حتما آقای میرسلیم تو قضیه دست داره ، یا معنی انحصار را نمیدونند،مگه واردات خودرو داریم یا خودروسازی دیگری به غیر از این دو تا غول که جان و مال مردم را قبضه کردند وجود داره که آقای میرسلیم میفرمایند انحصار در کار نیست.قطعا تا کسی منافعی در کاری نداشته باشی موضع گیری ناحق نمیکنه.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای آمار دقیقتر نقاط حادثهخیز را هزار و ۵۸۵ اعلام کرده؛ برخی آمارها هم میگویند هر کدام از نقاط حادثه خیز به صورت میانگین در سال ۲ کشته میدهند.
۱۳:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دی ماه پارسال گفت که «حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز اصلاح شده و ۲۵۱ نقطه هم در اولویت قرار دارند.»
هفدهم اسفند ماه اما، مدیرکل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی راههای سازمان راهداری از اصلاح ۴۹۰ نقطه پرحادثه و ۵۰ نقطه مستعد تصادف خبر داد و گفت که اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محدود است.
«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست
۱۳:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
او اضافه کرده «اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد
آمارهایی از ۱۵ هزار تلفات در جادههای ایران حکایت دارند؛ پلیس راهنمایی و رانندگی گفته تنها در نوروز امسال ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که ۶۳۷ نفرشان در جادهها و ۱۰۹ نفر در تصادف داخل شهرها فوت شدند.
«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست
نقص ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در ایران با انتقاد بخشی از مسئولان دولتی و حاکمیتی و افکار عمومی مواجه شده؛ آیت الله خامنهای رهبر انقلاب دهم بهمن ماه پارسال از «بیتوجهی به کیفیت در برخی صنایع به ویژه خودروسازی» ابراز تأسف کردند و گفتند که اعتراض مردم به این موضوع بهحق است.
رئیس پلیس راهور پارسال پس از تصادف زنجیرهای جاده بهبهان رامهرمز، خودروهای تولید شده در کشور را «ارابه مرگ» توصیف کرده بود؛ سردار هادیانفر گفت که «استانداردها درست نظارت نمیشود.»
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس راه را موظف کرده در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه، از شماره گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده «بر اساس قانون، مکلف است خودروهای تأیید شده وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست را شماره گذاری کند.»
بعضی انحصار در خودروسازی ایران را عامل کاهش کیفیت خودروهای داخلی میدانند؛ اگرچه آقای میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انحصار در خودروسازی را رد کرده و گفته «علاوه بر ایرانخودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.»
او اضافه کرده «اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد.»
جاده ها به شدت نا ایمن راننده ها هم چی بگم من موندم به بعضی ها چطور گواهینامه میدن نمیگم کیفیت خودرو هامون خوبه ولی بخدا با کیفیت ترین خودرو های دنیا رو بیاری تو جاده های ایران و بدی به خیلی از راننده ها باور کنید تلفات کم که میشه هیچ زیاد تر هم میشه فکرکنم شما ندیدید تصادفات ماشین های خارجی تو ایران رو که چطور کشته دادن فقط چون تعدادشون کمه به چشم نمیان همین پرایید که همش تو سرش میزنید من خودم ۱۰ سال داشتمش کل ایران رو هم رفتم باهاش قانون رو رعایت کردم و با احتیاط رانندگی کردم و خداروشکر هم ازش راضی بودم هم اصلا تصادف نکردم خوورو ها بیکیفیتن جاده ها خرابن راننده ها که عقل دارن! مثل ادم رانندگی کنید تلفات و تصادفات به حداقل میرسه نمیشه که بری زیر دیوار شکسته بشزنی بریزه روت بعد بگی دیوار مقصر شکسته بود خب تو که دیدی شکسته نمیرفتی کنارش به مسئولین و خودرو ساز ها که اصلا امیدی نیست ۴۰ ساله داریم بدتر میشیم خودمون که میتونیم احتیاط کنیم
یعنی تا ۳۰ سال دیگه پراید تولید کردن. ۲سال از توقفش میگذرد و همچنان پراید صفر کیلومتر در خیابانها جولان میدهند. تازه موتورشم تقویت کردن . خودروی کم اصطکاک کم مصرف ولی پر خطر تیبا رو جایگزین پراید کردید ولی بازم و باز هم پراید و پراید. چقدر سود داره؟ عجب
تصادف جاده ای، اسمش روی آن هست؟
چرا حمل و نقل ریلی به نسبت گذشت زمان صد سال رشدی نداشته است؟
تا الان میبایست در تمام شهرهای کشور و نه فقط مراکز استانها راه آهن میداشتیم...
متاسفانه گویا نفوذ سلطه انگلیس درخصوص تحریم راه آهن ایران هنووووووز پابرجاست و در داخل کشور هم آگاهانه و یا از روی بی اطلاعی همان را اجرا کرده اند
ایرانخودرو و سایپا قاتلن هر روز زن بچه مردم تو جادها کشته میشن کسی صداش درنمیاد ماشین بی کیفیت بدونه ایمنی چرا دست مردم میدید اگه جون مردم براتون مهم نیست چرا درب این دوتا شرکت گل نمیماید چرا خودرو وادراتی آزاد نمیکنید از دست این دوتا شرکت راحت شیم
الان آقای میرسلیم بگه مدیران خودرو ، کرمان موتور و بهمن چه خاصیت مفیدی دارند ؟ کمک به فروش چین ؟
قیمت که مناسب نیست سه برابر کشور همسایه ، ده سال مونتاژ میکنن یه تکنولوژی نتونستن از چینیها بگیرن ، ارز هم که میبرن
هفدهم اسفند ماه اما، مدیرکل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی راههای سازمان راهداری از اصلاح ۴۹۰ نقطه پرحادثه و ۵۰ نقطه مستعد تصادف خبر داد و گفت که اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محدود است.
«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست
نقص ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در ایران با انتقاد بخشی از مسئولان دولتی و حاکمیتی و افکار عمومی مواجه شده؛ آیت الله خامنهای رهبر انقلاب دهم بهمن ماه پارسال از «بیتوجهی به کیفیت در برخی صنایع به ویژه خودروسازی» ابراز تأسف کردند و گفتند که اعتراض مردم به این موضوع بهحق است.
رئیس پلیس راهور پارسال پس از تصادف زنجیرهای جاده بهبهان رامهرمز، خودروهای تولید شده در کشور را «ارابه مرگ» توصیف کرده بود؛ سردار هادیانفر گفت که «استانداردها درست نظارت نمیشود.»
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس راه را موظف کرده در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه، از شماره گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده «بر اساس قانون، مکلف است خودروهای تأیید شده وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست را شماره گذاری کند.»
بعضی انحصار در خودروسازی ایران را عامل کاهش کیفیت خودروهای داخلی میدانند؛ اگرچه آقای میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انحصار در خودروسازی را رد کرده و گفته «علاوه بر ایرانخودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.»
او اضافه کرده «اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد.»
چرا حمل و نقل ریلی به نسبت گذشت زمان صد سال رشدی نداشته است؟
تا الان میبایست در تمام شهرهای کشور و نه فقط مراکز استانها راه آهن میداشتیم...
متاسفانه گویا نفوذ سلطه انگلیس درخصوص تحریم راه آهن ایران هنووووووز پابرجاست و در داخل کشور هم آگاهانه و یا از روی بی اطلاعی همان را اجرا کرده اند
قیمت که مناسب نیست سه برابر کشور همسایه ، ده سال مونتاژ میکنن یه تکنولوژی نتونستن از چینیها بگیرن ، ارز هم که میبرن