعیتی شد.وبدون شک مردم افغانستان که ازهرقشری هستندهرگزخودشان راواداربه پذیرش ازطرف کشورویامردم دیگرکشورهانمی کنند.ونخواهندکرد.نهادهای بین المللی درراس آنهاسازمان ملل حتماواردکارمیشود.وبخش بزرگی ازپناهجویان راساماندهی میکند.ومطمئناازدغدغه ودل آشوب مردم ایران کاسته خواهدشد.انشاءالله.امیدواریم روزی برسدکه هیچ انسانی ازخانه وکاشانه خودآواره نشود.آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آخه برادر من مهاجر یک میلیون
مهاجر دو میلیون
اینجوری که افغان ها از مرزها وارد میشوند انکار چهار سال پیش ورود آریایی ها به ایران و هند را دارند به نمایش میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم، ما هم دوست نداریم قلب مردم افغان را بشکنیم.من همیشه به افغانهایی که در ایران هستند احترام میگذارم و خواهم گذاشت.اما خودتون را بگذارید جای مردم ایران.اگر چنین اتفاقات و ناامنیتی را ایرانیها در افغانستان ایجاد میکردند شما چکار میکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بدون هیچ جنگ و خونریزی مملکتو گرفتن، شما باز هم حمایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
برو توی دیوار کار و شرکت های ساختمانی نگاه کنی افغانی ها دارند کار می‌کند واین ۵میلیون نفر کم است که ما بیکار باشیم ایران داره با ۵میلیون نفر کارگر و بنا کار می‌کند اینم افغانی از دست ما گرفته آنهارا بیرون کنید داستان برای ما تعریف نکن چکار کردن ونکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تمام کارگرای ساختمان ایرانی بیکارن همه ی کارها رو افغانی ها گرفتن، به فکر قشر کارگر ایرانی باشید خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی دهه شصتی
۱۷:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دستم خورد روی رای مثبت... برادر من باور کنید من نمیگم مهامر بی حساب و کتاب بیاد داخل کشور ولی خیلی کارهایی ک افغانها انجام میدن رو ایرانیها عارشون میشه .تنها راه این هست ک مهاجرین با حساب و کتاب وارد بشن مثل همه جای دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بدون جنگ دارن کشورو میگیرن
دوتا میان داخل لامذهبا تو سه سال 10تا بچه میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تفکر طالبانی یعنی بیای نظر مردم ایرانی و ایرانی زاده و ایرانی الاصل و شیعه مولا علی رو چون مخالف نظر خودت است بهش انگ منافق و آلبانی نشین و دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی بزنی.
بودن جوانان پسر افغانی مجرد برای ایران خطرناک است.تمام.هم از نظر اشتغال هم حفظ نوامیس مردم هم اینکه عین چی بچه می یارن و همه چیز رو اشغال می کنن.و ناامنی ایجاد می کنن و فرهنگ به سدت پایبنی دارن چون متخصصین و کاربلدهاشون می رن اروپا و آدمهای معتقدش هم می مونن افغانستان رو نجات بدن و بدترین بدترینهاش می یان ایران.ما نمی خواهیم این وضع رو و حرفمان هم طبق دین خدا و عقل سالم و قانون مملکت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
کجاست جانشین حاج قاسم سلیمانی که جلوی اینارو بگیره. فقط حقوق میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
برنامه شبکه خبر رو دیدم واقعا خندم گرفت من جوون ایرانی شغل ندارم بعد اونها داشتن درمورد اشتغال افغانیها و بهتر کار کردن افغانیها از ایرانیها حرف میزدن دیگه سرم کوبیدم به دیورا فقط به کل مسئولین فحش دادم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
این بی عرضکی تو رو میرسونه که کار نداری
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۲۰:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
جناب خودت رو جمع کن،ادعات رو هم بیار پایین ببین کار هست یا نه.بنده بعنوان معمار تحت هیچ شرایطی تا کارگر افغان گیرم بیاد به کارگر ایرانی کار نمیدم!!!!! واقعاً لازم به توضیح نیست اگه فقط یکبار کار ساختمانی انجام داده باشی متوجه میشی این جوونای ایرانی خیلیاشون عجیب موجودات موذی و از زیر کار دررویی هستن!!!! هنوز نیومده ناشتایی میخوان،ظهر یه استراحت نیم ساعته بهشون میدی خیلی در حقت لطف بکنن یکساعت طولش میدن،ساعت3یا4 هم که باید کار رو تعطیل کنن،از یکساعت قبلش دیگه رسماً کار مسکوت میماند،تنها هنری که خوب بلد هستن گرفتن پول تا قرون آخرش هست،اگه فقط یکبار بهشون بگی خوب کار نکردی ببین چکار که نمیکنن!!!! اما افغانها وجدان کاری دارن وجدان کاری وجدان،چیزی که جوونای ما خیلیاشون اصلاً نمیدونن چیه!!!!! بله بی کفایتی مسوولین ما در این امر کاملاً واضح است،اما عزیزان چندتا یه غلطی میکنن پا حساب همه نمیگذارن، رفتار اروپاییان در اردوگاههای مهاجرین رو ببینید، تا بتوانید یک قضاوت درست از این ملت ستم دیده داشته باشید،کی حاضر هست وطن خودشو رها کنه بیاد جایی که با هزاران مشکل روبروست کار کنه تا بتواند شکم خودش و خانواده اش رو سیر کنه،تازه خیلیاشون والدین پیر و از کار افتاده دارن یا نتونستن خانواده خود رو بیارن باید براشون پول بفرستند،هر 300 تومنی میشه یک افغانی،مثلا اگه یه کارگر افغانی روزی 300هزارتومن بگیره به پول افغانستان میشه 1000افغانی.مثال زدم البته حقوقشون کم و زیاد داره بستگی به نوع کار داره.اروپا نیست که دلار بدن تو هم مثلاً صرفه جویی کنی با کلی مشکلات و مشقاتی که باید تحمل کنی تا بعد این دلارها یه پول قابل قبولی بشن برای آسایش،که معمولاً نمیشه!!!!خدا ریشه ظلم رو در همه جا بخشکونه تا همه دنیا در آسایش زندگی کنن،بخصوص این خاورمیانه که بواسطه گنجهای خدادادی مورد نظر استعمارگران است و زجرش رو مردمان مظلوم منطقه به دوش میکشند،بواسطه بیسوادی،بی عقلی،بی کفایتی و بعضاً مزدوری بیگانگان!!!! ایران ما بیشترین سهم رو ازین افراد دارد متأسفانه!!!!!!!!!!!!! تفکر.تفکر.تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بحث تکفیری و ملت جدا است,یادمون نمیره ما حدود2000شهید افغان برای ایران داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
و میلیونها ایرانی که این افغانیها بهشون آسیب زدن.همین الان پسرهای مجرد افغانی حاضر به هر جرمی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم نگو پسرهای مجرد افغانی حاضر به جرمند.تو از کجا میدانی که تهمت میزنی.من قبول دارم که نباید اینهمه افغان را بدون بررسی به کشور راه بدیم اما نمیتونم بپذیرم که به راحتی بهشون تهمت هم بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
افغانها برای کشور خودشان نجنگیدند . آن وقت می گویند ما برای ایران شهید دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام کارت آمایش و گذرنامه اقامتی رو هم نمیان تمدید کنن .با هزار التماس دولت ایران ولی باز هم بهشون خدمات میدن . معلومه ما رو هم میان میکشن.توی دفاتر کفالت به ما توهین هم میکنن.اون ها هم بدون مدرک هستن . بیرون هم نیروی انتظامی هیچ کاری باهاشون نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
علت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تو بانک‌ها میان کارشون را انجام بدی طلبکار هستن.وقت کارت شناسایی میخواهی معلوم میشه افغان هستن و اصلا معلوم نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تو بیمارستان ها هم طلبکارند.

تو اتاق عمل بچه سوم سزارین می‌خواسته بکنه صددبارربه دکتر سفارش کرده تمیز بخیه بزنی
.دکتر گفته خدا میخواد صددتومن پول به حساب بیمارستان برای عمل سزارین بده هزار دستور هم میده
.اشناهمون داتاق عمل هستند تعریف می‌کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
خواهشا تو نظراتتون از واژگان افغان و افغانی استفاده نکنید
چون افغانی واحد پول ابن کشوره،خوبه به شما بگن ریالی؟؟
افغانستانی درسته،سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بیشین بابا....میهمان که زیاد بماند طلب ارثیه هم خواهد کرد....
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم این یک بحث مسخره هست که شما داری اون رو میگی.یعنی اگر واحد پول ما ایرانی بود نباید به ایرانی ها می‌گفتیم ایرانی؟؟؟یعنی الان نباید به ازبکستانی ها بگیم ازبکی؟؟؟به روسیه ایی ها نباید بگیم روسی ،خب نژادشون روسی هست ،پس چی بگیم .در ضمن یک قوم بزرگ بنام افغان توی سرزمینشون هست که وقتی میخان صداشون کنن ،میگن افغانی .مثل بختیاری ها .
دوست عزیز ،وقتی سواد نداری اظهار نظر نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
حالا فرقش چيه انقدر حساسيد به كلمه افغاني! كل مشكلات حل شد موند اين!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانی افغانی میگم افغانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام برادر افغانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
خواهشا تو نظراتتون از واژگان افغان و افغانی استفاده نکنید
چون افغانی واحد پول ابن کشوره،خوبه به شما بگن ریالی؟؟
افغانستانی درسته،سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
کشورایران چندین سال است که شده محل مهاجرین افغانی باتوجه به تشکیل حکومت جدیدافغان ها باید تمامی آنها ازکشور اخراج شوند.بحث مهاجرت تازمانی بود که کشور افغانستان درشرایط جنگی بود الان مردمش باید باشرایط این حکومت تازه تاسیس کناربیایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزان این ۵ میلیونی که میگن بعد طالبان ریختن توو ایران الآن ۵ میلیون هستن با توجه به زاد و ولد افغان ها این ها در ۵ سال آینده جمعیتشون میشه ۲۰ میلیون
سال ها بعد در مدارس سرنوشت ایران تدریس میشه
(چگونه بدون جنگ یک کشور را تصاحب کنیم؟)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مسله افغان هراسی نیست مسله ترویج تفکر طالبانی در شهر های مرزی و نا امن شدن اوناست
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
وظیفه ی دولته به مرزهای بی در و پیکرمون سر و سامون بده ، کدوم کشوری انقدر مهاجر می پذیره جز ما؟
میلیون ها اتباع قاچاق در کشور هستن که با مالیات من و شمای ایرانی دارن زندگی میکنن ، همین بربری که قوت غالب افغان هاست با آرد بدون یارانه ی دولت قیمتش ۹ هزار تومنه ولی با یارانه ای که حق من و شماست ۲ هزار تومن به دستشون می رسه
امکانات عمومی ،جاده ها پارک ها و... همه با مالیات ما درست میشه اما اتباع قاچاق استفاده میکنن همین عید اگر در تهران بودین می دیدین تمام پارک ها به اشغال اتباع در اومده
تمام مشاغل رو به خاطر حقوق کمتر تصاحب کردن، اجاره بهای آپارتمان روز به روز بیشتر میشه چون افغان ها کرایه ی بیشتری میدن
بافت جمعیتی کشور در سال های آینده تغییر می کنه
الآن هر خانواده ی ایرانی زور بزنه یه دختر داره ، خانواده ی اتباع هر کدوم بالای ده تا بچه دارن ، اعتقادی به جلوگیری ندارن و بصورت خرگوشی زاد و ولد میکنن
۲۰ سال دیگه دخترهاتون و باید به عقد همین افغان ها در بیارین
ولله قسم بزرگ ترین خطر برای کشور در آینده همین افغان ها هستن. فقط بالای دو میلیون در تهران هستن که اگه یه شورش کنن هیچکس جلودارشون نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
احسنت.گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با احترام نسبت به افغان های عزیز که مثل بقیه مردم حق زندگی دارن.
بحث شده با تیتر افغان هراسی.
جناب نویسنده با احترام نسبت به نقطه نظر شما ولی شما خیلی مسائل رو فراموش کردید.
با بالارفتن حقوق پایه کارگران و میزان کارکردن کارگران افغان شغل های کارگری ساده که باید به کارگر ایرانی برسه از دست کارگر خارج و به کارگر افغان میرسه با حقوق و مزایای کمتر.
من نمیگم افغان ها مجرم هستن ، درسته فرهنگ افغان ها با فرهنگ ما نزدیکه ولی خیلی با هم متفاوت هست، نمونه نحوه ازدواج و رفتار با بانوان. با ورود تعداد بسیار زیاد افغان به کشور شما نمیتونید مانع از خیلی مسائل بشید که این خودش باعث آسیب به جامعه و ایجاد جرم میشه.
شما کشته شدن دو روحانی عزیز رو بهانه میکنید که بگید جرم رخ داده مربوط به افغان ها نیست ولی چرا آمار جرائم رخ داده توسط افغان ها تو چندین سال اخیر رو پخش نمیکنید ؟ (باز هم میگم همه افغان ها مجرم نیستن و مثل خیلی جوامع دیگه تعدادی فرد مجرم وجود داره ولی با ورود مهاجر کنترلی بر این افراد وجود نداره).
با تمام احترام شما نمیتونید یه ایرانی رو کنار یه افغانی تو کشور تنها بزارید و مطمئن باشید اون ایرانی احساس امنیت نداره ، من خودم افغانی زیاد دیدم و به خیلی از اونها هم احترام میزارم ولی نویسنده محترم خودت حاضر هستی خواهر و مادر خودت رو کنار یه افغان تنها بزاری؟ نه اینکه بگم قراره اتفاقی بی افته ولی این یه ترسه که تو وجود ماست ، ترسی که بخاطر عدم کنترل همین قشر تو سال های اخیر تو ذهن مردم ما ریشه کرده.
درسته کمک به همنوع خوبه ولی نه در زمانی که گرانی تو کشور ما بیداد میکنه و مردم خودمون گرفتارش هستن.
خیلی مسائل دیگه هست ولی نه میشه اینجا بیان کرد .
شرمنده زیاد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
احسنت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۳:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تو را به خدا اینارو بیرون کنید بابا ولمون کنید این کشور دوست وبرادر گفتنو پدرمونو در آورید ول کن هم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۳:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
هرات را جدا کنید و یک کشور جدید افغان بسازید تحت حاکمیت ایران ... اردوگاهی باشد برای افغانهای جدا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
پدر من بنا و گچکار و کارگر ساختمانه، خودش و تمام همکاراش بیکارن چون سر هر ساختمان که نیرن اکیپ افغانی داره کار میکنه، فکر کارگرای ساختمان باشید، زمین های کشاورزی رو افغان ها اجاره کردن و کار میکنن، در حالی که ایرانی ها بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اینطوری به قضیه نگاه نکرده بودم تاحالا
Pakistan
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
پدرت پول کمتر بگیره بهتر کار کنه کارم پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آخه عزیزم من ایرانی با پول پایین کار نمی کنم که یه شبه می خوام صاحب همه چی بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مثال کارگر افغانی ارزان تر مثال جنس دزدی ارزان تر است! که ان هم مزد کارگر افغانی قبلا ارزان تر بود مدتی که مانده اند حس صاحب خانه بودن بهشان دست داده و می گن همون قیمت ایرانی.و تازه می گن هر کاری هم نمی کنن و اگر بهش بگی یک روز آجر جابه جا کن این قدر بعد وسطش بگی دوتا لوله رو هم ببر می گه لوله توی قرارمون نبود به من هچ ربطی ندارد!
و پسران مجردشان شده اند دسته ی دوم اراذل ایران،ایران از دست اراذل و اوباش وطنی و افغانی در پارکها بانوان و آقایان مءخوذ به حیا اصلا ارامش ندارند.توی خیابون یک مسیر عادب رو که بری صدتا تکه و متلک بهت می ندازن و آماده ان که درگیری ایجاد کنن.اگر ندیدی تا حالا این چیزهل رو حتما توی باستی هیلزه چیه اونجا زندگی می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقا ایرانی کمترم پول میگیره همون قدری که هرساله دولت تعیین میکنه حتی کمترم میگیره چون مجبوره کار نیست همه ی کارهارو افغان ها گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اونیکه میگه کارگر ایرانی پول کمتر بگیره ، فقط ازش سوال دارم گرفتن به اندازه تامین اجتماعی کافیه؟
کارفرما همون رو هم حاضر نیست بده وقتی کارگر افغان با نصف قیمت،، بدون احتساب اضافه کار، بدون بیمه، بدون مالیات داره کار میکنه. حتی اگه کارگر ایرانی با همین موارد هم بیاد باز هم قبول نمیکنن چون مسئولیت داره و کارگر ایرانی میتونه شکایت کنه بابت بیمه ولی کارگر افغان چنین مسائلی رو نداره.
شما ها نمیفهمید که گرفتن حداقل حقوق ، دریافت اضافه کار، داشتن حق بیمه و پرداخت مالیات (در صورت مشمول شدن) توسط کارفرما، حداقل حق یه کارگر ایرانی هست؟
چرا کارگر ایرانی باید کمتر بگیره؟ شما هزینه های ایشون رو پرداخت میکنید؟
افغان ها مجردی و به تعداد نفرات بالا خونه ای رو اجاره و توش زندگی میکنن ولی آیا کارگر ایرانی با زن و فرزند خودش میتونه این کار رو کنه؟
ببخشید بد صحبت میکنم ولی یه سری نفهم دارن میگن کارگر ایرانی حقوق کمتر بخواد ! خود جنابعالی حاضر نیستی یه ریال کمتر دریافتی تو شغلی که داری داشته باشی بعد از کارگر جماعت مایه میزاری؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۳:۳۰.معلومه که دستت تا حالا به آجر نخورده که نمیدونی اوضاع کارگری چطوره.خب مگه مجبوری اظهار نظر کنی؟؟؟کارگرای ایرانی همون اندازه پول میگیرن که افغانیا میگیرن .تازه یه سری جاها هست که ایرانیا کمترم حقوق میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بدیهی است که بسیاری از سرزمین های مجاور مرزهای شرقی ایران، بخشی از ایران بزرگ تا قبل از جداسازی آنها در دهه های گذشته محسوب می شوند و در اصل ساکنین آنها ایرانیان پیشین و اصیل هستند که علاقه بسیاری به پیوندهای اصیل خود با ایران دارند( تاکید می کنم مردم). مردم افغانستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تنها مرزهای جدید جغرافیایی آنها را از پیوند با ایران فعلی جدا ساخته است. اما بهر جهت در شرایط کنونی که ایران بزرگ و عزیز بیش از هر چیز به امنیت نیاز دارد، نظارت بر رفت و آمد و سکنی گزینی مهاجرین از هر کشور و علی الخصوص مهاجرین افغانستانی از اوجب واجبات است و کوتاهی از سوی مسئولین مربوطه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. همان قدر که رافت و مهربانی لازم است به همان میزان و بیشتر قاطعیت و نظارت ضروری می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
زمان قدیم پادشاهان ایران را تکه پاره کردند باکوه و بحرین و ....از ایران جدا کردند الان هم مسئولین نفهم ایران به اسم برادری و دوستی کل افغان ها گله ای به ایران سرازیر شده اند و ما هم می شویم فلستطین دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مطمعن مردم افغان که به ایران آمدند از تکفیری فراری هستند ... ملت افغانستان دوست و برادر ایرانی هستند. خرابکار هست
و شک نکنید امریکا و صهیونیسم دنبال تفرقه است . کامنتهای منفی هم بیشتر مال آلبانی هست ... افغان ایرانی باید کمک کنند تا وهابی و خرابکار شناسایی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آلبانی نشین تویی مردک طالبانی که تحمل نظر کسی غیر از خودت رو نداری و به مخالفینی که ایرانی و شیعه و وطن دویت هستتد انگ منافق بودن و خط گرفتن از آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی می زنی.معلومه امثال طالبانی هایی مثل تو از این وضع و شرایط خوششون می یاد.
تمام اینهایی که نظر گذاشتن ایرانیان داخل مرزهای کشورند که به حق احساس خطر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایی درست میگه . همه جا آدم خوب وبد هست همه افغانیهای مهاجر که خلافکار نیستند شیعیان مظلومی هستند که از دست طالبان و...فرار کردند به امید روز بهتر در غربت .
من ایرانیم ولی یه کم هم منصف باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس 13:49 یه سوال دارم ؟ شغل شما چیه؟ شغل پدر شما چیه؟
اگه شما و پدر شما رو بخاطر حضور یه افغان اخراج کنن هنوز هم دفاع میکنی؟
همه مهاجرت که برادری و خوبی و بدی نیست.
اول تو کشور زیرساخت رو درست کنید ، مردم خودمون آرامش داشته باشن ، بعد میخوایید به هر کسی کمک کنید برید کمک کنید!
نه اینکه مردم ما تو فقر و فقر مطلق باشن بعد بگیم چون مسلمان هستن، چون شیعه هستن ، چون برادر هستن.
شما بیش از 5 میلیون افغان وارد کشور کردین و هنوز هم دارید وارد میکنید فقط با ادعای برادری؟ پس برادری بقیه هم وطن هامون چی ؟
من کارگر نیسیتم و حقوق دریافتیم هم تا جایی خرج خودم رو میده ولی خیلی از مردم این کشور کارگرهستن و با اومدن افغان ها شغل خودشون رو از دست میدن ! آیا شما خرج خانواده اونها رو پرداخت میکنید؟
آیا شما و امثال شما میتونید امنیت بقیه مردم رو نسبت به این افراد تامین کنید؟ منم نمیگم همه اینها مجرم هستن ولی وقتی کنترلی نباشه جرم هم پیش میاد مخصوصا که تفاوت فرهنگی داریم با اونها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مهاجر متخصص و باسواد و نخبه .اونهم در تعداد ۵۰۰ هزار نفر بیان و ساکن شن قدمشون رو چشم.همونکاری که اروپا با ما انجام میده.ولی ۵ میلیون مهاجر اونم اینجوری یعنی فاتحه آینده کشور خونده شده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیز من کشور خود ما اینقدر اوضاعش بد هست که متخصصین و باسواد های خود ما دارن مهاجرت میکنن و میرن ، بعد انتظار داری اونها بیان اینجا؟
البته انتظاری هم نباید داشته باشیم چون وقتی افکار سران مملکت با افکار عموم مردم متفاوته آخرش هم همین میشه افرادی رو وارد میکنن که با افکار خودشون سازگار باشن.
هر کسی هم مخالف باشه یه انگ دشمن، بیگانه ، مخالف و ... روش میزنن .
دقیقا شبیه تیتر همین مقاله، مطالبه مردم به اسم جنگ علیه کشور توسط دشمن خونده میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران باید خیلی ساده باشن که گول نقشه های آمریکا و انگلیس را بخورن و با مردم افغان بد بشن...ما باید اتحادمونو با کشورهای همسایه حفظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم کشورهای همسایه توی همون کشورهای همسایه بمونن و اونجا منافع ما رو تأمین کنن تا ما باهاشون دوست باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ترجیح میدهم گول نقشه آمریکا را بخورم تا گول نقشه طالبان
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مهاجرت و یا پناهنده پذیری موقعیه که در کشوری جنگ باشه ومردم عادی و زن و بچه ها که توان ندارند به کشورهای همسایه مهاجرت میکنند تا جنگ تموم بشه ولی تو کشور ما میان و دیگم نمیرن و موندگار میشن! و نمیدونم چرا مردمش که تو جنگ بودن و یا هستن و... باید هرکدام 10 تا بچه داشته باشند؟! شکم خودشونو نمیدونند سیر کنند اونوقت پشت سرهم بچه دار میشن ! البته بچه دار شدن و تعدادشون به ما مربوط نمیشه ولی وقتی با همین زن و بچه ها میان تو کشور ما به ما مربوط میشه و از امکانات کشور ما مثل برق و گاز و آب و... استفاده میکنند درصورتی که خودمون آب کم داریم ، برق و گاز کم داریم و.. ! خب جنگ تو کشورشون تموم شده بمونند ( عین خودما بعد از جنگ ) و کشورشونابسازن نه اینکه بیان سربار ما بشن ! ما موقع جنگ و ... به قدر کافی پذیرای افغانها بودیم ولی الان دیگه چرا و الان اونهایی که از قبل اومدن نمیرن چرا؟؟!
واقعا اگه این 8 میلون از کشور برن چقدر شغل برای مردم کشور آزاد میشه (حتی کارگری که الان برای ایرانیها کارگری هم نیست) ! حالا بقیه امکانات جای خود!
از کشورما با ملیاردها پول ویا پزشک و فوق تخصص و مهندس و ... مهاجرت میکنند به کشورهای دیگه از کشورهای دیگه هرچی آدم که هیچی نداره و اونم با تعداد زیاد بچه و... وارد میشن.که اگه نداری و بیکاری و کشورت ناامنه و... پس اینهمه بچه اوردنتون چیه؟؟(البته درجنگ ایراد نداره بعد از جنگ منظورمه) ! تازه میگن کارهای سخت را ما میکنیم در کشورتون !! خب مجبورید مگه بیاید کارهای سخت را کنید ؟! بمونید کشور خودتون کارساده کنید یا حتی سختش را که هم کشورتونا ساخته باشید هم گرفتاری برای ما درست نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همون حالت که میگی (زن و فرزند) هم وقتی یه کشور حاضر به پذیرش این افراد میشه که توان این کار رو داشته باشه.
نه اینکه تو بدترین تحریم ها باشه و مردم خودش بدترین فشارها رو تحمل کنن ، از زندگی جوان ها زده بشه ، آخرش بدن به دست مهاجر؟
من نه ولی کی میتونه خرج یه خانواده کارگر ایرانی رو پرداخت کنه؟
مردم ما ارزش ندارن ؟ همش شدیم برای این کشور و اون کشور کار بکنیم، یمن اوضاعش بده؟ لبنان بده؟ فلسطین ، سوریه و افغانستان بده؟ خوب باشه پس مردم خودمون چی؟
از بس این کشور و اون کشور کردن مردم خودمون رو فراموش کردن ! بعد میگن چرا مردم مخالف شدن. فقط مردم ما باید فشار تحمل کنن و بقیه کشور ها راحت باشن؟ خوب اونها فشار تحمل کنن و مردم ما راحت باشن!
ببخشید این حرف رو میزنم ولی شما بری تو خبری که بابت شهید شدن 2 تا روحانی نگاه کنی (البته جایی که همه کامنت ها آزاد باشه) میبینی خیلی ها متاسفانه از این اتفاق خوشحال شدن میدونید چرا ؟ برای همین بی توجهی ها برای اینکه بجای اینکه به مردم ما برسن دارن به بقیه کشورها میرسن .
عزیز من امنیت خوبه ولی قبل امنیت بیرونی باید دست فرزند خودت رو بگیری ، چون بی توجهی باعث نارضایتی و نارضایتی باعث خیلی چیزهای دیگه میشه که مطمئنا شما علاقه ای به اون ندارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مسئله اینجاست که معلوم نیست چندین نفر دیگه از این تکفیری در کشور هستن که ما بی خبریم.اگر سازماندهی نشن افغانی ها،معلوم نیست چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد.قطعا با افزایش جمعیت افغان ها،مشکلات در ایران بیشتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همه مطالبی که گفتید درسته و من به شخصه قبول دارم ولی نباید بالای ۵۰ درصد مهاجرین افغان فقط توی ایران باشند، اروپا چرا جلوی ورود مهاجرین رو میگیره؟ حتما یه دلیلی داره، شما هم اجازه ندید فله‌ای مهاجر وارد کشور بشه به هر حال این همه کشور اطراف افغانستان هست چرا همه فقط وارد ایران میشن؟ مهاجرپذیری هم ظرفیتی داره الان به قول خودتون از ۸۵ میلیون جمعیت کشور ۵ میلیون نفر افغانستانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه اگردولت مردان ایران درقضیه ناهنجاری وسقوط حکومت افغانستان تدبیردرست ودقیق داشتند.امروزسیل مهاجران به ایران سرازیرنمیشد.همه مابراساس تریبون هاشست وشوی مغزی شدیم وگزینه های درست روپیش رونمی بینیم.ایران پیمان نظامی ۶۰سال باافغانستان داشته ودارد.چراواکنش نشان ندادوگذاشت حکومت مستقل افغانستان یک شبه سقوط کند.وحالاآثارمهاجرت میلیونی رادچارشود.؟واقعاچرا؟بتظرم دولت مردان ایران اشتباه کردن ودزمسئله افغانستان واردپازل طرح پاکسازی نژادی شیعیان ونابودی کامل مردم فارسی زبان مردم افغانستان شد....شایدقیاس این جریان درست نباشه.ولی درقضیه رشدجمعیتی درایران.دردوران جناب رفسنجانی هم دولتمردان ایران دچارخطای غیرقابل باوری شدند.کاش ازاشتباهات گذشته مان پندبگیریم وجایی که خداوندحکمی راواجب میداندرااجراکنیم وواردسیاسی کاری نشویم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بابا اروپایی ها حتی برای اوکراینی های به قول ما چشم آبی خودشون هم روادید حداکثر 2 تا 3 ساله صادر کردن یعنی بیشتر از اون نمیتونن تحملشون کنن.
ما چی فله ای و برای همیشه.
آقا سینا عزیز کشور ما نمیتونست در امور داخلی کشور دیگه دخالت کنه ، پیمان های نظامی هیچ وقت شامل امور داخلی یه کشور دیگه نمیتونه باشه و دخالت تو امور داخلی سایر کشور ها عواقب خوبی نداره.
ولی اونها حتی حاضر نشدن خودشون در مقابل طالبان مقابله کنن و از مرد و زن همه فراری شدن ، برای زن ها و بچه ها میشه بهانه آورد ولی مردان اون کشور چه بهانه ای دارن ؟ آدم هایی که دو دستی کشور خودشون رو تحویل دادن الان سرازیر شدن به اینجا! پس فردا هم اینجا رو هم دو دستی تقدیم طالبان میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همانطور که افغانستان ظرف چند روز به دست طالبان افتاد ایران هم ظرف چندروز به دست طالبان میفته وبه راحتی وان موقع دیگر اثری از شیعه باقی نمیمونه واقعا مسولین ما اسیر شعار میباشند وبه اسم اخوت وبرادری واز این دست شعارهای کلیشه ای نیروی نیابتی عربستان وتکفیریها را وارد کشور میکننداقایان به هوش باشید وگرنه موقعی از خاب بیدار میشوید که طالبان دم در خونتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم رو احمق فرض نکنید ، چطور میخوان حضور شش میلیون آواره افغان رو توجیه کنید ؟! اینها کی از ایران بیرون میرن ؟ یه زمان مشخص کنید ما بفهمیم این مهمانی چهل ساله چه زمانی تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ساکن شدن افغانهای جوان ، مجرد و اغلب ورزیده که اغلب بدون شغل در خانه هایی که ایرانیان هر محله قادر به اجاره ان نیستند و بصورت گروهی در محلات تردد میکنند واقعا اسمش چیست ؟در صورت اعمال جرم از سمت این جوانان ورزیده که هرکدام ۱۰۰شهروند عادی را حریفند چگونه رد یابی خواهند شد ؟چقدر زمان لازم است کلا از مرز خارج شوند؟؟؟دولت و نظام هیچ کنترلی روی این ۸میلیون افغانی ندارند ودر زمانی بسیار زود رویسر مردم خراب خواهندشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
زرشککککککککک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اقای مسوول اقای ساده لوح تو داری نیروهای نیابتی پاکستان عربستان وامارات وبحرین واسراییل وافغانستان واستکبار جهانی را در ایران پیاده میکنی ایا این خیانت نیست اگر هم یک درصد احتمالش باشه باز هم خیانته تو داری تکفیریها را وارد ایران میکنی این یعنی دشمنی یعنی خیانت
Poland
حامد
۱۲:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شیراز افغانی هست اما این شاید اشاره به مهاجرت جدید بعد سقوط دولت افغانستان دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
پنج میلیون مهاجر افغان تو چهار ماه به ملت ایران تحمیل کرده خودش بالاترین ضرر اقتصادی مردم
اسی های ناهنجاری آینده که ملتی به فرهنگ ملت دیگر بیگانه هستند با تمام نقاط قوت مشترک

افغان ها به یک درصد انقلابی ها از نظر فرهنگی مذهبی. نقاط مشترک دارند با فرهنگ ۹۹درصد ملت ایران بیگانه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چطور ملیتهای دیگر که برای اهداف کشورهای دیگر می جنگند می گویم مزدور ولی فاطمیون را بالا می بریم اینها هم به جای که برای کشورشان بجنگند برای منافع و حقوق و امثال آن در خدمت ایران هستند در برابر نسل کشی در افغانستان و فجایع دیگر کشورشان سکوت کرده اند
افغانها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
قصد من تفرقه نیست ولی
این که خیلی احمقانه هستش
پنج ملیون نفر مگه کمه تازه خیلی بیشتر از این حرفا هستن
فکر تبعاتش هم کردن
برا این تعداد باید مثل یه شهروند لوازم جور بشه مثل برنج روغن نون و اشتغال و خدمات شهری و.....
در حالی که دولت برا ی تهیه مسائلی مثل اشتغال و اقلام و دچار مشکله
از لحاظ فرهنگی هم بی تاثیر نمیتونن باشن
اکثر تبعه هایی که میان هیچی بلد نیستن نخبه هاشون که نمیان ایران نخبه ها میرن اروپا پس از این لحاظ هم هیچ تاثیر مثبتی ندارن
فکر نکنم روسیه تو اکراین این همه آدم فرستاده باشه
شما فکر کنید اینا یه روزی تحت تاثیر یه شخصیتی از خودشون یه دست بشن زد ایران یه جنگ داخلی تمام عیار مبشه
نباید انقدر راحت و زیاد بیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزدلم این مهاجرای بی پناه درایران ماندنی نیستن.باوجودبیماری کرونادرسطح جهانی.وجمعیت ازدست داده ازکشورهای اروپایی وغیره.بزودی کمیساریای عالی پتاهندگان سازمان ملل درقضیه پناهجویان افغان واردمیشه واینهاروبین کشورهای عضواروپاواسترالیاتقسیم بندی میکنن.کشورهای اروپایی نیازشدید به نیروی کارفعال وزبده.خصوصاافغانهادارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اروپا هرگز افراد غیرمتخصص با تفکرات طالبانی را حتی برای در قفس انداختن راه نمی دهد.اتباع خودشان رفتن برای هیجان عضو داعش شدن نمی گذاشت برگردند و خواهان مرگشان بود.چرا حرف مفت می زنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس.13:24 تو دیگه خیلی سرخوشی.آخه سازمان ملل و اروپا کی دلش به حال ماسوخت که حالا بیان اینا رو بین خودشون تقسیم کنند؟تازه کشورای اروپایی نخبه میبرند نه سربار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
این جریان با بقیه اتفاقات فرق میکنه؛ ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مقسر مردم هم هستند وقتی بهشون کار ندن خونه ندن ازشون حمایت نکنن اینجور نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
گیمانکار های ساحتمان ایرانی فقط به افغانی ها کار میدن و کارگرای ساختمان ایرانی رو بیکار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ولی به عنوان یک فرد ایرانی با ریسه چند هزار ساله و شیعه مولا علی و بدون خط گیری از تلاویو و واشنگتن و...و فقط به خاطر مصالح وطن:
۱-ورود افراد مذکر مجرد چهارده سال به بالای افغانی و پاکستانی و عراقی به کشور ممنوع شود.
۲-هرگز به افغانی ها و پاکستانی ها و عراقی ها شناسنامه ایرانی داده نشود.
۳-اقامت افغانی ها و پاکستانی ها و عراقی ها سال به سال باتوجه به حسن رفتار سال قبلشان تمدید شود.
۴-قانون تک فرزندی برای افغانی ها و پاکستانی ها و عراقی ها به صورت سفت و سخت اجرا شود.
تایید کنی یا نکنی من خودم این نظر رو اجرایی می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیز گواهینامه و مدارک خودرو وخونه هم بهشون میدن کجای کاری؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناموس همه در خطر هست اقای نویسنده اقای خبرنگار اقای ....... این برنامه عربستان و پاکستان واسراییله که طالبان را در لباس زیبا وارد ایران میکنند وسپس ایران را تصرف میکنند وانها که به خون وناموس شیعه تشنه اند چیزی ازشیعه باقی نخاهند گذاشت اینکار یا ازروی خیانت دارد انجام میشود ویا از روی حماقت گزینه سومی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همین دروغ پنج هزار افغان نشان می‌دهد حاکمیت و دولت چقدر با مردم بیگانه شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
وای چرا دروغ میگی تو هر شهرستان با روستاهایشان پنج هزار ساکن شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با این تبلیغات نمیتونید خودتون رو تطهیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بسیاری از افغانها قدرت ایران و می ستایند ک بالاتر از قدرتمندی امریکا میدونن
و انگار قدرت خودشون حساب کنن بهتره اینقدر مهاجرپذیری از جمله مهاجران افغانی و بد ندونیم تو اسلام هس اگه شرایط جامعه ی براتون سخت است مهاجرت کنین این همه ایرانی مهاجرت کردن و نسل شون اصلا حس ایرانیت ندارن حتی ضد ایران عمل کنن

شیعیان افغانی و حتی سنی شون برای ایران مفید هس
البته مهاجرت این عزیزان باید ساماندهی بشود

همانطوری ک عراقی های موقع صدام ب ایران مهاجرت کردند حتی بعد برگشت کشورشون حس مودت بین دو کشورعراق و ایران بیشتر کردند

تعصب گرایی کنار بذاریم چرا این همه کشورها اروپایی وغربی از تجربه مهاجر پذیری سود بردند ما سود نبریم و موجب نزدیکی منافع و اشتراکات کشورها و مردم در منطقه مون نشیم
مهاجرت پذیری حتی تندروی ها کم میکنن و این اعمال بزدلانه ترور هم ترس دشمنان مون میرسونه ک وحدت ملت ها و نمیخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
حرف مفت نزن، این مهاجر دکتر مهندس نیستن که تو ایران برن سر کار، تمام شغل های افراد ضعیف جامعه رو اشغال کردن و کارگرا رو بیکار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ای کسی که این مطلب را نوشته ای یا ساده لوحی یا خودتو زدی به ساده لوحی این طالبان دارد نقشه عربستان امارات پاکستان واسراییل راپیاده میکند اول با لبخند بعد نیروی نظامی خود را در غالب پناهنده وبعد ازدرون وسپس از بیرون ضربات خود را میزند فردا اگر ناموس وامنیت کشور به باد رفت هیچ فرقی هم نمیکنه در این مورد تمام اقشار جامعه مردم .نظامی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
نون مردم را درست نمی دهید، مهاجر پذیریتون چیه!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شمانون وآبتون روازخدامیخواین یاازبنده خدا؟چین ۱.۵میلیاردجمعیت داره.کمونیست هست وخداروقبول نداره.ولی تلاش میکنن وآمریکاروداره نابودمیکنن.یکم به خودمون بیاییم مامردم ایران اگه مثل چینی هاوافغانهامیبودیم لااقل اقتصادمون خوب میشد.نه اینکه لم بدیم ونق بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
به امار دقت کنید ۲۸ هزار نفر لشکر فاطمیون بوده ۴ هزار شهید (۱۵درصد)و ۸ هزار جانباز میشه حدود(۳۰ درصد ).یعنی از ۲۸ هزار شرکت کننده حدود ۴۵ درصدشون جانباز و شهید شدن.خب این چه نیروی آموزش دیده ایه که اینقدر تلفات و هزینه بجا میذاره.آمار تلفات ارتشهای جهان در هر عملیات باید ۵ درصد باشه اینا ۹ برابر آمار استاندارد تلفات دادن اخه چرا؟بخدا قسم نمیخوایم از اجر این عزیزان کم کنیم ولی همه اینا هزینه برای خودشون و خونواده و ایران داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بالاخره داعش رو‌کنار زدن
در ضمن بی جهتی در دانشگاهها هزینه زیادی برامون درست کرده نه مسائل نظامی
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اگر داعش وارد ایران میشد یا حتی بطور کامل سوریه و عراق را اشغال میکرد چقدر هزینه برای شما و خانواده داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا این افراد یک قدم برای کشورشان برنداشتند. مدافعان حرم ایرانی غیر از انگیزه فوق العاده مذهبی شان در دفاع از حرمین شریفین .رفتند بیرون از مرزهای ایران جنگیدند تا در مرزها و داخل ایران نجنگند. لطفا بگویید انگیزه فاطمیون عزیز شما چیه . جز حقوق و منافع و شناسنامه ایرانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
داعش بعد از عراق و سوریه میرفت سراغ افغانستان برادر ... فاطمیون برای اینکه در افغانستان با داعش نجنگند به سوریه رفتند.
در ضمن دولت سوریه پول به همه خارجی‌ها داده که در سوریه با داعش جنگیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزدلم.۲۸هزارنیروی فاطمیون درمقابل بیش از۲۰کشورتروریستی عربی منطقه تاشمال وجنوب آفریقا.بخدااگه نبردچریکی اینهاروببینید واقعاستایششون میکنید.یعنی درمقابل هرنفرسربازفاطمیون به جرات میتونم بگم ۵۰سربازداعشی وتروریست وجودداره اونم باتجهیزات اسرائیلی وآمریکایی واروپایی.جنگ جهانی هستش بخدا.وایناچقدرمظلومن خدامیدونه.فقط بگم ایناصف اول مقاومت ودفاع ازاسلام وقرآن وایران اسلامی هست.مجبورم بگم.حقوق این سربازان اسلام یکصدم حقوق سربازای نظامی جهان هست.واین گواه این ادعاست که این عزیزان بخاطرمال وپول وشهرت به جنگ نمیرن فقط اعتقادواسلام ودین وشرافت هست.اصلااسم حضرت فاطمه زهراکه روی این گروه مبارزگذاشتن بخاطر مظلومیت واعتقاداینهاست.
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۱۰:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همچون روسیه که اوکراین را یک روزه فتح کرد افغانستان هم اوکراین جدا شده ایران باید پس گرفته شود و حکومت ما را بپذیرد .
دوباره سلام بر شرق و سلام بر قدرت بزرگ شرقی و سلم بر احیای ایران تکه تکه شده و سلام بر ابر قدرتی و امپراطوری نوین ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
داداش چی زدی خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانها باید به حدود یک میلیون نفر کاهش یابند وگرنه ما مردم خود دست بکار می‌شویم
مردم خودجوش خانه اجاره ندهند و چیزی نفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ابو محمد
۲۰:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دکتر نسخه را برا خانواده ات بپیچ...
۱۲۳