گنه کرددربلخ اهنگری زشوشتر زدن گردن مسگری
چرت وپرت نگین سیسمونی چیه دنبال این جوفنگیات
هستین همش
در مورد خودرو به نظرم مجمع تشخیص خوشو بکشه کنار
چون فقط خراب کرده هم خودشو هم وضعیت بازار خودرو را
خدا کند که این دو کارخانه گاری سازی اتش بگیرند و نابود شوند که باعث شدند که ارزوی یک خودرو بدلمان بماند . اگر یک مرد پیدا میشد و تعرفه را صفر میکرد اونوقت هم صنعت خودروسازی رشد میکرد هم سالی 30000 نفر در جاده ها کشته نمیشد
برنج و گوشت هم گرونه پس نخور. حرف های بدرد نخور از آدمهای ...
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی عرضه به کمک حمایت های که میشه به قدری پایین آوردن که یک سوم تا نصف تقاضا رو پوشش میده دیگه ترفند نخریدن جواب نمیده ، اونها یه قدم از مردم جلوترن
در ضمن مگه دفعه قبلی که مردم نخریدن ندیدید دولت چطور مقاومت مردم رو شکوند
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
همان جریانی که واردات خودرو را ممنوع کرد ، اگر خودرو هم وارد شود چنان عوارض و گمرکی بر آن خواهد بست که پراید بشود دویست و پنجاه میلیون !!!
حد اقل دو دهه است فساد در خودرو سازی اظهر من الشمس است اما ادامه دادند چون خیلی ها از آن نان خوردند و میخورند.
. حاصل چند دهه دو خودرو ساز کشور چند صد هزار میلیارد تومان زیانی بوده که به مردم بدبخت وارد شد به اسم اینکه میخواهیم خودرو ساز باشیم !!!!
باید این دو کارخانه را تعطیل کرد و بجای ان کارخانه صنایع غذایی زد و صادر کرد. صنعتی که نشان داده شده ایران در آن موفق است.
اما خودروهای چینی !!!
دهها مدل وارد یا مونتاژ شده و به دو برابر قیمت به مردم بیچاره غالب شده!!
کسی در فکر نیست که در چند سال اینده چه هزینه ایی برای تامین قطعات این دهها مدل صرف خواهد شد!بسشتر این خودروها در پنج سال اینده مشکل اساسی پیدا خواهند کرد و به دلیل نبود قطعات و پشتیبانی زمین گیر خواهند شد.!! بیچاره مالکان انها که چند صد میلیون پول برای خرید ان داده اند !!!
اگر دولت ها کارامد و دلسوز مملکت بودند حد اقل کار این بود که اجازه برای ورود یا مونتاژ فقط دو یا حداکثر سه مدل خودرو چینی میدادند که تولید قطعات انها در کشور به صرفه باشد.
الان جناب قالیباف گفته اند با پنج هزار دلار میشود خودرو با کیفیت !!!! وارد کرد!
خیر جناب قالیباف عزیز
. خودرو پنج هزار دلاری را شما حاضر نیستید سوار شوید و نه هیچ یک از وزرا و نمایندگان و ......
الان یک خودروی تویوتا کرولا 2021 یا کیا سراتو و در این کلاس که مدلی ساده اما ایمن و پاک است ، حدود 20 هزار دلار است. همین ها را وارد کنید البته نه با عوارض و گمرکی 110 درصد !!!!!!! بلکه با 20 درصد عوارض و گمرکی) . که ایمن است و پاک . که شاهد سالانه چند هزار کشته و قطع نخاع در جاده ها نباشیم و مرتب در شهرهای بزرگ به دلیل الودگی ها مدارس و ادارات تعطیل نشود.
باید بدانید خودروهایی مانند کرولا و کیا سراتو در دنیا برای اقشار متوسط و کارمند طراحی شده که با لینزینگ یک تا حد اکثر سه درصد به مردم داده میشود. پس بیایید و سطح زندگی مردم را بالا ببرید و این خاک فقر که در این ده سال اخیر خصوصا پنج سال اخیر بر سر مردم فرود امده ( یا بهتر بگوییم حاصل سوء مدیریتهاست و ندانم کاری ها و اختلاسها و ....) از سر مردم درمانده جمع کنید.
البته خود روهایی از 12000 دلار به بالاتر در بین خودروسازهای معتبر هست که ایمنی قابل قبول دارند.
درسته قالیباف و مجلس و اشراف و سرمایه داران و تمام لیبرالهای حاکم همه خوب میدونن ب قیمت یک پراید میشه بهترین و با کیفیت ترین خودرو وارد کشور کرد ! ولی متاسفانه ان کسانیکه باید این موضوع را بدونن که نمیدونن اکثریت ملت است وگر نه تن به این.......
1.5ساله ثبت نام ساینا اس باوجه اولیه40میلون دادم الان میگم قدرت خرید ندارم عوضش کنید یه خودرویی ارزانتر میگن نمیشه بیا انصراف بده؟حالاکه پولم بی ارزش شده وبدهی هاشو داده مارونمی شناسه لعنت برخودروسازلعنت وصدلعنت براین آمریکایی صفتان داخلی.
خداخیرت بده امریکا اینطور نیست اگه اونا سایپا داشتن قیمتا تغییر نمیکرد یا حداقل عوض میکردن
سجاد
۱۲:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یادش بخیر حدود سال نود یک ، نود دو بود رفتم نمایندگی سایپا یک پراید ۱۳۱ رو سفارش دادم به صورت قسطی. در کمتر از یک ماه تحویل داده شد. اگه اشتباه نکنم به صورت قسطی حدود پونزده تومن یا شاید هم کمتر قیمتش تمام شد. یعنی میشه دوباره یک روزی آدم بتونه یک خودرو به صورت قسطی و با قیمت معقول بخره؟
یادش بخیر حدود سال نود یک ، نود دو بود رفتم نمایندگی سایپا یک پراید ۱۳۱ رو سفارش دادم به صورت قسطی. در کمتر از یک ماه تحویل داده شد. اگه اشتباه نکنم به صورت قسطی حدود پونزده تومن یا شاید هم کمتر قیمتش تمام شد. یعنی میشه دوباره یک روزی آدم بتونه یک خودرو به صورت قسطی و با قیمت معقول بخره؟
همون موقع هم معقول نبود. ببین چکار کردن که به اون شرایط هم راضی شدیم.
ا
۱۳:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من سال 90 . 206 تیپ 2 خریدم 14100 و یک ماهه تحویلم دادن و هنوزم که هنوزه مصرفش صدی 5 هست و شایدم کمترچون بنزین میزنی اصلا یادت میره آخرین بار کی بود زدی مگه اینکه مسافرتی چیزی بری و مسافت خیلی طولانی باشه ..و قطعاتش هم غیر مصرفیها (فقط فیلترها و یه بارم لاستیک و یه بارم لنت همین ) تعویض نشدن ! و اصلا از هر لحاظ حساب کنی قابل مقایسه با جدیدش با این قیمتهایعجیب نیست . و غیر اینها خیلی از سنسورها و یا مثلا پدال گاز برقیه و جدیدا سیمی و خیلی سنسورها هم حذف کردن !
چرت وپرت نگین سیسمونی چیه دنبال این جوفنگیات
هستین همش
در مورد خودرو به نظرم مجمع تشخیص خوشو بکشه کنار
چون فقط خراب کرده هم خودشو هم وضعیت بازار خودرو را
در ضمن مگه دفعه قبلی که مردم نخریدن ندیدید دولت چطور مقاومت مردم رو شکوند
. حاصل چند دهه دو خودرو ساز کشور چند صد هزار میلیارد تومان زیانی بوده که به مردم بدبخت وارد شد به اسم اینکه میخواهیم خودرو ساز باشیم !!!!
باید این دو کارخانه را تعطیل کرد و بجای ان کارخانه صنایع غذایی زد و صادر کرد. صنعتی که نشان داده شده ایران در آن موفق است.
اما خودروهای چینی !!!
دهها مدل وارد یا مونتاژ شده و به دو برابر قیمت به مردم بیچاره غالب شده!!
کسی در فکر نیست که در چند سال اینده چه هزینه ایی برای تامین قطعات این دهها مدل صرف خواهد شد!بسشتر این خودروها در پنج سال اینده مشکل اساسی پیدا خواهند کرد و به دلیل نبود قطعات و پشتیبانی زمین گیر خواهند شد.!! بیچاره مالکان انها که چند صد میلیون پول برای خرید ان داده اند !!!
اگر دولت ها کارامد و دلسوز مملکت بودند حد اقل کار این بود که اجازه برای ورود یا مونتاژ فقط دو یا حداکثر سه مدل خودرو چینی میدادند که تولید قطعات انها در کشور به صرفه باشد.
الان جناب قالیباف گفته اند با پنج هزار دلار میشود خودرو با کیفیت !!!! وارد کرد!
خیر جناب قالیباف عزیز
. خودرو پنج هزار دلاری را شما حاضر نیستید سوار شوید و نه هیچ یک از وزرا و نمایندگان و ......
الان یک خودروی تویوتا کرولا 2021 یا کیا سراتو و در این کلاس که مدلی ساده اما ایمن و پاک است ، حدود 20 هزار دلار است. همین ها را وارد کنید البته نه با عوارض و گمرکی 110 درصد !!!!!!! بلکه با 20 درصد عوارض و گمرکی) . که ایمن است و پاک . که شاهد سالانه چند هزار کشته و قطع نخاع در جاده ها نباشیم و مرتب در شهرهای بزرگ به دلیل الودگی ها مدارس و ادارات تعطیل نشود.
باید بدانید خودروهایی مانند کرولا و کیا سراتو در دنیا برای اقشار متوسط و کارمند طراحی شده که با لینزینگ یک تا حد اکثر سه درصد به مردم داده میشود. پس بیایید و سطح زندگی مردم را بالا ببرید و این خاک فقر که در این ده سال اخیر خصوصا پنج سال اخیر بر سر مردم فرود امده ( یا بهتر بگوییم حاصل سوء مدیریتهاست و ندانم کاری ها و اختلاسها و ....) از سر مردم درمانده جمع کنید.
البته خود روهایی از 12000 دلار به بالاتر در بین خودروسازهای معتبر هست که ایمنی قابل قبول دارند.